Karstā latviete [userpic]

red

January 19th, 2012 (10:40 pm)
mjū: linda leen - frozen (starp citu, kruta)

mans pašreizējais randiņpartneris grib pirkt man kleitu. manu sapņu sarkano kleitu, kuru nesen noskatīju vienā pop-up veikaliņā, bet, tā kā šobrīd knapinos ar naudām, tā arī nenopirku. un viss jau skaisti, vienīgi - man ir šausmīgi neērti atļaut kādam sev kaut ko nopirkt. visvairāk jau, protams, attiecībā uz pretējo dzimumu - uzreiz sajūta, ka esi kaut ko parādā. kopīgas ēšanas/dzeršanas rēķinu apmaksai čeka skrupolozas pētīšanas un kalkulatora izmantošanas metode gan galīgi neder, bet var taču tā, ka vienu reizi izmaksā viens, otru - otrs; simboliski žesti abpusēji izpildīti, visi laimīgi. savukārt, ja otrs apmaksā tavas izklaides un iegribas, manā gadījumā sajūta ir tāda, ka tu neesi gana līdzvērtīgs spēlētājs, drīzāk ieguldījumu objekts (nerunājot nemaz par to, ka, pat ja tas galīgi nav tikai uz to virzīts, grūti gluži neviļus neiedomāties par to, ka tiek gaidīts, ka kaut ko dosi pretim). un man arī ir svarīgi otram neļaut gluži neviļus iedomāties par to, ka es ar viņu varētu tikties, lai viņš man ko izmaksātu, nevis tāpēc, ka viņš man patīk.

nu, lūk. no otras puses, domāju, vai nav tā, ka es ar to savu izmaksāšanas neļaušanu tomēr tam otram kaut ko neatņemu - iespēju izpaust savu vīrišķo spēku un varēšanu, un rūpes par sievieti, kura patīk. es taču novērtēju, ja man, piemēram, palīdz novilkt un uzvilkt mēteli, lai gan rociņas man nav amputētas un mierīgi varu to izdarīt pati; ar tādu, kas sievietei neatver durvis un nepalaiž pa priekšu, man vispār būtu grūti iedomāties sevi tiekamies. tomēr tajā brīdī, kad šajā džentlmeniskajā uzmanības izrādīšanā iesaistās nauda, man ir automātisks NĒ.

izskatās pēc tipiskas post(post)modernisma problēmas - tik daudzu laikmetu izpratne par manierēm un starpdzimumu attiecībām sakūlusies putrā, ka grūti ievērot konsekvenci. vai ir normāli satraukties par iespējamo līdztiesīga spēlētāja lomas zaudēšanu gadījumā, ja tev bez īpaša iemesla kaut ko izmaksā/nopērk, vai arī es vienkārši šajā ziņā neesmu pietiekoši sievišķīga (lai ko tas arī 21. gadsimtā nozīmētu)?

Comments

Posted by: ([info])
Posted at: January 19th, 2012, 11:01 pm

mani no šitā izārstēja dienvidslāvu un ukraiņu puikas, kas ir postmodernisma neskartāki, mačiskāki un arī tiešāki. neatceros precīzu tekstu, bet mesidžs bija kaut kāds tāds, ka, neļaujot izmaksāt, Tu viņu atgrūd (vīrišķīgi un tīri cilvēciski) un aizvaino, jo parasti jau vīrietis nepiesakās izmaksāt aiz negribīgiem iemesliem. un, ja pieņemam, ka restorānā tā vēl būtu etiķete, tad visādu kleitu un dāvanu jautājumā jau nu gan.

protams, viss nav gluži tik vienkārši un viennozīmīgi, jāskata arī situācija un abu cilvēku emocionālais fons, bet, ja Tev deg acis, skatoties uz kleitu, un viņam, savukārt, deg acis domājot par Tevis iepriecināšanu, neredzu problēmu. Tev taču arī patīk citiem izdarīt kaut ko labu.

