User Profile
Friends
Calendar
lasitajs' Journal

Below are the 25 most recent journal entries.

[ << Previous 25 ]

 

 
  2018.02.23  15.03


Sporta žurnālistiem ir tas neapskaužamais darbs, ka jāatrod dažādi epiteti vienai un tai pašai darbībai.

Bet šis nu vienreiz ir necerēti krāšņi:
"[..] izpildīja piespēli, ko realizēja Ņikita Gusevs, raidot apaļumu tuvajā stūrī."

 
 


 
  2018.02.16  16.04


ir viena pretīga sajūta, kad strādā pie izrādes.
kad mēģi uziet uz lielās skatuves, tad pēkšņi viss riebjas.
būtu nepieciešams nopauzēt, nedaudz atkāpties, paskatīties no malas,
bet nenormāli gribas baksīties, pārtaisīt un pārspēlēt, iet uz rezultātu, vārdsakot.

 
 


 
  2018.02.12  21.50


Iedomājos skaņdarbu:
Ir X vijolnieki, kuri sēž izvietoti dažādā attālumā no klausītāja.
1. vijolnieks gluži blakus, 2. nedaudz tālāk, utt.
Pēc konkrēta signāla viņi visi VIENLAICĪGI nospēlē katrs savu konkrēto noti, ko komponists ir uzrakstījis.

Klausītājam izveidojas vienota melodija, jo katra nākamā skaņa, atkarībā no attāluma, pie viņa nonāk nedaudz vēlāk.

Problēma: katra nākamā skaņa būs arī stipri klusāka, bez tam būs pagrūti atrast arī tik lielu koncertzāli, lai varētu uzrakstīt pieklājīga garuma skaņdarbu.

 
 


 
  2018.02.07  10.17


U. bija lieliska ideja, ka "Salome" būtu daudz spēcīgāka izrāde, ja teksts būtu latgaliski.

Krūzkopu bija interesanti skatīties, a tā - vienaldzība.
Un es nesaprotu – kas, viņam bija grūti smukai meitenei vienu bučiņu iedot? Losis.

 
 


 
  2018.02.01  00.18


ō, tas Kairišs uz jaunā IR vāka: es aiz bailēm ģīpstu!

 
 


 
  2018.01.25  10.29


Znotiņš dedzina (šodien Satori):
"VEF Kultūras pilī sapulcējušās gandrīz visas lumpeņu kategorijas. Te varēja atrast lumpeņus ar mobilajiem telefoniem; lumpeņus ar maziem bērniem (šaubos, vai tas ietu cauri Berlīnes Filharmonijā vai Cēsu koncertzālē); lumpeņus, kas aplaudē starp skaņdarba daļām un mēģina ietrāpīt arī ģenerālpauzēs; lumpeņus, kuri nosmēķējušies un nodzērušies tik tālu, ka iedzīvojušies hroniskā klepū; lumpeņus, kas vecuma senilitātes dēļ atgriezušies bērnībā, jo vairs nespēj koncertu iztēloties bez konfekšu ēšanas (un attiecīgi konfekšu papīriņu čaukstināšanas); pietrūka tikai pēdējā apakštipa – lumpeņu, kas izklaidējas, paceļot augstu gaisā garderobes numuriņu un tad to metot pret grīdu ar skaļu metālisku troksni."

Tie numuriņi, tie būs jāizmēģina!

 
 


 
  2018.01.21  23.15


Labākā mūzikas formas definīcija, kādu nācies lasīt:
"Un neapzināti vai pusapzināti klausītājs sajūt, ka materiāls cieši turas kopā."

/ Dž. Hārvijs /

 
 


 
  2018.01.15  15.24


vakar biju ar bērniem uz Koko noslēpumu.
ļoti skaisti un muzīka.

tagad sēžu un mācos "Tik neskumsti", izdevās pa blatu dabūt latviešu atdzejojumu. dziedāsim ar meitu.

 
 


 
  2018.01.15  15.20


viena lieta, ko es nekad neesmu sapratis:
cik izņēmumi, procentuāli, drīkst būt, lai tie joprojām apstiprinātu teoriju?

un pie viena: kāds tieši ir epistemioloģiskais process, kādā veidā šis apstiprinājums tiek iegūts?

