kanariņš - [entries|archive|friends|userinfo]
helvetica

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Apr. 13th, 2012|11:08 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
es ceru, ka tāpat kā pēc konferencēm nāk laukā rakstu krājumi, tāpat arī pēc šī gada brangā un tiešām rosinošā Lielā Kristapa laukā nāks boxi ar filmām - īsajām, garajām, dokumentālajām, mācību etc. Es, piemēram, tādus iegādātos ļoti labprāt. un vēl radiem, draugiem un kolēģiem uz Ziemassvētkiem iepirktu. Jo, redz, man šonedēļ kkās mājās sēžamais ieslēdzies un mājās sēžamais parasti ir daudz būtiskāks, nekā nepieciešamību izčekot, kas kad notiek, uz ko es gribētu iet un beigās arī aiziet. tā kā visdrīzākais es skipošu šo pasākumu, kas pat ar neapbruņotu aci šķiet ultramegaforšs. Un, kā jau parasti LV notiek - vai nu esi notikšanā klāt, vai arī neuzzini, aizmirsti un nezini, ka tas jelkad ir noticis. No acīm nost, no sirds apziņas laukā ["tip, Latvijā NAV kīnō"].
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]dominika
Date:April 13th, 2012 - 12:04 pm
(Link)
paldies par labiem vārdiem! tātad var gan pamanīt, ka notiek, tas labi - man no iekšpuses izskatās, ka atkal tikai pašus kinošņikus apmeklējam redz :)) bet ar tiem boxiem - nu redzēs, DVD izdošana diemžēl nav lēts prieks un visi to atļauties nevar... pagaidām var palūkot Ziemassvētku dāvanas šeit: http://www.bestbaltic.eu/en/ un šeit http://www.rijafilms.lv/lv/shop/.
Un Kino muzejā Vecrīgā ar var parasto nopirkt visu filmu dvd, kurā tie iznāk.
[User Picture]
From:[info]chimera
Date:April 13th, 2012 - 12:12 pm
(Link)
es ļoti nopriecājos, kad homo.lv iznāca uz dvd, bet 9 ls... es, protams, saprotu, ka izdošana nav lēts prieks, bet doma "šča sapirkšu un visiem sadāvināšu" pakūpēja :(
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:April 13th, 2012 - 12:19 pm
(Link)
jap, zinu, reiz maxxximā piefiksēju multenes un bērnu filmas DVD 9-11Ls. Man atkal vairāk interesē tikt viegli klāt pie tādām mazāk pieejamām lietām kā studentu darbi, īsfilmas vai doķenes, kas pa festivāliem griežas, bet diskos nenāk. Disku komplekti vispār būtu zelts, jo pa vienam medīt nav tik butiski, lai pūlētos.

āā, bija kkāda lapa, kur pa sīcenīti var noskatīt studentu filmiņas, kā arī no jebkuras biblenes, tikai ne LNB var tikt klāt kkādam kinocentra vai tml. saitam, kur filmas skatīties, nezinu gan, cik jaunas, bet anyways..
kā arī DaffyDuckW kanāls jūtūbē, kuru pagaidām autōrtiesībnieki nav vēl aizklapējuši
[User Picture]
From:[info]jim
Date:April 14th, 2012 - 12:44 pm
(Link)
filmas.lv?

man izklausās, ka tu labprāt gribētu, teiksim, boxu ar, piemēram, vairākām īsfilmām, aktuālajiem doķiem utt., bet realitāte ir tāda, ka producējošās kompānijas katrai filmai ir dažādas, viņas kopējam boxam nekooperētos, ja izdod, tad vienīgi savas filmas pa vienai.

bet ideja vispār ir forša, ja kinocentrs, piemēram, organizētu, ka katru gadu iznāk "Latvijas īsfilmas 2011", "Docs from Latvia 2012" etc., savācot un nokārtojot no visām studijām kopboxa izdošanu ik gadu. then again, cena tādam boxam arī nebūtu dienišķā patērētāja rocībā, bet tie paši XX lati.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:April 14th, 2012 - 01:13 pm
(Link)
par XX lašiem, protams, skaidrs, bet tā ir labāk, nekā pa vienam, kur tas pats box salasītos uz xxx lašiem. Leišiem ir acme films, kas gan ir konkurss, bet pēc tam vienmēr incanti noskatīties visu īsfilmu piedāvājumu kopumā un gūt priekšstatu par to, kas noticis un kas nē.

