pajautaa

Jautaajums viina pazineejiem

« previous entry | next entry »
Okt. 7., 2005 | 10:04 am
posted by: macabre in pajautaa

Te nesen peec viena koleegja dzimshanas dienas sviniibaam, saaku domaat par viiniem, konkreetaak par to aromaatiem. Vai kaads man vareetu pateikt kaapeec, piemeeram, Riesling (skjiet, gan paarsvaraa vaacu, jo seviskji dzirkstoshajos) ir saljarkas smaka, savukaart Sauvignon Blancs ozh peec kakja uriina? Vai tas noziimee, ka viinaa ir kaadas vielas, ka saturaas saljarkaa vai sho aromaatu rada kaadi citi procesi/vielas?

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {12}

Krišs

from: [info]misame
date: Okt. 7., 2005 - 10:09 am
#

Ir tāda sīka problēma - deguns ir ļoti jutīgs, ar degunu iespējams sajust pat pavisam niecīgus citu vielu piemaisījumus. Otra lieta - organikā līdzīgu smaržu var dot dažādas grupas.

Atbildēt | Diskusija


Saprāta balss

from: [info]macabre
date: Okt. 7., 2005 - 10:12 am
#

nu jaa, laikam neskaidri noformuleeju jautaajumu. "Otra lieta - organikā līdzīgu smaržu var dot dažādas grupas." konkreeti mana zinaatkaare ir par to vai taas ir taas pashas organisko vielu grupas, vai citas, ar liidziigu smarzhu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Krišs

from: [info]misame
date: Okt. 7., 2005 - 10:58 am
#

mmmbljadj (pardon my french)
Biju gandrīz uzrakstījis garu atbildi, kur analizēju dīzeļdegvielas saturu un saistību ar spirtiem, bet nejauši uzsitu uz peles "back" :(((
Tātad ideja īsumā - dīzelenes pamatsastāvā ir parafīni, jeb lielizmēra piesātinātie ogļūdeņraži. No jebkura šāda zvēra var vienkāršas reakcijas rezultātā iegūt attiecīgo spirtu. (piemēram, no ogļūdeņraža etāna var iegūt etilspirtu, piespiežot viņu izreaģēt ar ūdeni).
Papildus tam, jebkuram piesātinātajam ogļūdeņradim ir iespējamas daudz as izometriskās formas, kur katrai no tām var būt cita smarža, medicīniskā iedarbība, par krāsu gan nezinu.
No otra gala - normāli jebkuram dabīgajam cukuram būtu jāizrūgst līdz CO2 + C2H5OH. Bet, kā jau zināms, tā ir tikai teorija, reāli tur ir arī nedaudz aldehīdu, citu spirtu un vēl drazas. Piemēram, saldais šampanietis ne tikai smaržo, bet arī garšo "pēc acetona", jo rūgšanas procesā tur veidojas kaut kādi ketoni, kam daudziem raksturīga acetona smarža.

Tad vēl paliek apsvērums, ka tomēr viss augstākminētais ir bullshits ;) Ir arī teiciens, ka laba sarkanvīna korķim vajadzētu smaržot pēc bērna kakas. Kāpēc? :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Saprāta balss

from: [info]macabre
date: Okt. 7., 2005 - 11:04 am
#

nu nezinu bullshits vai nee, bet mani taada atbilde pilniibaa apmierina. tagad tikai mani nomoka jautaajums - kursh, un kaadu apsveerumu vadiits, ir meegjinaajis dzert acetonu (ja jau zina peec kaa tas garsho).

Atbildēt | Iepriekšējais


Saprāta balss

from: [info]macabre
date: Okt. 7., 2005 - 11:07 am
#

ak jaa, pavisam aizmirsu par pieklaajiibu - paldies par izskaidrojumu :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Krišs

from: [info]misame
date: Okt. 7., 2005 - 11:17 am
#

Tak vienmēr laipni - pašam jau prieks mēģināt atcerēties, kas tur bija tajā ķīmijā.
Nē, acetonu neesmu nekad dzēris :)

Atbildēt | Iepriekšējais


x-ƒ

from: [info]x_f
date: Okt. 7., 2005 - 10:19 am
#

Soļarka būtu pareizāk. Un vēl pareizāk būtu solāreļļa.

Citādi es pievienojos Misamei. Arī tas, ka katrs smaržas tomēr uztver nedaudz savādāk. Ja esi lasījis Džeroma K. Džeroma "Trīs vīri laivā (nekaunoties no suņa)", :) tad atcerēsies, kā kādai kalponei likās, ka ļooti smirdīgs siers viegli smaržo pēc melonēm, lai gan no tās mājas, kur siers bija novietots, evakuējās visi iedzīvotāji. :)

Atbildēt | Diskusija


Saprāta balss

from: [info]macabre
date: Okt. 7., 2005 - 10:37 am
#

nu shajaa gadiijumaa tas laikam nav nemaz tik subjektiivi - cik tagad paguugloju, viinu expertiem pat ir termini cat pee un petrol (heh, pat atminjaa pareizi atsaucu skjirnes, kuraam taas iipashaas aromas), taa kaa ne man vienam viins peec kakju churaam smarzho :)

Cat pee: A green, herbaceous aroma in white wine that many find intriguing. Like gooseberry, it's characteristic of Sauvignon Blancs from New Zealand, and for aficionados of the category, a wine missing its pipi du chat would be a disappointment. Cat pee is not to be confused with "cat box" -- there is no debate on how awful that would be.

Diesel/petrol: Acceptable, and expected, in the great Rieslings of Germany. Combined with the effusive aromas and flavors of apricot and citrus, plus minerality and high natural acidity, this petroleum character makes some tasters swoon. It would be completely unexpected in any other wine.

njemts no shejienes - http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2005/03/24/WIG80BRKHC1.DTL#smell taa gan joprojaam nav manis mekleetaa atbilde :(

Atbildēt | Iepriekšējais


Krišs

from: [info]misame
date: Okt. 7., 2005 - 10:59 am
#

Misamem, lūdzu, jo es taču neesmu viņa, bet viņš :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


x-ƒ

from: [info]x_f
date: Okt. 7., 2005 - 11:02 am
#

Jā, es zinu, taču "Misamei" man likās pareizāka forma. Ātrumā neatcerējos kādu piemēru, uz ko atsaukties, taču tādi ir. Noteikti kaut kur ir.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Saprāta balss

from: [info]macabre
date: Okt. 7., 2005 - 11:06 am
#

man gan arii liekas, ka pareizaak buutu Misamem - ir tachu Jānim Lapsam, nevis Jānim Lapsai (vai arii es kaa neizgliitots datorists visu muuzhu buutu nepareizi raxtiijis?).

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Jēzus līgava

from: [info]nenormaaliigaa
date: Okt. 7., 2005 - 11:15 am
#

pareizi, pareizi esi dariijis, datorists,tu, taads! :)

Atbildēt | Iepriekšējais