extranjero ([info]extranjero) rakstīja,
@ 2016-04-05 10:22:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Islāmofobija
Interesanta personība ir Tariks Ramadans, kurš ir akadēmiķis, islāma pētnieks. Viņš mērķis ir reformēt islāmu no iekšienes, padarīt to modernu un atbilstošu mūsdienu cilvēku tiesībām. Tāds, kuru visiem, kas nobažījušies par islāma draudiem rietumu sabiedrībai, vajadzētu atbalstīt. Bet izrādās, ka daudziem rietumu fundamentālistiem viņš tomēr nepatīk. Nav grūti pamanīt, ka šajā aspektā daudzi rietumnieki, it īpaši Francijā, ir ļoti rasistiski. Francijas rasisms droši vien arī ir galvenais iemesls, kāpēc viņiem neveicas ar musulmaņu integrāciju, atšķirībā teiksim, no UK. Rasisti parasti arī neiedziļinās tajā, ko šādi zinātnieki patiesībā saka.

Lūk, smieklīgs gadījums, kur pat toreizējais Francijas prezidents padarīja sevi par apsmieklu:
In a French television debate in 2003 with Nicolas Sarkozy, Sarkozy accused Ramadan of defending the stoning of adulterers, a punishment supposedly warranted by a section of the Islamic penal code known as hudud. Ramadan replied that Sarkozy was wrong. He said that he opposed corporal punishments, stoning and the death penalty and that he is in favor of a moratorium on these practices to open the debate among Islamic scholars in Muslim-majority countries that enforce them. Many people, including Sarkozy, were outraged. Ramadan later defended his position arguing that, because it involved religious texts that Muslims take seriously, the law would have to be properly understood and contextualized. Ramadan argued that in Muslim countries, the simple act to "condemn" won't change anything, but with a moratorium, it could open the way for further debate. He thinks that such a debate can only lead to an abolition of these rules.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]extranjero
2016-04-06 16:42 (saite)
Neatkarīgi no šīs diskusijas, vārdnīca pēc būtības ir “spļaujamtrauks", kurā fiksē dažādas nozīmes. Tā nekādi nav uzskatāma par autoritatīvu tādā nozīmē, ka pateiktu mums priekšā, kā vārdi būtu jālieto dzimtās valodas pratējiem. Wikipēdijā ir plašāks “spļaujamtrauks” un tā kā vārdnīcas nevar paplašināt līdz wikipēdijas apjomam (jo tad tā nebūtu vārdnīca, bet wikipēdija), tā satur vairāk informācijas, šajā gadījumā tā ir plašāk izvērsta un aktuālāka nekā vārdnīcās sniegtā. Bet abos gadījumos funkcijas ir vienas un tās pašas. Ievēro, vārdnīca nesaka, ka rasisms pilnīgi noteikti nav un nekad nebūs diskriminācija pēc etniskās piederības.

Rase vispār ir ļoti grūti definējama sociāla konstrukcija, tāpēc pieļauju, ka rasisma jēdziens praksē ir pamazām pārslīdējis uz vieglāk definējamām sociālām abstrakcijām – tautība vai nacionalitāte ir vieglāk definējama, pat vieglāk nekā ādas krāsa. Pēdējā sakarā es kā tikko atgriezies no Kubas, kur kubieši uzskata, ka kādi 80% no viņiem ir balti, bet visi mani draugi groza galvas un neuzskata, ka brūni cilvēki būtu jāuzskata par baltiem :)

Un Kubā ir rasisms, es par to pats lieliski pārliecinājos. Tikai tas nav pēc ādas krāsas, bet pēc tautības. Kubieši lieliski diskriminē paši savējos kubiešus, neielaižot viņus tādās vietās kā viesnīcās vai restorānos, kur ārzemnieki tiek laipni lūgti. Var jau visus šos gadījumus saukt kā savādāk kā diskriminācija pēc tautības, pēc reliģijas utt., tikai neredzu jēgu, ja rasisms mūsdienu definīcijā ir daudz īsāks un kodolīgāks un izsaka šo jēgu tikpat skaidri.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?