Augusts 21., 2013
| 22:54
|
Comments:
neesmu sapratis to korelāciju starp mācību grāmatu un vielas apguvi
esmu mācījies no padomju laika grāmatām, ir bijusi iespēja paskatīties bērnu grāmatas, jau kādus gadus četrus
man radies viedoklis, ka no grāmatas nekas tur nav atkarīgs, jo bērni no grāmatām nemācās, tikai seko līdzi skolotāja teiktajam - kā tam principā arī būtu jābūt - mācības noris klasē nevis attālināti, atbilstoši gaudošana par sliktām vai labām grāmatām ir tāda pati kā par firmu šmotkām ;) es pasmaidu un kautri klusēju
un jā esmu arī bijis skolotājs ;)
nu paga, a labs skolotājs a) paķer pirmo grāmatu no kaudzes, pofig, tāpat bērni nelasa grāmatu, bet klausās, ko es saku b) izvēlas labāko grāmatu, lai pašam un bērniem vieglāk strādāt c) pasūta visus dirst, nahuj vispār tās grāmatas, es pēc programmas mācu, bet grāmatu lasīšana ir tāda izrādīšanās
grāmata ir vajadzīga tikai tamdēļ, lai skolēns varētu sekot līdzi skolotāja stāstītajam
ideālajā variantā skolotājam jāspēj tā izklāstīt vielu, lai vispār grāmatā nav jāieskatās
grāmatas vajadzīgas tikai tiem, kas nav bijuši klasē, vai pirms eksāmeniem, bet tur labāk noder pieraksti (kas gan ir problēma jaunākajās klasēs, bet tur nav eksāmenu)
lūk, grāmatas prasa tie skolotāji, kuriem ir problēmas nevis tie, kas lietām pieiet kā jau tu rakstīji, radoši un ar izdomu
bet ja dejotājs nekāds, tad i grīda šķība i kurpes pa cietu
Nu jaunākajās klasēs kā reiz ir gan lielie valsts pārbaudes darbi, 1. un 4. klasē, ja nemaldos.
A tava atbilde uz jautājumu bija kāda - c, vai? tipa nahuj vispār grāmatas, bezmaksas izglītība = izglītība bez palīglīdzekļiem, bet ar vienkārši izciliem skolotājiem katrā skolā, katrā priekšmetā? :D
ja kādu lietu nevar iemācīt bez palīglīdzekļiem - piemēram ķīmiskās reakcijas, vai fizikālas parādības, tie ir jāgādā centralizēti un standartizēti
savukārt, tāds skolotājs, kas nespēj iemācīt vielu izmantojot šos palīglīdzekļus, vai nevar pierādīt, ka bez tiem nevar vielu sekmīgi apgūt, ir jāmaina, jā!
pirmajā klasē nav tādu pārbaudes darbu uz kuriem kas būtu jāmācās no grāmatām ;) un trešajā klasē mēs ar meitu izdrukājām iepriekšējo gadu pārbaudes darbus un pāris vakarus iepriekš izgājām cauri viņiem, lai pārliecinātos, ka viņa saprot principiālās sakarības, kas jāzin viņas vecumā
Odnaka! Kā tad tu vispār pieļauj skolas tēriņus par grāmatām, nevis esi nomainījis visus skolotājus, kas bez tām nevar vai negrib mācīt? :D
/nu tobiš kaut kādā ideālā pasaulē, kurā visi pedagogi visu var iemācīt bez grāmatām - ietverot arī vēsturi, ģeogrāfiju un literatūru - es tev piekristu, beeeet tik ideālā pasaulē pat es nedzīvoju. T.i., man šķiet, ka reālā situācija ir tuvāka tam, ka pārstrādājies skolotājs, kas grib iemācīt labi un efektīvi, gribētu bez pūlēm dabūt perfekto mācību līdzekli, nevis tērēt laiku un nervus, katru gadu pierādot, ka tas ir vajadzīgs, vai mācot no sūdīgāka mācību līdzekļa. Jeb, formulēsim to tā, grāmatas var nopirkt, bet skolotāja laiku un nervus nevar.
