Kurvjzieža kontemplācijas

Par miermīlīgām un slepkavnieciskām reliģijām

Krāšņais Kurvjziedis

Par miermīlīgām un slepkavnieciskām reliģijām

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Tā vien šķiet, ka miermīlīgie budisti Mjanmā nolēmuši, ka ahimsas princips varbūt attiecas uz odiem un gliemežiem, kurus jāizvairās savainot un vēl jo vairāk - nogalināt, taču nekādi nav attiecināms uz musulmaņiem.
  • Droši vien kāds vietējais kļimovičs viņus izbesīja. Ne jau visi ir tik pacietīgi un toleranti kā latvieši.
  • kas jauns par rohingya, vai viss tas pats vecais?
    • Turpinās tas pats.
    • Cik sens ir tavs 'vecais'?

      Svaigākais jaunums ir, ka ANO pārstāja/bija spiesti pārtraukt izdalīt pārtiku un sniegt medpalīdzību, no kuras bija atkarīgi valsts iekšienē pārvietotie pēdējos cik tur gadus. Vai tas ir pirmo reiz vai kārtējo reiz, nezinu.

      Ja senais ir vecāks par pāris nedēļām - pēc kārtējās ANO runas, bija uzbrukumi policijas iecirkņiem, un tagad armijas pretdarbība rohingya dumpiniekiem, rezultātā bēgļu skaits būtiski palieilnājies, stāsti briesmīgi, melni dūmi gar robežu utml.

      Bet nu tas tā, cik no ikrīta ziņu pārskatiem sanāk ieraudzīt.
      • man ir viena paziņa mjanmā, kurai katrs trešais feisbuku ieraksts ir par šo tēmu un nobeļa laureātes divkosību. stāsti ir briesmīgi visu laiku, tikai pēdējā laikā tiem sāk pievērst lielāku uzmanību.
  • Tolerance nenozīmē ļaut sevi jāt. Pat budisti to saprot (atšķirībā no jevropas elojiem). Bet nu jā, Rohingya dindu nuffing rite?
  • (Anonīms)
    ai, vai jau nesāc redzēt šim cauri, cik repetitīvi tas viss ir kļuvis? vieni skaita muslimu noslaktētos un nemieru, otri - ignorējot muslimu nemieru - uzreiz liek pretī "a mums kaimiņu Saša izlika logu", "a pa ielām maršēja fašisti", "a Mjanmā sit musulmaņus". Abas puses arvien vairāk peld tālā prom viena no otras kosmosā.
    • Tev ir sava daļa taisnības.
      Tāpēc es ļoti cienu cilvēkus, kuri saglabā kaut nedaudz racionalitātes un spēj paskatīties analītiski uz jebkuru no šīm situācijām, tā vietā, lai izgvelztu kārtējo nomuļļāto trafaretisko repliku no sava iestrēgušā repertuāra. Situācija Mjanmā ir ļoti sarežģīta, un mēs par to zinām ārkārtīgi maz, tāpēc es pati atturos paust jelkādu viedokli - jo neko vairāk kā "šausmas" un "slaktiņš" no šejienes pateikt nevar.

      Vienlaikus man šķita visnotaļ ironiski, ka šis asiņainais konflikts apgāž ārkārtīgi izplatīto (pat Cibā) stereotipu par miermīlīgajiem, garīguma apdvestajiem, permanenti meditējošajiem budistiem, kas tradicionāli tiek pretstatīti "galvu griezējiem musulmaņiem".

      Diemžēl šis ieraksts trigerēja kārtējo banālās klišejas atgremošanu.
Powered by Sviesta Ciba