Novembris 17., 2016
| 07:04
|
Comments:
''Latvijas akadēmiskajā vidē hum. un soc. zinātnēs tas jau krietnu laiku ir labi aprobēts termins;''
Tas tavā uztverē ir labs arguments?
| From: | hedera |
Date: | 17. Novembris 2016 - 14:50 |
---|
| | | (Link) |
|
Jā.
Tātad ''aprobēts'' jēdziens līdzīgi domājošu cilvēku pulciņā ir validitātes garantija? Kā būs ar ''evidence based'' zinātnēm (pamatā eksaktajām), kur tādas lietas nestrādā? Vai tāda skaitās manspleinīga? :)
| From: | hedera |
Date: | 17. Novembris 2016 - 15:52 |
---|
| | | (Link) |
|
Hm? Vai varētu būt, ka tu nepamanīji, uz kuru komentāru mans komentārs ir kā atbilde?
Tā bija atbilde uz šito: "T.i., man šķiet, ka jēdzienu pāris ""bioloģiskais dzimums" un "psiholoģiskais dzimums"" ir labāks par ""dzimums" un "dzimte"", jo pirmais ir caurspīdīgāks attiecībā pret atskaites klasi. Paskatoties uz pirmo, ir vajadzīgs mazāk atpakošanas, kā uz otro."
''Psiholoģiskais dzimums'' ir pilnīgi jauns jēdziens, kuru ir aprobējusi šaura ideoloģiski sakritīgu, marginālu ''zinātni'' pārstāvoši cilvēciņi. Tas nav nekas eksakts, pierādāms. Tā ir jēdzienu ''daiļrade''. Dzimums un dzimte tieši tāpēc ir valīdi jēdzieni, jo to definīcijas apgabals ir skaidrs. Psiholoģiskais dzimums ir neskaidrs, jo var nozīmēt jebko, ko cilvēks pasaka dotajā brīdī. Moš kad varēs ar MRI skanu pateikt, ka cilvēks tik tiešām ''iekšienē'' ir sieviete, lai gan ārienē satur visas tēviņa pazīmes, tad okej.
| From: | ctulhu |
Date: | 17. Novembris 2016 - 18:45 |
---|
| | | (Link) |
|
Nu pag, tas vnk ir dzimuma pašuztvere, par ko indivīds sevi uzskata. Vpoļņe eksistējoša eksakti pierāāma lieta, tu vari cilvēka uzprasīt par ko viņš sevi uzskata, pierakstīt atbildi, pēc 3 dienām uzprasīt atkal, pierakstīt atbildi, atbildes salīdzināt, jautāšanas laikā iebāzt cilvēku iekš MRI, nopmērīt smadzeņu aktivitātes, salīdzināt utt.
Reāli eksistējošs fenomens, atiec. zinātnēs atklāts, nodefinēts un viņam izdomāts termins. Nu tipa kā termini ``saistošās orbitāles`` vai ``hipervalence`` vai ``rotaksāni`` ķīmijā parādījās tikai tad, kad attiec figņas tika atklātas un arī sākotnēji pilnīgi jauns jēdziens.
paga, te hedera pamato, kāpēc "dzimte" meiko sensu, nevis "psiholoģiskais dzimums"
man šķiet, ka runa bija nevis par "šī lieta reāli eksistē un strādā tieši tā un par to mēs nešaubāmies", bet par "tad, kad mēs diskutējam par šito, tad mēs to parasti saucam šitā, un līdz šim tas ir tīri labi strādājis"
nu tbš eksaktajās zinātnēs gan jau ir (vai ir bijuši) cilvēki, kas šaubās par to, vai "melnie caurumi" eksistē, bet tas nenozīmē, ka nevar būt šāds termins vai ka būtu jēgpilni taisīt kašķi par to, ka termins nekam neder, jo dažiem viņš šķiet rasistisks un homofobs. nu tb *var*, tāpat kā tu vari kašķēties par vārdu "dzimte", bet vai *vajag*?
