User Profile
Friends
Calendar
lasitajs' Journal

Below are the 25 most recent journal entries.

[ << Previous 25 ]

 

 
  2020.04.06  10.45


Palīdzēju dēlam ar skolu un veicu atklājumu Vonnegūta kontekstā:
izrādās patiesi ir tāds ledus IX.

https://lv.wikipedia.org/wiki/Ledus

Tiesa, ne ar tādām īpašībām, kā grāmatā.

 
 


 
  2020.03.27  08.44


Nezināju, ka dižais Johans Sebastians arī mēdza izmantot spokrakstniekus:

Bach wrote out the first violin and continuo parts, C. P. E. Bach wrote out the trumpet, oboe, and timpani parts, and J. S. Bach's student Johann Ludwig Krebs wrote out the second violin and viola parts.

Runa ir par 3. orķestra svītu.

 
 


 
  2020.03.26  20.16


Vispār es sapratu, kāpēc man nepatīk lietot smailijus. Viņi visi ir tik apaļi, tik apaļi kā Mārtiņa Egliena sejas forma. Kur ir izkāmējušie smaidiņi ar iekritušiem vaigiem? Vai ar Sāras Mišelas Gelāras galvas formu? Tādus es lietotu.

 
 


 
  2020.03.24  16.47


Vēl viens jauks fakts.
Nekad nebiju iedomājies, no kurienes radies right wing / left wing politiskais dalījums. No Franču revolūcijas laika Nacionālās asamblejas, izrādās:

Factions within the Assembly began to clarify. The aristocrat Jacques Antoine Marie de Cazalès and the abbé Jean-Sifrein Maury led what would become known as the right wing, the opposition to revolution (this party sat on the right-hand side of the Assembly).

 
 


 
  2020.03.24  16.27


No sērijas "Uzzinu pēdējais".
Man vienmēr bija licies, ka Bastīlija bija pārpildīta ar politiskajiem ieslodzītajiem, disidentiem, kuri bija uzdrošinājušies stāties pretī aristokrātijai, bet brašie revolūcijas dēli tos atbrīvoja.

Izrādās:
[..] the fortress had held only seven prisoners (four forgers, two noblemen kept for immoral behaviour, and a murder suspect [..]
(no Wiki)

 
 


 
  2020.03.17  13.41


Ir kāds veids, kā panākt, lai komentāri atkal nāk uz e-pastu?
Spamā nav, starp citu.

 
 


 
  2020.03.16  16.20


Radās bērnišķīgs jautājums:
kas notiktu, ja Krievija šobrīd nolemtu kādai nelielai kaimiņvalstij nošņāpt kādu gabaliņu teritorijas? Visdrīzāk, ka nekas. Perfekts aizsegs.

 
 


 
  2020.03.15  01.49


No O. mājām līdz manām mājām, ātri ejot, var atnākt Das Lied von Erde fināla laikā (sera Saimona Retla izpildījumā).

 
 


 
  2020.03.13  22.47


Šonedēļ sāku jaunu projektu.

Slēptais mugurkauls šai lietai ir Ziedoņa dzejolis, kurš jau sen bija nobēdzināts pie Svarīgajiem Tekstiem:

Es tieši uz ielas eju tev klāt,
Es gribu ar tevi parunāt,
Es gribu tev paskatīties acīs.
Es zinu, ka sacīs,
Ka tā nav pieņemts.
Lai teic, lai saka!
Ak, šī pieklājības spīdošā laka,
Kas cilvēkus ilgi vēl norobežos,
Kas cilvēkus pārvērš galantos ežos!
Vai drīkst tā uz ielas pieiet un teikt:
– Tu esi skaists, bet tu esi blēdis! –
Vai cilvēks var cilvēkam pieiet klāt
Un atzīties: – Šodien es neesmu ēdis. –
Un ko sacīs ļaudis un paša sirds,
Ja viņš pie svešiem cilvēkiem aizies
Un pieklauvēs: – Vai tu vari man
Iedot gabalu maizes? –
Ko sacīs ļaudis? Vai projām trieks
Un teiks, ka nav nekāda došana?
Un ko sacīs paša sirds par sevi?
Ka tā ir ubagošana?
Kāpēc tu domā,
Ka vārdi, teikti uz ielas,
Nav patiesi un nav īsteni?
Un kāpēc tu gaidi, lai atnāk kāds trešais
Un mūs drauga dzīvoklī iepazīstina?
Es iešu uz ielas katram klāt,
Kurā cilvēka dvēseles gaismu redz,
Un teikšu: – Es arī ilgi biju
Ļaužu norobežotības aizturēts.
Es arī ļoti ilgi biju
Starp tuviniekiem ieslēgts,
Pie desmit tuviem draugiem un paziņām
Kā pie desmit stabiņiem pieslēgts. –
Bet tagad tieši uz ielas iešu tev klāt:
– Kā tu dzīvo, un kā tu cīnies?
Es gribu ar tevi parunāt. –
----------------
Par ko tu brīnies?

 
 


 
  2020.03.10  15.57


Gustava telegramma Almai (krieviski, jo latviski Mālera vēstules nav tulkotas):

Мюнхен, 6 ноября

Я в полном здравии добрался
И духом бодр,
В отель помчался,
Где кофий пил я и купался.
Депеша эта поэтична,
Как то лишь в Мюнхене привычно.
Живет здесь в каждом дух афинский,
Чему и радуюс по-свински.

 
 


 
  2020.03.06  02.27


Katru reizi, kad es mēģinu aktieru klātbūtnē kaut ko muzikāli performēt, pēc tam ir tāda sajūta – kas man tieši uznāca?

