nezaļā domāšana
Nevis vibrēt par iekšdedzes dzinējiem vispār un aviosatiksmi konkrēti, bet ražot ``fosilo`` kurināmo . No CO2. Šitā:
Catalytic production of methane from CO2 and H2 at low temperature: Insight on the reaction mechanism
November 2010Catalysis Today 157(1):462-466
DOI:10.1016/j.cattod.2010.06.016
Tātad vajag rodija katalizatoru, bet tas netērējas, vajag CO2 un vajag ūdeņradi, kuru savukārt iegūstam ūdens elektrolīzē , abiem procesiem protams vajag enerģiju, siltuma un elektrisko, nu un priekš tam ir reaktori. Ja uzbūvē ļoti lielas rūpnīcas kas pamatojas uz šo vai līdzīgu procesu, tad CO2 vnk ``iet uz riņķi`` un absolūtais tā daudzums pārstāj pieaugt.
Tas varētu būt alternatīva tīri elektriskajiem dzinējiem, alternatīva meiko sensu kamēr nav ļoti labu akumulatoru, tad metāns un citi ogļūdeņraži pilda ``enerģijas konservu`` jeb akumulatoru lomu. Dedzināt protams var arī tīru ūdeņradi, bet tas prasa metālhidrīda šūnas vai kriogēno uzglabāšanu un drusku pārveidotus iekšdedzes vai turbīnu dzinējus.
also te ir pašreizējā stāvokļa apskats:
Carbon Dioxide Reforming of Methane To Produce Synthesis Gas over Metal-Supported Catalysts: State of the Art
Shaobin Wang, G. Q. (Max) Lu, and Graeme J. Millar
Energy Fuels 1996, 10, 4, 896–904
Publication Date:July 18, 1996
https://doi.org/10.1021/ef950227t