Are you living in the real world? - OpenOffice

Sep. 28th, 2009

01:16 pm - OpenOffice

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

darbs principā šodien ir paralizēts, jo krīzes dēļ mums microsoft nomainīts pret open office. stulbākais lēmums ever

(53 comments | Leave a comment)

Comments:

[User Picture]
From:[info]murks
Date:September 28th, 2009 - 01:20 pm
(Link)
openofiss tak rullē! un priecē visus! :)
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:September 28th, 2009 - 01:22 pm
(Link)
raaaiittt... visus nepriecee, man nepatiik
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]spike
Date:September 28th, 2009 - 01:26 pm
(Link)
Yes. Jo kā mēs saprotam tas tikai visu uzlabos :D.
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:September 28th, 2009 - 01:33 pm
(Link)
smieklīgi ja? man gan neliekas smieklīgi, man drīzāk raudāt gribas
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]spike
Date:September 28th, 2009 - 01:39 pm
(Link)
man liekas traki, mani mācija par šīm programām skolā. Starpcitu kā uzņēmuma izdevu optimizāciju :D bet laikam tur savi mīnusi ;)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:September 28th, 2009 - 01:48 pm
(Link)
brīnišķīgi, laikam par to būs sadzirdējusi arī mūsu saimniecības un finanšu nodaļa. un tur ir nevis laikam bet mīnusi!
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]spike
Date:September 28th, 2009 - 01:58 pm
(Link)
Nu tā tas ir es tikai uzskatu, ka tas nav produktīvi, bet nekas vēl jau būs prieki ar failu nesaderību, failu eroriem utt ;)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:September 28th, 2009 - 02:01 pm
(Link)
par to man nemaz negribas vēl domāt!!!
(Reply to this) (Parent)
From:[info]zathura
Date:September 28th, 2009 - 01:30 pm
(Link)
wahau.. pilnīga uzvara :)

atgādini, kas tā par iestādi?
(Reply to this) (Thread)
(no subject) - [info]blondais_terors
From:[info]zathura
Date:September 28th, 2009 - 01:40 pm
(Link)

mani interesē, cik tālu tas pletīsies un vai šādi gadījumi neklūs par tendenci.
mums, protams, arī ir bijušas domas, bet ir šādi tādi nosacījumi (un izejas iespējas), kas vēl neliek veikt šo soli.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:September 28th, 2009 - 01:50 pm
(Link)
nez. mums lielākā daļa jauninājumu ienāk kā pirmajiem, jo nav naudas.
siltais ūdens nez kpc mums arī netek. un 5dienās nestrādājam. aa un reģionus šas nolikvidēs.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]zathura
Date:September 28th, 2009 - 01:52 pm
(Link)
jā.. tos siltā ūdens jauninājumus gan gribētos izbēgt :)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:September 28th, 2009 - 01:56 pm
(Link)
tas jau mums sen :D nav ne jausmas - tas tā speciāli vai kā..
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:September 28th, 2009 - 03:28 pm
(Link)
hoho, jauna info. es te tā pajautāju uz cik ilgu laiku ta šīs šausmas mums būs un man teica ka uz palikšanu :( it kā arvien vairāk iestādes un firmas sākšos šo ieviest. tā kā nekur no tā neizsprukt. es patiešām ceru ka tā nav taisnība :(
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]zathura
Date:September 28th, 2009 - 03:31 pm
(Link)
tu par ko - par ūdeni?
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:September 28th, 2009 - 03:57 pm
(Link)
par openofficu protams ;p
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]gossip_girl
Date:September 28th, 2009 - 01:34 pm
(Link)
ak, kā es mocījos ar to open office vienā no savām darba vietām. ņemot vērā, ka es pieradu tukšajās stundās rakstīt universitātes darbus, tad man tas bija baigā neērtība.
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:September 28th, 2009 - 01:36 pm
(Link)
es nezinu, laikam paziņošu ka turpmāk strādāšu mājās :D jāņem bezmaz uz darbu porķiks, jāraksta dokumenti tur un ta jāsūta uz darba datoru. vienīgi problēma rodas ar sūtīšanu un flashus, cd vai ko citu mēs arī nevaram lietot. (īpašais lursoft noteikums).
pilnīgā d.... :(
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]gossip_girl
Date:September 28th, 2009 - 02:33 pm
(Link)
gan jau viņi sapratīs savu kļūdu. pie visa jau pierod, bet vai tas ir tik nepieciešams...
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:September 28th, 2009 - 02:59 pm
(Link)
man teica ka tas ir uz palikšanu :( it kā tagad arvien vairāk iestādes pāriešot uz šo un ka nekur jau es no openoffice neizbēgšot
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]mafia
Date:September 28th, 2009 - 01:36 pm
(Link)
Kas viņam vainas :D Tur vēl ir tādas fīčas, kas nav MS ;P Gan jau pieradīs :)
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:September 28th, 2009 - 01:37 pm
(Link)
pašlaik es cenšos saprast vai uz viņa vispār ir tāda lieta kā track changes.. :(