var jau drošvien arī izdomāt kkādu pieejamāku digitālu formātu, no sērijas, par maksu skati netā vienu filmu, otru uzreiz vari noskatīt ar 10% atlaidi vai tml.

morāle, ka vnk maksimāli jālaiž apgrozībā un jāpadara maximāli viegli pieejamas/atrodamas, jo citādāk tas viss aiziet vēstures failos kkur arhīvā :(
[User Picture]
From:[info]jim
Date:April 14th, 2012 - 01:17 pm
(Link)
nu arvien vairāk notiek stihiska atsevišķu filmu likšana iekš vimeo, kas vismaz arī labi kā tendence, ka arvien vairāk autoriem arī negribas, ka putekļos darbs apput. then again, ļoti daudzas studijas tā nedara, lai tikai viens vai divi cilvēki gada laikā nopirktu mājaslapā norādīto DVD, bet cits neviens to neredzētu.
From:[info]spicausis
Date:April 13th, 2012 - 01:04 pm
(Link)
Jā! Un lai liek visus savus darbus vimeo un rāda mums, citādi sēž uz savām siena kaudzēm.

Kinoteātri nē, es točna neiešu uz kino skatīties latviešu kino, pārāk neadekvāti riskants pasākums, dvd — vai kas tāds vēl ir dzīvs?, neesmu nevienu blīvripu izmantojis jau gadiem un nedomāju to darīt arī turpmāk — bet ar laisku aci noskatīties pie datora, labprāt, pat kādu kapeiciņu par to būtu ar mieru samaksāt.
[User Picture]
From:[info]dominika
Date:April 13th, 2012 - 01:11 pm
(Link)
Kino jau tomēr primāri veido lielajam ekrānam, un Splendid Palace, kur paratsi parādā visu LV kino, ieeja tiešām maksā kapeikas, salīdzinājumā ar citiem ķinīšiem - īpaši pirmdien, otrdien, kad tur var tikt par 1,50 Ls iekšā. Kāpēc ir lielāks risks samaksāt kapeiciņu un noskatīties kinoteātrī nekā samaksāt kapeiciņu un skatīties datorā? Tāpat jau var izrādīties, ka nepatiks.
From:[info]spicausis
Date:April 13th, 2012 - 01:25 pm
(Link)
"Primāri lielajam ekrānam" — nu ar šo iedomību lai paši kinoveidotāji tiek galā,

Redzi, es nebūt neesmu briesmīgi ieinteresēts latviešu kino, un mana saskarsme ar to ir pamatā negatīva — līdz ar ko, es varu izdomāt apmēram pieci simti dažādus labākus laika pavadīšanas veidus, nekā kaut kur speciāli braukt un iet, lai tikai mokpilni paskatītos kaut ko uz liela ekrāna cilvēku barā.

Lūk, teiksim, Helvētika pastāstīs, ka teiksim, jaunā dokumentālā filma "Nāpšļu kalns" ir fantastiska — tas ir forši, mani interesē, bet ne tik ļoti, lai es speciāli baigi meklētu variantus to noskatīties, saskaņotu laikus, kad tā ir kinoteātrī, un tā.

(Paskatās telefona pulkstenī, 21. gadsimts, bet tu man saki, ej uz splendid palace, phe)
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:April 13th, 2012 - 02:14 pm
(Link)
Primāri lielajam ekrānam es gan sapratu, ka tās (tāpat kā ļoti daudzas citas filmas) labi izskatās uz lielā ekrāna, bet mājās, pat ja ir ūberplazma vai kas tāds, nu tās sev.
From:[info]spicausis
Date:April 13th, 2012 - 02:20 pm
(Link)
Skatoties mājās, sprādz specef dokumentālo filmu vecīšu krunkas un dziļais acu skatiens nav tik izteikti dziļš un saldsērīgs.
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:April 13th, 2012 - 05:15 pm
(Link)
Nu, es uz to filmu vakar biju un mans personiskais viedoklis ir, ka to ir vērts skatīties uz lielā ekrāna.

Vispār jau baigi dīvaini dzirdēt spriedelēšanu par to, kas filmā ir no kāda, kas nav redzējis.
From:[info]spicausis
Date:April 13th, 2012 - 06:30 pm
(Link)
Par kādu konkrēto to filmu tu runā, ja visā threadā nav pieminēta neviena konkrēta filma (izņemot Nāpšļu kalnu, kas ir manis izdomāts filmas nosaukuma piemērs)?
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:April 13th, 2012 - 07:49 pm
(Link)
Jā, es atvainojos, es runāju par dokumentālu filmu; konkrēti par filmu "Dokumentālists", kuru vakar kāreiz varēja redzēt Splendid Palace.

