Testēt piekļūstamību ar velo

« previous entry | next entry »
Mar. 10th, 2026 | 06:27

Bija forši vakar bez visām ziemas ādām un segām izvizināties pa Rīgu ar velo 14km vērtībā. Beidzot tiku pie pilsētas pašā nomalē nobāztās suņu būdas Argus, kā arī iekš BFS nodot Velvia 50 attīstīšanai.

Argus veikalā biju vienīgais, lai gan elektronika ir šodienas maize.
Nav jābrīnās - diez vai prāta darbs bija nobēdzināt veikalu cilvēkam ne/mazpieejamajā Krasta ielā, turklāt vēl tumšā parkingā zem ēkas. Bez maz vai apzināti pacentušies sev ieriebt ar pieejamību un diez vai nākamreiz es tur meklēšu lietiņas. No sākuma normālās vietās izvietotus konkurentus čekošu - Argus lai paliek ekskluzīvi pirdējiem salonos un planētas piedirsējiem automašīnās - pašu izvēle :)

Iepriekšējā dzīvesvietā nobraukāju ~120km/mēn. Tagad skumji bik redzēt labi, ja daždesmit km/mēn., jo attālums līdz darbam pieaudzis 4x... Bet kādu reizi gan jau aizmīšos uz darbu tāpat - tik laicīgi jāieplāno.

Tags:

Pilns rublis | Komentēt | Add to Memories


Comments {55}

ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 06:49
Pilns rublis

Mūsu ( resnu planētas piedirsēju automašīnās) ir pietiekami daudz lai veikalam pietiktu. Nodarboties ar velomazohismu kaut kādu aplamu kreiso saukļu dēļ lai paliek apmātajiem. Tā ir reliģija. Man nav nekas pret dabas aizsardzību bet nevajag jayukt dabas aizsardzību ar šīm knapināšanās idejām,

Atbildēt | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 06:54
Pilns rublis

Nezināju, ka šo topiku kādam izdosies pārvest par tupu mīšanas sacensību un konfliktu. Atstājiet šo prasmi Ctulhu ziņā?
Reku cilvēks lepni aizstāv situāciju, kurā veikals savas aplamās atrašanās vietas dēļ zaudē senus klientus. Ne visiem ir auto. Ne visiem gribas auto. Ja visiem būtu auto - Latvija tam būtu par mazu.

Es dodu prioritāti pārvietoties ar benefitiem. Reliģija un asa diršana no tavas puses lien ārā - sakrājies cilvēkam. Pasporto, moš pāries!

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 07:06
Pilns rublis

Sportot ir diezgan bezjēdzīgi ja ir pietiekami daudz vajadzības pēc fiziska darba.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 07:08
Pilns rublis

Ko tik aplamu tādu pat MI nespētu sadzejot

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 07:09
Pilns rublis

Nē nu man piemēram sanāk pietiekami daudz fiziskas aktivitātes bez kādas īpašas sportošanas.

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 07:16
Pilns rublis

Also ja kādam tiešām ir akūts fiziskās aktivitātes trūkums tad lietderīgāk ir piemēram iestāties zemessardzē, kaut kādos brīvprātīgajos glābējos un tml.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 07:18
Pilns rublis

Vai arī - ikdienas pārvietošanos risināt ar ieguvumiem ķermenim. Ir varianti dažādi, tik viens no tiem ir pirst salonā un dirst virsū uz aktīviem līdzcilvēkiem.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 08:28
Pilns rublis

Pārāk lēni un neērti

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 07:07
Pilns rublis

//Ne visiem gribas auto. Ja visiem būtu auto - Latvija tam būtu par mazu. //

Pietiek ja ir labs takšu serviss.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 07:11
Pilns rublis

Kuri ir tie Mēs pret tiem Viņiem? Kāpēc vispār tādās kategorijās jādomā? Esam pilsoņi, visi maksājam nodokļus un visi par to gribam kaut ko gribam pretim KOPĪGA labuma vārdā, ne?

