Nepabeigtā dienasgrāmata


19. Septembris 2008

(bez virsraksta) @ 20:23

 

Comments

 
[User Picture Icon]
From:[info]artis
Date: 20. Septembris 2008 - 00:01
(Link)
sekulārās novirzes
From:[info]slikts
Date: 20. Septembris 2008 - 00:04
(Link)
pirmā lieta, ko tu izdari, ir iekomentē kaut kur
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 20. Septembris 2008 - 00:07
(Link)
pēdējā lieta
From:[info]slikts
Date: 20. Septembris 2008 - 00:13
(Link)
pirms Čučumuižas, jā
[User Picture Icon]
From:[info]artis
Date: 20. Septembris 2008 - 00:56
(Link)
"Diena nr.10: Daudziem sen zināms fakts, ka man ļoti nepatīk tabletes kā tādas - licencētas narkotikas. Esmu vienmēr izvairījies no to lietošanas, parasti ārstējoties ar mājās atrodamajiem līdzekļiem. Nebiju dzēris nevienu tableti/sīrupu jau vairākus gadus, līdz pirms vairāk kā gada saslimu ar tādu klepu, ko vismaz nedēļu nevarēju izārstēt, un māte labos nolūkos iedeva man pāris klepus tabletes. Neriju tās, vienkārši nēsāju kabatā, ja nu tomēr uznāk. Viendienu biju kaut kādā pasākumā, un nenormāli piedzēros, tā tiešām traki, un pārvilkos mājās, mantas izmētājot uz galda. No rīta māte modina ar nopietnu sarunu, tjīp vai es narkomāns neesot, tabletes nelietojot utt. Lūk vēl viens iemesls, kāpēc dajebkādas tabletes ir sliktas, un labāk pieturieties pie tējas ar medu un viskija."
[User Picture Icon]
From:[info]artis
Date: 20. Septembris 2008 - 01:14
(Link)
Diena nr.12: "Principā, esmu piefiksējis vēl pāris lietas attiecībā uz sevi: 1) Sāku aizmirst dažus faktus, kas mani noteikti interesēja uz sauszemes, piemēram, sava 16mitā autobusa sarakstu un tml. Vienkārši nezinu un viss. 2) Manuprāt, manī sāk parādīties tiešām kaut kādas depresijas pazīmes, visu rītu staigāju īgns un praktiski nepateicu neviena vārda, kaut arī daži ar mani runājās. Bet nekas tāds ko pāris “How I Met Your Mother” sērijas nevarētu izārstēt."
[User Picture Icon]
From:[info]artis
Date: 20. Septembris 2008 - 01:22
(Link)
Diena nr.14: "Sīkie pirāti parasti uzbrūk ostā, piebrauc ar mazu laiviņu, nosūc pāris kannas benzīna un brauc prom. Vai arī populārāks variants - savāc ēdiena čupu, ūdens mucu un lien uz kuģa, kaut kur noslēpjas un cer, ka tiks līdz Eiropai. Saskatījušies amerikāņu filmas, domā, ka viņus te gaida un mīl. Paslīd lielveikalā, un uzreiz saņem miljonu dolāru kompensāciju, bet īstenībā viņi nafig nevienam nav vajadzīgi. Uz mani šis sīkais pirātisms attiecas diezgan tieši, jo man būs jāstāv “pirātu sardzes”, t.i. kaut kādas 6 stundas naktī pāris cilvēki staigā pa kuģi un spīdina lukturīšus, un skatās, lai kāds neuzrāpjas uz borta. [..] Šādus sīkos zaglēnus neviens īpaši neķer, ja ierauga policija/sardze, uzreiz šauj nost. Arī viens džeks teica, ka skatījies situāciju šādu - piepeld pie borta maza laiviņa ar diviem džekiem, sargs to pamana, un vienkārši neskatoties bliež no automāta uz leju. Ja uz kuģa kāds uzlien, principā, arī ir atļauts šaut, uz borta pat ir pāris kalašņikovi un pistoles, bet žēl, ka nakts sargiem iedod tikai dunci un nūju."
