akumaniaks ([info]aku) rakstīja,
@ 2005-01-19 15:34:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
labi
atvainojos tam siev.dz., kas manus vārdus uztver nepareizi.
tomēr piekrītu tam kexam.
vīrieši ar matem domāšanu dzimst vairāk - līdz ar to iedzimtība nosaka, ka vīriešiem caurmērā ir priekšrocības MATEMĀTIKĀ!
(no Nobela prēmijas laureātiem eksaktajās zinātnēs sievieshu ir maz, ljoti maz kopsh 1985.gada nevienas pirms tam nepētiju; ekonomikā kopš balvas dibināshanas (1969) nevienas)
ir lieliskas matemātiķes sievietes - patīkami izņēmumi.
bez M.Kirī - ķīmijai grūti.
un ir sievietes, bez kurām zinātnē nebūtu daudz atklājumu - Einšteina u.c. zinātnieku sievas.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]kangaroo
2005-01-19 16:00 (saite)
IMHO tas ir tikai laika jautājums- stereotipi mainās un sievietes sāk ņemt par pilnu arī eksaktajās zinātnēs. Man domāt, ka starta pozīcijas ir vienādas, tikai sabiedrība uzspiež štampus, kas ierobežo...

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]aku
2005-01-19 16:11 (saite)
Tātad Tu domā, ka starp sieviešu un vīriešu smadzeņu uzbūvi tīri anatomiski nav nekādu atšķirību, un pie vienādas audzināšanas starp dzimumiem nebūtu atšķirību attiecībā uz matemātisko domāšanu.

interesanta hipotēze un patiesībā laba tēma eksperimentam:)

/es gan izsaku savu hipotēzi, ka atšķirības būtu, jo sievietes ir savādākas anatomiski. hormonāli piemēram. ASV vismaz cik lasiju Fukujamas interviju liela dalja sievieshu lieto kaut kaadus viirieshu hormonus, lai izsistos karjerā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kangaroo
2005-01-19 17:01 (saite)
Nu es te mazāk par akadēmisko, bet vairāk par empīrisko ;-)

Katrā ziņā ir muļķīgi paģērēt no puisīša būt kūlam matemātiķim/ fiziķim/ ķīmiķim, bet no meitenītes smuki dziedāt un deklamēt visu Šekspīra daiļradi no galvas. Un šī "lieta" (es teiktu- paldiesdievam!) pamazām uzlabojas. Cik bērnu dzīves nav nācies redzēt izbojātas dēļ šādiem stereotipiem!

Protams, anatomiskās atšķirības ir, bet vai tās ietekmē kādas konkrētas zinātnes apgūšanu- šaubos. Drīzāk te lomu varētu spēlēt tīri ģenētiska izdzimtība- laba atmiņa un loģiskā domāšana. Un lai ko arī teiktu par sievietēm- nu nav tā, ka viņām nebūtu loģiskās domāšanas, vienkārši emocionalitāte dažkārt traucē tai pilnībā izpausties (bet tās, kam galva vēsāka- piemēram, tipiskas ziemeļnieces- spēj būt itin loģiskas, lai arī ne gluži klasiskajā vīriešu izpratnē par šo jēdzienu).

Ja mēs runājam par izciliem talantiem... Te varētu būt cits faktors. Vīrieši pēc definīcijas ir vairāk gatavi riskam, eksperimentiem- tāpēc arī savus talantus nenorok. Atšķirībā no sievietēm, kuras labprātāk "strādā" ar ierastām shēmām, lai būtu drošībā (mātes instinkts). Vai matemātiskā talanta klātbūtne katrā no dzimumiem proporcionāli atšķiras? Nezinu- lai paliek akadēmiķiem. Es sliecos uz 50:50.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]aku
2005-01-19 17:06 (saite)
lūk tieshi: ierastās sh;ēmas un risks un eksperimenti:)
tieshi tapeec ari viirieshi sanjem Nobela preemijas (ko sanjem par sekmiigiem eksperimentiem) un sievietes nekā.

vismaz man tā personiski liekas. pats studeeju matem lietas un tieshaam dzeki ir radoshaaki, kameer meitenes pieturas pie iemaaciitaam sheemaam.
tapēc ari zinātne ir dzeku laucinjsh, jo tur bez riska un eksperimentiem neviens neko nav sasniedzis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kangaroo
2005-01-19 17:14 (saite)
BET!

