reliģiskais moments - [entries|archive|friends|userinfo]
reliģiskais moments

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Aug. 15th, 2013|01:44 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
reliģijas ir jādestilē, to formai ir jābūt mainīgai un nenozīmīgai.

man vispār patīk dogmatika - tā sakārto formā vārdos neizsakāmo, lai tas būtu pieejams arī tajos mirkļos, kad mēs tankā, akli, kurli, sapisušies un atšķirti no dzīvības avota. dogmatika var vest pie Dieva, es par to nešaubos.

Tomēr forma, atšķirībā no mūžības, iziet no modes, izkurtē, sevi diskreditē utt. Tāpēc nevajadzētu tik pārspīlēti nopietni pret to izturēties.

piemēram, kristieši, mūsdienās cilvēkus vairs nemoka "grēks", kā tajos laikos, kur cilvēki tā vien skatījās kā izvarot eņģeļus vai noslaukt piķi atraitnēm. 98% no manā dzīvē reāli satiktajiem cilvēkiem, īpaši šeit Rietumos, IR tikumīgi, par tiem netikumīgajiem uzreiz pieraksta pilnas avīzes, tātad that's not a rule anymore, true? cilvēkus moka daudz sarežģītākas lietas, piemēram, garlaicība, depresija un internets. ko baznīca pret to rekomendē? pārsvarā tā aprobežojas ar "karma yogu", ok, fine if it works for you. visi nav radīti lai strādātu.

arī Sv Pāvils bija Kristus forma attiecīgajam laikmetam.
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]annuska
Date:August 15th, 2013 - 03:05 pm
(Link)
mūsdienās cilvēkus moka tas pats grēks vai "grēks", mēs joprojām gribam ēst no laba un ļauna atzīšanas koka un paši būt kā Dievs, no tā arī garlaicība, depresija un internets.
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:August 15th, 2013 - 03:32 pm
(Link)
es vairs nespēju visu reducēt līdz labam/ļaunam, nespēju un viss. daudz visaptverošāku skaidrojumu piedāvā citas definīcijas.
[User Picture]
From:[info]annuska
Date:August 15th, 2013 - 07:55 pm
(Link)
var jau nereducēt un saukt citos vārdos, bet nemainās tas, ka cilvēks pats grib kontrolēt/noteikt/definēt, tas arī ir tas, kas mūs moka
[User Picture]
From:[info]annuska
Date:August 15th, 2013 - 03:06 pm
(Link)
un no tā arī jāuzmanās, kad gribam mainīt formu. lai gan vispār es, protams, tev piekrītu
[User Picture]
From:[info]ieva
Date:August 15th, 2013 - 03:28 pm
(Link)
piekrītu. bet imho saprotamāk par to runāt, izmantojot nošķīrumu starp eksotērisku un ezotērisku reliģijas izpratni un atsaucoties uz apziņas spektru, proti, dažādiem apziņas līmeņiem ar attiecīgi atšķirīgu ontoloģiju. jo imho viena no būtiskākajām problēmām visā šajā jomā ir tā, ka mūsdienās baznīcā satiekas cilvēki, kas atrodas ļoti dažādos attīstības līmeņos. proti, ja es operēju, teiksim, racionāla vai integrāla skatījuma ietvaros, bet mans līdzcilvēks - mītiska vai maģiska for that matter, mums katram cita starpā ir vajadzīgs kas pilnīgi cits, nemaz nerunājot par to, ka bilde, ko mēs redzam, skatoties uz vienu un to pašu jautājumu, radikāli atšķiras. un as far as institutionalized religion goes, viena no nelaimēm - ja ne galvenā nelaime - ir tā, ka šo institūciju bieži vada cilvēki, kuru operētājsistēma uz potenciālo iespēju fona ir diezgan primitīva. however, reliģija kā identitādi veidojošs un uzturošs setings ir baigais trap, ja reliģija ir largely aizmirsusi, pazaudējusi savu transformatīvo, ezotērisko dimensiju. un imho jā, šī problēma skaidri atklājas, piem., formas pārvērtēšanā, tomēr es nedomāju, ka to iespējams pietiekami izprast satura vs. formas diskusijas ietvaros.
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:August 15th, 2013 - 03:38 pm
(Link)
piedod, bet es pusi nesapratu svešvārdu dēļ. man nav attiecīgās izglītības. vai vari pateikt kaut kā vienkāršāk? ezotērisks, eksotērisks un ontoloģija
[User Picture]
From:[info]ieva
Date:August 15th, 2013 - 04:11 pm
(Link)
srry ... ;) tātad -
reliģiju iespējams izprast divējādi: kā ārēju likumu sistēmu - eksotēriski - un kā uz iekšu vērstu - ezotēriski. pa lielam galvenais jautājums ir: kur atrodas dievs, iekšā vai ārā? eksotēriskā setingā tu kā nošķirts veidojums pildi nosacījumus, lai tiktu debesīs, primitīvi runājot. savukārt ezotēriskais setings atspoguļojas misticismā - galējā instancē es esmu dievs. kā saprotams, šie divi skatījumi ir fundamentāli atšķirīgi, nu, tie arī producē fundamentāli atšķirīgas to pašu rakstu interpretācijas un prakses.
par vilbera (ken wilber - vari nogūglēt spectrum of consciousness vai four quadrants) apziņas spektru un līmeņspecifisku ontoloģiju - fiška ir tāda, ka katrs apziņas līmenis pa lielam ir pasaule pati par sevi jebšu tajā tiek līdzradīta pasaule, kuras daļa ir, teiksim, uztverošais subjekts. šis piemērs gan nebūs precīzs, ja ņem vērā, ka pre-racionālajos attīstības posmos līdzīgi kā post-racionālajos uztverošais subjekts ir šķietami mazāk atšķelts no pasaules nekā racionālajos (sk. pre/trans fallacy), tomēr - izlaižot diskusiju par niansēm - fiška imho ir līdzīga kā reliģijas uztveres jautājumā, proti, kādās attiecībās es sastāvu ar pasauli, cik liels ir attālums starp mani un ... jebko (")ārpus(") manis. proti, evtl. nošķīrums starp mani un pasauli izzūd, nu, es esmu viss, es esmu tukšums utt. unity consciousness, non-dual, one taste etc. bet nogriežņa otrā galā ir robežas robežas robežas. / nu labi, bet es nezinu, vai baigi labais skaidrojums :P /
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:August 15th, 2013 - 04:33 pm
(Link)
skaidrs. vai tu esi piedzīvojusi uz savas ādas, 'introspektīvi' ezotēriskā pretrunu ar eksotērisko?
[User Picture]
From:[info]ieva
Date:August 15th, 2013 - 05:12 pm
(Link)
jā, bet, iespējams, ne tādā nozīmē, kā tu to domā. however, tas bija iemesls pa lielam, kāpēc es aizgāju no baznīcas. nu, jo evtl. sapratu, ka tā, ko man vajag, tas, kas mani velk - tā tur (vairs) nav un nebūs vēl ilgi, ja vispār. kristietībā jā, bet baznīcā - nē. un/jo baznīca ir tieši tas - socioloģija.