kādas fīčas? tu esi uz šitā strādājusi?
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]bax55hqy8dlb
Date:September 28th, 2009 - 01:56 pm
(Link)
ir viņam track changes, vecajā darbā mums bija visiem Ooo nevis MS O un viss gāja gludi, nekādu problēmu. vajag tikai pierast pie tā, ka izvēlnes ir nedaudz citādākā secībā. bet to var izdarīt ļoti ātri.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:September 28th, 2009 - 02:00 pm
(Link)
nevaru atrast es viņā track changes.
man īpaši negribas pierast, ņemot vērā ka mājās man ir MS līdz ar to tagad sanāks visu laiku pārslēgties no viena uz otru, kas kinda not cool
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]bax55hqy8dlb
Date:September 28th, 2009 - 02:04 pm
(Link)
settingus pamainīt var: Tools > Options > Text Document > Changes
pašu track changes: Edit > Changes > Record
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:September 28th, 2009 - 02:12 pm
(Link)
pie tools man tāda text doc nav

bet ieks edit vismaz atradu kur akceptēt jau esošās changes (tās kas normālajā MS offise sataisītas bij
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]special_k
Date:September 28th, 2009 - 02:18 pm
(Link)
juuru liidz...
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]special_k
Date:September 28th, 2009 - 02:18 pm
(Link)
vispār "jūTu līdz..." :D
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:September 28th, 2009 - 03:01 pm
(Link)
thnx. man dēļ šī pat ir jāpārtaisa dažas iekšējās kārtības, kuras tikko ir saskaņotas un pieņemtas.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]brock
Date:September 30th, 2009 - 10:07 am
(Link)
ar to arī apsveicu. Tas jūs tur lietotāji šitā satraucaties, bet mums IT ir lielākas galvassāpes, jo visi tie jūsu pārmetumi ir jāuzklausa un jārisina :D
Mums te ministrijā arī šitas tuvākajā laikā noteikti nobriedīs. Visticamākais ka IT vienkāršāk būs nošauties.
(Reply to this) (Thread)
From:[info]nazis
Date:October 5th, 2009 - 03:04 pm

OpenOffice.org

(Link)
Nemaz jau tik traki nav. Godīgi sakot, pats mājās to lietoju kopš 2003.gada (lūk, versijai 1.0 un 1.1 bija zināmi trūkumi, bet tagadējiem vienīgais - palēns). Un arī daudzos uzņēmumos esmu to ieviesis - un nekādu problēmu. Vienā uzņēmumā gan darbinieki sāka īdēt, bet firmas īpašnieks piedāvāja darbiniekiem par savu naudu (t.i., atvelkot no algām) nopirkt Microsoft Office licences. Tad viņi ātri pārdomāja. :)
blondais_terors, ja Tev tik ļoti nepatīk OpenOffice.org, vai tad nevari atrast tādu darba vietu, kur to Tev nespiež lietot? Ja nē - sēdi rāma. :) :) :)
P.S. Vai mājās lietotais Microsoft Office Tev ir licencēts?
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:October 5th, 2009 - 03:21 pm

