обои - Kakao s čajem / Suši un tira mi su [entries|archive|friends|userinfo]
Scandalo Calmo

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| fffff pajautā komenti jauns labot secondhand vissvienā ]

Kakao s čajem / Suši un tira mi su [23. Jul 2008|11:22]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
man atkal ir šitāds novērojums - visādi no itālijas vesti gardumi latvijā ledusskapī sanīkst un sapelējuši regulāri finišē atkritumu konteinerā. tas pats attiecas uz latvju gardumiem itālijas leduskapī. tur ir kaut kāda plašāka mistika un kopsakarība - to īsti izkodis vēl neesmu - piemēram, to varētu saukt par "valdošo gastronomisko stilu", tā varētu būt vēlme pēc pašiem gadalaikmetīgākajiem un teritorijai atbilstošākajiem produktiem vai pat parasts gaiss vulgaris - latvju gaisā itāliešu štelles vienkārši garšo nepareizi un vice versa.

ir bezgala ērmoti dzert vīnu pie ēdiena, kas aizdarīts ar dillēm, savukārt bauskas tumšajam itālijā vispār nav neviena ēdama kompanjona - ne starp sieriem, ne gaļām ne zivīm (ja vien glābiņu nemeklē dienvidtiroles receptēs)- un tad nu jādzer neakomponēts, kas savukārt neatbilst labas uzvedības ietvaram. grapu vest uz latviju vispār nav jēgas - nedz pēc vakariņu tempa, nedz materiāla - nepieciešamība pēc tās nerodas praktiski nekad . savukārt, mēginājumi ar to aizvietot, teiksim, šnabi ir ļaunākais, ko grapai var nodarīt un ko tā noteikti nav pelnījusi. ne velti nomācošais latviešu vairums pret to izturas diezgan skeptiski.

līdz ar to tik traki tālu stāvošu paradigmu kā suši un tiramisu apvienojums vienā ēdienreizē vai pat vienā teikumā, ir, kā jau te rakstīju, zum kotzen.
Linksamēramies

Comments:
[User Picture]
From:[info]mazaa_mija
Date:23. Jūlijs 2008 - 12:08
(Link)
vidējam latvietim vispār ir grūti ar to ēdienu. pieradis pie kotletēm un karbonādēm (man tas viss strēgst kaklā un metas pumpas) kā galvenā pamatēdiena ieraugot ko ekxotiskāku visu jauc vienā lielā katlā, nešķirojot vai tas nāk no austrumiem vai rietumiem.
mēs savā mājā mazliet nodarbojamies ar "audzināšanu" – radinam pie neparastām garšām, bet tāpat tu redzi ka poņas nav nekādas par dažādu zemju ēdienu kultūru un garšu atšķirībām, tāpēc arī suši ar tiramisu!
[User Picture]
From:[info]skuka
Date:23. Jūlijs 2008 - 12:13
(Link)
Man patīk, tu smalki raksti par šitām lietām. Vienmēr man atliek tikai atzinīgi māt ar galvu:) Pie tam pati parasti līdz secinājumiem neaizdomājos, lai gan novērojumi ledusskapī, piemēram, tieši to arī liecina.
Nu, izņēmuma gadījums varbūt ir vienīgi tieši pirmajā vakarā izlietotie produkti - kad kāds atbrauc no Itālijas vai Francijas ar "kukuļiem" un stāstiem par piedzīvoto. Tad, ko uzreiz nolieto, tas arī ir. Pārējais, kā jau teici, pārklājas ar pelējuma kārtiņu.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:23. Jūlijs 2008 - 12:31
(Link)
Mazliet nekorekti ir ārpus konteksta uzbraukt par suši un tiramisu apvienojumu vienā teikumā, jo galu galā - teikuma sākotnējā jēga bija uzskaitīt populārākos jaunaizguvumus no sērijas "must have" tipiskā mūsdienu latviešu virtuvē. Un uzskaitījumā tikpat labi varēja tikt pievienotas cukurotās cūkgaļas a'la "ķīniešu gaumē", lazaņja, gaspačo, miso zupiņas, utt.
From:[info]kinskis
Date:23. Jūlijs 2008 - 12:39
(Link)
es tak saprotu un piekrītu, tāpēc jau, cik nu bija iespējams nesaistīti, šīs salīdzinoši offtopikā radušās pārdomas ierakstīju te, nevis pie attiecīgās diskusijas. vai tad kāds tās savelk kopā kādā secībā - izņemot mūs trīs ;)? domāju, ka ne.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:23. Jūlijs 2008 - 12:48
(Link)
Bet tagad sanāk, ka es esmu tā muļķe, kas to visu apvieno un uzkaisa vēl pa virsu dilles un klāt piedzert iedod kefīru.:) Tā nav, tāpēc arī man svarīgi to pateikt!:)
From:[info]zilais007
Date:23. Jūlijs 2008 - 12:57
(Link)
Es to ievēroju - tātad jau četri;) Lai gan - vai tiešām ir tik svarīgi, kādi ēdieni tiek salikti kopā vienā tekstā? Tas taču ir tikai teksts, nevis viena ēdienreize.
From:[info]kinskis
Date:23. Jūlijs 2008 - 14:00
(Link)
..vērīgais zaķis atradies :D
From:[info]kinskis
Date:23. Jūlijs 2008 - 14:00
(Link)
tb, viltotais
[User Picture]
From:[info]ld
Date:23. Jūlijs 2008 - 13:03
(Link)
"man atkal ir šitāds novērojums - visādi no itālijas vesti gardumi latvijā ledusskapī sanīkst un sapelējuši regulāri finišē atkritumu konteinerā. tas pats attiecas uz latvju gardumiem itālijas leduskapī."
cik labi, ka Tu to uzrakstīji! es jau domāju, ka ar mani nav lāga :)