un lai kā man neietu citos dzīves kontekstos, šai ziņā es jūtos kā nobriedis cilvēks, kam vajag nobriedušu reliģiju. man nevajag mācītāju, kas man stāsta mierinošas pasakas. man vajag īstu cilvēku pretī ar īstu dieva pieredzi un īstu sevis pieredzi. cilvēku, kas nebaidās sava cilvēciskuma - savas sūda psiholoģijas for that matter - un nemēģina atpesteļoties no reāla darba ar reālu dziļdinamiku te un fakin tagad, skaitot rožukroni n-reizes dienā. bet tieši tā ir baznīca, kādu esmu to pieredzējusi. labākajā gadījumā open-minded, bet tālāk par prātu tā nav tikusi un - ja neskaita dažas spītīgas straumītes - tuvākajā laikā arī tikt negrasās.

bet nu labi, es iedzēru alu un sadusmojos.
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:August 15th, 2013 - 05:26 pm
(Link)
pie pravoslāviem esi bijusi?
[User Picture]
From:[info]ieva
Date:August 15th, 2013 - 05:39 pm
(Link)
nope. pie baptistiem, katoļiem un luterāņiem. ar to arī pietika. kad man vispār šāds setings bija aktuāls (t.i., sen), es biju arī pa virsu visam ļoti jūtīga pret visādām subplūsmām, un proveslāviem bija daudz un dikti, patam arī atā atā proveslāviem jau pie namdurvīm. a tagad i don't rlly give a fuck - budisms vai katolicisms, viss tāpat kodolā viens.
[User Picture]
From:[info]ieva
Date:August 15th, 2013 - 06:03 pm
(Link)
nestāstīsi? :/
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:August 15th, 2013 - 10:33 pm
(Link)
nestāstīšu ko?:)
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:August 15th, 2013 - 10:37 pm
(Link)
nu man pravoslāvi kā prakse šķiet vistīrākā un gudrākā, un mistiskākā, var pat pievērt acis uz dieveklīšiem. lai gan, kāpēc jāpiever, jāiet pie muslimiem, kur viss, kas kristietībā bija sūdīgs, ir atmests un tu esi viens pret vienu, aci pret aci ar tīro Dievu...toties tur atkal visa tā nepanesamā kultūra un halal/haram pārspīlējumi
From:[info]ave
Date:August 16th, 2013 - 03:11 am
(Link)
bet paliek tā sajūta, ka pie kādiem ir jāiet, ja? pie vieniem konkrētiem?
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:August 16th, 2013 - 11:00 am
(Link)
Nē protams, bet religijas tomēr ir skaistas un tās ir vieglākās durvis. Es piem esmu loti pateicīgs par tiem pamatiem, kas man tur ielikti.
[User Picture]
From:[info]juris_tilts
Date:August 15th, 2013 - 03:42 pm
(Link)
Šis ir plūstošas pārejas no vienas valodas uz otru vidusposms?
[User Picture]
From:[info]ieva
Date:August 15th, 2013 - 04:16 pm
(Link)
nez, imho integrācija, ja ne gluži sintēze.
[User Picture]
From:[info]taisni_banani
Date:August 15th, 2013 - 05:09 pm
(Link)
šis btw ir Kali Yugas laikmets
[User Picture]
From:[info]juris_tilts
Date:August 15th, 2013 - 05:31 pm
(Link)
Tad jau skaidrs.
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:August 15th, 2013 - 04:41 pm
(Link)
es redzēju interesantu filmu "Mystical brain" un tur viens onkulis saka tā - reliģija ir cilvēcei nodarījusi daudz posta - ar dogmatiku - kā arī nesusi daudz svētības - ar introspekcijas tehnikām, kā lūgšana, meditācija utt. tas priekš manis arī visu izskaidro, socioloģiska analīze mani maz interesē.