gnidrologs ([info]gnidrologs) rakstīja,
@ 2019-11-13 12:51:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
"It's not a child, it's just a clump of cells. Not unlike a tumor, really."
"Well, why do you want to remove it then?"
"Because I don't want children, duh"


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]modus
2019-11-15 20:22 (saite)
Man nav skaidrs, ko tu saproti ar lopiņiem un zvēriem (vai traki nesaprātīgi cilvēki ir zvēri?). Taču katrā ziņā no iepriekš minētā uzskata izriet, ka, ja kādam tev tuvam cilvēkam mainītos genotips tā, ka tas vairāk nebūtu cilvēks, taču joprojām būtu tā pati saprātīgā persona, tad nebūtu amorāli šo tavu tuvinieku nogalināt pret viņa gribu. Pieņemu, ka kaut kam tādam var piekrist tikai psihopāti. Līdz ar to, ja tu neesi psihopāts un nepiekrīti šīm loģiskajām sekām, tad tavos uzskatos ir pretruna.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2019-11-15 21:28 (saite)
"Vai traki nesaprātīgi cilvēki ir zvēri?"

Nē, cilvēki ir cilvēki, bet zvēri ir zvēri.

"ja kādam tev tuvam cilvēkam mainītos genotips tā, ka tas vairāk nebūtu cilvēks, taču joprojām būtu tā pati saprātīgā persona"

Sadomāts domu eksperiments, kurš ir relevent tikai pasaulē, kur nominālisma/materiālisma premisa ir pieņemta par aksiomu. Tā kā es to noraidu principā, tad atbildi gudrot necentīšos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]modus
2019-11-15 23:06 (saite)
Ja tu uzskati, ka hipotētiskajā situācijā ir amorāli nogalināt tuvinieku, tad tavos uzskatos nepieciešami ir pretruna pat tad, ja materiālisms un nominālisms ir aplams, bet, ja neuzskati, ka tas ir amorāli (kas būtu psihopātiski), tad ne obligāti ir pretruna. Tātad no taviem uzskatiem par šo hipotētisko situāciju ir atkarīgs tas, vai tavi uzskati ir pretrunīgi arī pasaulē, kur nepieņemam nominālismu un materiālismu. Tātad tu kļūdījies, sakot, ka tikai pieņemot materiālismu vai nominālismu, šis domu eksperiments ir relevants.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2019-11-16 00:32 (saite)
Šis domu eksperiments balstās nominālismā, līdz ar to nav iespējams to vispirms nepieņemot. Cilvēks nekļūst zvērs, nedz arī otrādi.

Btw, nav pat vajadzīgs metafizisks skatījums uz pasauli, lai nepieņemtu tavu pozīcija. Elementārs sugas izdzīvošanas instinkts priekšnosaka, ka mēs neliekam citas sugas vienā kategorijā ar savējo tāpat kā to nedara citas savā starpā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]modus
2019-11-16 15:15 (saite)
Ko tu domā, sakot, ka domu eksperiments balstās nominālismā? To, ka, lai aprakstītā situācija būtu iespējama, jāpieņem uzskats, ka reāli neeksistē universālas? Ja tā, tad man nav ne mazākās nojausmas, kāpēc tam būtu jāpiekrīt. Tas ir pilnīgi patvaļīgs apgalvojums no tavas puses, kuru tu paud, lai izvairītos godīgi atzīt, ka tavi uzskati nav sakarīgi.

Tas, ka personai, kas ir cilvēks, principā var mainīties genotips, ir savietojams ar gandrīz visām metafiziskajām pozīcijām. Substanču duālisti, piemēram, var teikt, ka personas identitāti nosaka nemateriāla dvēsele, kas principā var būt saistīta ar dažādu genotipu ķermeņiem. Citi var teikt, ka svarīga ir tikai psiholoģiskā kontinuitāte, tāpēc, ja cilvēka smadzeņu struktūra tiek pārnesta uz kādu citu bioloģisku nesēju ar citu genotipu un saglabājas atmiņas un citas psiholoģiskās īpašības, tad tā ir tā pati persona, kas iepriekš bija cilvēks.

Sugām nevar būt instinkti, instinkti var būt tikai individuāliem dzīvniekiem, un man nav ne mazākās nojausmas, kā kaut kādi empīriski fakti par instinktiem varētu atspēkot manu pozīciju ētikas jautājumos. No tā, ka tev izdzīvošanas instinkts kaut kādā nezināmā veidā rada tieksmi uzskatīt, ka nav amorāli nogalināt to, kas nav cilvēki, neizriet tas, ka nav amorāli nogalināt tos, kas nav cilvēki.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?