'murica!?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 07:13
Pilns rublis

Nu jā es maksāju nodokļus un par to gribu attīstītu valsti ar ērtu infrastruktūru, Lai visur var piebraukt, laiks ir nauda, mīties un čakarētiesa ar velosipēdu nav laika, tas paliek izklaidei.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 07:16
Pilns rublis

Izklaidei? Ja es pilsētā nejūtos aicināts un bez motora nevaru piekļūt lietām, es izvēlos citu vietu, citu pilsētu. Kurš zaudē nodokļu maksātāju, kurš iegūst sakarīgu dzivesvietu?

Prioretizēt vienu nav labums visiem, cilvēk. Tik reliģisks ar saviem auto, kuru pašam nav. Skats no malas - rēcīgs!

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 08:12
Pilns rublis

Tas pats. Ja es pilsētā nejūtos aicināts un nevaru piebraukt kur vajag un tajā pilsētā satiksme ir sačakarēta ar veloceliņie, stabiņiem un ātruma ierobežojumiem tad es izvēlos citu vietu

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 08:18
Pilns rublis

Vai varu ieteikt Krieviju un piedāvāt rītdienu braucienam prom?

Ar auto var piekļūt visam. Un auto sēž cilvēks. Cilvēks ir prioritāte, nevis resni ībļi, kas paši nemāk braukt, staigāt atsakās, velo neieredz un no sava augstā zara nodirš visus kā tupa kaija, lai gan ar auto stūrēšanu saistītās neērtības /darbs uz viņu neattiecas vispār.

Parazītiska pozīcija. Caurcaurēm.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 08:26
Pilns rublis

Nē nu ja kāds nemāk braukt tat viņš noalgo tos kas māk, darba dalīšana, kapitālisms parastais.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 08:31
Pilns rublis

Nē. Parazītisms parastais: neprotu pats, tāpēc iegūstu no citiem. To darīdams diršu uz tiem, kas prot paši un saskata labumu gan tur, gan tur.

Labi tevi raksturo: tu nemeklē patiesību, tu kačā tikai savu ego, tālāk par mirkļa labumu neredzi. Tikpisks problēmkastas pārstāvis, tipiska Latvijas problēma - nedomāt sabiedriskā līmenī, spiest tik savu mazo krānu visur.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 08:38
Pilns rublis

Es diršu uz tiem kas mēģina padarīt pilsētu man mazāk ērtu, man nav nekas pret gājējiem un velobraucējiem bet es esmu pret visādiem pilsētu cilvēkiem un neapēd zemeslodi tipa aktīvistiem kuri bojā citiem dz;ivi

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 08:42
Pilns rublis

Es tev tāds izskatos, inkvizitor? Vai es rakstu un kladzinu tāda gala lietas visur? Nē. Bet tava autoparazītisma reliģija tev aizmigloja skatienu, atrodi ienaidnieku līdzcilvēkā kā tipisks, polarizēts amerikāņu zābaks, kas lietas skata tikai melns/balts kategorijās, nianses noliedz kā parādību.

Amsterdama ir atteikusies no autocentriskuma. Vai tā ir sapista vieta?
Vai problēmas sakne ir citur mazliet - tavā vēlmē padirst uz to, kas tevi ikdienā kā pasažieri it nemaz neapgrūtina. Un beidz izlikties, ka apgrūtina. Kāp tajā sūda taksī, maksā un aizveries!

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 08:54
Pilns rublis

Amsterdama ir diezgam neērta vieta, jā. OK, laba tīristam kurš nesteidzīgi flanē pa gājēju ielām un skatās bet vietējie saka ka nav ērti

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 08:58
Pilns rublis

Laba arī iedzīvotājam, kurš visur var nokļūt ar:
- kājām;
- sabiedrisko;
- velo;
- savu auto, ja nepieciešams.

Un vide ir droša/patīkama pastaigām un vienkāršai būšanai/laika pavadīšanai pilsētā, baudot tās kultūru. Sabalansētāka pilsēta, nevis autocentriskuma apmāti ASV pakaļskrējēji.