[User Picture Icon]
From:[info]artis
Date: 20. Septembris 2008 - 01:27
(Link)
Diena nr.15: "Prasīja, vai es nevēloties iet krastā, kad būsim pietauvojušies. Teicu jā, kaut gan man stipri neieteica to darīt, jo pirms kaut kādiem mēnešiem viens pirāts uzlīdis uz krievu kuģa, krievi atraduši viņu un nosituši, tāpēc nēģeri tagad ir dusmīgi uz krieviem. Citiem vārdiem sakot - šauj neprasot jautājumus."
[User Picture Icon]
From:[info]artis
Date: 20. Septembris 2008 - 01:30
(Link)
Diena nr.16: "Krastā strādājot iemācies visu darīt ātri un efektīvi, šeit ir pavisam otrādi - jāatradinās no tā. Jo lēnāk dari, jo mazāk dari, bet naudas saņem tikpat daudz. Pirmajās dienās bija kā bija, bet tagad esmu iepraktizējies. Esam nolaiduši enkuru, un tas pavēra iespēju jaunam biznesam - ik pa 20 minūtēm pie kuģa piebrauc pāris melnādaino koka laivā un tirgo viskautko. Kas nav tīri populāri Eiropas valstīs, šeit viss var arī notikt pēc maiņas principa. Salīdzinājumam - džina pudele nopērkot maksā 10$. Turpretim, šo džina pudeli var arī samainīt pret netīru botu pāri. Nav starpība kā norisinās darījums, pudele ir viena un tā pati. Nav arī starpība kādu dzērienu pirkt - džinu, viskiju, šņabi - izskatās, ka šķidrums tiek liets no vienas mucas un vienkārši tiek mainīta etiķete. Bet ne jau tikai alkoholu var iegādāties. Es nopirku Nokia N95 tālruni(jep, viss ir kārtībā) pa 200$. Čigāni paiet maliņā un sāk nervozi pīpēt, šeit ir nākamais līmenis."
[User Picture Icon]
From:[info]artis
Date: 20. Septembris 2008 - 01:55
(Link)
Diena nr.22: "Pusdienas: Sāksim ar piedevām - rīsi. Kad sāku tīrīt kartupeļus visai ekipāžai, ar to dienu arī beidzu tos ēst. Izskatās, ka tie novākti 2003. gadā un pēdējos gadus stāvējuši mitrumā un tad kāds tos iesviedis uz kuģa. Tie nenormāli smird, katrs otrais ir gandrīz viss sapuvis, tāpēc no kartupeļiem un kartupeļu ēdieniem arī atsakos. Tāpat ir arī ar dārzeņiem, vakar redzēju ka tieši tādus pašus septiņus gadus vecus burkānus iznīcina. Gaļa - vidēji katru otro dienu ir normāli, gadās kas smaržīgs un iekārojams, gadās arī otrādi. Vakariņās situācija ir tā pati, tātad sanāk ka vidēji ēdu reizi 24 stundās, pamazām pārvēršos par ķīnieti rijot tikai rīsus. [..] Jūtu, ka pateicoties darbiem un ēdu-tikai-rīsus režīmam sāku zaudēt svaru, kurš jau tā nav īpaši liels(pēdējā svēršanās reizē 65kg). [..] Šoreiz atsūtījuši normālu pavāri, un pagājušais pavārs pusceļā aizbrauca mājās, jo viņš bija diezgan bezkaunīgs. Brauca visiem augumā utt., tāpēc viņam nejauši sanāca virtuvē paklupt un atsisties ar galvu pret plīti. Un tā kaut kādas četras reizes."