Ņem vērā, ka sievietes- mātes loma ar katru paaudzi samazinās. Vietā nāk sieviete- sieviete, sieviete- mīļākā, sieviete- boss u.tt. Līdz ar to piegaug to sieviešu skaits, kuras ir vairāk gatavas riskam (lai paskatam cik sieviešu ir lekušas ar izpletni, piemēra pēc). Tobiš es uz šo lietu skatos no perspektīvas. Pagātne lai paliek romānu rakstītājiem ;-)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]aku
2005-01-20 08:41 (saite)
tā ir tagadne:)
pagātne tā nebūs vēl ilgi. instinkts tieši tā'pēc ir instinkts, ka iedzimts nevis iemācīts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

ģenētiska izdzimtība- laba atmiņa un loģiskā domāšana
[info]nastja
2005-01-19 17:15 (saite)
sumo...
empīrisks jautājums - ar ko spēlējas tava meita un ar ko dēls?
Vai Tu abiem Lego klucīšus nopirki, jebšu meitai tomēr Barbiju...

k čemu ja - ģenētiskā iedzimtība loģiskajai domāšanai nav pierādīda :), un līdz ar to šīs atšķirības lielā mērā var izskaidrot ar audzināšanu ģimenē, tb abū dzimumu bērniem gana labi darbojas abi domāšana tipi, bet stimulēts vairāk tiek stimulēts tikai viens no tiem.
Bet par vēsturi... cik daudz iespēju sievietēm vēstures periodā, kaut vai no viduslaikiem, ir bijušas darboties zinātnē? Vīrieši ir dakteri, zinātnieki, sievietes - pūšļotājas, raganas... :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

manuprāt, prioritātes
[info]dzingla
2005-01-19 17:21 (saite)
nu, man lelles sāka pirkt tikai apmēram 10 gadu vecumā
līdz tam bija konstruktori, klucīši... viselegantākā bija kaste ar metāla figņām, no kā varēja saskrūvēt mašīnu, šūpoles un xvz ko vēl

tāpēc varbūt arī ir sasodīta interese par tehniku
taču skolā padevās algebra & fizika, ģeometrija & ķimija riebās

skaidrojumu lūduzu :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: manuprāt, prioritātes
[info]aku
2005-01-20 08:42 (saite)
padevās algebra un fizika?
uz olimpiādēm braukāji?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: manuprāt, prioritātes
[info]nastja
2005-01-20 10:02 (saite)
es braukāju... man arī konstruktorus laukos deva :))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: manuprāt, prioritātes
[info]aku
2005-01-20 10:12 (saite)
tātad Tu esi no tām meitenēm, kam matemātika patika un pienjem, ka tas ir konstruktoru dēl?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: manuprāt, prioritātes
[info]nastja
2005-01-20 11:39 (saite)
jā patika.
Un patika arī literatūra un grāmatas lasīt...

Es nepieņemu, ka tas ir konstruktora dēļ, šādu sakritību izpētei ir veikti pētījumi ģimenes un dzimumu socioloģijas ietvaros. Tas ir atklāts, pamatots un pierādīts :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: manuprāt, prioritātes
[info]aku
2005-01-20 11:41 (saite)
tas ir pienjemts nevis pieraadiits:P

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kangaroo
2005-01-19 17:22 (saite)
Tā kā jaunākajam ir iespēja spēlēties gan ar lielā brāļa mašīnām, gan ar māsas bārbijām, tad ir ļoti jauki noskatīties, ka viņš var gan to, gan to. Un mani tas tikai priecē- pieredzes (dajebkādas) nevar būt par daudz.

