pajautaa

« previous entry | next entry »
Jul. 7., 2019 | 06:14 pm
posted by: tiga in pajautaa

apsveru domu nelielā dzīvokļu mājas virtuvē radiatoru aizstāt ar elektrisko silto grīdu. varbūt kādam ir praktiska pieredze šajā ziņā - vai tiešām telpā ir tikpat silti/siltāk kā ar radiatoru, un kādas sanāk siltuma izmaksas uz m2? lasu, lasu internetos, bet neko prātīgu neatrodu.



atj. liels paldies par padalīšanos pieredzē! ceru, ka šis ieraksts noderēs vēl kādam. šoreiz tātad tika pieņemts lēmums elektrisko grīdu nelikt, ņemot vērā dažādus zemāk minētos un vēl citus noskaidrotos faktorus, piemēram to, ka pēc visiem kārtīgas el. grīdas ierīkošanas slāņiem grīda konkrētajā telpā kļūtu augstāka par 4-5 cm.

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {29}

Entitious

from: [info]unknown_entity
date: Jul. 7., 2019 - 07:37 pm
#

Siltums ceļas uz augšu. Radiators piesilda griestus un tad tikai tas siltums sāk slīdēt lejup (konvekcija un difūzija). Mums (man, vismaz) parasti salst kājas un galva ir pēdējā. Ergo, ar to pašu enerģiju, ar ko radiators silda sienu un griestus, var efektīvāk pievadīt organismam, ja tiek sildīta grīda. Vienmērīgāks siltuma sadalījums, kas ir pieejams visam organismam.
Izmaksas uz m2 ir atkarīgas no tā, kā lieto, cik daudz un ar ko salīdzina. Ja salīdzini ar centrālapkuri, par ko tu maksā tāvaitā par m2, tad sanāk dārgāk. Masveidā siltumu ražot tomēr ir lēti.Plus tu tāpat maksā par virtuves apkuri (apkure iet par m2 no visas telpas, šaubos vai apsaimniekotājs ļaus tev maksāt mazāk tikai tāpēc, ka tu vienā telpā nelieto). Bet komforta līmenis ir tomēr jūtams.

Atbildēt | Diskusija


Skabičevskis

from: [info]begemots
date: Jul. 7., 2019 - 07:51 pm
#

Ir vērts piebilst, ka, kur runa ir par mājām, pretstatā dzīvokļiem, bieži vien ir iespēja likt siltā ūdens grīdu, nevis elektrisku. Kuru savukārt silda ar ko nu silda silto ūdeni -- gāzi, elektrību, granulām.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Entitious

from: [info]unknown_entity
date: Jul. 8., 2019 - 11:16 am
#

Šis ir pat labāk :)

Atbildēt | Iepriekšējais


t

from: [info]tiga
date: Jul. 8., 2019 - 03:07 pm
#

jā, par mājām tā kā būtu skaidrs, bet šoreiz konkrēti vajag dzīvoklim.

Atbildēt | Iepriekšējais


Kemune

from: [info]kemune
date: Jul. 8., 2019 - 09:26 am
#

Siltums gan gluži nekur neceļas, tas ir gaiss, kas ceļas. Ir jau arī vēl siltumvadīšanas pārnese, un, sildot grīdu, var sanākt arī zaudēt siltumu, ja kaut kur tālāk (apakšā zem grīdas, piemēram) ir "aukstums", t.i. ir, kas var paņemt šo siltumu. Bet citādi piekrītu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Entitious

from: [info]unknown_entity
date: Jul. 8., 2019 - 11:15 am
#

Zem siltajām grīdām parasti liek gan siltumu izolējošu, gan atstarojošu materiālu.

Atbildēt | Iepriekšējais


t

from: [info]tiga
date: Jul. 8., 2019 - 03:18 pm
#

patiešām, - par to apkures apmaksu - labs arguments.
bet papildus tam mani interesē, vai tiešām elektriskā siltā grīda spētu aizstāt radiatoru apmēram 8m2 lielā virtuvē, kurā ir divviru koka balkona durvis uz āru, ja to ieslēgtu tikai pa dienu, teiksim, uz 8h? un vai viņa atdziest ļoti ātri, vai tomēr turēs to siltumu kādu laiku?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Jul. 8., 2019 - 03:26 pm
#

aizstāt radiatoru mierīgi, bet pa balkona durvīm tu svēpēsi ārā dzīvu naudu :)

Atbildēt | Iepriekšējais


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Jul. 7., 2019 - 11:18 pm
#

un kas tev to radiatoru kurina? tā jau siltā grīda ir trakoti patīkami, un arī pareizajā virzienā silda, bet tas neatbild uz taviem praktiskajiem jautājumiem.