[User Picture Icon]
From:[info]artis
Date: 20. Septembris 2008 - 02:23
(Link)
Diena nr.34: "No šodienas arī nolēmu vairs nedrukāt kuģa nāktones plānus, jo tagad mēs vairs nebraucam uz Eiropu, bet uz Indiju, un izbraukšana notiks pēc apmēram 20 dienām. [25.diena: [P]ie manis pienāca 3. kapteiņa palīgs un pastāstīja, ka beigu beigās no melno zemes mēs dosimies uz Eiropu, kas nozīmē ka augusta vidū/beigās es drošvien būšu mājās.] Kamēr tas kuģošanas/iekraušanas/izkraušanas process nebūs sācies, neko neteikšu. Principā, no Nigērijas ir jau bijuši plāni kuģot uz Ameriku, Eiropu, Āfriku, Āziju, un nevienam līdz pēdējam brīdim skaidrības nav, tāpēc nav ko cilvēkiem smadzenes putrot."
[User Picture Icon]
From:[info]artis
Date: 20. Septembris 2008 - 02:29
(Link)
Diena nr.36: "Šodiena sākās ar diezgan priecīgu ziņu: sakarā ar to, ka pēdējās 3 nedēļas atrodamies pirātu bīstamības zonā, visiem tiek piešķirts neliels algas pielikums. Man, piemēram, tas sastādīja 20+% no algas, kas, teikšu godīgi, radīja nelielu smaidu uz sejas. [..] Uz kuģa “Kolka” ir 14 degvielas tvertnes. 12 no tām ir domātas degvielas pārvadāšanai, un divas ir “Slop tanki”. Slop tanki ir domāti naftas nosēdumu un palieku glabāšanai. Piemēram, Jūs pārvadājat jēlnaftu, un nākamā krava ir benzīns. Degvielas tilpnes ir jāmazgā, un mazgāšans atliekas(nafta+ūdens) nedrīkst tā vienkārši nopludināt jūrā, tās ir jātur Slop tankā un jānodod ostu pieņemšanas iekārtās. Ja šos naftas nosēdumus izgāztu jūrā, tad draudētu paliels naudassods un cietums. Piemēram, ASV teritorijā par krūzi pilnu ar naftu draud sods 25000$ apmērā, spainis - 100000$, naftas noplūde - miljonu dolāru apmērā. Par to, lai nafta netiktu nopludināta jūrā, rūpējās dažādas organizācijas(blog search - MARPOL), un, ja godīgi, tie ir vienīgie cilvēki, kam tas rūp, jo lielākā daļa no kuģiem šos nosēdumus vienkārši izmet jūrā. Neko nesaku kā tas notiekās šeit, bet Jūs jau varat noprast."
[User Picture Icon]
From:[info]artis
Date: 20. Septembris 2008 - 02:36
(Link)
Diena nr.38/39: "Pāris nedēļas atpakaļ pie krāsošanas darbiem man no otiņas ielidoja pāris pilītes krāsas ūdenī, un tas mani nedaudz šokēja, jo no mazmazītiņas neredzamas pilītes radās sarkans pleķis kāda metra rādiusā. Tas, protams, likās nenormāli stilīgi, un pēc minūtes jau speciāli kratīju otiņu, lai redzētu, kas sanāk. Tā vistiešāk var apskatīties ķimikāliju graujošo efektu - kādas 10 piles krāsas rada ļoti lielu pleķi ūdenī. Vakar situācija atkārtojās, tikai nedaudz savādākā mērogā, un mans pleķis nobālēja šī pleķa priekšā. 17,4 litri krāsas, acetona, u.c. šķidrumu ielidoja jūrā, radot vislielāko pleķi kādu es jebkad uz ūdens virsmas esmu redzējis. Vārdā nenosauktu MARPOL’a pārstāvi sirdstrieka noteikti ķertu. Sāku saprast, kāpēc piesārņojums ir globāla problēma, bet neko nepadarīsi, pavēles ir pavēles. [..] Atrodoties jūrā, esmu sapratis, ka par īstu vīru te noteikti nekļūt, drīzāk par īstu sievieti. Atceroties ierasto stereotipu, ka sievietēm ir jārūpējās par bērniem un jātīra māja, ko praktiski es arī te daru - mazgāju traukus, beržu grīdas, slauku putekļus un pienesu ēdienu."