Re: OpenOffice.org

(Link)
palēns nav open office vienīgais trūkums. vārdu skaitīšana - lūk vēl viens trūkums, jo nez kāpēc viņš skaita kaut ko citu, nevis vārdus. tāpat arī diezgan stulbi uzrādās track changes.

kpc uzreiz tāds cepiens? man nepatīk un es to savā blogā ierakstu. Varbūt no komentāriem pamanīji, ka tādu kam OpenOffice nepatīk ir vairāk nekā tādu kā tu. un es esmu viena no tiem!
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]nazis
Date:October 5th, 2009 - 03:38 pm

Re: OpenOffice.org

(Link)
Dies' pas'. Kāds vēl cepiens! Neko es necepos. ;)
Protams, ka Tev ir visas tiesības rakstīt savā blogā to, ko vien vēlies. Tas, ka šeit ir vairāk tādu, kam nepatīk OpenOffice.org, manuprāt, skaidrojams ar Tava paziņu loka īpatnībām. :) Daudzi Tavi paziņas strādā valsts iestādēs, kuru darbinieki nav pieraduši (valsts) naudu skaitīt. :)

Starp citu - pilnīgi varu piekrist tam, ka pieradumam liels spēks. Man, piemēram, nepatīk Sony Ericsson telefoni, jo lietoju Nokia. Un, lai "iebrauktu" Sony Ericcson, nāktos pāris dienas ar telefonu padarboties ar mazāku produktivitāti. Tas tiesa. Bet nav nekas neiespējams.

Gan ar laiku pieradīsi. Starp citu - nekas Tev netraucē mājās uzlikt OpenOffice.org kā otru biroja programmatūras paketi (protams, neļaujot tai pārņemt "defaultās" failu atvēršanas u.c.) un pabakstīties ar to. Galu galā - ja jau darbā tas ir vajadzīgs, tad nāksies vien pierast vai arī mainīt darbu (kas, pieņemu, šajos laikos nav sevišķi prātīgi). Daudziem lietotājiem nepatika Office 2007 un Windows Vista. Un neko - nācās pierast, jo darba datorā nekā cita nav. Tas pats ar OpenOffice.org. Nav tik traki - galvenās problēmas sagādā tas, ka dažādas funkcijas nosauktas savādāk un atrodamas savādāk (bet tas ir loģiski - OpenOffice.org komūnas mērķis nav radīt 100% Microsoft Office klonu).

P.S. Track changes konfigurēšana (ja Tev ir OpenOffice.org 3.x) notiek pie Tools -> Options -> OpenOffice.org Writer -> Changes. No rocket science here.

P.P.S. Tā arī neatbildēji - Tev mājās ir LICENCĒTS Microsoft Office?
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]nazis
Date:October 5th, 2009 - 03:39 pm

Re: OpenOffice.org

(Link)
Starp citu, par vārdu skaitīšanu. Tikko pārbaudīju - visu skaita pareizi. Nezinu, ko Tu domā ar jēdzienu "vārds".
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:October 5th, 2009 - 03:49 pm

Re: OpenOffice.org

(Link)
nemaz neizskatās pēc cepiena...
un tavam satraukumam nav pamata - man nenāksies pierast pie OpenOffice un darbu pagaidām arī nenāksies mainīt, jo man uzliks atpakaļ Microsoft Word.
Nezinu gan ko tev viņš skaita, bet ne jau to ko par vārdu uzskata normatīvo aktu izpratnē. interesanti kā tu izdomāji ka skaita pareizi? salīdzināji dokumentus Open un Microsoft?

p.s. man nepatīk nokia :D

p.p.s. vai tam ir kāda starpība? man bija licencētā vista, ko es nomainīju pret nelicencēto xp. tāpēc ka nepatika vista ;p
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]nazis
Date:October 5th, 2009 - 03:58 pm

Re: OpenOffice.org

(Link)
Nu redz, Tev nepatīk Nokia, bet man nepatīk Microsoft Office. :)