Meita mums ir izteikti sievišķīga un lelles viņai ļooooti patīk, brīžam pat var pabrīnīties cik tādam sīcim iekšā var būt no tā mātišķā instinkta.

Nuja... Ar to stimulēšanu tā ir, kā Tu raksti. Tāpēc es arī cenšos maksimāli nestimulēt, jo vīrietim IR JĀJŪT un sievietei IR JĀDOMĀ VAIRĀKI GĀJIENI UZ PRIEKŠU.

Es par vispusīgiem cilvēkiem!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: ģenētiska izdzimtība- laba atmiņa un loģiskā domāšana
[info]aku
2005-01-20 08:47 (saite)
es spēlējos ar lellēm nevis ar lego un esmu matemātiķis.
un?:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]crescendo
2005-01-19 16:22 (saite)
Pilnībā tev piekrītu, neskatoties uz dzimumu ;)

Pieķeries vēl vienam visai objektīvam rādītājam... Latvijā katru gadu notiek skolēnu olimpiādes eksaktajos priekšmetos.

Un paskaties proporcionāli dzimumu sadalījumu rezultātos - tie parasti ir visnotaļ publiski pieejami.

Nav jau protams 100% čaļi - bet līdz 50/50 tur ir ak vai cik tālu...

Lai nu kur - bet tur nepieciešamība dzemdēt rezultātus neietekmē. Sabiedrības attieksme? Nez, atzīmes vidusskolēniem kā reiz labākas ir meitenēm (citējot IeM darboņus CE sakarā, kad CE rezultātu atšķirības pa rajoniem skaidroja ar dažādu dzimumu līdzsvaru vidusskolas klasēs)- dēļ sabiedrības attieksmes, dēļ tā, ka viņas ir "godīgākas" un sēž un mācās.
Bet tur, kur nepieciešams matemātiskais talants - nav.

Protams, ir izņēmumi (kaut gan - jo augstākā līmenī, jo izņēmumu mazāk)... Protams... Bet ja runājam par kopējo tendenci...

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

man grūti runāt, jo
[info]aku
2005-01-19 16:48 (saite)
es pazīstu vienu iznjeemumu - manu māsu:)talantīga matemātikje, dabujusi vietas olimpiādēs, utt

bet ari vinja nav zinaatniece pēc dabas.

ā un jā vinja ari ir izņēmums, ar ko ari lepojas:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: man grūti runāt, jo
[info]crescendo
2005-01-19 16:59 (saite)
Esmu aptuveni tāds pats gadījums, kā tava māsa.

Un tieši tāpēc runāt ir viegli, jo tā kardinālā dzimumu disproporcija bija tik labi redzama.

Vīriešiem vidēji statistiski ir lielāka smadzeņu masa... varbūt tur arī ir viss tas sāls?

Tas nenozīmē, ka nejauši izvēlētai sievietei smadzeņu masa noteikti būs lielāka kā vīriešiem, bet vidējais rādītājs tāds ir... Varbūt, ka komplektā nāk arī tas lielākais sinapšu skaits, kas vajadzīgs ģēnijiem...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mulders
2005-01-20 08:11 (saite)
baigi patiik veerot kaa cilji uz ausiim staaveedami meklee pieraadiijumus pashizdomaataam pasakaam!
nu nevaig fleiteet... joprojaam fizmatu olimpiaadees dominee viirieshi! tak prichom te stimulaacija un audzinaashaan. es gaaju matenes klasees puishi un meitenes bij 50/50 bet matenes olimpiaadees kvalificeejaas tik 1a meicha, paarejaam galvaa bij galiigi ne matene, bet nezinu kas...

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]aku
2005-01-20 08:54 (saite)
ir jau ari dzeki, kam galvaa nav matene:)
bet principaa jautājums ir kāpēc meitenēm nav tā matene?
audzināšana vai iedzimtība.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?