Aprīlis 28., 2021


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
08:33
Klau, vai kāds var man izskaidrot, kādā veidā policijas darba versija "N. tiek tiesāts par īpaši smagu noziegumu, iespējams, nav mentāli vesels" tiek uzskatīta par labāku variantu nekā citi?
Jo iepriekšējā versijā tas, ka uz viņa iesniegumu policijai nereaģēja pienācīgi, var tikt uztverts kā policijas bezspēcība vai nevēlēšanās sekot līdzi katram iesniegumam, kas ir šausmīgi, bet nu, būsim godīgi, arī business as usual.
Bet šajā versijā policijas palīdzību ir meklējis cilvēks, kas jau tiek tiesāts par īpaši smagu noziegumu un, iespējams, nav mentāli vesels, turklāt izjūtot pastāvīgus draudus, kas skar ļoti dziļus identitātes slāņus. Policijai absolūti vajadzēja darīt visu iespējamo, lai novērstu situācijas eskalāciju un nepieļautu to, ka cilvēki konfliktu atrisina paši. Attaisnojums "ā, mēs neko nedarījām, jo viņš takš nav normāls un pats kaut ko aizdedzinās" ir pilnīgi absurds un reāli biedējošs.

/Apnika atscreenot cringe komentārus

(22 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


[User Picture]
From:[info]virginia_rabbit
Date:28. Aprīlis 2021 - 09:04
(Link)
par slimo cilvēku diskrimināciju vēl pat nav atrasti vārdi, lai runātu
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:28. Aprīlis 2021 - 09:07
(Link)
Jā, man tas arī izklausās pēc "mums bija pofig nevis tāpēc, ka gejs, bet tāpēc, ka nav neirotipisks", bet nu tak kāds tur būtu varējis padomāt, pirms sāk skraidīt apkārt ar šo versiju?
[User Picture]
From:[info]usne
Date:28. Aprīlis 2021 - 09:18
(Link)
jā, es arī par šo domāju un šī versija ir vēl smagāka, bet nav spēka runāt.
turklāt zināmās drumslas kopā izskatās ļoti, ļoti slikti.
ja es kādu vajātu un man būtu gali policijā, pirmais, ko darītu noskaidrotu vai nav kas aizķerams no vestures.
[User Picture]
From:[info]kemune
Date:28. Aprīlis 2021 - 09:22
(Link)
Nu paga, un bullyings vairāku mēnešu garumā, tās vājprātīgās saņemtās īsziņas un grūšana pāri margām ir kaut kas, uz ko nereaģēt pēkšņi ir ok un "business as usual"? Lūk, tieši šis aspekts man derdzas vispārpārāk.
[User Picture]
From:[info]kemune
Date:28. Aprīlis 2021 - 09:26
(Link)
Sorry, sanāca baigi agresīvs jautājums, bet ar šo daļu visvairāk tieši empatizēju. Skaidrs jau, ka mums ir tikai daļa no kopainas un ziņas ir skopas, bet tik daudzi jau pasteigušies ar secinājumiem un izteikumiem.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:28. Aprīlis 2021 - 09:33
(Link)
Tas ir briesmīgi arī tad, ja to dara ar psihiski pilnīgi stabilu šainī-hepī cilvēku, protams, un es biju nemērā sašutusi arī pirms tam.
From:(Anonymous)
Date:28. Aprīlis 2021 - 09:28
(Link)
Ir kāds, kas tiešām šo versiju uzskata par labāku? Ja garīgi nevesels cilvēks ir pašaizdedzinājies, tas ir tikpat traģiski.

Manuprāt, runa vairāk ir par to, ka jau tika asinātas dakšas linča tiesai (tipa "Tukumā jau zina, kas to varēja būt izdarījis" etc, jaunieši zīmē plakātus LGBT atbalstam un stāv pie MK ēkas, pieprasot taisnīgu izmeklēšanu, puiša draugs nekavējoties sazinājies ar Mozaīku, rāda žurnālistiem vecās SMS etc.), kamēr šāds fakts vienkārši dienu garumā nenonāk atklātībā. Tā IR monētas otra puse, kura nekādā veidā neizslēdz pirmo (saņemtos draudus etc.), bet ir tikpat svarīga, ja runājam par konkrēto notikumu. Tad varbūt nākamreiz pirms mesties zīmēt plakātus, labāk ievilkt elpu, aizskaitīt līdz 10 un iedomāties, ka dedzinātājs – vai tas aizdedzina sevi vai citu –, jā, varēja būt neviena nepieskatīts garīgi nevesels cilvēks. Tikpat slims un nepieskatīts, cik bija to SMS autors. Bet tā jau tad sanāk cita tēma, kurai aktīvistu ir daudz mazāk.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:28. Aprīlis 2021 - 09:43
(Link)
Nu, cibiņā taču pirmā lieta, ko ieraudzīju, bija "haha, liberasti un aizstāvētāji atradušies, tagad atvainojieties homofobiem uz to ātrāko, jo mūsu pusē ir normalitātes vērtības" un "pričom tur Vanaga raksts vispār, tagad taču viss ir skaidrs un kārtībā"

Bet es īsti nesapratu Tavu pēdējo teikumu domu, tipa "pirms aizstāvēt cilvēku, kam izteikti homofobi draudi, padomāt, ka varbūt viņš ir psihiski nevesels un tāpēc vēl ievainojamāks"?

