Aufklärung ([info]avralavral) rakstīja,
@ 2020-01-29 10:58:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Vāgners
par dažām lietām, ko dara man objektīvi tuvi cilvēki, tuvību ar kuriem es objektīvi neesmu izvēlējusies, es izjūtu tīru, ne ar ko nesajauktu lepnumu, un šīm lietām no manas puses ir simtprocentīgs atbalsts. simtprocentīgs. vakar Bundestāgā tika prezentēts Vāgnera teātra atjaunošanas projekts un makets. lai aiztransportētu milzīgo maketu (kurā visos stāvos var iedzēst gaismiņas un var arī ieslēgt mūziku), izgatavoja īpašu melnu koferi, kuram var atlocīt malas. trīs koncertzāles, muzejs. ar visām lustrām un sienu gleznojumiem. pats makets izskatās kā artefakts no 19. gadsimta, kā no Balzaka muzeja – visi tie jumta spāru izgrebtie spraislīši, mazie cilvēciņi sarkanos krēsliņos, vesela komanda to visu taisīja ar rokām vairākus mēnešus (šajā mūsu datorvizualizāciju laikmetā, you know). Bundestāgā, jo līdzekļus restaurācijai mēģinās savākt Vācijā, Latvijā tam nav naudas.
daudzi, šķiet, nezina, cik būtiska Vāgnera karjerā bija Rīga. viņš strādāja par šī teātra māksliniecisko vadītāju un tajā eksperimentēja ar savām agrīnajām Gesamtkunstwerk idejām, kuras vēlāk pilnīgoja Baireitā. bēgot no Rīgas un parādu piedzinējiem (izšķērdīgs dzīvesveids, hroniska dzīvošana pāri saviem līdzekļiem), viņš iekūlās vētrā, kuras pārdzīvojums vēlāk veidoja pamatu operai "Klīstošais holandietis".
Vāgneram Latvijas posms bija daudz, daudz nozīmīgāks nekā Latvijas posms citiem lielajiem vārdiem, ar kuriem mēs mēģinām lepoties, – Jesajam Berlinam vai Markam Rotko. Rīga ir Vāgnera pilsēta.

"Rienci" uvertīra, komponēta Rīgā* (noklausieties pirmās 6 minūtes, c'est magique)
https://www.youtube.com/watch?v=URIwWtwn6qA

*iespējams; ticami. "Rienci" viņš iesāka Rīgā, bet pārstrādāja un pabeidza Vācijā (cenšos neizplatīt feikņūzu, bet ir kārdinājums piepušķot).


(Ierakstīt jaunu komentāru)


(Anonīms)
2020-01-29 11:12 (saite)
Varbūt stulbs jautājums, uz kuru, protams, var arī neatbildēt, bet kāpēc maketam bija jābūt fiziskam, ne digitālam?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]avralavral
2020-01-29 11:29 (saite)
jo smalks, ar rokām uztaisīts makets ļauj skatītājam sevi vizualizēt ēkā tā, kā nav iespējams datora ekrānā, redzēt uzreiz gan apjomu, gan attālumus, gan detaļas, gan pārvietošanās iespējas (uzreiz iztēlojies sevi kā vienu no mazajiem cilvēciņiem, kas te tagad uzkāpj pa šīm kāpnītēm vai apstājas pie šī lodziņa un skatās ārā uz kokiem-ķērpīšiem), kā arī iespējo cilvēkos kaut kādus dziļus mans-leļļu-namiņš-bērnībā emocionālos slāņus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2020-01-29 13:17 (saite)
Paldies! Nojautu kaut kādu līdzīga tipa atbildi, lai gan nez kāpēc bija licies, ka uzlikt uz lielā ekrāna virtuālu ekskursiju pa topošo ēku arī varētu būt jaudīgi, turklāt mazliet dzīvei pietuvinātakos izmēros. Lai gan man laikam nav bijusi īpaši darīšana ar visādiem maketiem un to raisītām sajūtām, tāpēc grūti spriest.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2020-01-29 16:48 (saite)
Tā ir taisnība, kopainu fiziski maketi dod labāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]simamura
2020-01-29 13:22 (saite)
Uvertīras bieži vien mēdzot komponēt beigās no galvenām tēmām, kas iestrādātas pamatdarbā
("turu īkšķus" par Vāciju)

(Atbildēt uz šo)


[info]krishjaanis2
2020-01-29 13:37 (saite)
Cik eiropeisks gabals! Ir gan vācu, gan itāļu, gan pat dažas franču skaņas. Vēlāki gabali izteikti vāciskāki.

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?