extranjero ([info]extranjero) rakstīja,
@ 2018-01-15 11:45:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
lietojamības interfeiss
Mana lielākā sāpe, ko gribu cibai atklāt, ir tas, ka IT sistēmu lietotāju interfeiss ar katru gadu kļūst sliktāks un sliktāks. Tas ir absurdi, ka vēl pirms 10 gadiem par to bija lielas diskusijas, kā veidot maksimālu lietojamības dizainu, bet šodien faktiski viss tiek veidots pa roku galam, neapsverot ne lietotāju ērtības, ne arī optimālu darbu. Funkciju izvietojums tiek patvaļīgi mainīts, ir jāveic daudzas liekas darbības, nemaz nerunājot par to, ka viss notiek lēnāk un ir mazāk pārskatāmi.

Komentāros jau bija kritika par jauno e-veselību, kur receptes izrakstīšanai sistēmā tiek patērēts daudz vairāk laika, kamēr uz papīra izdrukātai to ārsti var izdarīt 30 sekundēs. Ar to visu saprotot, ka e-veselība kā tāda ir ļoti noderīga, tomēr praksē medicīniskais personāls veltīs daudz vairāk laika attiecīgi sadārdzinot kopējās medicīniskās izmaksas, bez reāliem uzlabojumiem cilvēku veselībā.

Bet tie vēl ir sīkumi. Arī feikās ziņas par raķešu trauksmi Havaju salās ir slikti izstrādātā lietotāja interfeisa dēļ.

Varbūt hessin ir taisnība, ka IT vairs nestrādā gīki, tāpēc kreatīvu cilvēku un alkatīgu uzņēmēju dēļ, kuriem interesē tikai ceturkšņa peļņa, viss ir sapists.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]begemots
2018-01-16 10:48 (saite)
Tur ir arī drusku arī principiāla atšķirība mērķos.

Rynair lapu tu lietosi, lai vai cik neērta tā būtu -- nu, atskaitot, ja vispār nebūs lietojama. Jo tev vajag to pakalpojumu.

Feisbuks, Gmail un pārējie tie, kam ir svarīgi noturēt auditoriju -- nosacīti cenšās, lai viņu interfeisi būtu lietojami.


Savukārt, tā kā gan FB, gan G ir jau tik lieli, ka ir defaultie pakalpojumi, tad viņiem iestājas 2 citas lietas:

1) esošie lietotāji ir pieraduši pie interfeisa X. Izmaiņas ir jāveido prātīgi, jo to ir daudz un nav ko šūpot laivu;
un
2) esošajiem lietotājiem ir jau liels investments tavā sistēmā un viņiem ir grūti pāriet uz ko citu.

2. punkts ir tas uz ko dzīvo arī švaks UI lielajās komerciālajās sistēmās. Piemēram, mums ir noliktavas vadības sistēma, kas izskatās kā iznākusi no 1980iem (nē, meloju, ir protams, drusku labāk, bet nu principā jā).

Bet. Tā sistēma ir liela. Tā sistēma ir dārga. Tu esi viņu nopircis. Tu gribi UI izmaiņas, bet tās nebūs izmaiņas tad tikai tev, bet arī visiem pārējiem klientiem, daži no kuriem ir $$$ korporācijas...

Tavu ieteikumu dēļ vien izstrādātājs UI globālu nemainīs. Pie tam ar tik nekonkrētiem mērķiem.

Savukārt tev izmaksātu lielu piķi pāriet uz citu sistēmu, un ja vienīgais iemesls ir neērts UI, tad ir ļoti jākalkulē, cik tu viņa dēļ zaudē.

Tā, noņemt kolonnu, pielikt, uztaisīt tādu atskaiti, kā tev vajag -- to protams izstrādātājs darīs. Bet pāriet no Oracle Windows aplikācijas ar max defaultu izskatu uz ko jaunu -- tas arī viņam ir gan risks, gan lielas izmaksas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?