Nezāles neiznīkst ([info]jan09) rakstīja,
@ 2014-10-19 10:48:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
mazliet ap elektroauto
klasiķi reiz teica, ekonomikai jābūt ekonomiskai.
ir interesanti vērot burbuli, ko pūš valdības līmenī, un zem kura lien ražotāji, lai noskamptu kumosu.
zero emision zonas lielpilsētās 2020 ir politiskā, ne ekonomiskā līmenī nolemtas.
ir skaisti, sēdēt valsts finansētā organizācijā kā Transport for London:
nopērkam 10 hybrid busus pa 1M katru, iedodam operatoram, pēc 5 gadiem saprast, ka ietaupījums no tehnoloģijām salīdzinot ar dīzeļa busu ir 0, un sākt domāt - nodot lūžņus metālā, vai ieguldīt vēl 1M un pārtaisīt par pilnu EV (elektroauto).
supercapacitor sistēmas, hybrid sistēmas, full EV - tikai liels spēļu laukums, tāpat kā biodīzelis, biogāze, vai LPG dual sistēmas/uzpildes tīkli iepriekš.
ir skaisti, attīstās tehnoloģijas, inženieri saņem algas, valsts dotē ražotājus un gala klientus, ekonomika burbuļo, idille.
kas interesanti - kopējo bildi zemeslodes mērogā neviens neskatās, komponentu ražošana un izmeši Ķīnā, izlietoto elementu glabāšana/pārstrāde Āfrikā/Rumānijā/LV, atkal idille.
izteikti netiek runāts par mainīgo elementu, akumulatoru bateriju, ilgmūžību un izmaksām,lietoto ekektroauto tirgu. Bankas, dodot līzingu komerciālajiem elektromobiļiem, nedod līzingu bateriju pakām.
ātrā uzlāde, par ko daži priecājas, 1-2h laikā uzsit bateriju līmeni līdz 80%, tālāk nepieciešama elementu sprieguma līmeņa balansēšana, lai sasniegtu 99-100%, kas prasa stundas/dienas un kopā ar darba režīmu ietekmē bateriju ilgmūžību. lietotam elektroauto, kam jāmaina bateriju pakas, kam vairs netiek dots valdības līdzfinansējums, vērtība būs tuvu 0.
interesanta tēma ir satiksmes drosība, iedomājieties elektroauto krēslā bez gaismām (un praktiski bez skaņas) pilsētā, nez, cik ilgā laikā būs obligāts skaņas avots katram elektromobilim? ;)
interesanta tēma ir infrastruktūras izbūve, kaut tikai 20 kvartāliem, lielpilsētas centram ;)


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]mazeltov
2014-10-19 13:26 (saite)
Man ļoti patika grāmata "Game over", kur analizēti alternatīvie enerģijas veidi. Ļoti interesanti.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

;(
[info]jan09
2014-10-19 13:41 (saite)
paldies, pamēģināša atrast un izlasīt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]hessin
2014-10-19 14:27 (saite)
Renault bateriju problēmu risina tā, ka baterija netiek pirkta, bet tiek nomāta. Ideja laikam tāda, ja baterija nolietojas, tad kompānija to nomaina pati.
Tas arī nozīmē, ka visu laiku ir jāmaksā nomas maksa un, ja nemaksā, tad bateriju vairs nevar uzlādēt. Lai Renault to varētu kontrolēt, jāatļauj mašīnai pieslēgties attālināti, kas paver iespēju arī citām mahinācijām, atļautām vai neatļautiem, iecerētām vai uzlauztām.(https://www.techdirt.com/articles/20131108/09350825182/renault-introduces-drm-cars.shtml)

*Transport for London, saīsina kā TfL

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

;)
[info]jan09
2014-10-19 17:06 (saite)
mea culpa, par Tfl, darba mailā stāv gan saīsinājums, gan pilnais nosaukums, gan pārējie tituli ;)

par baterijām - iespējams, ka noma ir laba klientam (dod garantijas), vai ražotājam (nodrošina tirgu), bet tas kopā ar papildus sarežģītiem risinājumiem sadārdzina jau tā ne lēto pasākumu.
lai paildzinātu baterijas mūžu, pie tam speciāli EV radītos litija hibrīdus, ar kontrolieriem tiek limitēta max paņemamā strāva, un arī max uzlādes strāva. ja pieņemam, ka klients lietos tikai ātro uzlādi - tas nozīmē stipri īsāku baterijas darba mūžu - atkal sadārdzinājums.

par Renault EV, piem Twizy, vispār neizteikšos - moča priekšrocības ir pazaudētas, auto priekšrocības arī. alternatīvi orientētajiem mosh patīk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?