/**\ mūldēšana, ibio... baj veganblackgayjewfeministiclyatheisticantifa -
[Recent Entries][Archive][Friends][User Info]
10:55 pm
[Link] | |
|
|
Es atstāšu tavā ziņā atrast avotus par pirmās nakts tiesību pastāvēšanu XIX/XX gs. mijas laikā Krievijā vai jebkur citur. Klaušas, savukārt, ir mūsdienu situācijā nesimpātiska (un lieka!), bet laikā pirms izplatītas mehanizācijas praktiski neizbēgama sistēma tādā vai citādā formā. Uz šī fona labi, ka klaušas tagadējās Latvijas un Igaunijas teritorijās bija de facto atceltas jau 1803. g. un de jure — 1819. g., t.i., faktiski pilnu gadsimtu pirms indulgence aprakstītajiem notikumiem. Valdnieks un impērija, savukārt, viennozīmīgi var būt civilizācija un lielu daļu vēstures dažādos laikos un vietās ir tādi bijuši. Var, protams, arī nebūt — īpaši pašreizējā Krievija parāda, ka propagandistu iemīļotā "nākamās Romas" statusa vietā tur drīzāk ir runa par barbariem pie Romas vārtiem.
| From: | basta |
Date: | April 17th, 2022 - 02:32 am |
---|
| | | (Link) |
|
Protamska es neko nesaprotu no savu ne-baltvāciešu senču vēstures un civilizētiem valdniekiem (nosauc vienu), to pārstāvjiem, impērijām ģeneralizējot, to interesēm un bauriem, kas ir vienkārši tups resurs ko var močīt, terorizēt un izmantot. Un beigās - ar ko pašreizējā krievija tevis pieminētajā kontekstā kā impērija principiāli atšķīrās no tās, kas bija piektajā gadā? Bet tad atkal - mana vēlme diskutēt ar cilvēkiem, kuri aizstāv muižniecību jebkurā tās periodā un pastāvēšanas formā ir tik pat liela kā vēlme diskutēt ar cilvēkiem, kuri saka, ka ir atbrīvojoši mūs otrā pasaules kara laikā un jēzus mani ļoti mīl. Pis nahuj, aret.
Labi, ka nodemonstrē manu tēzi manā vietā.
| From: | basta |
Date: | April 17th, 2022 - 02:35 am |
---|
| | | (Link) |
|
Tev tur bija kāda tēze?
| From: | basta |
Date: | April 17th, 2022 - 02:56 am |
---|
| | | (Link) |
|
Šis posts bija ar ļoti vienkāršu mesidžu - es esmu iepriekš saskāries ar krievu imperiālismu dažādās tās izpausmēs, bet šī ir pirmā reize, kad kāds patiešām ir pārsteigts, ka muižniecības, kas minētajā laika posmā bija cara interešu pārstāvji latvijas teritorijā, attieksme pret tās terorizētajiem iezemiešidem varētu izsaukt pretreakciju. Atkāpei - es arī minēju, ka ne visas muižas dega. Piemēram Smiltenē, kur firsts Līvens bija savam laikam netipiski progresīvs, vēl joprojām tiek pieminēts ar labu vārdu.
| From: | zazis |
Date: | April 17th, 2022 - 10:51 am |
---|
| | | (Link) |
|
labrīt! maindbons jau izsenis dročī uz aristokrātiju, laikam iedomājas sevi par tādu esam. ar indulgenci, šķiet, tā pati bēda. skumjš skats.
milardierus arī viņiem populāri aizstāvēt. bet tas jau kļūst smieklīgi.
| From: | basta |
Date: | April 17th, 2022 - 11:08 am |
---|
| | | (Link) |
|
Labrīt, labrīt! Karoč, būs jāpainteresējas par transhumānisma - muižniecības attiecībām.
