Journal    Friends    Archive    User Info    memories
 

Vasara un dūmi -

Dec. 2nd, 2019 08:30 am 67 comments - Leave a commentPrevious Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Comments:

From:[info]krishjaanis2
Date:December 2nd, 2019 - 06:29 pm
(Link)
Un mans komentārs bija reakcija tieši uz tavu "tikai joks acīmredzami ar liegu švīkstu aizlido pāri to galvām, uz kuriem tas tēmēts."
Proti, simtreiz atkārtots joks nemaz joks. Vēl konceptuālajai mākslai ir tāds apbrīnojams netikums, ka viņi simto reizi atkārto to pašu joku, bet klāt vēl pieliek skaidrojumu vismaz 5 lpp garumā emocionālā un norūpētā valodā izskaidrojot šo joku, kā arī parādot joka sociālo nozīmību. Tikai, ja man šādi "skaidro" simtgadīgus jokus jau 50 gadus pēc kārtas, es nevaru darīt neko citu, kā šādu jokošanos nosaukt par sevišķi stūrgalvīgu entertete kunst uztveres paveidu.
From:[info]honeybee
Date:December 2nd, 2019 - 07:08 pm
(Link)
es toč nesaprotu, kur tu redzi vienu un to pašu joku ar Strūklaku (kur joka saturs - iesniedzot darbu, ne obligāti radot - bija pilnīgi cits? vai arī tu vari to izskaidrot tā, ka tas ir tas pats?)

un lūdzu nedari pāri terminiem
entartete kunst un konceptuālā māksla ir divas ĻOTI dažādas lietas, konceptuālisms uzradās ilgi pēc izstādes, un to pat nekomentē, ciktāl man zināms, un šis nav konceptuālā māksla, unless I'm missing something
From:[info]krishjaanis2
Date:December 2nd, 2019 - 08:02 pm
(Link)
es drīzāk nesaprotu, kā var neredzēt, ka strūklaka un zviedru kārtējais "šokējošais, izaicinošais" mākslasdarbs ir vienas un tās pašas ievirzes pasākumi.

sākās konceptuālā matu skaldīšana. īsumā - vairums konceptuālās/performatīvās bla bla mākslas IR entartete kunst no klasiskās mākslas izpratnes skatpunkta. tu nevienam normālam mākslas mīlim neieskaidrosi, ka sūdīga konceptuālā māksla/performances māksla/izstādes māksla ir "katra no citas operas".
From:[info]honeybee
Date:December 2nd, 2019 - 08:13 pm
(Link)
paga paga

tu visu laiku domāji, ka Strūklakas joks ir "hahaha, pisuārs!!!" un attiecīgi šī darba joks ir "hahaha, viņai ir mēnešreizes!!!"?

*cienīgi paceļ nokritušo žokli un atklanās no diskusijas, šis jau nu bija pārāk infantili no jūsu puses, cienītsjaunskungs
From:[info]krishjaanis2
Date:December 2nd, 2019 - 09:34 pm
(Link)
Karalis ir pliks. Tu brīnišķīgi formulēji jebkura tradicionālista attieksmi pret šādiem darinājumiem, apejot 5 lapaspušu skaidrojumu par to, cik ļoti nopietns ir dotais joks.
From:[info]ctulhu
Date:December 2nd, 2019 - 09:39 pm
(Link)
tad Hruščovs un tie friči darīja pareizi?
From:[info]honeybee
Date:December 2nd, 2019 - 09:48 pm
(Link)
...tu identificējies kā tradicionālists?
From:[info]krishjaanis2
Date:December 2nd, 2019 - 09:59 pm
(Link)
Es primāri identificējot kā kristietis, caur šo prizmu arī vērtēju citas pakārtotas identitātes kā "latvietis", "tradicionālists", "eiropietis", "baltietis", "a-eiropietis" utt. Mākslas gadījumā no kristietiskā vērtējuma man vienmēr pirmais jautājums ir - vai tas kaut ko saka par patiesību (skaisto+labo)? Vai tas ļauj pieredzēt, reprezentēt patiesību? Vai tas ļauj no subjektīvā pacelties uz objektīvo? Vai šī forma var ietvert kaut ko pēc iespējas dievišķāku?
From:[info]ctulhu
Date:December 2nd, 2019 - 10:04 pm
(Link)
A kā tu atšķir skaisto un labo no pārējā?
From:[info]krishjaanis2
Date:December 2nd, 2019 - 10:05 pm
(Link)
Tāpēc, man, piemēram, gandrīz nav iebildumu pret Dišāna Strūklaku kā vienreizēju akciju ar morālizējošu patosu, jo ļāva defetišizēt mākslu, kas 19.gs. beigu un 20.gs. sākumā modernistu sakāpinājumā un pārjūtīgumā bija ieņēmusi jau dēmoniskus apmērus. Kamēr pēc 100 gadiem zviedriete nodarbojas tieši ar to - lieto dēmonisku fetišizāciju sociālpolitiska komentāra vārdā.
From:[info]honeybee
Date:December 2nd, 2019 - 10:16 pm
(Link)
Bet tieši šī estētikas izpratne taču pieprasa spēju un vēlēšanos domāt līdzi, nevis to, ko tu demonstrē šajā diskusijā!
From:[info]gnidrologs
Date:December 3rd, 2019 - 12:06 am
(Link)
Attiecīgajiem smērējumiem/kolāžām/performancēm obv. nav estētiskas nozīmes, bet 'shock value' + piekabināta ideoloģiska bagāža (antiestētika vai estētikas dekonstrukcija, if you will).
From:[info]krii
Date:December 2nd, 2019 - 09:49 pm
(Link)
Īsti nesaprotu, ko Tu domā ar "jebkuru tradicionālistu". Ļoti ož pēc kaut kādas dīvainas viltus dihotomijas a'la "tie, kuriem patīk 19. gs. opermūzika, uzskata, ka džezs ir sūds, par roku nemaz nerunājot."
From:[info]krishjaanis2
Date:December 2nd, 2019 - 09:54 pm
(Link)
Manuprāt, nav diskutējami, ka 90% džeza ir tiešām kaut kas dēmonisks.
https://www.theirishstory.com/2011/07/01/the-anti-jazz-campaign/
http://www.organissimo.org/forum/index.php?/topic/65489-irelands-anti-jazz-campaign/
19.gs. opermūzikā droši vien arī izdalīt vērtīgo no bezvērtīgā.
From:[info]ctulhu
Date:December 2nd, 2019 - 09:56 pm
(Link)
Dēmonisks - tātad efektīvs? Iedarbojas?
From:[info]krii
Date:December 2nd, 2019 - 10:02 pm
(Link)
Mans mērķis nebija apjautāties par Tavu muzikālo gaumi, bet re, kā atkal muļķīgi iekritu un devu Tev iespēju visu reducēt uz privātajiem aizspriedumiem. :)

