Nezāles neiznīkst ([info]jan09) rakstīja,
@ 2018-10-08 10:04:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
problēmas
Ir sacīts ((c) Ontūns), ka varenajā PSRS bija tikai 2as problēmas, abas sākas ar burtu "D".
Attiecīgi, par ceļiem, un sekos atruna - esmu jau sen gribējis uzrakstīt rakstiņu par ceļu būves postu LV, bet nav liekas pāris dienas fotografēšanai, un nedēļa rakstam.

Tas sākas 90ajos, kad tika sabojāts Ķesterciema krustojums (Talsi-Jūrmala), lielā krustojuma vietā tika izveidots mazs vienas joslas aplis, ar 1.5m novadgrāvi starp braucamo daļu un gājēju celiņu. Lieki piebilst, ka vieta atļāva 2joslu apli, pacelšanās/nogriešanās joslu uc ekstras. OK, naudas ir tik, cik ir, toreiz padomāju es, labi, ka nav puķupoda saliņas vidū.
Sekoja rinda brīnišķīgo puķupodu ar apbraukšanas funkciju posmā Jaunķemeri-Vaivari-Sloka. Viena josla kā standarts, pašaura, autobusiem/smagajiem naktī/lietū/ziemā ne pārāk draudzīga.
Talsi Rīgas/Dundagas iela - puķupodi ar apbraukšanas funkciju, vēl šaurāki nekā Jūrmalā, viena josla, plaša gājēju/apzaļumotā josla, ziemā busi/smagie lauž nost ceļazīmes.
Jaunākais veikums - Talsu-Venstpils šosejas posms - konstruktoru meistardarbs! atdalītas 4as esošās joslas (2as katrā virzienā) un lielā nomale ir tikusi pārvērsta par parastu, neatdalītu 2joslu ceļu, 2m dziļu novadgrāvi un veloceliņu uz nekurieni. Brīnums, ka aplī pie Statoil vēl nav puķupods iedēstīts.
PSRS laikā tika runāts, ka šī šoseja ir plānota kā rezerves nosēšanās josla - tad jau beidzot ir iznīcināts valsts drošību apdraudošu šosejas posmu, urrā, kungi!
Parunājot ar cilvēkiem no citiem LV novadiem, ir dzirdēts, ka arī tur projektēšanu veic puķupodu un novadgrāvju projektēšanas teicamnieku uzņēmums, it kā esot pietuvināts kungiem, un bez viņiem jauno ceļu projekti nenotiekot.

Pietiek aizbraukt ciemos uz Īriju, un paskatīties, kādi varēja būt ceļi LV. Un man tiešām žēl, ka tā nav noticis, un nauda ir aizgājusi puķupodu un novadgrāvju projektēšanai un izbūvei.

/PS - google streetview izmaiņas vēl nerāda, bet satelītattēlos var redzēt.
//šī ir tikai "vārga atrauga" no iecerētā raksta.
///Apjautājos FB ceļu speciālistam no ZZS, ko viņs domā par šo jauno šosejas posmu, atbilde bija, ka tas ir pašvaldības ceļš.
////Man ir kartītes, kas ļauj vadīt busu/fūri, un šad tad ir sanācis to darīt.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]eermaniitis
2018-10-08 16:22 (saite)
vispār jau vistiešākais ;)
kaut arī ceļu tīkla sistēma izstrādāta jau sen, kaut kad ap dzimtbūšanas laiku

tad tomēr melno segumu un 2 joslas ieguva vien lielajos kohlevitizācijas un inhustrializācijas laikos

kā rezultātā valsts ar relatīvi mazu cilvēku īpatsvaru uz kvadrātkilometra ieguva ievērojamu kvadrātmetru skaitu uz kvadrātkilometra ar melno segumu

visi šie segumi ir jāuztur, jāremontē ... pirmajos neatkarības laikos naudas nebija, ceļi kļuva vēl sūdīgāki

tas gan nenozīmē, ka aptrakušie projektētāji turpina projektēt megašosejas kilometriem platas un jūdzēm garas taisnās strīpas, bet tas cits stāsts

tāds, lūk, sakars ar cccp

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2018-10-08 16:24 (saite)
salīdzinājumam neliels ieskats anglijas lauku ainavā

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

;)
[info]jan09
2018-10-09 00:28 (saite)
Man te UK palielā auto testu trasē ar lepnumu rādīja, ka viņiem esot gabaliņš bruģa, un gabaliņš grants ceļa (mosh 0.5km), un nesaprata, par ko es smejos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?