Nezāles neiznīkst ([info]jan09) rakstīja,
@ 2023-09-26 07:43:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
app
atgriežoties pie publicētā:

***
...ikviens no mums valsts pārvaldē uz sitienu viegli atradīs daudzus spilgtus piemērus, kā sabiedrības jeb nodokļu maksātāju nauda tiek iztērēta pilnīgi bezjēdzīgi. Sākot no daudzajiem "svarīgajiem saskaņošanas, kontroles vai vienkārši vērošanas kantoriem" līdz pat it kā loģiski vajadzīgām iestādēm. Katras iestādes un iestādītes vadītājs un tajā mītošie ierēdņi spēs jums uzreiz nosaukt desmit pseidoargumentus, kādēļ šai iestādei ir nepieciešams eksistēt un kādēļ šiem ierēdņiem tur ir jābūt. Un tas nekas, ka bieži šādu iestāžu funkcijas un pienākumi uz papīra un arī reālajā dzīvē ir ne tikai līdzīgas, bet teju identiskas. Bet katrā iestādē taču ir darbs vadītājam, vadītāja vietniekam (vai vietniekiem), daudziem speciālistiem, ekspertiem un beigu beigās tomēr arī pa kādam tiešām reālā darba darītājam. Un šajā jomā nekas nemainās jau gadiem. Jo visiem ir labi (kamēr nenotiek finanšu kolapss).
Tieši tāpēc Rēzekne varētu būt kā labs stimuls, lai beidzot ķertos pie sen uz papīra daudzinātās, bet reālajā dzīvē aizvien neīstenotās valsts pārvaldes reformas. Pārtraukt visus bezjēdzīgos tēriņus un "speciālistu" atalgošanu un atstāt reālos darba darītājus. Ir sajūta, ka valstij uzrastos daudz naudas skolotāju, mediķu, policistu un citu svarīgu cilvēku algām.
***

https://www.diena.lv/raksts/viedokli/dienaskomentars/ne-tikai-rezekne-14305804


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)

Re: citaac
[info]begemots
2023-09-27 08:16 (saite)
Par romiešu ceļiem, stp citu, arī skatījos. Un nav jau tā, ka tikai Eiropā ceļi jāremontē bieži, arī ASV un citur. Tādu viennozīmīgu atbildi neguvu, bet 2 lietas: (1) pa romiešu ceļiem nebrauca 10t fūres un vispār kustība bija (un pa joprojām esošajiem joprojām ir) par kārtu mazāka; (2) iespējams ir lētāk uzturēt reizi 3 gados remontējot, nekā ieguldot mega līdzekļus uz 50. Kontra-intuitīvi, un nekādi neizslēdz haltūras un zagšanu, bet varbūt tik un tā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: citaac
[info]gnidrologs
2023-09-27 14:18 (saite)
Esmu dzirdējis šo politiķu un viņu mediju tiražēto argumentu, bet tas neiztur kritiku, jo mūsdienās pilnīgi visās apbūves jomās ir redzama nemākulība, slikta kvalitāte un pilnīgi 0 estētiskās domāšanas. Tas liecina par diezgan konkrētu visas civilizācijas smadzeņu vai morāles eroziju, ja tagad jādara tikai tā kā 'lētāk un ātrāk' uz doto brīdi, nevis ilgtspējīgas un skaistas konstrukcijas, kas var kalpot simts+ gadus. Nez kāpēc "primitīvās" civilizācijas negribēja lētāk?
Par noslodzi arī nav labs arguments, jo pa tiem pašiem vecajiem ceļiem, kuri tagad daudz kur aplieti ar mūsdienu virskārtu turpina braukāt tās pašas fūras, bet tos nav jāpārtaisa from ground up katrus dažus gadus, kā tas ir ar modernajiem plastmasas asfalta celiņiem. Galvenā motivācija bezgaumīgu un ātri plīstošu sūdu ražošanai visticamāk ir bezgalīga tautas aplaupīšana un turēšana ne cepts ne vārīts vidē. To pašu redzam kaitnieciskajā medicīnas un farmācijas vai pārtikas industrijās. Barojam ar sūdiem, kas bojā cilvēku veselību un tad barojam ar vēl vairāk tādiem pašiem sūdiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?