Posted by: mala ([info]mala)
Posted at: January 19th, 2012, 11:18 pm

vai arī varbūt šim deg acis, iedomājoties imploziju taj kleitā, un viņš vispār tādējādi iegādājas prieku savām acīm :)
Kas man liekas visnotaļ akceptējams iemesls, tāpat kā Tevis minētie

Posted by: Karstā latviete ([info]implozija)
Posted at: January 19th, 2012, 11:21 pm

hīhī, jā, kleita ir ļoti, ļoti smuka :))))))

Posted by: Karstā latviete ([info]implozija)
Posted at: January 19th, 2012, 11:20 pm

njā. nodotais mesidžs ar konkrētām darbībām gan vienmēr būs saistīts arī ar kultūrkontekstu, un, pieņemu, Ukrainā tas varētu būt atšķirīgs no Lielbritānijas. no otras puses, domāju par to, ka, piem., kad pie manis atbrauca Mar., es iekšēji aizkustinājumā spiedzu no tā, kā viņš man metās labot abus datorus, svarus, lampu un durvju kliņķīti, savukārt es pati ar neviltotu kaifu gatavoju viņam ēst un mazgāju kreklus. un, neskatoties uz šādu, visklišejiskāko no klišejiskajiem, lomu sadalījumu, tas nepavisam neliek man kaut uz mirkli justies nelīdzvērtīgai. varbūt tad finansiālas veltes arī ierakstās šajā arhaiskajā attiecību modelī - tipa, vīrietis izrāda savus muskuļus, pienesot sievietei "medījumus", ko viņš var atļauties (jeb - "var nomedīt"), savukārt sieviete viņam par prieku rotājas, etc.

ai, bet tomēr manī kaut kas tam visam pretojas. laikam neesmu no Ukrainas :)/:(

Posted by: vecais indiānis džims ([info]jim)
Posted at: January 19th, 2012, 11:12 pm

parakstos zem visām pārdomām, pašai nemitīgi šitas pie sevis besī.

Posted by: Karstā latviete ([info]implozija)
Posted at: January 19th, 2012, 11:20 pm

hajfajv, mās.

Posted by: judging the mice ([info]rasbainieks)
Posted at: January 20th, 2012, 12:14 am

man viens draudziņš reiz teica: ты во всём чуешь подвох. pēc vairāk kā 10 gadiem varu teikt, ka esmu ar to cīnījusies un vairāk uzvarējusi nekā zaudējusi. tas ir veltījums jums abām :)

Posted by: Karstā latviete ([info]implozija)
Posted at: January 20th, 2012, 12:23 am

man ar to russkiju pašvaki; tas teikums nozīmē aptuveni to, ka visur jūt kaut kur apraktu suni, ja? :)

Posted by: judging the mice ([info]rasbainieks)
Posted at: January 20th, 2012, 12:25 am

jā, tipa visur gaida (sagatavots) piekāsiens.

Posted by: Karstā latviete ([info]implozija)
Posted at: January 20th, 2012, 12:28 am

oi, tā gan nevarētu teikt - tanī izmaksāšanas lietā tur vairāk sakara ar jušanos līdzvērtīgai, nevis ar bailēm par piekāsienu. bet padoms labs :)

Posted by: judging the mice ([info]rasbainieks)
Posted at: January 20th, 2012, 12:33 am

nu ja, izmaksā - nejūties līdzvērtīga - piekāsiens.
general piekāsiens, tāds kā underlying sūdi. grūti paskaidrojams vārds :)

Posted by: Karstā latviete ([info]implozija)
Posted at: January 20th, 2012, 01:00 am
hit

nu nēēē! tas ir citādi: nevis piekāsiens, bet vēlēšanās justies ieguldījušam (arī finansiāli) līdzvērtīgi. tāpat kā man lika justies vainīgai tas, ka mana ukraiņu dzīvokļbiedrene nomazgāja manus traukus, un tagad tiek vaktēts brīdis, lai varētu "atmazgāt" pretī viņējos - lai Viss Godīgi, junou!