[User Picture Icon]
From:[info]artis
Date: 20. Septembris 2008 - 02:39
(Link)
Diena nr.39: "Sanāca arī parunāt ar diviem nēģeriem, kuri man beigu beigās atzinās kā tiek veidots vietējais džins/viskijs/rums/brendijs, kas ātri vien lika atskārst, ka pēdējā mēnesī pāris reizes esmu dzēris neko citu kā visparastāko benzīnu. Protams, tas ir filtrēts, attīrīts, sajaukts ar ūdeni utt., bet tomēr tas ir benzīns. Un lielākā daļa no vietējā alkohola ir no tankkuģiem zagtais benzīns, ko mēs tik cītīgi pārvadājam. Dzīvs esmu, tātad viss ir kārtībā."
[User Picture Icon]
From:[info]artis
Date: 20. Septembris 2008 - 02:52
(Link)
Diena nr.46: "Mūsu šībrīža pozīcijā, kādu 10 jūras jūdžu rādiusā, ir kādi 6-7 naftas torņi. Katrs no tiem ir atzīmēts kartēs, parādās visādos uzziņas līdzekļos utt. Ar šiem torņiem viss ir skaidrs - fraktētājs(cilvēks, kurš īrē kuģi no kompānijas, lai pārvestu preci no vienas vietas uz otru) nosūta kuģi uz torni, viņi tevi jau sagaida, ātri visu iekrauj un kuģis var doties tālāk ceļā. Naftas cena, teiksim, ir 100$ par barelu un fraktētājs to kādā ostā var pārdot pa 150$ par barelu, tādējādi spējot samaksāt par kuģa īri un vēl tīri smuki nopelnīt. Bet tā nu ir sagadījies, ka mūsējais tornis, saukts par “Okaru” ir īpašs tornis - birokrātiskā ziņā tas neeksistē. Tam nav nekādu reģistrācijas papīru, tas neparādās nevienā uzziņas līdzeklī, lielākajā daļu karšu šī torņa vispār nav (jāveic koriģēšana un pašam ar flomasteru jāzīmē iekšā(pilnīgi normāla parādība, ja kas). Fiziski, protams, tas pastāv, tālumā var redzēt tā liesmojošo galotni un uz radara tas ir redzams. Parasti šādi torņi ir nelegālas izcelsmes, kaut kur nozagti vai pārpirkti, un torņa īpašnieki parasti maksā bargas summas, lai visi pievērtu acis par šāda torņa eksistenci. Bet kāds tad citiem no šādiem torņiem labums? Labums ir fraktētājam, jo par barelu naftas vairs nav jāmaksā 100$, bet tikai kādi 20$, un pārdot to var pa tiem pašiem 150$, tātad ir garantēta daudzas reizes lielāka peļņa, tikai būs jāsamaksā kādam “neliela” summa par nepieciešamo papīru izveidi. Tā kā īpaši legālas darbības ar iekraušanas operācijām nenotiek, tad arī īpašas kārtības nav kā tādas - kā sanāk, tā sanāk, un nevar zināt vai kuģis te nostāvēs 2, 3 vai 53 dienas (mēs jau te gaidam kravu 15 dienas). Par kuģi, protams, jebkurā ziņā ir jāmaksā, es teiktu kādi 25000$ dienā, bet tā kā peļņa ir tik nenormāli liela, tad fraktētājs var arī atļauties turēt šo kuģi gatavībā nedēļām, pat mēnešiem ilgi. Piemēram, pirms pus gada mūsu kuģis “Kolka” nostāvēja šeit Nigērijā atklātā jūrā, gaidot kravas izkraušanu, ne vairāk ne mazāk kā trīs mēnešus. [..] Lūk tāpēc arī mana atbilde uz jautājumu 'Kad būsi mājās?' ir 'Es nezinu'."
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 20. Septembris 2008 - 00:07
(Link)
spekulatīvas fantāzijas
[User Picture Icon]
From:[info]ravejsledzejs
Date: 20. Septembris 2008 - 00:33
(Link)
tahtad pirms novirzehm...

Nepabeigtā dienasgrāmata