lasitajs ([info]lasitajs) rakstīja,
@ 2018-01-25 10:29:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Znotiņš dedzina (šodien Satori):
"VEF Kultūras pilī sapulcējušās gandrīz visas lumpeņu kategorijas. Te varēja atrast lumpeņus ar mobilajiem telefoniem; lumpeņus ar maziem bērniem (šaubos, vai tas ietu cauri Berlīnes Filharmonijā vai Cēsu koncertzālē); lumpeņus, kas aplaudē starp skaņdarba daļām un mēģina ietrāpīt arī ģenerālpauzēs; lumpeņus, kuri nosmēķējušies un nodzērušies tik tālu, ka iedzīvojušies hroniskā klepū; lumpeņus, kas vecuma senilitātes dēļ atgriezušies bērnībā, jo vairs nespēj koncertu iztēloties bez konfekšu ēšanas (un attiecīgi konfekšu papīriņu čaukstināšanas); pietrūka tikai pēdējā apakštipa – lumpeņu, kas izklaidējas, paceļot augstu gaisā garderobes numuriņu un tad to metot pret grīdu ar skaļu metālisku troksni."

Tie numuriņi, tie būs jāizmēģina!


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]lasitajs
2018-01-25 16:04 (saite)
Kundze joko?
Cik tad vispār prof orķestri (skaitā četri, ja pieskaita "Rīgu") spēlē jaunos latviešu komponistus? 5% no repertuāra?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kants
2018-01-25 17:35 (saite)
tāpēc jau nav jāklausās viņu reakcionārā programma. sansusī + daži speckoncerti visai pietiek, bet veco mūziku kādos citos festivālos vai ārzemēs?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]iio
2018-01-25 17:41 (saite)
Iespējams, ka tā arī ir, nevēlos ar komponista kungu strīdēties. Ar šo metaforu vēlējos norādīt uz to, ka repertuārā trūkst koncertu, kas liek sirdij ietrīcēties, nezinu, varbūt man vienai tikai tā ir.
Vai nu kaut kas ļoti sarežģīts vai kaut kas pārāk populārs un atklausīts.
Un kad atrodi un aizej, tad, lūk, ir šī "lumpeņu" problēma, jo proletariāts taču arī grib atveldzēt dvēseli melodijā.
Labi, apskatamies, Lielās Ģildes kalendāru, redzam, beidzot!!! ir viens Šostakovičs, bet biļetes maksā 40eiro ciešamā vietā, diviem cilvēkiem tas ir 80eiro par vienu vakaru. Mēs esam pārāk nabadzīgi, lai to atļautos. Kas tur vēl ir? Ešenvalds, Dīdžejs un kokles faktors, 100x dzirdētie Vivaldi gadalaiki, mūžīgais Bēthovens...
Un kad Rīgā pēdējo reizi atskaņoja Šopēnu? 1998.gadā?
Saprotu, ka mūziķiem pašiem ir garlaicīgi visu laiku drillēt Čaikovski u.c. klasiķus,
viņi grib jaunas vēsmas. Tas viss ir jauki, nevar taču cilvēks strādāt darbu, kas viņu iedzen rutīnā.
Paldiesdievam, ka pagājušogad apžēlojās par klausītājiem un atskaņoja Rahmaņinova 2.simfoniju, kā arī sirds īpašā kambarītī turu 2014.gada Šostakoviča klavierkoncerta atskaņojumu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lasitajs
2018-01-25 21:48 (saite)
Reinis Zariņš vasarā Dzintaros b moll sonāti spēlēja.

Cenas - grūti ko komentēt. Simf koncerts laikam nav demokrātiskākā no mākslām. Bet, piem. Liepājā koncerti pieejamāki, pat ja ierēķina autobusa biļeti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]iio
2018-01-26 18:40 (saite)
Cenas jau visā visumā uz simfoniskajiem koncertiem ir visnotaļ pieņemamas. Šajā konkrētajā gadījumā cenu nosaka viesdiriģenta brends.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?