Posted by: judging the mice ([info]rasbainieks)
Posted at: January 20th, 2012, 01:02 am

un kas tev liedz jaunskungu atmazgāt nē bet iepriecināt pretī? :) teikšu ka dzejnieka vārdiem: gūt var dodot, gūt var ņemot, dodot gūtais neatņemams. abām pusēm :)

Posted by: Karstā latviete ([info]implozija)
Posted at: January 20th, 2012, 01:09 am

vot, taisni tā - būtu pašlaik nauda atmazgāšanai, tad jau viņš arī pie smukas šlipses vai restorānizmaksāšanas tiktu. savukārt kaut ko pašrocīgi iepriecināšanai darināt tomēr pārāk personīgi šajā randiņošanas stadijā :)

Posted by: zimbabve ([info]zimbabve)
Posted at: January 19th, 2012, 11:32 pm

Piņķerīgi, man arī šis jautājums vienmēr ir bijis sarežģīts. Ja vīrietis atnāktu ar jau nopirktu kleitu kā dāvanu, tad tā būtu cita lieta, bet ja sāktos runas par "es tev nopirkšu", būtu spuras gaisā, man neko nevajag pirkt, ļaļaļa.

Stabilās attiecībās savstarpēja iepriecināšana un apdāvināšana galīgi nebūtu problēma, bet randiņošanas laikā gan justos dīvaini, naudas iesaistīšana ļoti nepatiktu.

Posted by: zimbabve ([info]zimbabve)
Posted at: January 19th, 2012, 11:33 pm

ā, un es tikko sapratu, kāpēc man nepatīk "es tev nopirkšu" uzstādījums - man asociējas ar vecāka-bērna attiecībām, nevis savstarpēju apdāvināšanos.

Posted by: Karstā latviete ([info]implozija)
Posted at: January 19th, 2012, 11:35 pm

jā. vai vispār, plašāk ņemot - augstākstāvoša/zemākstāvoša.

Posted by: ([info])
Posted at: January 19th, 2012, 11:48 pm

akkungs, dāmas, jums nu gan ir problēmas!

Posted by: Karstā latviete ([info]implozija)
Posted at: January 19th, 2012, 11:52 pm

look who's talkin'! ;)
p.s.ej atpakaļ pie darba, rezgale!

Posted by: ([info])
Posted at: January 20th, 2012, 12:01 am

es vēlvienreizīt noklausīšos azīliju benksu, ļoti iedvesmojoši, un tad, jā

Posted by: Karstā latviete ([info]implozija)
Posted at: January 20th, 2012, 12:01 am

turu pie vārda!

Posted by: ([info])
Posted at: January 20th, 2012, 12:02 am

http://youtu.be/i3Jv9fNPjgk

Posted by: Karstā latviete ([info]implozija)
Posted at: January 20th, 2012, 12:04 am

:D forša!

Posted by: ([info])
Posted at: January 20th, 2012, 12:05 am

viņa ir tik agresīva, tas ir tik uzmundrinoši
lab, es off uz kādu laiciņu

Posted by: Karstā latviete ([info]implozija)
Posted at: January 19th, 2012, 11:35 pm

vot, man šķiet tāpat. no otras puses, loģiski domājot, viņš pats no sevis jau visticamāk neatrastu tādu kleitu, kas man derētu un patiktu :)

Posted by: Stiller Ozean ([info]klusais_okeans)
Posted at: January 20th, 2012, 12:37 am
odr.

es laikam esmu dzimusi sučka, man patīk, ja man izmaksā un man tas netraucē būt īpaši emancipētai citās man ērtās situācijās :(

Posted by: Karstā latviete ([info]implozija)
Posted at: January 20th, 2012, 12:57 am
chic

nu, ja abām pusēm tā ērti, tad jau no probz :)

Posted by: nuka_kola ([info]nuka_kola)
Posted at: January 20th, 2012, 10:32 am

praktiskais feminisms - ahahahahaha....

Posted by: deestructa ([info]neoplasm)
Posted at: January 20th, 2012, 08:47 am
oi! oi! oi!

tev forša jūzerbiudžiņa!

+ atļauj jaunēklim tev izmaksāt kleitiņu. ja nu gadienā līdz iņķimam nenonākat un 'viss mīlas uguns nodzisis', vismaz kaut kādas patīkamas atmiņas par sevi atstāsi;D

Posted by: Karstā latviete ([info]implozija)
Posted at: January 20th, 2012, 04:47 pm

senkjū ma'am! abet par jaunēkli - tipa, atstāšu viņam patīkamas atmiņas a la "tā bija tā bijāč, kurai es to stulbo, sarkano paltraku nopirku"? :DD