Paši amīši tagad raud par savām nepilsētām, kurās tu bez auto esi necilvēks. Kur auto dēļ distances ir brutālas, kur lielākā daļa pilsētas aizņem tukši parkingi.


Bet tev to nesaprast - tu aiz sava šaurpierīgā ego pasauli vispār neredzi!

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 09:01
Pilns rublis

Labas ir daudzlīmeņu pilsētas kā piemēram Vīne, Parīze kur ir ātrgaitas trases kuras saniedz pilsētas centru (tuneļi) un vairāk gājējiem paredzēta virszeme. Nu un metro, protams.

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 09:02
Pilns rublis

Ģeldētu, ja tu minētu avotus saviem apgalvojumiem.

Es vismaz botam tavā vietā pajautāju. Atbildē neredzu neapmierinātību ar to, ka pilsēta ir pilsētniekam - kā laikos pirms auto vispār tika izgudroti.

https://gemini.google.com/share/e2f72eda751e

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


zazis

from: [info]zazis
date: Mar. 10th, 2026 - 09:11
Pilns rublis

vienīgās amsterdamas iedzīvotāju sūdzibas ir par jobnutajiem tūristiem, kas sava tupumā vazajas pa veloceliniem un neļauj normāli pārvietoties

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 09:12
Pilns rublis

tu neesi tēmā, vietējie sūdzas piemēram par grūtībām piebraukt apgādes utt transportam.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 09:14
Pilns rublis

Kur ir avots?

Vai visi vietējie strādā loģistikā?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 09:15
Pilns rublis

avots - komunikācija ar turienes iedzīvotājiem

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 09:20
Pilns rublis

Pakomunicēji ar vienu vai diviem, kas strādā loģistikā un izveidoji viedokli, ka visiem vietējiem zajebala, labāk amerika?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 09:21
Pilns rublis

Pakomunicēju ar turienes akadēmisko personālu, rezidentiem

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 09:27
Pilns rublis

Un no visas komunikācijas atradi vienu niansi, no kuras pūst ziloni?

Zināji, ka Rīgā arī ir masīvas problēmas piegādāt lietas veikaliem? Auto spiesti stāvēt uz ietvēm, maksāt sodus un visādi citādi bojāt vietējiem garīgo.

Atšķirība ir kāda starp Rīgu un Amsterdamu šajā niansē?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 09:31
Pilns rublis

Jā apmēram tās pašas problēmas. Autovadītāji abās pilsētās saka ka šis pārprastais gājējcentrisms kurš protams patīk tūristiem traucēvietējiem, Rīgā tas pats. Visvairāk tas treucē cilvēkiem kuri tur dzīvo un kuriem piemēram ir ar savām rokām jāripina miskaste līdz savākšanas punktam jo atkritumvedējs nedrīkst piebraukt.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 09:33
Pilns rublis

Bļa, veci - tu esi izcili un līdz saknei korumpēta būtne, prieks noskatīties kā uz neradījumu zoodārzā : D

Čista staigājošs bots bez jelkādas izpratnes par notiekošo.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 09:36
Pilns rublis

Korumpēts nozīmētu ko? Cik es zinu korupcija ir kukuļošana?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 09:39
Pilns rublis

Politiskajā sfērā, jā. Bet vārdam ir krietni plašāka nozīme angļu valodā.

Īsumā un brīvi varētu traktēt kā visa labā degradāciju uz slikto.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 09:55
Pilns rublis

Tad tas nebūs par tēmu, es vienkārši esmu pret tehnoloģisku risinājumu aizvietošanu ar sociāliem, manā skatījumā tieši tas ir labo aizvietot ar slikto.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 09:58
Pilns rublis

Velo ar tā infrastruktūru - tehnoloģija. Versatīla turklāt - var lietot bez tehnoloģijas zem riepām, atšķirībā no pārējā zemāk uzskaitītā.
Sabiedriskais - tehnoloģija.
Ietves - tehnoloģija.
Auto ar brauktuvēm - tehnoloģija.
Dzelzceļš un vilciens - tehnoloģija.
Piegāde - tehnoloģisks process.