man nāsīs sitās sīzifa sviedri
jo katru gadu izvēlētā perfektā grāmata pārvēršas par neperfekto un tā gadu no gada no izvēles uz izvēli .... un skolotājs tā vietā lai mierīgi bez satraukuma stāstītu savu vielu, kam pamatā nav jāmainās ar gada cikliskumu, spiests pielāgoties izdevēju tieksmēm pēc inovācijas nevis uzlabot savu vielas pasniegšanas saturu un formu
Jap, es kā izbijusi fizikas skolotāja, kas katru jaunas tēmas izklāstu gatavoja vismaz no trijām grāmatām + demonstrācijas + laboratorijas darbi jeb praktikumi, arī īsti netveru korelāciju starp mācību grāmatu un vielas apguvi. Ok, stāžs gan man mazs - tikai 4 gadi, bet es toties ar iniciatīvu un jaunības maksimālismu! :D
Nu paga, ja tu neredzi korelāciju starp grāmatu un vielas apguvi, tad kāpēc tev bija nepieciešamas 3 grāmatas? Pietiktu taču ar vienu un pofig kādu.
No Tevis sacītā izriet, ka skolotājs vispār nafig nav vajadzīgs - izdod vienu ūberkrutu grāmatu un darba burtnīcu katrā priekšmetā un aiziet tik uz eksāmeniem. viss.
"Korelācija" nenozīmē to, ka nepieciešamas tikai grāmatas. "Korelācija" nozīmē to, ka grāmatai ir ietekme uz mācību vielas apguvi.
FYI, es uzskatu, ka skolotāja darbs ir vitāli svarīgs, un izglītības budžetu būtu vajadzējis novirzīt skolotāju algām un mazākām klasēm (kas, manuprāt, arī korelē ar izglītības kvalitāti). Bet tagad ir iedota nauda grāmatu iegādei, un es stipri šaubos, ka gājiens "nuvot iedevāt pusmiljonu mācību grāmatām, davai piemetiet vēl miljonu skolotāju algām" ies cauri. (Var jau būt, ka es dikti ļauni domāju par mūsu politiķiem.)
Naudas iedošana grāmatu iegādei ir diezgan nenozīmīgs faktors saistībā ar naudas piešķiršanu vai nepiešķiršanu skolotāju algām. Nav jau 'piešķirt miljonu IzM un tad lai pati tālāk dala kā grib'. Mazākas klases korelē - bet pašlaik izskatās, ka būs vienlaicīga pielikšana pie algām, bet kopā ar klašu palielināšanu. Diemžēl.
Nujā, "vaivaivaicikžēlkatā", "betmēsjaununekonemaksāsim!".
(Pielikt pie algas un vienlaicīgi palielināt klasi diez vai būs ideāla motivācija skolotājam, kurš cenšas strādāt maksimāli kvalitatīvi :))
Tāds ir jaunais budžeta projekts - palielina atalgojumu par slodzi, vienlaicīgi mainot definēto slodzes lielumu. Kas nozīmē nedaudz palielinātas klases un nosacīti palielinātas algas dažiem.
Mums ir dīvaina izlgītības sistēma, kur ir no vienas puses milzīgi lielas klases, bet vienlaicīgi ļoti maz skolēnu uz vienu skolotāju. Mērķis slodzes lieluma maiņai ir risināt otro, bet kā blakusefekts pasliktināsies pirmais.
Ē, viņa izklāstu gatavoja no 3 grāmatām. Nevis lika katram vecākam nopirkt 3 grāmatas katram bērnam.
Tā tas arī normāli notiek.
Source: Man visa famīlija ir par skolotājiem strādājuši, kam pamatdarbs, kas dažus gadus. |
|
|