Vai tad dažādiem smadzeņu traucējumiem, kas cilvēkā rada sajūtu, ka viņš ir kas cits, nekā patiesībā, nebija jau jēdziens? Nē nu okej, es neesmu psihiatrijas fans, bet vai jaunā jēdzien sistēma, kas novāc negatīvo konotāciju par psihisku slimību, tā vietā ieliekot neitrālu ''gender identification'' ir no zinātnes viedokļa PAREIZĀKA? Man nav problēma ar jaunu jēdzienu ieviešanu, ja parādās jaunas zināšanas par līdz šim nepieredzētiem fenomeniem. Man IR zināma skepse, kad līdz šim labi zināmi fenomeni tiek pārdēvēti kā semantiski tā saturiski par kaut ko citu. Pat ignorējot kura versija ir labāka, es vienkārši nepieņemšu nevienu pa pilnu.
| From: | ctulhu |
Date: | 17. Novembris 2016 - 18:49 |
---|
| | | (Link) |
|
Nu cik es zinu, ir gadījumi, kad dzimuma pašuztvere ir tik antagoniska ar bioloģisko dzimumu, ka nākas veikt virkni riebīgi sarežģītu operāciju [ar riebīgi ilgiem dzīšanas periodiem], lai to bioloģiju kaut vai imitācijas līmenī padarītu līdzīgu pašuztverei, citādi cilvis jūdzas nost. Un tas nav tā, ka ``nez ko iedomājas aiz nav ko darīt``, tas ir tā, ka pēc 2 vai 3 suicīda mēģinājuma sāk domāt ko darīt. Un pat iekš PSRS, kura bija diezgan konservatīva, dzimuma maiņas operācijas bija spiesti atļaut/ ieviest, sk. prof Kalnbērzu.
Nu lūk! Tādi gadījumi ir balstīti evidencēs. Novērojumos. ū tē pē Bet te cilvēki cenšas voluntāru pašidentifikācijas kaucienu uzskatīt par ''aprobētu'' zinātnisku faktu.
| From: | ctulhu |
Date: | 17. Novembris 2016 - 19:41 |
---|
| | | (Link) |
|
Pag, nu tu uzprasi kā viņa/š identificējas un dabū atbildi.
Tā atbilde = evidence.
Var pārbaudīt, precizēt, bāzt šamo poligrāfā un MRI
aparātu dati būs vēl evidences.
TIKAI MRI dati būs evidence. Ja homo sapiens saka, ka jūtās kā mazs ponijs, tā ir vien evidence homo sapiena psihiskajam ņedugam. Vismaz tā līdz šim strādāja psihiatrija.
| From: | ctulhu |
Date: | 18. Novembris 2016 - 15:16 |
---|
| | | (Link) |
|
Nujā, varbūt tas ir ņedugs, bet fakts [evidence] ir * viņš jūtas kā mazs ponijs* . Nu un tad mēs ar šo faktu jeb novērojumu varam iesāk dažādas lietas - vai nu ārstēt viņu, vai iekārtot viņam aploku - bet mēs nevaram teikt `` nē, nekā tāda nav, ``.
Protams, piekrītu. Mana cemme ir par ideju, ka persona tik tiešām oficiāli jāpasludina par mazo poniju un man ir jāpieņem, ka persona ir mazais ponijs, uz ko tiecas SJW trakuļi.
| From: | ctulhu |
Date: | 18. Novembris 2016 - 16:43 |
---|
| | | (Link) |
|
Ugu tas ir tāpat kā ja katolis man skatās virsū un saka, ka tur tiešām vīns pārvēršas par asinīm un cepumiņi par gaļu. Un expektē, ka es to tā pieņemšu. The same case.
Nē, tas nav the same, jo neviens tev neliek kontaktēties ar katoli par reliģiskām tēmām.
| From: | ctulhu |
Date: | 19. Novembris 2016 - 00:54 |
---|
| | | (Link) |
|
Ja vien tas katolis darba vietā nesāk citiem klārēt, ka vot vīns par asinīm utt. Precīzi tas pats keiss, kad tas kaķidentificētais sāk klārēt ka viņš ir kaķis.
akdies, cik tas būtu mīlīgi, tādam cilvēkam, kas identificējas ar kaķi, paziņot "nahuj nekāds kaķis tu neesi, kaķiem ir PILNĪGI PAJĀT, ko par viņiem domā!"
| From: | hedera |
Date: | 18. Novembris 2016 - 15:34 |
---|
| | | (Link) |
|
Par šo lietu ļoti labi ir pateicis cilvēks, kurš pats ir profesionāls psihiatrs: ..the primary thing in psychiatry is to help the patient, whatever that means. .. And that’s the position from which I think a psychiatrist should approach gender dysphoria, too.
Imagine if we could give depressed people a much higher quality of life merely by giving them cheap natural hormones. I don’t think there’s a psychiatrist in the world who wouldn’t celebrate that as one of the biggest mental health advances in a generation. Imagine if we could ameliorate schizophrenia with one safe simple surgery, just snip snip you’re not schizophrenic anymore. Pretty sure that would win all of the Nobel prizes. Imagine that we could make a serious dent in bipolar disorder just by calling people different pronouns. I’m pretty sure the entire mental health field would join together in bludgeoning anybody who refused to do that. We would bludgeon them over the head with big books about the side effects of lithium.