Kur te kāds ko sociālu grib iebāzt? Tu vienkārši atzīsti tikai vienu tehnoloģiju. Kamēr es un pārējie slieksies atzīt vairākas vai pat visas.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 10:00
Pilns rublis

OK taisnība tās visas ir lietojamas tehnoloģijas, lietojuma kombinācijai jābūt tādai lai ērtības līmenis ir visaugstākais iespējamais.

Atbildēt | Pirmvārds


zazis

from: [info]zazis
date: Mar. 10th, 2026 - 09:36
Pilns rublis

ne tak, vienkārši plukata, kas nevar atļauties noalgot kalpu, kas izstumj miskasti vai pietiekami plašu dzīvesvietu, kurai var piebraukt atkritumu izvedēji.

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 09:35
Pilns rublis

ā jā pardon nevis viena bet 3 miskastes jo viņi tur arī ir apsēsti ar atkritumu šķirošanu kas būtu nevis jāuzgrūž iedzīvotājiem bet jādara centralizēti rūpnieciski atkritumu poligonos - kur to dara algoti darbinieki kam par to maksā.

Atbildēt | Pirmvārds


zazis

/s

from: [info]zazis
date: Mar. 10th, 2026 - 09:20
Pilns rublis

vietējie noteikti gribētu, lai seno amsterdamas apbuvi nolīdzina līdz ar zemi un uzbūvē modernu autocentrisku pilsētu, tas viniem noteikti patiktu, jo viņiem riebj braukt ar velo.

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 08:41
Pilns rublis

//Parazītisms parastais: neprotu pats, tāpēc iegūstu no citiem.//

pats teici ka vienam viss nav jāprot - kad par remontēšanu runājām

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 08:43
Pilns rublis

Tiesa. Bet atšķirība tajā, ka viens nepratējs te dirš uz pratējiem - komēdija!

Atbildēt | Pirmvārds


zazis

from: [info]zazis
date: Mar. 10th, 2026 - 09:12
Pilns rublis

resni ībļi nav cilvēki? (:

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 09:13
Pilns rublis

Ir, ja uzvedas kā cilvēki ;)

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


zazis

from: [info]zazis
date: Mar. 10th, 2026 - 09:13
Pilns rublis

:D

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 07:57
Pilns rublis

Turklāt - autocentriskums nav normāla urbānā plānošana. Tā ir visai agresīva vides pielāgošana tikai vienam no sabiedrības slāņiem. Ja šis slānis zaudē auto vai tas kļūst mazāk aktuāls - piegānīto vidi tik ātri neuzlabosi.

Tev patik boti.
Lūk, ko bots saka par tavu autocentriskumu un tā negatīvo ietekmi uz vidi:
https://gemini.google.com/share/6885b4e417c6

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Kitty McOutrage

from: [info]black_robin
date: Mar. 10th, 2026 - 12:53
Pilns rublis

Šī reakcija nav par ierakstu (man nav nekādu iebildumu pret velo), bet tikai par komentāru, kas izmanto botu kā argumentu. Lai tad vienk boti argumentē mūsu vietā back and forth

Can you argue please against bike centric urban planning


While bike-centric urban planning aims to promote sustainable transport, reduce emissions, and foster healthier lifestyles, it often overlooks practical realities and can create more problems than it solves in diverse, modern cities. Below, I'll outline key arguments against prioritizing bicycles as the core of urban mobility systems, drawing on real-world critiques and evidence.

1. Limited Accessibility for Diverse Populations

One major flaw is that bike-centric designs assume everyone can or wants to cycle, which excludes large segments of the population. Elderly individuals, people with disabilities, families with young children, or those carrying heavy loads often find biking impractical or impossible. For instance, in bad weather like rain, snow, or extreme heat, cycling becomes unreliable and uncomfortable, forcing reliance on alternatives that bike-focused infrastructure might deprioritize. This creates inequities, as cities end up catering to able-bodied, affluent residents who can afford high-quality bikes and gear, while marginalizing others.

Similarly, enforcement of cycling rules can disproportionately affect lower-income or minority groups, exacerbating social divides.

