Nepabeigtā dienasgrāmata


19. Septembris 2008

(bez virsraksta) @ 20:23

 

Comments

 
[User Picture Icon]
From:[info]artis
Date: 20. Septembris 2008 - 02:52
(Link)
Diena nr.46: "Mūsu šībrīža pozīcijā, kādu 10 jūras jūdžu rādiusā, ir kādi 6-7 naftas torņi. Katrs no tiem ir atzīmēts kartēs, parādās visādos uzziņas līdzekļos utt. Ar šiem torņiem viss ir skaidrs - fraktētājs(cilvēks, kurš īrē kuģi no kompānijas, lai pārvestu preci no vienas vietas uz otru) nosūta kuģi uz torni, viņi tevi jau sagaida, ātri visu iekrauj un kuģis var doties tālāk ceļā. Naftas cena, teiksim, ir 100$ par barelu un fraktētājs to kādā ostā var pārdot pa 150$ par barelu, tādējādi spējot samaksāt par kuģa īri un vēl tīri smuki nopelnīt. Bet tā nu ir sagadījies, ka mūsējais tornis, saukts par “Okaru” ir īpašs tornis - birokrātiskā ziņā tas neeksistē. Tam nav nekādu reģistrācijas papīru, tas neparādās nevienā uzziņas līdzeklī, lielākajā daļu karšu šī torņa vispār nav (jāveic koriģēšana un pašam ar flomasteru jāzīmē iekšā(pilnīgi normāla parādība, ja kas). Fiziski, protams, tas pastāv, tālumā var redzēt tā liesmojošo galotni un uz radara tas ir redzams. Parasti šādi torņi ir nelegālas izcelsmes, kaut kur nozagti vai pārpirkti, un torņa īpašnieki parasti maksā bargas summas, lai visi pievērtu acis par šāda torņa eksistenci. Bet kāds tad citiem no šādiem torņiem labums? Labums ir fraktētājam, jo par barelu naftas vairs nav jāmaksā 100$, bet tikai kādi 20$, un pārdot to var pa tiem pašiem 150$, tātad ir garantēta daudzas reizes lielāka peļņa, tikai būs jāsamaksā kādam “neliela” summa par nepieciešamo papīru izveidi. Tā kā īpaši legālas darbības ar iekraušanas operācijām nenotiek, tad arī īpašas kārtības nav kā tādas - kā sanāk, tā sanāk, un nevar zināt vai kuģis te nostāvēs 2, 3 vai 53 dienas (mēs jau te gaidam kravu 15 dienas). Par kuģi, protams, jebkurā ziņā ir jāmaksā, es teiktu kādi 25000$ dienā, bet tā kā peļņa ir tik nenormāli liela, tad fraktētājs var arī atļauties turēt šo kuģi gatavībā nedēļām, pat mēnešiem ilgi. Piemēram, pirms pus gada mūsu kuģis “Kolka” nostāvēja šeit Nigērijā atklātā jūrā, gaidot kravas izkraušanu, ne vairāk ne mazāk kā trīs mēnešus. [..] Lūk tāpēc arī mana atbilde uz jautājumu 'Kad būsi mājās?' ir 'Es nezinu'."

Nepabeigtā dienasgrāmata