 
 


 
  2020.02.28  17.10


Kad man gribas nedaudz paprokrastinēt, es mēdzu YT skatīties, kā lidmašīnas nosēžas vai paceļas stiprā sānu vējā:
https://www.youtube.com/watch?v=JARNXVXJ1Dk

vai kā kuģus mētā viļņi:
https://www.youtube.com/watch?v=bZSM5ZbdpWw

Šķiet man patīk tas, ka šajās situācijās cilvēks pārvar dabas spēku.

 
 


 
  2020.02.24  13.11


Ceturtdien un piektdien gaida sarežģītākais ieraksts, kāds man bijis. Un taimings tāds, ka nebūs laika neko pārrakstīt. Esmu visus priekšdarbus izdarījis (tā man šķiet), bet iekšā vienalga ir trobelis: ja nu kaut kas tomēr ir palaists garām? Nezinu, kā lai visu pārbauda, vai arī – kā lai nomierinās.

 
 


 
  2020.02.11  11.33


Tēma no cita tīkla, bet man ir interesanti šo papētīt dziļāk, ibo izgāšnedēļ pa divi lāgi esmu dāvinājis dāmai lakstus.

Cienītās, vai jūs puķes uztverat kā seksismu un sarkano karodziņu?

 
 


 
  2020.02.09  11.55


Varbūt kāds students grib aiziet uz "Piecām dziesmām" Krievu teātrī?
Pats neteiku. 3. rinda. Atdošu pa 10€.

 
 


 
  2020.02.03  13.44


"Zem diviem karogiem" vislabākās likās Dižkača ainas.
Un Cīrule baigi sirsnīgi nodziedāja "Prom no pilsētas".
Un teātra maģijas ziņā - brīdis, kad no debesīm nolaidās kultūras nams.

 
 


 
  2020.02.03  13.22


Ja šī nav slava, tad es nezinu, kas ir.

Screen-Shot-2020-02-03-at-13-20-57

 
 


 
  2020.02.03  10.40


Krievu teātris no latviešu teātra atšķiras ar to, ka krievu teātrī teātris sākas no pirmā mēģinājuma.

 
 


 
  2020.01.31  11.40


https://operavision.eu/en/library/extracts/madama-butterfly-vogliatemi-bene

Asmika ir ļoti hot! Visādā ziņā.

 
 


 
  2020.01.28  18.55


Ar ko beidzas "Piļsāta"? Tik drausmīgi vajadzēja uz tuaļetu, ka neredzēju beigas.

Un kas tā bija par tādu īpašu optiku, kas deva to šilierīgo nefokusu kadru malās?

 
 


 
  2020.01.27  11.40


Vēstures izpētes komisija.

Protams, ka šo aktieru meistarība tipāžu atveidē ir non plus ultra. Tajā brīdī, kad VD sāka karoga kārēja monologu, piefiksēju – jā, jā, šie paņēmieni jau ir redzēti – bet vienalga nenormāli pavilka līdzi, aizmirsu, ka skatos aktieri. Un protams, ka tēma, no sociālās nozīmes viedokļa, ir spoži atrasta. Šķiet, ka maigā provokācija ar "sakarīgajiem čekistiem" arī attaisnojas. Tomēr nepamet sajūta, ka šai izrādei ir draņķīga režija: gandrīz visas pārejas vienādi tizlas – caur tumsiņu, ar mūziku. Īpaši tas jūtams pēc etīdēm, kuras ir par garu, vai kuru punchline nenostrādā.

 
 


 
  2020.01.25  22.24


No operas vorkšopa:
- Ar ko atšķiras normāla opera no zombiju operas?
– Zombiju operā visi ir miruši jau sākumā.

Bija ļoti intensīvi, nekomfortabli, bet uzlādējoši.
Būtībā jaunieši no iepriekšminētajām valstīm tiek indoktrinēti par nākāmās paaudzes radošo procesu, kurš būs izteiktām virzīts uz "coolaboration" un arī "improvisation". Šito visu apmaksāja Eiropas Savienība. Bija jātaisa komandas un es tiku vienā komandā ar trim soprāna balss īpašniecēm (Portugāle, Portugāle, Vācija), kurā visām bija apmēram uz pusi mazāk gadu. Bet dīvainā kārtā viss superīgi saslēdzās un pamatīgi nozviedzāmies. Vakar grezni pasēdējām.

 
 


 
  2020.01.22  13.53


Esmu Eiropas Operas akadēmijas meistardarbnīcā Viļņā. Gan pasniedzēji, gan studenti ir visai raiba kompānija:
- Zviedrija
- Latvija
- Lietuva
- Vācija
- Nīderlande
- Beļģija
- Portugāle

Turklāt vairāki no nīderlandiešiem ir ar papildus identitāti (indietis un amerikāniete).
Lielākā daļa no studentiem ir sievietes. Es teiktu: ~70/30. Taču tad, kad vadītājs aicināja izvirzīt idejas studiju iestudējumiem, tās piedāvāja 4 vīrieši un 1 sieviete.

Pirmais jautājums: kāpēc?
Otrais jautājums: ko jūs padomātu, ja jūs uzzinātu tikai pēdējo faktu, bez konteksta?

 
 


 
  2020.01.21  22.52


Šķiet, ka izgājušajā gadā kopumā es neesmu tik daudz runājis, kā šajās pēdējās pāris dienās.

 
 


 
  2020.01.19  15.31


Veselu nedēļu pavadīšu Viļņā.
Kā būt, ko redzēt?

 
 


[ << Previous 25 ]