Atbildēt | Diskusija


t

from: [info]tiga
date: Jul. 8., 2019 - 03:08 pm
#

rīgas siltums kurina - siltās grīdas labumus esmu izbaudījusi, un radiators ir šausmīgi nepraktiskā vietā, līdz ar to šādas pārdomas.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Jul. 8., 2019 - 03:24 pm
#

tātad tev par rīgas siltuma apkuri tāpat būs jāmaksā nemainīgi, plus par elektrību virtuvei. rēķini vēl, ka rīgas siltums pavēlu pieslēdz un paagri atslēdz, ne? līdz ar to ar virtuvi tu tai laikā topīsi visu māju. tas būs patīkami, jo silti, bet maksās čupiņu naudas. vai arī slēgsi ārā un salsi :)
man personīgi apkure no grīdas liekas šaušalīgi ērta. ideāli protams gāze, nevis elektrība, bet mūsmājās ir abas. virtuvē nav radiatora, un apkure ir tikai zem grīdas, kur iet no gāzes katla trubas uz radiatoriem istabās. piemēram šajās oktobrīgajās dienās slēdzu iekšā virtuves grīdu, jo ļoti patīk siltas kājas :) pārējās istabās radiatori nogriezti. savukārt vannas istabā ir elektriskā grīda, un tādā režīmā, kā man patīk, to uzturēt nav lēti. bet atkal – patīk siltas kājas.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


t

from: [info]tiga
date: Jul. 9., 2019 - 03:10 pm
#

jā, nu laikam jau gan tā varētu būt, ka pirms apkures sezonas visi tad sēdēs virtuvē pie siltās grīdas. 24/7.
ja es celtu privātmāju, es droši vien arī saliktu ūdens caurules zem grīdām :) tādu variantu izmēģināju ziemā Itālijā. viņi pa dienu apkuri neslēdza vispār iekšā, bet vakarā visās istabās grīdas bija siltas. vienīgais, viņiem pilnīgi visur uz grīdām bija flīzes.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Jul. 9., 2019 - 04:27 pm
#

nav obligāti jābūt privātmājai, lai saliktu zemgrīdas caurules. es piemēram nedzīvoju privātmājā :) bet jā, ir jābūt savai apkurei.
ir cilvēki, kuriem ir baigi regulārs dzīves režīms, un viņi var likt termostatus piemēram uz izslēgtu grīdu naktī vai tieši pa dienu utml. kā te zemāk daži komentētāji. ja tev ir tāpat, protams, ka tas viss ir pus/automātiski regulējams. es piemēram vannas istabu mantoju no iepriekšējiem īrniekiem ar settingu "izslēgties vakarā, ieslēgties no rīta". bet man patīk arī pa nakti silta grīda vannas istabā :) jo nekad nevar zināt, vai aiziešu gulēt pret rītu, vai varbūt modīšos pa nakti.
vēl padomā, vai tev tās virtuves durvis stāvēs ciet. ja durvis vaļā, tā siltā grīda sildīs arī tuvējās telpas, līdz gaiss būs termostatā noteiktajā temperatūrā. plus katra balkona durvju virināšana uz to atsauksies. bet tā jau zvērīgi ērti un patīkami. vienīgi, ja ir ļoti sensitīvs budžets, tad tā var būt problēma.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


t

from: [info]tiga
date: Jul. 9., 2019 - 04:45 pm
#

nu jā, es zinu, ka nav jābūt privātmājai, vnk fantazēju par to, kur dzīvošu vecumdienās:)
paldies! forši, ka padalījies lietotāja pieredzē. kaut arī šausmīgi kārdinoši, jo man arī patīk siltās grīdas, racionāli padomājot, šī ideja konkrētajā virtuvē tomēr atceļas, bet tas, ko Tu un citi te sakomentējuši, pavisam noteikti man noderēs citā reizē.

Atbildēt | Iepriekšējais


Māris Alksnis

from: [info]maris
date: Jul. 8., 2019 - 09:46 am
#

Manuprāt efektīvāk būtu nevis aizstāt radiatoru ar silto grīdu, bet gan papildināt. Man ir elektriskā siltā grīda vannas istabā, sasodīti dārgs pasākums, ņemot vērā elektrības cenas.

Atbildēt | Diskusija


t

from: [info]tiga
date: Jul. 8., 2019 - 03:09 pm
#

lūk. cik Tev tā grīdas ekspluatācija izmaksā? pieļauju, ka slēdz tikai vēsajās dienās+ne jau uz visu dienu?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Jul. 8., 2019 - 03:19 pm
#

viņai jau vajag laiku, lai uzsiltu, nesanāks tā – ai, salst kājas, jāieslēdz grīda :) tb var jau tā darīt, bet uz atdzisušu būs jāgaida

