Kurvjzieža kontemplācijas

Par miermīlīgām un slepkavnieciskām reliģijām

Krāšņais Kurvjziedis

Par miermīlīgām un slepkavnieciskām reliģijām

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Tā vien šķiet, ka miermīlīgie budisti Mjanmā nolēmuši, ka ahimsas princips varbūt attiecas uz odiem un gliemežiem, kurus jāizvairās savainot un vēl jo vairāk - nogalināt, taču nekādi nav attiecināms uz musulmaņiem.
  • (Anonīms)
    ai, vai jau nesāc redzēt šim cauri, cik repetitīvi tas viss ir kļuvis? vieni skaita muslimu noslaktētos un nemieru, otri - ignorējot muslimu nemieru - uzreiz liek pretī "a mums kaimiņu Saša izlika logu", "a pa ielām maršēja fašisti", "a Mjanmā sit musulmaņus". Abas puses arvien vairāk peld tālā prom viena no otras kosmosā.
    • Tev ir sava daļa taisnības.
      Tāpēc es ļoti cienu cilvēkus, kuri saglabā kaut nedaudz racionalitātes un spēj paskatīties analītiski uz jebkuru no šīm situācijām, tā vietā, lai izgvelztu kārtējo nomuļļāto trafaretisko repliku no sava iestrēgušā repertuāra. Situācija Mjanmā ir ļoti sarežģīta, un mēs par to zinām ārkārtīgi maz, tāpēc es pati atturos paust jelkādu viedokli - jo neko vairāk kā "šausmas" un "slaktiņš" no šejienes pateikt nevar.

      Vienlaikus man šķita visnotaļ ironiski, ka šis asiņainais konflikts apgāž ārkārtīgi izplatīto (pat Cibā) stereotipu par miermīlīgajiem, garīguma apdvestajiem, permanenti meditējošajiem budistiem, kas tradicionāli tiek pretstatīti "galvu griezējiem musulmaņiem".

      Diemžēl šis ieraksts trigerēja kārtējo banālās klišejas atgremošanu.
Powered by Sviesta Ciba