 
 


 
  2018.01.09  18.33


doma, kas jāapdomā:
kopš fin de siècle lielos vilcienos var domāt par diviem virzieniem akadēmiskajā mūzikā: impresionismu un ekspresionismu.

 
 


 
  2018.01.09  17.38


šodien noliku mūzikas vēsturi.
romantismu kādu laiku neklausīšos.

 
 


 
  2018.01.07  10.57


Pēc Šēnberga Pirmās kamersimfonijas mēģinājuma Mālers esot palūdzis mūziķus nospēlēt Do mažora trijskani, tad pateicis "paldies" un izgājis no zāles.

 
 


 
  2018.01.06  23.22


tikko sapratu vienu lietu, ko es gribētu savā mūžā izdarīt:
bišku padiriģēt orķestri.

 
 


 
  2018.01.05  12.26


Patīk citāts:

Such a room is called an anechoic cahmber, its six walls made of special material, a room without echoes. I entered one at Harvard University several years ago and heard two sounds, one high and one low. When i described them to the engineer in charge, he informed me that the high one was my nervous system in operation, the low one my blood in circulation. Until i die there will be sounds. And they will continue following my death. One need not fear about the future of music.

J. Cage, "Silence".

 
 


 
  2017.12.18  21.27


manuprāt, viens no smieklīgākajiem muzikālajiem terminiem ir "perdendosi".
nereti sastopams ŠopĒna daiļradē, morendo vietā.

 
 


 
  2017.12.15  22.26


ļoti patika jaunie Zv. kari.
3d dievīgi skaists.

 
 


 
  2017.12.05  22.06


Krievija tagad, atriebjoties, varētu ieņemt Šveici.
Švecarija naša.

 
 


 
  2017.12.02  22.03


bērni skatījās Karlsonu, ieraudzīju titros, ka Bokas jaunkundzi (oriģinālajā versijā, protams) ierunājusi Faina Raņevskaja.

 
 


 
  2017.12.02  10.10


tāda publika kā nāk uz Depo
tāda laikam nekur citur nav.

 
 


 
  2017.12.01  12.53


es neesmu Vāgners, man šis tas no Mocarta liekas ļoti skaists.

piemēram šis tik dievīgi skaists un arī, savā ziņā, popsīgs:
https://www.youtube.com/watch?v=x4gXCsdFlbU

 
 


 
  2017.11.27  20.55


Vāgners ir tāds mīlulīts:
"Arī Bēthovena priekšteči Haidns un Mocarts no tā cieta. Ja Haidns vēl lielākoties varēja vietu starp galvenajām tēmām aizpildīt ar ko jēgpilnu, tad Mocarts savā mūzikā, kura stāv daudz tuvāk itāļu skolai, bieži iekrīt banālā frāžveidē, kuras dēļ viņa simfonisms skan kā galda (настольная) mūzika, un tās uzdevums ir dod iespēju risināt saviesīgas sarunas, tās pārtraucot tikai ar pompozām puskadencēm. Mocarta mūzikā es dzirdu trauku servēšanas troksni."

 
 


 
  2017.11.27  09.31


ļoti iepriecina katra reize, kad ieskatos Meilā un ieraugu e-pastu ar subjektu:
"divas opcijas striptīza pavadījumam".

 
 


 
  2017.11.22  21.57


īpatnēji, ka ir daži (angļu) vārdi, kuru tulkojumu es jau n-tās reizes esmu skatījies vārdnīcā, bet vienalga nevaru atcerēties.
šodien tāds vārds ir "bigot".

 
 


 
  2017.11.22  21.23


mūzikā kvadrāts ir tritons.
grozi kā gribi, tas pats vien paliek.

 
 


 
  2017.11.22  16.24


Līdzīgi kā Ļeņini esot bijuši vairāki, tā arī Bernāri noteikti ir vairāki.
Kā es ienāku Kadetos, kas notiek varbūt reizi divās nedēļās, tā viņš ir priekšā vai ierodas pēc brīža.

 
 


[ << Previous 25 ]