In practice, this means bike lanes and reduced car access alienate those who need vehicles for work, errands, or medical needs, turning what should be inclusive planning into a form of exclusion.

Cities like those in the U.S. have seen pushback because not all trips are short or feasible by bike—many commutes exceed reasonable cycling distances, especially in sprawling suburbs or hilly terrains.

2. Safety Risks and Poor Design Outcomes

Shifting to bike-centric layouts can actually heighten dangers if not executed flawlessly, which is rare given budget constraints and existing infrastructure. Poorly designed bike lanes—such as narrow, inconsistent, or abruptly ending paths—force cyclists into traffic, increasing accident risks for everyone involved. Door-zone lanes, where parked cars pose collision hazards, are a common complaint, as are intersections where bikes mix unpredictably with vehicles or pedestrians.

Cyclists sometimes disobey traffic rules due to balancing issues or inadequate separation, leading to pedestrian injuries and overall road chaos.

Moreover, removing car lanes to add bike paths worsens congestion, idling vehicles and elevating pollution from stop-and-go traffic—countering the environmental goals of such planning.

In cities like New York or Toronto, this has sparked fierce resistance, as it amplifies conflicts rather than resolving them.

Data from various implementations shows that without comprehensive separation (which is costly), bike-centric shifts can make streets less safe overall.

3. Economic and Business Detriments

Bike-focused planning often reduces parking and vehicle access, which can harm local economies. Businesses rely on customers who drive, especially for bulk purchases or services where carrying goods by bike is infeasible—think furniture, groceries for a family, or tools for tradespeople.

Studies and anecdotes from places like California highlight how "visual cacophony" and reduced car flow deter shoppers, lowering property values and revenue in some neighborhoods.

The "build it and they will come" mantra for bike infrastructure hasn't always panned out; in many areas, lanes remain underused, representing wasted public funds that could go toward more versatile transport like buses or subways.


Bikes contribute minimally to city revenue compared to vehicles (via fees, taxes, or parking), yet demand significant space for storage and lanes—often at the expense of pedestrians or other users.

This imbalance is evident in urban areas where endless bike racks crowd streets, funded indirectly by car-related taxes.

(Tur vēl argumenti turpinājās)

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 01:28
Pilns rublis

Piezīme - es gan nepamatojos uz botu, vien pielietoju to kā 3. puses viedokli.

Bet nu - likt botam diskutēt ar sevi nav slikta nodarbe. Te gan baisi redzams, ka atbilde ir ļoti ASV0-centriska un automātiski nav piemērojama Eiropai, kas ir tūkstošiem gadu senāka par auto. ASV protams, ka velo uz tām distancēm un esošo autocentriskumu vienkārši nestrādā, tāpēc izmet bulšitu, ka uz veikalu obligāti ir jābrauc ar auto. Nē, nav jābrauc - ir kājas, ir maisiņi, ir mugurenes, ir velo somas.

Un vēl viens punkts - kāpēc mums orientēties uz ***centriskumu, nevis veidot infrastruktūru max pieejamu visiem?!
- atvēlēt vienu parkinga spotu piegādēm, kas netraucētu nevienu - neizklausās nedarāmi.
- novirzīt auto pazemē, nevis likt cilvēkam kāpt pa tiltiem - neizklausās nedarāmi.
- ierīkot velojoslu, sašaurinot bik auto joslas - neizklausās nedarāmi un praksē daudz, kur tas ir izdarīts. Tam arī bonusa efekts - nespiežas auto blakus viens otram.
- kā bots minēja citur - autocentriskuma dēļ radītas plašākas un vairākas joslas sekmē braukšanas kultūru, palielina auto skaitu. Palielināts auto skaits atkal ātri nonāk pie tās pašas problēmas. Palielināsim joslu skaitu vēl, vai tomēr pieiesim ar viedumu tam, kā pārvietojamies?