Atbildēt | Iepriekšējais


Māris Alksnis

from: [info]maris
date: Jul. 8., 2019 - 07:43 pm
#

Jā, viņa visu laiku ir ieslēgta, mainās tikai “apkures” režīms - ziemā uz 7-8, vasarā - 4-5. Slēgt ārā nav jēgas, jo reāli tiek sildīts betona klucis ar flīzēm, līdz ar to efekts parādās ātrākais pēc pusstundas pēc ieslēgšanas. OK, vasaras karstajās dienās biju izslēdzis pavisam, bet tas ir cits stāsts. Reāli vasarā tā grīda ir pietiekami silta dabīgi, lai termostats neieslēgtos nemaz. Lai ziemā pilnīgi apkurinātu kaut ko lielāku par vannas istabu, būs diezgan dārgi... Katrā ziņā ziemā elektrības patēriņš ir lielāks, piemaksāju kādus 20€, bet man ir vēl citi uz temperatūru jutīgi patērētāji kā akvārijs un gaisa rekuperators.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


t

from: [info]tiga
date: Jul. 9., 2019 - 03:38 pm
#

skaidrs. domāsim tālāk. 20 eur/mēn gan it kā nav baigi daudz, it kā.
tiešām nezināju, ka tā grīda ir jātur ieslēgta visu laiku. milzu paldies par noderīgo info!

Atbildēt | Iepriekšējais


Skabičevskis

from: [info]begemots
date: Jul. 8., 2019 - 08:47 pm
#

Manā gadījumā es pa vasaru izslēdzu vispār, bet tikko viņu sāk slēgt iekšā, tā principā nav jēgas rubīt ārā. Vienīgi ja ir kāda gudrā māja, kas tev spēj viņu ieslēgt ap stundu pirms pamošanās, tad pa dienu (darbadienās droši vien) izslēgt, un ieslēgt vakarā kādu stundu pirms mājāsnākšanas līdz gulētiešanai.

Tas, starp citu, varētu būt labs variants. Jāpadomā būs pašam.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Māris Alksnis

from: [info]maris
date: Jul. 8., 2019 - 09:48 pm
#

Man šādā veidā darbojas standarta radiatoru apkure. Uz radiatoriem regulātori, pie sienām termostati, pie logiem atvērts/aizvērts devēji. Pa nakti 19 grādi, no rīta uzsilda līdz 22 grādiem, pēc 8, kad visi jau prom, ieslēdzas 15 grādu režīms, vakarā pirms pārnākšanas atkal uzsilda līdz 20 grādiem. Ja atver logu, tad uzreiz radiators aizgriežas ciet un sāks kustēties tikai tad, ja istabā būs mazāk par 5 grādiem. Tas, lai kādas muļķīgas kļūdas pēc neaizsalst radiators. Man patīk, pieņemu, ka kaķim gan ne visai.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


t

from: [info]tiga
date: Jul. 9., 2019 - 03:12 pm
#

cik pārdomāti. piefiksēju sev brīdim, kad tikšu līdz mājas iegādei/celšanai :)

Atbildēt | Iepriekšējais


Skabičevskis

from: [info]begemots
date: Jul. 9., 2019 - 03:45 pm
#

Vai ir izdevies kā salīdzināt pirms/pēc apkures izmaksas?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Māris Alksnis

from: [info]maris
date: Jul. 10., 2019 - 03:58 pm
#

Jā, protams. Siltuma izmaksas samazinājās par kādiem 30%, kas manā gadījumā ir ap 30-40€/mēn. Plānoju, ka 3 ziemu laikā iegādātais stafs apmaksāsies.

Atbildēt | Iepriekšējais


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Jul. 9., 2019 - 04:28 pm
#

tur pat nevajag gudrās mājas, tur pietiek ar termostatu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Skabičevskis

from: [info]begemots
date: Jul. 9., 2019 - 04:40 pm
#

termostatu ar taimeri?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Jul. 9., 2019 - 04:41 pm
#

jā. bez taimera nez vispār ir? es, protams, spriežu pēc savējā.

Atbildēt | Iepriekšējais


Skabičevskis

from: [info]begemots
date: Jul. 8., 2019 - 12:36 pm
#

Kā jau [info]rasbainieks saka, daudz kas atkarīgs no tā, vai tev esošie radiatori tiek sildīti ar elektrību vai ko citu. Ja ar elektrību, tad vismaz teorētiski nevajadzētu būt neko daudz lielākām izmaksām pie pārejas uz silto grīdu.

Ja tev savukārt ir gāzes vai cita centrālapkure, tad jārēķinās, ka visticamākais tev tik un tā būs jāturpina maksāt par radiatoru apkuri pēc telpu platības arī par virtuvi, ja vien dzīvokļa līmenī nav atsevišķs siltuma patēriņa skaitītājs.

Savukārt par tiešajām elektriskās grīdas izmaksām, grūti pateikt, neesmu skatījies, cik man patērēja vannas istaba ziemā, bet varētu būt, ka tie bija kādi €20-25/mēnesī. uz ~6kv.m.

Atbildēt | Diskusija


t

from: [info]tiga
date: Jul. 8., 2019 - 03:19 pm
#

skaidrs! paldies par padalīšanos ar cipariem, noderēs! :)

Atbildēt | Iepriekšējais