Really, are you sure you want your opposition to accepting transgender people to be “I think it’s a mental disorder”?Viss raksts šeit
Tas pats ko teicu Ctulhu. Palīdzēt un būt toleranta - protams. Cilvēks nav vainīgs, ka viņam trūkst kāda skrūvīte. Pasludināt to par normu un uzspiest visai sabiedrībai to pieņemt kā tādu - kategorisks fakjū.
| From: | hedera |
Date: | 18. Novembris 2016 - 16:44 |
---|
| | | (Link) |
|
Kas to pasludina par normu?
SJW-isti. Pats fakts, ka ''gender idntity disorder'' ticis ne aiz kāda pārbīļa pārsaukts par ''gender disphoria'' ir labs piemērs kā pat akadēmiskajā vidē ielavās šī semantiskā toksika. Ar valodas palīdzību mēģina normalizēt nenormālo. ''Disorder'' ir self explanatory termins ar negatīvu konotāciju. As in ''slimība''. Ņeporjadoks (smadzenēs). Kas tas arī ir.
| From: | hedera |
Date: | 18. Novembris 2016 - 18:25 |
---|
| | | (Link) |
|
Bet atmetot visādus ideju karus, diskusijas par to, kā ārsti nosaukuši vienu vai otru problēmu, atmetot arī jautājumu par vārdu "normāls" un "nenormāls" konotācijām: ja tev nav principiālu iebildumu, ka transpersonām veic nepieciešamās operācijas, vai ka transpersonas ģērbjas tā, kā vēlas, vai tiek uzrunātas tajās gramatiskajās dzimtēs, kurās vēlas; un ja tu uzskati, ka attieksmei pret transpersonu nav jābūt atšķirīgai no attieksmēm pret citiem cilvēkiem, ka nav labi transpersonu šīs pazīmes dēļ atlaist no darba vai piekaut, vai apsmiet - tad mums vispār nav, par ko strīdēties.
Jā, šajā jomā strīdu nav. Nu varbūt izņemot par tiem pronouniem. Mīrā miera labad es var cilvēciski tam piekrist, bet ne jau oficiālos tekstbukos likt, kā jā ''tā tiešām ir sieviete'', nevis vecis ar nogrieztu peni, kas izgājis cauri smagai hormonu terapijai. Šī lieta strādā arī kā proverbiālā slidenā nogāze, jo jau tagad redzamas praktiskas sekas šai normalizācijai, kur dažās īpaši progresīvās valstīs vecākiem tiek dotas tiesības sākt veikt dzimuma maiņas operācijas ar saviem pirmspubertātes vecuma bērniem. Domāju nav nekāds brīnums, ka šie ''vecāki'' parasti paši ir kāds no LGBT atzariem ar radikāliem identity politics uzskatiem.
| From: | hedera |
Date: | 20. Novembris 2016 - 19:40 |
---|
| | | (Link) |
|
Te nu gan tu aizbrauci auzās. Lai pirmspubertātes vecuma bērnam uzsāktu hormonu terapiju, būs vajadzīgs psihiatru komisijas lēmums, ka jā, patiešām tam bērnam ir tā disforija. Nevar vecāki tā aiz neko darīt, tapēc radikāli uzskati, paši uz savu roku uzsākt tādu hormonu terapiju. Arī pilngadīgi cilvēki bez ārstu slēdziena nevar uzsākt hormonu terapiju un tikt pie dzimuma maiņas operācijas.
| From: | hedera |
Date: | 18. Novembris 2016 - 01:56 |
---|
| | | (Link) |
|
E? Kur tu te redzi cilvēkus, kas "voluntāru pašidentifikācijas kaucienu" uzskata par aprobētu zinātnisku faktu?
Vēlreiz: es rakstīju, ka terminam "dzimte" viena no priekšrocībām pār augstāk ierosināto alternatīvu "psiholoģiskais dzimums" ir tā, ka termins "dzimte" ir jau krietnu laiku aprobēts latviešu valodā rakstošajā akadēmiskajā vidē. Kā, kādā veidā, kur? bija iespējams nolasīt "pašidentifikācijas kaucienus" un "zinātniskus faktus"?
Es runāju par jēdzienu ''psiholoģiskais dzimums'', nevis dzimte. Pati mācies lasīt.:) |
|
|