Starp citu, neesi dzirdējusi, ka zagt nav labi? Fakts, ka Tev ir licencēta Windows Vista, neļauj Tev lietot nelicencētu Windows XP. Attiecīgi secinu, ka arī Microsoft Office mājas datorā Tev ir zagts. Tas atgādina to stāstu par autozagli, kurš tiesnesim stāsta, ka viņam nebija naudas ne auto iegādei, ne taksim, bet ļoti gribējās pabraukāties ar Mercedes... :)

Apsveicu, protams, ka Tev tiks Microsoft Office, tikai nesaprotu, kādēļ man kā nodokļu maksātājam būtu jāmaksā par Tavām kaprīzēm (kā zināms, valsts sektorā licences iepērk par nodokļu maksātāju naudu). Starp citu, arī savu aldziņu Tu saņem par maniem nodokļiem un arī nodokļus Tu maksā no MANIEM nodokļiem. Jo tā dara VISI, kas strādā valsts sektorā. :)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:October 5th, 2009 - 04:07 pm

Re: OpenOffice.org

(Link)
valsts sektorā es strādāju tikai gadu. pirms tam strādāju privātajā sektorā, līdz ar to uzskatīšu ka tagad algu saņemu par SAVIEM nodokļiem! tad jau man arī vajadzētu iet bļaut uz visām māmiņām, kas saņem māmiņu algu, pensionāriem, slimniekiem utt, jo viņiem tak naudiņu maksā par MANU nodokļu naudu. tāda tā valsts funkcija ir.
izklausās, ka tu vēlies lai ierēdņi sēdētu uz ielas un savu darbu veiktu rakstot uz papīra ar zīmuli, vai varbūt drukātu uz rakstāmmašīnas? nez kā tev tad patiktos saņemt SIA reģistrācijas apliecību, ko uz aplikāciju papīra ierēdnis būtu uzzimējis un ar roku ierakstījis nosaukumu?

tavs teksts bija ļoti paredzams. man prieks ka tu klausies mūziku tikai veikalā pirktos diskos, filmas skaties tikai kino, pa tv vai pērc oriģinālos DVD un lieto tikai licencētas datorprogrammas.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]nazis
Date:October 5th, 2009 - 04:19 pm

Re: OpenOffice.org

(Link)
Tev taisnība - 98% mūzikas man ir oriģinālajos CD un vinilplatēs. DVD kolekcija man arī ir LIELA. Un lietoju TIKAI legālas izcelsmes datorprogrammas (ieskaitot open source - laikam to visvairāk).

Es nesaku, ka Tu nedrīksti saņemt savu ierēdņa algu. Tikai arī ierēdņiem jāsaprot, ka valsts naudu jātaupa. Zini, savulaik strādāju VID un tur bija tāds gadījums, ka man izdevās vienu VID IS (SEED - ES akcīzes datu apmaiņas sistēmu) noportēt uz Linux. Tā rezultātā valsts ietaupīja vienu Windows Server licenci - 1000 latus. Man pat ne tikai paldies nepateica, bet vēl uzbrauca - "ko tu te ņemies - domā, tev kāds ordeni dos?". Tā kā 95% valsts iestāžu darbinieku strādā ar šādu attieksmi (piemēram, kā ir ar "naudas apgūšanu" gada beigās?), tad rezultāti ir acīmredzami. :)

Starp citu, Tavi nodokļi, ko maksāji, strādājot privātajā sektorā, ir izmaksāti Tavai omītei un opītim (atvainojos, ja kāds no viņiem ir jau ne šaisaulē) pensijā, par tiem tu esi saņēmusi ģimenes ārsta pakalpojumus, "slimības naudas" u.c. Tie nekur nav uzkrājušies un tagad tu algu saņem no CITU nodokļu maksātāju naudas, ja kas. :) Cita runa, ka mūsu pie varas esošajai kliķei tādi kā tu pārāk neinteresē un lielu daļu tavas nodokļu naudas (piemēram, tās, ko tev būtu jāsaņem, kļūstot par jauno māmiņu) ir vienkārši nospēruši.