Aktīvisms šajā gadījumā, man šķiet, bija diezgan pareizs solis, jo, ja visi nebūtu saškandalējušies, policija pilnīgi mierīgi būtu varējusi izbīdīt versiju "nekas slikts jau nav noticis, mums viss ir kārtībā", un gan jau viņi to arī būtu darījuši. Un pa to laiku cilvēki varētu tā arī palikt ar ievilktu elpu un skaitīšanu līdz 10, līdz nākamajai šādai situācijai.
From:(Anonymous)
Date:28. Aprīlis 2021 - 09:51
(Link)
Jā, grūti saprast, bet šoreiz man pat negribas (pagaidām) piekasīties policijai. Kad viņi nāca klajā ar ziņojumu "ir fakti, ka, iespējams, nav noticis noziedzīgs nodarījums", man arī pirmā reakcija bija "psc, kā var būt fakti, bet tikai "iespējams"? ko jūs piesedzat?", bet tagad šāda atbilde liekas pilnīgi korekta.

Ir jauni fakti. Nodarījuma raksturs vēl jānoskaidro. Bet izteikumi no sērijas "šis ir konservatīvo politikas tiešs rezultāts" tiešām izrādījās pārsteidzīgi, iespējams, privāta traģēdija, nevajadzīgi politizēta. Konservatīvie dara un runā visādu sūdu, bet iespēja, ka viņu idejām nav nekāda sakara ar šeit notikušo, pastāv.

Es domāju, ka jebkurā gadījumā ar šo plaisa starp kaut kādām kopienām tikai augs, ja abas ietiepīgi turēsies pie savām pozīcijām, bet fakti vienmēr kalpos tikai kā mazsvarīģs fons sakāpinātām emocijām.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:28. Aprīlis 2021 - 09:58
(Link)
kādā ziņā? konservatīvo politika ar tieksmi uz totālu "normalizāciju" un "veselīgumu" diskriminē gan LGBT+ cilvēkus, gan arī cilvēkus ar dažāda veida nespējām, tostarp mentālām. tas, ka cilvēks tiek pakļauts draudiem un aizskārumiem, nekļūst labāk vai "privātāk" tāpēc, ka cilvēkam ir psihiskas problēmas. wtf.
From:(Anonymous)
Date:28. Aprīlis 2021 - 10:14
(Link)
Tas, ka konservatīvo politika mūsdienās diskriminē garīgi slimas personas (ha, jo ko viņi nediskriminē, vai ne), man laikam ir jaunums, bet jāatzīst, ka neesmu pētījusi, tāpēc tev droši vien ir taisnība.

Es vienkārši šoreiz laikam to tik viegli nenorakstītu uz politiku (lai gan pirms dažām dienām uzskatīju diametrāli pretējo) vai drīzāk – ka liberālā spārna pēdējo dienu retorika jebkādā veidā būtu bijusi dialogu veicinoša, uz risinājumu vērsta. Kāds man tuvs draugs-gejs, tā arī uzrakstīja: "Mja, LGBT kopiena atkal dramatizēja."

Ja sākas runas tipa "pie mums ar homofobiju ir TIK slikti, ka cilvēkus dzīvus sadedzina, jo konservatīvie uz to mudina" (mana nostāja vēl aizvakardien), es nebrīnos, ja kāds konservs sagrib atvainošanos, ja izrādās, ka, jā, drausmīgas SMS sūta (slikti), jā, pa kāpnēm grūsta (ļoti slikti), bet to trako noziegumu, par ko visi šokējās, tomēr varbūt izdarīja kāds cits un ne tāpēc. Un es nesaku, ka tas jebkādā veidā attaisno iepriekšējos draudus (kādus noteikti LGBT cilvēki [tiesa, ne man personīgi pazīstamie] droši vien saņem ik dienas, bet par to neziņo medijiem, nerunā – varbūt sāks) un nereaģēšanu uz tiem – tie vienalga ir simptomi samilzušām sabiedrības problēmām. Taču, manuprāt, pārāk dedzīga nostāšanās vienā frontē, pat nemēģinot saprast otras frontes loģiku (kuras it kā neesot), vēl vairāk – ar viņu politiku un novecojušajiem uzskatiem nesaistītu noziegumu piesiešana viņiem neko nepalīdzēs. Vēl jo vairāk, ja ņemam vērā, ka tie, kuri raujas politikā uz augšām, paši itin bieži nav tie emocionāli inteliģentākie indivīdi.