No šīm pozīcijām gan ir diezgan grūti kritizēt jebko, kas vēsturiski notiek, jo tipa "ja jau tas notika, znač vēsturiski vajadzēja, kā redzams zīmējumā", vulgarizējot, "ja muižnieks nonāk situācijā, ka viņam vāzi piedirsa, znač kaut kas muižnieka civilizācijā bija tāds, kas ne tikai pieļāva, bet pat sekmēja šādu situāciju, un nav par ko te brīnīties, vai, precīzāk, tā brīnīšanās, visticamāk, demonstrē simptomu neredzamajai kaitei"
> kaut kas muižnieka civilizācijā bija tāds, kas ne tikai pieļāva, bet pat sekmēja šādu situāciju
I mean, droši vien, teiksim, adekvātas apsardzes trūkums un dzīvošana pārāk tiešā tuvumā cilvēkiem ar predispozīciju dirst vāzēs
Bet kurš tad tevi sargās un naudu tam vāzēm sastrādās, ja ne visādi ar predispozīciju
Ne jau katrs no zemnieku vai zaldātu vidus ir barbars (tupi vienkāršojot romiešu situāciju, nevis "dzīvo ārpus Romas", bet "nāk izdemolēt Romu" vārda nozīmē) vai revolucionārs, domāju, ka to var apgalvot puslīdz droši. Problēma, kā bieži vien, ir cilvēku izšķiršanas un atlasīšanas (diskriminācijas!) līmenī, tā romiešu, tā šajā gadījumā.
Eh, anyway, sevi kā potenciāli bezsirdīgu un pavisam noteikti kontrrevolucionāru tipu esmu parādījis, saņēmis rājienu un iztukšojis debatējamās degvielas bāku, dārgu vāzu man gan arī nav
Nu, zinkā, tikko tu viņus izglīto pietiekami, lai sāk iet augstās skolās, izglītoties un whatnot, tā šie salasās (buržuāzijas produktu per excellence) Marksu un taisa revolūcijas :D
bet nē, es šajā gadījumā pat neesmu par revolūciju as such - man šķiet, ka tas ir reāli tizls veids, kā kaut ko mainīt - bet gan drusku burkšķu pret "tagad visi rausim ķepā par tiem vecajiem labajiem laikiem, kad tā civilizācija bij' " (gan nedomājot, ka Tu būtu specifiski par to, lol)
Nu, pirms Marksa augstajās skolās civilizācijas bij' vairāk, vai katrā ziņā pro-civilizācijiskas, "pronomiāniskas", ē, tās pašas predispozīcijas :D
Bet nē jau, kāda tur ķepā raušana, ko es te cenšos piemānīt — kaut vai viena interneta dēļ es daudz labprātāk dzīvoju hruščovkā te un tagad un diršos par marksistiem, nekā planēju starp dārgajām vāzēm tālajā tūkstoš deviņsimt piektajā
| From: | basta |
Date: | April 17th, 2022 - 11:52 am |
---|
| | | (Link) |
|
Aga, 'mēs mācam burtus, lai bauri varētu bībeli un ukazus lasīt, bet šamie uzreiz pieprasa sav visādas tiesības, tai skaitā samazināt darba dienas ilgumu līdz 10 (desmit) stundām. Revolūcijas ir dažādas. Piektā gada revolūcija nesākās pēkšņi un ne no kurienes trīspadsmitajā janvārī, tai bija vairāku gadu desmitu ilga priekšvēsture, tāpat kā 89. gada revolūcijas eiropā, tāpēc īsti nesaprotu domu 'bet nē, es šajā gadījumā pat neesmu par revolūciju as such'.
"es šajā diskusijā neiestājos par to, ka revolūcija ir principā labākais veids, kā panākt pārmaiņas sabiedrībā", tā bija mana doma.
es neesmu tik augstās domās par cilvēci vai tik kruta vēsturē, lai varētu ar plašu žestu teikt, ka varu morāliski tiesāt pagātni, es labi ja uz tagadnes cilvēkiem varu nīgri uzblenzt
| From: | basta |
Date: | April 17th, 2022 - 12:15 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Pēc tam, kad tika izsmelti citi resursi, es tiešām neredzu kam vēl citam bija jānotiek lai no tās varētu izvairītos. Mēģināts tika daudz kas lai cīnītos kaut vai ar politisko beztiesību, bet, cars ar visu savu aparātu nevēlējās mainīt savas tradicionālas vērtības. Līdzīgi kā tagad.
Es nesaprotu, ko Tu no manis tagad gribi
| From: | basta |
Date: | April 17th, 2022 - 12:45 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Laikam neko. Bet izmantošu iespēju un pateikšu, ka man ļoti patīk Tavs pēdējais komentārs pie indulgences ieraksta. Precīzi mērķī, tieši pa mana cepietna punktu. |
|