OK, vai Tavuprāt ir iespējams "tradicionālists",- lai ko Tu arī ar šo jēdzienu saprastu, - kurš nav reducējams uz Taviem ieskatiem, bet spēj vienlaikus apjūsmot gan senāku laikmetu, gan mūsdienu mākslas - vizuālās, skatuves, mūzikas u.c. - dažādus stilus?
From:[info]krishjaanis2
Date:December 2nd, 2019 - 10:15 pm
(Link)
Viens no slepenajiem piedurknes dūžiem šajā diskusijā, uz ko vēlējos aizvilkt, bija tieši tas, ka māksla nekādā gadījumā nav par privātiem aizspriedumiem un "par gaumi nestrīdās". Kas par muļķībām un klišejām (piemēram, konservatīvas ievirzes liberālis teiks "lai jau zviedru māksliniece māžojas un publiski izpaužas, tikai ne par nodokļu maksātāju naudu", reakcionārāki tipi teiks, ka zviedriete ar savām muļķībām labākajā gadījumā drīkst izpausties savā privātā studijā vai galerijā, bet ne uz ielas). Māksla un gaume ir kaut kas absolūti objektīvs. Tāpēc arī vislielākajai vērībai jābūt piegrieztai tam, kas "no mākslas" parādās publiskajā vidē un it īpaši mijiedarbībā ar valsti.

Protams, ka tradicionālists var novērtēt būtisko visu laikmetu mākslā. Tikai mūsdienās tā būtiskā paliek arvien mazāk. Tāpēc arī norādu uz 90/10 proporciju. Piemēram, daudz kas no Rotko pārstāv Rubļeva līniju, bet modernitātē šī līnija ir ļoti trausla, jo nedaudz solis pa kreisi, nedaudz atkārtošanās un post-Rotko darinājumi kļūst tikai par kārtējo balto troksni, telpas aizņemšanu. Vai viena, divas Pazolīni filmas ir kas līdzīgs grieķu teātrim? Jā - bet robeža ir ļoti šaura, solis pa kreisi, nedaudz pašmērķīguma, nedaudz subjektīvisma un solipsisma, nedaudz samaitātības (entartete kunst!) un pat viena autora ouevre ietvaros viegli var sazīmēt mēslus līdztekus būtiskajam.

From:[info]krii
Date:December 2nd, 2019 - 10:23 pm
(Link)
Un kāpēc mani nepamet sajūta, ka šim vispārējam Tradicionālistam, Lielās Tradicionālisma Idejas Pirmajai Emanācijai, konkrētajā diskusijā ir tikai Tava ļoti subjektīvā seja, kura velti mēģina savaikstīties pretenzijās uz Patiesajām-Gnostiskajām-Zināšanām-Kā-Ir?
From:[info]gnidrologs
Date:December 3rd, 2019 - 12:14 am

subjektīvisma projekcija detected

(Link)
Nu vispār šis skatījums ir tālu no tikai vienas Krišjāņa sejas, cik daudz iet runa par mākslu. Var palasīt/paklausīties kaut vai to pašu Skrutonu, kuram ir samērā kodolīgi kopsavilkumi par šo tēmu, kas pamatā rezonē gan ar senāko gadsimtu izpratni par skaistuma nozīmi kultūrā gan mūsdienu 'reakcionāru' vai pereniālistu atziņām.
From:[info]krii
Date:December 3rd, 2019 - 08:35 am

Re: subjektīvisma projekcija detected

(Link)
Tas nebija gluži par to, ka savu privāto dēmonu projicēšana uz noteiktiem mākslas darbiem vai veseliem mākslas virzieniem un stiliem būtu svaiga, oriģināla un tieši Krišjāņa galvā dzimusi ideja...
From:[info]gnidrologs
Date:December 3rd, 2019 - 02:29 pm

Re: subjektīvisma projekcija detected

(Link)
Kur nu tām dumajām galvām līdz taviem neitralitātes augstumiem.
From:[info]ctulhu
Date:December 2nd, 2019 - 10:32 pm
(Link)
Piemēram klasiskā viduslaiku (kaut vai tā paša rubļova) stilā uzzīmēta aina kur velns uzvar un nogāž dievu bezdibenī būtu māksla vai nebūtu? :)