Mūzika: | Vayasaki das - Nitai Mile Na |
Entry tags: | music |
par Menuetu
ir pagājušas vairākas dienas, tāpēc emocijas ir nosēdušās un vairāk nav tik asas... tātad, par menueta koncertu nekonsekventi novērojumi un secinājumi:
1) Menuets nav koncertu grupa;
2) Džons Malkovičs brīvajā laikā dzied latviešu valodā
piekrītiet taču, ja ejat uz Menueta koncertu un pēc kāda īpatnēja teju heavy metal gabala uz skatuves iznāk Džons Malkovičs, jūs arī tvertu pēc biļetes, lai saprastu, kur esat nokļuvis?
3) Gors darbojas jau pusotru gadu, kāpēc joprojām nav sapratuši, ka skaņošana ir svarīga? un kāpēc joprojām nav atlaiduši naktsklubu puikas un paņēmuši darbā normālus skaņotājus? Rēzeknē nav? dārgi? kamōn, uz koncertiem zāle ir pilna... patiešām nevar atļauties? viens - ja neprot noregulēt instrumentu un mikrofonu līmeņus, varbūt puikas nav īpaši kompetenti šādiem koncertiem, bet kad skaņa periodiski raustās, vai pazūd pavisam, tas jau pavisam interesanti..
4) kāpēc 45 gadu karjeras laikā Menuets nav iemācījies sadziedāties un saspēlēties? improvizācija pilnīgi nekāda, viens spēlē vienu, otrs otru, apraujas uz pusakorda, par vokāliem vispār gara runa... katrs ir lielisks solists, bet kopā galīgi nespēja sadziedāties... atzinās, ka pirms tam esot vietējo "šmakovku" degustējuši, bet tas nav attaisnojums, Morisons vispār skaidrā negāja uz skatuves... katrs mēģina pārkliegt otru, viens dzied vienu melodiju, otrs citu... ok, es saprotu, ka teju visas dziesmas tika dziedātas atšķirīgi no tā, kas ieraksīts skaņu platēs, iespējams, ka vienkārši nevarēja atcerēties, kuru variantu dzied, bet tad jau jāņem diriģents vai kā savādāk situācija jārisina... nu ok, es saprotu, ka tas bija tikai pirmais koncerts, gan jau uz nākamajiem situāciju atrisinās...
5) "скрипач не нужен", t.i., Menuets varētu ļoti labi iztikt bez taustiņiem... es varbūt ne pārāk orientējos Latvijas estrādes mūzikā un nezinu, kas ir izcilais Latvijas taustiņinstrumentālists un komponists Juris Kulakovs, taču domāju, ka bez viņa Menuets būtu labāks... saprotu, ka viņš ir svarīgs, jo pastāvīgi tikai pieteikts un pats arī izskatījās svarīgs, bet sintezatorus spēlēja skumji, garlaicīgi un "все мимо кассы"... un sintezatoru skanējums lielā daļā dziesmu vairāk traucēja, kā bija pamatots... domāju, ka neko nezaudējot varētu atteikties no taustiņiem un ja nu galīgi nekādi, vietā paņemt, teiksim, vijoli...
6) vietām bija spēcīga asociācija ar Jethro Tull...
7) Menuets skan ļoti patīkami rokīgi, tas bija patīkamais pārsteigums... man viņi stāv mapītē ar nosaukumu "naivais laikmets" kopā ar Turaidas Rozi, Zodiaku un vēl šo to tik pat mīlīgu, taču pēc koncerta radās sajūta, ka viņiem tur galīgi nav vieta...
8) Menuetam ir tikai un vienīgi hīti, tāpēc viņi mēģināja programmu atjaukt ar dziesmām, kas bija galīgi garām kuru laikā es varēju mierīgi telefonā lasīt Malkoviča biogrāfiju... "šo dziesmu cienījamais Kulakovs uzrakstīja kā kāzu dāvanu", "šo dziesmu cienījamais Kulakovs uzrakstīja tā un tā iedvesmots" un "bla bla bla viena vieta uz brieža vēl brīva bla bla" laikā visi stāvēja kājās (wtf??), aiz staltajām mugurām mēs teju pamīlēties paspējām, kad šis pats šedevrs skanēja uz bis, mēs aizgājām... runā gan, ka pēc tam koncerts esot turpinājies vēl vismaz pusstundu, bet nav diez ko žēl, dziesmiņu "par Džordano Bruno dedzināšanu" dzirdēju un tajā praktiski nelažoja...
9) tagad zinu, kā jūtas cilvēki, kuriem ik uz soļa sabrūk agrākās ilūzijas... diezgan līdzīgi krīzes situācijai - sākumā neticība un gribas domāt, ka vainīgi skaņotāji, zāles īpatnības, vēl kaut kas, bet kad lažošana turpinās, iestājas dusmas, tad ir skumji un viss beidzas ar samierināšanos un baudīšanu...