Un ierēdņiem neviens neko neliek drukāt uz rakstāmmašīnas - ir taču OpenOffice.org, kas ir BEZMAKSAS. Tur arī tā lielā atšķirība no Microsoft Office, kura licence atkarībā no komplektācijas maksā 120-250 latu. Tas, ko es nespēju saprast, kāpēc šo summu no manas nodokļu naudas jātērē, lai apmierinātu tavas jocīgās iegribas un neliktu tev lauzt pieradumu tērēt valsts naudu? :) :) :)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:October 5th, 2009 - 04:35 pm

Re: OpenOffice.org

(Link)
strādājot privātajā sektorā ne reizi neslimoju. pie tam mums bija apdrošināšanas polise. un jā, gan abas manas omītes, gan opīši jau sen kā zem zemes, tā kā neviens no viņiem nesaņēma manu nodokļu naudiņu.

var jau būt es pierastu strādāt openoffice, lai gan viņš man nedzēš rindiņas, ver vecos word dokumentus vaļā un pats pēc savas labpatikas izkropļo, taču ja man ministrija nosaka norādīt dokumentu beigās precīzu vārdu skaitu, bet openoffice skaita kko papildus (mazākos dokumentos viņš atrod kkur papildus 10 -20 vārdus, bet garākos dokumentos līdz pat 1000 vārdiem) tad tas diezgan nepatīkami apgrūtina darbu. nezinu gan vai manas iegribas ir TIK jocīgas.

tā vietā lai ieviestu bezmaksas openofficu, es būtu labāk gatava atteikties no telefona un pieņemt ka valsts pārvaldē ievieš skype.

un kas ir tie 2% mūzikas? ja jau zagšanai nav izņēmumu, tad nav izņēmumu. 2% ir un tik un tā paliek 2%.



(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]nazis
Date:October 5th, 2009 - 04:55 pm

Re: OpenOffice.org

(Link)
Tie 2%? Tā ir mūzika, kuru nopirkt NAV iespējams (diski, kas izdoti 1980.gados un nav pārizdoti). Ja kaut ko nopirkt NAV iespējams, tad nākas izlīdzēties ar kopijām. Protams, ja kaut kur pamanīšu tos tirgojamies, noteikti nopirkšu! Piemēram, man ļoti interesē 1943.gada Berlīnes Filharmoniskā orķestra ierakstītā Bēthovena 7.simfonija (direģents V.Furtvenglers). Ieraksts ir tiem laikiem neticami labā kvalitātē, jo oriģināli tika rakstīts magnetofonā, nevis vaska platēs, kā tolaik bija pieņemts. :)

Par Skype ir ļoti laba ideja - manā darbavietā to jau sen tā izmantojam un, tā kā esam starptautisks uzņēmums, esam aizmirsuši par starptautisko sarunu rēķiniem. :)

Un jāsaprot, ka tādi pasākumi, kā OpenOffice.org ieviešana, netiek atlikti tāpēc, ka, lūk, darbinieki nav īsti pieraduši pie tā. Ja kas, ar to vārdu skaitīšanu arī ir interesanti. Kurā vietā tu to skaties? Pie File -> Properties -> Statistics vai arī pie Tools -> Word Count? Starp citu, open source programmu (arī OpenOffice.org) priekšrocība ir tāda, ka, ja arī tā vārdu skaitīšana nedarbojas, kā vajag, ir pieejams programmas pirmkods un nav problēmu visai civilpārvaldei samesties un noalgot vienu programmētāju, kurš to 2 dienu laikā sataisītu. :) Atkārtoju - neesmu atradis nevienu nesakritību iekš "Word Count", bet, ja Tu apgalvo, ka tāda ir, varbūt vari sniegt kādu piemēru? Piemēram, kādu teikumu, kurā vārdus Word saskaita vienējādi un OpenOffice.org citējādi? :) Var jau būt, ka šo "problēmu" var ātri novērst.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:October 6th, 2009 - 09:10 am

Re: OpenOffice.org

(Link)
nu ko lai es saku - man prieks ka ir tādi paraugpilsoņi kā tu. kamēr valsts mani apkrāpj, tikmēr es apkrāpju valsti.
nevaru minēt konkrētu teikumu jo man interesē viss dokuments kopā un nav laika skaitīt katrā teikumā atsevišķi vārdus. es nezinu kur openoffice atrod tos liekos vārdus. vienalga kur es skatos pie file vai tools, viņš uzrāda vienādu (nepareizu) vārdu skaitu.
kamēr visā valsts pārvaldē nebūs ieviests open, tik un tā mums būs problēmas. un varu pateikt uzreiz ka nevienam ministram, deputātam un lielajiem priekšniekiem ar lielajām algām nekad nebūs jālieto Open Office. viņiem visiem paliks Microsofts.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]nazis
Date:October 6th, 2009 - 10:42 am

Re: OpenOffice.org

(Link)
Tur nu ir jāpiekrīt - ja reiz izlemj mainīt programmatūru, tad jādara to plānveidīgi (nevis stihiski) un visiem (nevis tikai "ierindas" darbiniekiem).
Par vārdu skaitīšanu - laikam sapratu, kur ir problēma. Sazin kādu iemeslu pēc "atverošo" pēdiņu OpenOffice skaita kā vārdu. Agrāk šitāda problēma nav bijusi, un tas nozīmē, ka tā, ticamākais, drīz vien tiks izlabota. :) Tā kā atliek vien pagaidīt vai arī no vārdu skaita atņemt "atverošo" pēdiņu skaitu. Nedaudz neērti jau ir, bet var uztaisīt ašu makrokomandu, kas šo darbiņu paveic pat ļoti ērti. :)

Par valsts krāpšanu ir divējādi - no vienas puses, man prieks, ka valsts ierēdņi cenšas apkrāpt to, kas maksā viņiem algas (ar šādu attieksmi mēs tālu tiksim!), bet no otras puses - tu apkrāp firmu "Microsoft". Tad nu varu vien novēlēt, lai kāds apkrāpj arī tevi. Un šeit nudien nav vietā teksti par to, ka Microsoft'am naudas jau tā ir daudz. Ja nepatīk viņu programmatūra - aber lūdzu, lieto Linux un OpenOffice.org, bet, ja gribi lietot viņu programmatūru - atkal lūdzu, bet pēc Microsoft'a noteikumiem. Un viņu noteikums ir - samaksā par licenci. :) Starp citu, mājas lietošanai Microsoft Office maksā tikai 25 latus.

Eh, negribas vairāk strīdēties. Šķiet, Tava domāšana ir tipiska valsts ierēdņa līmenī. :) Tas nav apvainojums, bet fakta konstatācija. Pats savulaik strādāju VID un pēc 2,5 gadu darba sapratu - vai nu jātin prom, vai nu man domāšana neatgriezeniski paliks tāda pati, kā pārējiem.

Veiksmīgu dienu! Lai veicas ar Microsoft Office un, ja nu tomēr tev nāksies lietot OpenOffice.org, tad, cerams, topošo 3.2 versiju (tajā sola krietni uzlabotu "Track Changes" (līdzīgu, kā Wordā) un, cerams, arī ar "pareizu" vārdu skaitīšanu). :)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:October 6th, 2009 - 10:57 am

Re: OpenOffice.org

(Link)
tev varbūt tas ir "jāuztaisa aša makrokomanda" lai kko atskaitītu, man tā ir ķīniešu valoda. es nestrādāju IT nodaļā, un ja mana IT nodaļa nevar atrast kā saskaitīt vārdus, tad viņi risina to savādāk - uzliekot man atpakaļ word.

hmm, dīvaina attieksme pret pilnīgi nepazīstamiem cilvēkiem tev. ka tik iebāzt kādā kategorijā. oficiāli ierēdnis esmu tikai pusgadu, vai tev tiešām šķiet ka word lietoju tikai pusgadu?
un ja nu kkur pieradu pie "naudas šķiešanas", tad tas ir privātais bizness. Kopš strādāju valsts pārvaldē, teiktu ka tas ir nabadzības kalngals, jo sēžam aukstumā, bez siltā ūdens tualetē, ar apgrieztu i-netu, mums pat datoros nogrieztas iespējas ielikt diskus un flashus. nav mums ne prēmiju, ne piemaksas par to ka jāaizvieto kāds, kurš ir atvaļinājumā. vienkārši rukā viņu vietā.

kā redzu ar tevi strīdēties nav jēga, jo tev liekas ka visās valsts iestādēs atalgojums un labumi ir vienādi.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]nazis
Date:October 6th, 2009 - 01:28 pm

Re: OpenOffice.org

(Link)
Te nu Tev nav taisnība. Ja nu valsts iestādēs kaut kas nav labi, tad tās ir algas un darba apstākļi "vienkāršajiem" darbiniekiem. Izšķērdība notiek "lielās lietās" jeb vadības līmenī. Pats atceros - no vienas puses, katram adminam VID Informātikas pārvaldē bija labi ja 1,5 kvadrātmetri vietas (ieskaitot to vietu, kuru jāizmanto instalējamiem serveriem), toties vidējā vieta tika rēķināta tā - ja adminam Jānim un adminam Jurim ir katram pa 1,5 kvadrātmetriem, bet pārvaldes direktorei - 57 kvadrātmetri, tad katram vidēji ir 20 kvadrātmetri. Kādas vēl sūdzības??? Tāpat ar tehniku - ak vajag nopirkt serveri? Gaidi ar maisu. Toties gada beigās tev pēkšņi iedod 12 serverus un saka: 2 dienu laikā izdomā, kur tos pielietot.

Par piemaksām par citu darbu darīšanu - nezinu, kur strādāji Tu, bet privātajā sektorā tādas lietas nenotiek.

P.S. Arī es nesen kolēģiem apgriezu iespējas lietot USB flash. Tas nav nepieciešams darbam. :) Tas pats ar internetu - lapas, kas nav vajadzīgas darbam (draugiem.lv piemēram) darba laikā nav pieejamas.

P.P.S. Jāatzīst, ka IT cilvēki valsts sektorā nav tie paši labākie. Tie, kuri ir - ātri vien notinas uz privāto, kur lielākas algas...
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:October 6th, 2009 - 01:56 pm

Re: OpenOffice.org

(Link)
kpc man nav taisnība? par to jau es runāju ka 1) ne visas iestādes ir vienlīdzīgas 2) krasi atšķiras priekšnieku un parasto darbinieku tiesības. nez vai tas ir normāli ja kādā iestādē jurists saņem 3x mazāk nekā Finanšu ministrijā sekretāre.

teikšu gan ka privātajā sektorā notiek diezgan līdzīgi ar tiem priekšniekiem. īpaši ja paveicas tikt pie priekšniekiem - jauniem zaļiem mantkārīgiem gudriniekiem.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]brock
Date:October 6th, 2009 - 04:12 pm

Re: OpenOffice.org

(Link)
atvainojos, bet laikam tev nav nācies sastapties ar to, ka ne viss ko izveido openoffice tāpat izskatās uz MS Office produkta un otrādi. Man ir nācies ar šo saskarties darba pieredzē jau no iepriekšējām darbavietām, kur bija gan tas, gan tas. Tāpēc kamēr vismaz lielākais vairums LV uzņēmumu, valsts iestāžu utt nepāriet ar ko mūsu ministrijai ir failu apmaiņa, tikmēr es ne acu galā negribu redzēt mums OOo. Man kā IT darbiniekam pietiek jau problēmu, ko risināt, kā vēl uzņemti te neapmierinātu citu darbinieku zvanus un skaidroty kāpēc viņam visu rāda savādāk nekā bija uz MS Office produktiem.
P.S. pats mājās es lietoju OOo, jo man nav vajadzības Office paketes lietas lietot tik bieži, lai pirktu MS produktu. Man starp citu ir visa programmatūra uz mana mājas kompja licenzēta. Nevajag jau par visiem domāt tikai to sliktāko :)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]nazis
Date:October 6th, 2009 - 04:38 pm

Re: OpenOffice.org

(Link)
Es nedomāju par citiem sliktāko. Es tikai pajautāju. :) Un tiešām atzīstami, ka Tev visa programmatūra ir legāla.

Par to, kāpēc OOo reizēm nekorekti atver MSO dokumentus, ir cita opera. MSO datu formāti ir SLĒGTI - OOo autoriem to saturu ir "jāizkož". Pat jaunais OpenXML (docx, xlsx utt.). Starp citu, Microsoft publiskotā OpenXML specifikācija ir interesanta. Ar to, ka MS Office pats ģenerē "it kā" OpenXML dokumentus, kuri neatbilst šai specifikācijai. :) Līdz ar to automātiski MSO dati nevar būt ISO standarts. :)

Tieši tāpēc atvērti formāti, piemēram, ODF, ir tik labi - to specifikācija ir brīvi pieejama un jebkurš var izveidot programmu, kura ļoti labi strādās ar šiem formātiem. Starp citu, Norvēģijas valdība noteikusi, ka no 2011.gada valsts iestāžu datu apmaiņai jānotiek vai nu ar PDF, vai ODF dokumentiem. Nezinātājiem: ODF ir OpenOffice.org noklusētais failu formāts. Starp citu, tam pašam Microsoftam nekas neliedz ieviest ODF atbalstu savos produktos. Līdz ar to gan OOo, gan MSO vērtu vaļā viens otra dokumentus, neko nekropļojot.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]brock
Date:October 7th, 2009 - 08:58 am

Re: OpenOffice.org

(Link)
lūk tikmēr Latvijas valdība nenoteiks, ka visi dokumentiem jābūt vai nu pdf vai odf formātā, tikmēr, lai ieskrienas visi MS nīdēji un izmaksu mazināšanas gribētāji uz programmatūru nomaiņu, jo tomēr mums te ministrijā vajag, lai dokuments ko cita struktūra iesūta mēs redzam tieši tādu kā viņi :)
Protams, izskatās, ka mēs gan būsim spiesti piešķirtā budžeta dēļ pāriet uz OOo. Budžets mums pagaidām ir piešķirts tāds, ka mēs varam atteikties no visa, kas maksā, jo ir apaļa nulle :)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:October 7th, 2009 - 09:05 am

Re: OpenOffice.org

(Link)
kura ministrija tā ir?
piekrītu par to, ka jābūt vienādām programmām, jo kad man bij uzlikts OOo, vecos Word dokumentus viņš man vēra vaļā un sakropļoja.
a kā reiz mēs ar kolēģi esam te divas, kurām visa sarakste notiek ar ministrijām un citām iestādēm un tas nekam neder ja mūsu failus viņiem ver vaļā savādāk.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]brock
Date:October 7th, 2009 - 09:07 am

Re: OpenOffice.org

(Link)
Satiksmes ministrija :)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:October 7th, 2009 - 09:16 am

Re: OpenOffice.org

(Link)
skaic. tā ir - dažas ministrijas mums ir vienlīdzīgākas par citām. finanšu ministrijai diez vai šādas problēmas jebkad radīsies..
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]nazis
Date:October 7th, 2009 - 03:37 pm

Re: OpenOffice.org

(Link)
Domāju, ka, ierēdniecības aparātam turpinot "darbu" tikpat pofigistiski, drīz vien visām ministrijām būs vajadzība pāriet uz OOo, no naudas vienkārši nebūs. :)

P.S. Lielā mērā pie krīzes valstī ir vainojams tieši civildienesta aparāts. :)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]blondais_terors
Date:October 7th, 2009 - 03:42 pm

Re: OpenOffice.org

(Link)
labi gan ka varu likt roku uz sirds un teikt ka neesmu vainīga pie krīzes, jo uz civildienestu aizgāju jau tad, kad krīze bija sākusies, bet pirms tam strādāju privātajā biznesā ;p

(Reply to this) (Parent)