man gan liekas, ka tas attiecas uz tiem, kas paarzin shiis abas vides. taadam videejam latvietim(es zinu, ka konkrētais puksts ir tēmēts krii, bet zinu arī labi, ka uz viņu šis neattiecas) suši un tiramisu var būt ļoti ok. abi iederas eksotisko ēdienu vakarā :)
[User Picture]
From:[info]mazaa_mija
Date:23. Jūlijs 2008 - 13:05
(Link)
jā, tas viss pieder pie eksotikas
[User Picture]
From:[info]krii
Date:23. Jūlijs 2008 - 13:22
(Link)
Sākotnējais teksts bija par to, ka tas pieder pie populārākajiem jaunaizguvumiem, bet, ai nu labi
[User Picture]
From:[info]kinskis
Date:23. Jūlijs 2008 - 13:38

bābings nevietā!

(Link)
ierakstā aplūkojamās pārdomas tapušas bezgala pastarpināti un bez nolūka kādam/ai uzbraukt. turklāt krii šajā gadījumā noteikti nepiekrīt pirmcepšanās tiesības.
vienkārši, vakarvakarā te bija viena aptauja, kuras uzstādītajai mērķauditorijai visnotaļ atbilstu. un viens no atbilžu variantiem lakoniski un ārpus jebkura cita konteksta akurāt slēpās suši un tiramisu maģiskajā formulā. gadījās iemesls par šo tēmu aizdomāties. un pēc tam aizdomāties par šo jau tā subjektīvo pārdomu rezultātā ģenerētiem secinājumiem.

un vēl (atkal nedaudz no citas tēmas) man līdz šim nav gadījies sastapt nevienu itālieti, kas apgalvotu, ka viņam/ai vienalga, ko ēst, jo ēšana viņam/ai nav tik svarīga. latvijā ar to lepojas teju katrs trešais. kapēc, nez?
[User Picture]
From:[info]mazaa_mija
Date:23. Jūlijs 2008 - 14:01

no citas operas

(Link)
es arī nevaru ēst tikai tādēļ ka jāēd, ēšanu uzskatu par vienu no lielākajām baudām, tāpēc arī baudu, ne riju, kas pagadās
From:[info]zilais007
Date:23. Jūlijs 2008 - 14:10

Re: bābings nevietā!

(Link)
Njaaa.. Neviens taču nezināja, ka bez krii ieraksta pastāv citi iedvesmas avoti, tā ka - aizrādījums nevietā. Kas attiecas uz pienācības uzmanības veltīšanu ēdienam - katram savas intereses, kā un cik lielā mērā pievērsties, turklāt nedomāju, ka ēdiens būtu tā lieta, kam būtu jāstāv pāri visam.
From:[info]kinskis
Date:23. Jūlijs 2008 - 14:18

Re: bābings nevietā!

(Link)
jā, un līdz zināmai robežai man tas šķiet visnotaļ akceptējami, tāpat kā lepošanās ar grāmatu nelasīšanu, vēstures piedrāšanu, ģērbšanos tirgusplača drēbēs, kontrabandas cigarešu smēķēšanu utt., jo tam visam var būt dažādi iemesli. taču kā vispārēja nacionāla ievirze mani šie fenomeni kaitina, jo vispārējās nacionālās labierīcības tiem mērķtiecīgi seko.
un te rodas sadursme. vai nerodas, ja es vienkārši pagriežu muguru un tinos.
From:[info]formica
Date:23. Jūlijs 2008 - 14:33

ēšana nav tik svarīga

(Link)
Latvijas publika vairāk tendēta uz neadekvāti spīdīgu parpalu un intensīva grillinga izrādīšanu bizantiskā garā.. :P