Augusts 21., 2013
| 22:54
|
Comments:
No Tevis sacītā izriet, ka skolotājs vispār nafig nav vajadzīgs - izdod vienu ūberkrutu grāmatu un darba burtnīcu katrā priekšmetā un aiziet tik uz eksāmeniem. viss.
"Korelācija" nenozīmē to, ka nepieciešamas tikai grāmatas. "Korelācija" nozīmē to, ka grāmatai ir ietekme uz mācību vielas apguvi.
FYI, es uzskatu, ka skolotāja darbs ir vitāli svarīgs, un izglītības budžetu būtu vajadzējis novirzīt skolotāju algām un mazākām klasēm (kas, manuprāt, arī korelē ar izglītības kvalitāti). Bet tagad ir iedota nauda grāmatu iegādei, un es stipri šaubos, ka gājiens "nuvot iedevāt pusmiljonu mācību grāmatām, davai piemetiet vēl miljonu skolotāju algām" ies cauri. (Var jau būt, ka es dikti ļauni domāju par mūsu politiķiem.)
Naudas iedošana grāmatu iegādei ir diezgan nenozīmīgs faktors saistībā ar naudas piešķiršanu vai nepiešķiršanu skolotāju algām. Nav jau 'piešķirt miljonu IzM un tad lai pati tālāk dala kā grib'. Mazākas klases korelē - bet pašlaik izskatās, ka būs vienlaicīga pielikšana pie algām, bet kopā ar klašu palielināšanu. Diemžēl.
Nujā, "vaivaivaicikžēlkatā", "betmēsjaununekonemaksāsim!".
(Pielikt pie algas un vienlaicīgi palielināt klasi diez vai būs ideāla motivācija skolotājam, kurš cenšas strādāt maksimāli kvalitatīvi :))
Tāds ir jaunais budžeta projekts - palielina atalgojumu par slodzi, vienlaicīgi mainot definēto slodzes lielumu. Kas nozīmē nedaudz palielinātas klases un nosacīti palielinātas algas dažiem.
Mums ir dīvaina izlgītības sistēma, kur ir no vienas puses milzīgi lielas klases, bet vienlaicīgi ļoti maz skolēnu uz vienu skolotāju. Mērķis slodzes lieluma maiņai ir risināt otro, bet kā blakusefekts pasliktināsies pirmais. |
|
|
|
Sviesta Ciba |