Par miermīlīgām un slepkavnieciskām reliģijām
Tā vien šķiet, ka miermīlīgie budisti Mjanmā nolēmuši, ka ahimsas princips varbūt attiecas uz odiem un gliemežiem, kurus jāizvairās savainot un vēl jo vairāk - nogalināt, taču nekādi nav attiecināms uz musulmaņiem.
toleranti
Svaigākais jaunums ir, ka ANO pārstāja/bija spiesti pārtraukt izdalīt pārtiku un sniegt medpalīdzību, no kuras bija atkarīgi valsts iekšienē pārvietotie pēdējos cik tur gadus. Vai tas ir pirmo reiz vai kārtējo reiz, nezinu.
Ja senais ir vecāks par pāris nedēļām - pēc kārtējās ANO runas, bija uzbrukumi policijas iecirkņiem, un tagad armijas pretdarbība rohingya dumpiniekiem, rezultātā bēgļu skaits būtiski palieilnājies, stāsti briesmīgi, melni dūmi gar robežu utml.
Bet nu tas tā, cik no ikrīta ziņu pārskatiem sanāk ieraudzīt.
Tāpēc es ļoti cienu cilvēkus, kuri saglabā kaut nedaudz racionalitātes un spēj paskatīties analītiski uz jebkuru no šīm situācijām, tā vietā, lai izgvelztu kārtējo nomuļļāto trafaretisko repliku no sava iestrēgušā repertuāra. Situācija Mjanmā ir ļoti sarežģīta, un mēs par to zinām ārkārtīgi maz, tāpēc es pati atturos paust jelkādu viedokli - jo neko vairāk kā "šausmas" un "slaktiņš" no šejienes pateikt nevar.
Vienlaikus man šķita visnotaļ ironiski, ka šis asiņainais konflikts apgāž ārkārtīgi izplatīto (pat Cibā) stereotipu par miermīlīgajiem, garīguma apdvestajiem, permanenti meditējošajiem budistiem, kas tradicionāli tiek pretstatīti "galvu griezējiem musulmaņiem".
Diemžēl šis ieraksts trigerēja kārtējo banālās klišejas atgremošanu.