Iespējams, ka atbildi varētu precizēt, norādot konkrētu ģeogrāfisku punktu korektāka viedokļa veidošanā, bet šobrīd tas bota savārstījums nav īsti pa tēmu.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 03:01
Pilns rublis

Lielākā daļa no šī meiko sensu, iebildumi ir pret velojoslām, tās palēnina satiksmi un rada sastrēgumus + tāpat riteņbraucēji brauc pa ietvēm. OK, ja velojoslas tad vismaz aizliegt pa ietvēm.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 03:11
Pilns rublis

Meiko sensu tikai attiecīgajā ģeogrāfijā un politikā. Uz Eiropu pliki nepiemērosi - cita apbūve, cits blīvums, citas vērtības kultūra.

Pa ietvēm velo spiesti braukt, jo velojoslas Rīgas centrā ir kā vējbakas - random izkaisītas un bez savienojumiem, bez mērķiem. Kaitinoša lieta. Random sākas, random beidzas. Turklāt atkal - tevi tas neskar, vari beigt izlikties, ka skar. Sēdi savā taksī, pēti pilsētu pa logu un izbaudi dzīvi klusām.

Auto vadītājiem gan krietni mazāks iemesls braukt pa ietvēm, bet dara ikdienā to tāpat. Iepļaukājiet sevi vispirms. Tad ķeraties pie kaimiņa vaiga.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 03:14
Pilns rublis

/Turklāt atkal - tevi tas neskar/

skar tādā veidā ka rada sastrēgumus

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 03:21
Pilns rublis

Sastrēgumus rada pārāk daudz Ego solistu, kas vieni sēž mašīnā (visneefektīvākais cilvēku transportēšanas kapacitātes griezumā) un ar mazu cilvēki skaitu panāk lielu problēmu - piesārņojuma un sastrēguma. Tikai tāpēc, ka iedomājas sevi prioritārus pār citiem. Esi bļa redzējis velo sastrēgumu?

Sāc domāt, beidz kaitināt.
Ja nākamais tavs ieraksts demonstrēs akūtu problēmas analīzes un domāšanas trūkumu, suka banošu kā puvušu reņģi, zajebala jau, goda vārds.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 04:32
Pilns rublis

Cilvēkam vajag personisko telpu.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 04:40
Pilns rublis

Man vilcienā un savās domās uz ielas ir daudz privātāka telpa, nekā tev taksī ar zinātkāru šoferi.

Privātā telpa ir mājās.
Publiskā vietā vajadzētu domāt vairāk par publisko interesi. Citādi rēcīgi - izvarotāji besās, ka pilns ar izvarotājiem un pilsēta netaisa vairāk īslaicīgas izvarošanas iespējas savā infrastruktūrā. Īslaicīgas, jo, automātiski palielinoties auto skaitam, problēma būs atkal tā pati, tikai dalībieku tajā vairāk. Tas ir praksē pārbaudīts un ne velti eksistē termins Autocentriskums. Problēmu mazina gudra satiksmes pārvaldība um gudrs cilvēks, kas izvēlas situācijai piemērotāko pārvietošanās veidu. Nevis vairāk tā paša vecā, kas nestrādā ilgtermiņā.

Velo joslas pie mums ir dikti nesena lieta. Sastrēgumi bija tieši tādi paši pat ar krietni mazāku auto skaitu Padomju pimpērjjā. Sastrēgumus rada auto. Ņemt un izvarot pilsētu, lai auto varētu taisīt vēl lielākus sastrēgumus - absolūti nav nekāds risinājums. Tikai vairāk neapmierinātu reipistu uz ielām savās metāla grabažās.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Mar. 10th, 2026 - 04:45
Pilns rublis

Jā, bez trešās dimensijas šis ir problemātiski, bet nu parādās jau pietiekami ietilpīgas baterijas lai elektriski cilvēku pacelt spējīgi lidaparāti sāktu kļūt praktiskin

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Mar. 10th, 2026 - 01:33
Pilns rublis

T.i., kāpēc no viena ***centriskuma grāvja lēkt otrajā ***centriskuma grāvī, ja tas, ko vēlamies, ir patīkama pilsēta visiem?

Jo atkal - šī pieeja ir stipri slima un ASV-centriska. Karš, nevis kompromiss.

Atbildēt | Pirmvārds