cits ([info]garamgajejs) rakstīja,
@ 2015-12-09 10:46:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
rant
Re, kur inteliģences aprindu pārstāvji izsaka savas domas: http://www.la.lv/dzemma-skulme-ari-es-rikotos-lidzigi/ (via jz virginia_rabbit). Palasīju tos viedokļu citātus un saskumu. Runa gan nav par to, ka mans viedoklis atšķiras no šo cilvēku viedokļa, bet es vēlētos, lai mums viedokļi sakristu. Es saskumu par to, kādos mazinformētos un neizsvērtos priekšstatos šie cilvēki balsta savu viedokli. Tādu viedokli ir grūti pieņemt un mēdz dēvēt par muļķību. Daži piemēri:

Māra Svīre, rakstniece saka, ka "Mani pārsteidz un es patiesi nesaprotu, kā var tā vienkārši piebraukt krastā ar laivu no citas pasaules malas un bez problēmām ienākt citā zemē? Kā var būt, ka tā Eiropas dienvidu robeža ir tik caura?"
Manuprāt, Svīrei ir visnotaļ šaurs priekšstats par to, ko nozīmē šķērsot ļoti plašu ūdens teritoriju.

Džemma Skulme dalās pārdomās šādi: "Hermanis ir sasniedzis tik augstus mākslinieciskos griestus, ka viņš var atļauties justies kā līdzīgs ar līdzīgu jebkurā pasaules valstī [...] viņa paustais spriedums ir vairāk mūžības vērts nekā merkantilu interešu diktēts."
Šis ir vienkārsi metafizisks cinisms.

Mārtiņš Brauns domā, ka patiesība no viņa tiek slēpta un: "Ļoti iespējams, ka no visas migrantu straumes tikai kādi desmit procenti ir teroristi, pārējie – saaģitēti, pierunāti."
Tā izskatās, ka Brauns uzskata, ka vismaz 90% no visiem migrantiem tiek pierunāti pamest mājas un doties ceļojumā.

Inga Ābele saka tā: "Viņš ir ģimenes cilvēks, kurš grib būt pie savas ģimenes un neuzturēties vietā, kur plosās karš. Situāciju Vācijā var raksturot tieši tā. Šī valsts vairs netiek galā ar bēgļu straumi, kas pārņem tās zemi."
Es domāju, ka Abelei jēdziena 'karš' nozīme ir ļoti izplūdusi, tāpat kā Braunam, tikai savādāk.

The End.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]zhora
2015-12-09 13:48 (saite)
Turklāt bailes vienmēr ir personīgas, nav politisku baiļu, vai sabiedrisku baiļu. Ok, ir masu histērija, bet arī tādā gadījumā, katrs savas bailes izjūt pats. Bet, kad sagrupē pa nosaukumiem, tad šī privātās bailes tiek ieskaitītas par sociālo lomu. Es vispaŗ nezinu, kā tas ir, man tas liekas diezgan savādi.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]garamgajejs
2015-12-09 14:03 (saite)
Bailes nevar ignorēt un izlikties, ka tādu nav, vai, ka tās neietekmē uzskatus. Tomēr esmu sapratis, ka pierakstīt visu bailēm un raksturot personu kā ...fobs, var izrādīties visnotaļ netaisnīgi. Nereti cilvēki nevis baidās, bet tieši un skaidri ieņem morālu, racionālu un emocionāli izprastu pozu. Viņu attieksme nav iracionāla, baiļu diktēta (pats nosķīrums jau ir problemātisks), bet balstīta morālā pārākuma sajūtā. Lietas mēdz parādīties vienkāši.
Piekrītu, ka bailes ir vienmēr personīga pieredze, bet tās nevar būt bez konteksta un prātojuma klātbūtnes, vismaz lielākajā daļā gadījumu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zhora
2015-12-09 14:11 (saite)
Dažreiz man liekas, ka tie prātojumi tiek vienkārši piemeklēti no piedāvājuma, tos vienkārši pieskaņo savām irracionālajām bailēm katrs pēc savas izglītības pakāpes. Starp citu, runas, ka nevajag baidīties un, redz, kā mēs nebaidamies, ir tā pati piena zupa, tikai nevis sāļa, bet salda. Katrs, kas šodien nebaidās, rīt baidīsies.

Un kā pareizi reaģēt uz šīm bailēm? Apsaukājoties un nosodot? Diez vai.

Tas velkomistu ceļš ir reāls krusta ceļš. Tas protams ir ekstrēms ceļš un tam ir tiesības pastāvēt, tas varbūt ir pats cildenākais no ceļie, bet vai šie velkomisti to apzinās, un kur ir tas sāpju slieksnis vai baiļu pakāpe, pie kuras katrs no viņiem teiks, nē, tās naglas rokās, lūdzu, nē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]garamgajejs
2015-12-09 14:25 (saite)
Ir noteikti saprotamas rūpes un arī bailes pazaudēt to, ko šie cilvēki vērtē augstu. Es nekādā veidā necenstos to apsmiet, vai padarīt par nevērtīgu, ne viņu rūpes, ne to saturu. Bet mani skumdina, cik zems ir šapju slieksnis un baiļu pakāpe, pie kādas cilvēki spēj, tā izskatās, pilnnīgi noslēgt spēju iedziļināties, iepauzēt un padomāt vairāk, pavērst to nosodījumu pret sevi.
Piekrītu, ka tas ir spektrs, uz kura mēs visi sēžam, bet vietu izvēlei nav jābūt kaut kādu augstāku, intelektualizētu piederību diktētai, bet pēc iespējas ķermeniskākai, varbūt ikdienišķākai. Tikai tā var labāk saprast citu, kas nav multiplicēta abstrakcija, bet gan reāls cilvēks.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zhora
2015-12-09 14:38 (saite)
Es domāju, reālajā dzīvē tie augstāk izteikušies ir visnotaļ laipni un pretimnākoši cilvēki, nevienu ar kāju nespers. Vistracinošākā ir pati diskusijas matrice, izvietotie lielumi un to nosaukumi, no kuriem atkal dzimst jauni nosaukumi un cilvēki vienkārši tiek ielikti aiz nosaukumu restēm. Un visam pamatā ir tas, ka vieniem, kas runā, nepatīk tas, ko runā tie otri, bet nepatīk jebkurā gadījumā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]garamgajejs
2015-12-09 14:44 (saite)
Piekrītu, man nepatīk, ka inteliģences pārstāvji (bez ironijas) dod savu pienesumu ciešanu trivializēšanā, reāla kara padarīšanā par kaut ko banālu. Lai ir lepnums un rūpes par savu valsti, par tautu, tās tikumiem, vērtībām un folkloru; bet es nespēju iedomāties, cik ļoti viņiem ir bail iepērkoties gaidāmajam svētku mielastam. Es šo bez moralizēšanas, vnk salīdzinošā perspektīvā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zhora
2015-12-09 14:50 (saite)
Jau tagad bail pārtiku pērkot. Pēc visiem tiem rakstiem, kur visi produkti rindā un visos kaut kādas sliktās vielas :)

Bet tas, ko Skulme, par to līdzīgs ar līdzīgu, gan jau par to, ka viņš ir tik liels, ka var runāt pretī Eiropas lielajiem. Bet nu kāds tur līdzīgs ar līdzīgu, ja mēs jau tāpat visi esam līdzīgs ar līdzīgu, Holivudas Zelta laikmets jau sen beidzies :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]garamgajejs
2015-12-09 14:57 (saite)
Tiesa, tiesa :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?