Konkrēta filma nebija pieminēta, man savukārt domas tobrīd griezās ap to, līdz ar to nedaudz saputrojos. Tam palīdzēja arī tas, ka tu savukārt runā pieminēji vecenītes un krunkas, kas, kā skaties un brīnies, ir nosacīti šīs vakardienas filmā redzams.

Līdz ar to varam pārfrāzēt. Manā uztverē ir arī dokumentālās un arī latviešu dokumentālās filmas, kuras tiešām ir vērts redzēt uz lielā ekrāna un viena tāda bija vakar. Un tur bija redzamas arī krunkas, ja nu kas.
[User Picture]
From:[info]jim
Date:April 14th, 2012 - 12:51 pm

lol

(Link)
tas nav iedomības, bet percepcijas jautājums. skatoties uz mājas ekrāna, sevišķi vēl datora, ar visādiem traucēkļiem un pauzes spiešanām, tu spēj izjust, teiksim, 40% efektu no filmas, 100% efektam un iedarbībai ir jāskatās tā, kā to ir paredzēts skatīties - uz lielā ekrāna tumšā zālē kinoseansā. tas ir tāpat kā paziņot, ka tev nahuj iet van Gogu uz muzeju skatītes vai pat izrādi uz teātri, ja tu vari apskatīt pikseļu reprodukcijas vai izrādes videoierakstu savā datorā. man liekas, iedomība te drusku ir tavā kā patērētāja pusē - paziņot, ka ir 21. gadsimts un tādēļ visi laika pavadīšanas veidi ārpus datora jāreducē uz datoru un arguments, ka ne visi mākslas veidi tam ir domāti, esot autoru iedomība.
From:[info]spicausis
Date:April 14th, 2012 - 01:31 pm

Re: lol

(Link)
Ignorējot manu augstprātību par iedomīgajiem kinoveidotājiem,

runa nebūt nav par to, vai filmas ir vērts skatīties kinoteātros vai cik no deguna izvilktus karmas procentus skatītājs saņem, skatoties tos savādākā veidā —

runa ir tik vien kā par (redzamu) alternatīvas trūkumu, stāju «nāciet skatīties kino mūsu izvēlētā vienā (Rīgas) kinoteātrī mūsu izvēlētā laikā ar mūsu izvēlētu programmu — vai sūkājiet ledu», kas šķiet ļoti jocīgs variants jaunu interesentu iegūšanai, aģitācijai par to, ka viss-ir-forši-ar-mūsu-kino, un tā.

Man šķiet, ka maksimāli plaša skatītāju loka iegūšana varētu būt primārā interese autoriem, ja viņi paši jūt, ka ir ko skatīšanās vērtu izveidojuši (pretējā gadījumā, viņi var droši tīties ārā no profesijas), bet es to neredzu, ne drusciņas — varbūt, ka es kļūdos un tikai informācijas par to ir par maz, bet tā viss izskatās no manas puses.
From:[info]spicausis
Date:April 14th, 2012 - 01:48 pm

Re: lol

(Link)
Kā piemērs, redzu nfc.lv 2011. gada filmu "Es mīlu tevi, Rīga", un mani būtu interesanti paskatīties, kādu Rīgas interpretāciju redz autori pēc mīlīgās "Paris, Je t'aime" noskatīšanās.

Man nav šo filmu nekādas iespējas noskatīties. Nekādas, vispār, nulle. Ai mīn, VISPĀR. Kino tās nav, par diskiem nav informācijas, nekā, tukšums. Skaties tīzeri un kaitinies. Varbūt to ir vērts meklēt maksimas grozā? Es nezinu. Bet es varu nopirkt tituldziesmas mp3, paldies.

Man liekas pizģec, ka mūsu mazā valsts ar savu tā jau niecīgo kino ieguldījumu var tā atļauties izturēties pret saviem garabērniem. Es tiešām tik daudz un iedomīgi vēlos, neskatoties uz to, ka būtu ar mieru maksāt?
From:[info]spicausis
Date:April 14th, 2012 - 02:04 pm

Re: lol

(Link)
Pretenzijas atsaucu, atradu draugiem.tv, viss ir kūl, vismaz ar šo.