[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:28. Aprīlis 2021 - 10:30
(Link)
*facepalm* "LGBT+ nav normāli, viņi ir garīgi slimi" jau pēc definīcijas implicē to, ka mentāla nespēja tiek uztverta kā pašsaprotams pamats cilvēku diskriminēšanai.

Also man tbh līdz kaklam ir "jāāāā varbūt konservatīvie ir nepatiesi apvainoti, ja viņi nav aizdedzinājuši konkrēto cilvēku" arguments, runa visu laiku ir bijusi par to, ka viņu retorika veicina šādu vidi.
Un implikācijas, ka ne jau visi konservatīvie ir radikāli kverpļi, bet visi progresīvie gan ir agresīvi un neieklausās citu viedokļos arī. Ir pilns ar tipa konservatīvajiem, kas domā līdzi (piemēram, nupat Vanags) un pietiekami daudz tipa progresīvo, kas to pamana un novērtē (sk. jūzeri krii), tā ka dramatisku dalīšanu divās nometnēs šobrīd veic Tu.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:28. Aprīlis 2021 - 10:57
(Link)
P.S. sorry anonīmais cilvēk, pārāk daudz konkrētu vārdu un es tur arī vairs neredzu relevanci ar oriģinālo ierakstu, neatskrīnošu. Gan jau kādi cilvēki savos žurnāliņos sacepsies par ko līdzīgu, varēs iekomentēt tur
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:28. Aprīlis 2021 - 09:37
(Link)
ēēēē - kas vienam cilvēkam uzstājība tas otram vajāšana - prasot tīnim, lai savāc aiz sevis mantas var dzirdēt visādas versijas - tas viens

otrs, kāda agresīva ogra bulijošana tomēr nav visas sabiedrības spogulis un āža kāja vai nacionālā īpatnība

kaut arī
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:28. Aprīlis 2021 - 09:45
(Link)
kas bija versija, kuru cilvēki pieņēma, kad uzskatīja, ka ar N. viss ir kārtībā, tipa "policija padomāja, ka pieauguši cilvēki paši var atrisināt savas sadzīviskās nesaskaņas". Bet šajā versijā taču tāds attaisnojums pēc definīcijas nevar strādāt.
[User Picture]
From:[info]kemune
Date:28. Aprīlis 2021 - 09:55
(Link)
konkrēti izteikti draudi dzīvībai vai veselībai ir atrunāts jēdziens likumos, ne?
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:28. Aprīlis 2021 - 09:41
(Link)
Visā šajā mani satrauc divas lietas - cilvēks vēl nav notiesāts, bet jau publiski pasludināts par vainīgu dedzināšanā, pofig datu aizsardzības likums.
Kā augsta stresa apstākļos strādājoša mediķa rīcībā neviens kolēğis nav pat pamanījis garīgus traucējumus, bet policija/mediji tos uzskata par legit iemeslu iepriekšējai ignorancei.
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:28. Aprīlis 2021 - 09:46
(Link)
T.i. tiek uzstādīta diagnoze un izplatīta, principā, sensitīva informācija pret cilvēku, kurš šobrīd ir komā un nevar pašaizstāvēties.
[User Picture]
From:[info]f
Date:28. Aprīlis 2021 - 13:10
(Link)
+
From:(Anonymous)
Date:28. Aprīlis 2021 - 15:01
(Link)
Un šobrīd jau diemžēl ir miris.
[User Picture]
From:[info]ulvs
Date:28. Aprīlis 2021 - 12:14
(Link)
Man likās, ka ar to viņi vēlējās implicēt, ka cietušais ir nozieguma inscinētājs. T.i., ka viņa mentālās veselības dēļ viņš pats to būtu varējis izdarīt.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:28. Aprīlis 2021 - 12:20
(Link)
to es sapratu, bet reāli ar šo paziņojumu tādā formā viņi reāli iešauj sev kājā, jo, again, ja cilvēkam ir problēmas un policija nepietiekami uzmanīgi reaģē uz viņa iesniegumu, tad tas taču ir daudzkārt sliktāk nekā vienkārši nereaģēt.

nu ja vien mērķis nav tipa piesegt savējos, vienalga, kas viņi tādi, bet tas atkal neliecina par baigo policijas vēlmi kaut ko risināt.

nu t.i., šis pat nav jautājums par to "kurš vainīgs", bet gan wtf no PR viedokļa ^.^
honeybee -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba