13:56
Kamēr trešo pasaules valstu iedzīvotāji domā, ka attīstītajās zemēs dzīvo gudri cilvēki (ja jau spēj dzīvot labāk par viņiem), iedomājos ka daudzas lietas mēs darām tāpēc, ka tā jādara nevis ka tas ir loģiski un vajadzīgi.
Piemēram, 30km/st. satiksmes ierobežojums pie skolām. Ja gar skolu brauc mašīnas, tad tās brauc - lēnāk vai ātrāk. Labāk bērniem mācīt, ka iela jāšķērso pareizi un piesardzīgi, nevis zīžot čupačupsu un klausoties bumsekli austiņās jāmetās zem riteņiem. Kāds afrikānis tā vienkārši šķerso ceļo nīlzirgam, pat ja tā vectēvs savulaik nīlzirgu ir nomedījis? Diezin vai. Bet bērni skrien zem auto. Labāk skolas zālē uz lielā ekrāna parādītu mācību filmu par to, ka auto ir no dzelzs un sadurmē cilvēks vienmēr zaudē. Labāk būtu aizlieguši pie skolām stāvēt ar iedarbinātu dzinēju - rudens un ziemas laikā, kad tur vairāki tādi sildās, jāiet gabals cauri fašistu gāzes kamerai. Un skolēniem jāelpo, kas ir kaitīgāk nekā risks potenciāli, kautkādas apstākļu, ignorances un neuzmanības sakritības rezultātā, tikt notriektam.
Vai arī sabiedriskais transports, kas stājas pie katra staba - vajag vai nē. Ierīkotu tramvajos pogas kā autobusos - vadītājs redz, vai kāds grasās izkāpt vai nē. Gribi iekāpt - nospied pogu, pieturas zīme izgaismojas (zema enerģijas patēriņa tehnoloģijas, LEDi, viss darbojas no viena akumulatora+saules panelītis, izmaksas fig da ņifiga blahblah). Vai vienkārši pacel roku, kamēr nav pielecis par pieturām. Autobuss visvairāk tērē zupu ieskrienoties, tāpat kā vieglais. Jūs sakāt, ka tad nojuks kustības grafiki? A kam jums pilsētā zināt, ka buss būs pieturā tieši 12:21 (ar piebildi, ka sastrēgumu laikā grafiks šā vai tā netiks ievērots) kā starppilsētu reiss uz Stāvgrūžiem ? Lai ir zināms intervāls starp reisiem, no rīta un vakarā biežāk, pa dienu - retāk. Cilvēki jau mazliet izlaidušies - pilsētas busu viņiem padod noteiktās minūtēs, maizi veikalā kā čamda - iegrūž pirkstu kukulī līdz otrajai falangai...ilgi domā...nē, nepirkšu - pilnībā neiegāja. Zažraļis, tovarišči!
Esmu lasījusi skaidrojumu par tramvajiem, ka tiem noteikti jāapstājas, jo bieži vien tramvaja sliedes ielai ir pa vidu - autovadītājam, redzot, ka tramvajs tuvojas pieturai, arī obligāti jāapstājas, nevis jāzīlē - stāsies vai nestāsies, varēs šmaukt cauri vai nē.
hm, tagad ar visu konvenciju autovadītāji reizēm neapstājas :)
nu, būtu kautkāds signāls - apstāsies vai nē. Pašiem vien būtu izdevīgi.
"autovadītājam, redzot, ka tramvajs tuvojas pieturai, arī obligāti jāapstājas"
Nav vis. Vienīgais noteikums par pieturām un tramvajiem ir:
164. Transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kuri iet uz tajā pašā braukšanas virzienā pieturā (ceļa vidū) apturētu tramvaju vai nāk no tā.
Viss. Apstāšanās pirms pieturas ir vairāk realitātes uzspiesta - pedestriāņi izlien stāvēt uz brauktuves, kad pie apvāršņa pamana tramvaju, kas vispār ir nelikumība. Ja nobrauksi kādu, būs neērti. Bet noteikumos nekas nav teikts par obligātu apstāšanos.
Pie pašizinātkā bija par šo tēmu ņerkstēšana – kā, jupis, autovadītājam jāmin svešā rajonā, ka lūk šeitan būs mistiska tramvaja pietura, kur garāmejošais tramvajs stāsies, un ļaudis birs (lamādamies uz tevi) ārā: ir lieks idiotisms, gar sliedēm braucot, šoferim monitorēt vai pēkšņi nav kaut kur maza tramvaja pieturas šiltīte ielas malā.
| From: | scope |
Date: | 19. Oktobris 2011 - 23:21 |
---|
| | | (Link) |
|
Nezinu vai tā dara visur, bet manā ikdienas maršrutā tramvaji pirms pieturas mēdz ieslēgt labo pagriezienu.
Iespiedusi somu starp kājām un lietussargu zem zoda, paceļu es roku, piestāj trolejbuss, bet izrādās, ka no tālienes nevarēja redzēt, ka tas ir devītais, nevis divdesmit piektais, kuru man vajag...
Izlec šoferis un mani piekauj par dezinformējošu zīmju sniegšanu :)
"Kuce, tu man brauksi līdzi uz parku un palīdzēsi bremzes mainīt!"
Ja mēs nebūtu postsavoka valsts, kurā salauž pat lomiku ja blakus nav menta, pieturā uz tačskrīna nospiestu ko īsti tu gaidi, tas izspīzdinās uz pieturas zīmes. Tu zini, ka nepabrauks garām, vaģila laimīgs ka nav jāstājas.
un ja man vajag tādu pieturu, uz kuru var aizbraukt ar pieciem transportlīdzekļiem, es visus piecus nospiežu, vienā iekāpju, pārējie stājas un lamājas :)
nē, tā kā bankā - ātrāk iet tā rinda, kur vairāk saspiests. :)
var vienkāršāk. kā dažu pilsētu metro - tablo, kur varam izlasīt, kāds numbers tuvojas un pēc cik ilga laika piestās. parasti šie tablo tiek izvietoti tādā augstumā, lai pilsonis nav kārdinājuma mesties bojāt ierīci gadījumā, ja viņu neapmierina tas, ko viņš tajā redz, piemēram. nu, visādā gadījumā, viņam vispirms jāsagādā kāpnes vai kas tamlīdzīgs :D
| From: | scope |
Date: | 19. Oktobris 2011 - 15:10 |
---|
| | | (Link) |
|
Manis pēc 30 km/h varētu palikt, ja vien sakarīgi saliktu darbības zonas plāksnītes un arī papildplāksnītes par darbības laiku(teiksim, darba dienās no 7:00 līdz 20:00). Citādāk sanāk, ka naktī no sestdienas uz svētdienu CP tevi "drāzīs" tāpat kā par pākāpumu pirmdienas rītā...
Man tā pāris reizes ir pabraucis garām autobuss, jo neies jau katrā pieturā stāvēt, un kas tad nakts melnumā no pēdējā autobusa loga var saskatīt, vai tur kāds ir, vai nav. Tā ka trešo valstu iedzīvotāji savu gudrību lai patur pie sevis.
tumšajā diennakts laikā gājējiem jābūt aprīkotiem ar atstarotājiem vai jātur rokā iedegts kabatas lukturītis :)
Tas mierināja, kad es braucu taksometrā uz mājām.