Mirušie sapņos

« previous entry | next entry »
Jan. 5., 2016 | 12:34 pm
posted by: adelise in pajautaa

Jautājums latviskās dzīvesziņas, mazliet misticisma, sapņu tulku ieinteresētajiem cilvēkiem. Kā arī - ar psiholoģiju/psihiatriju un iespējams pat medicīnu saistītajiem.

Ja sapņos regulāri (ar to domājot katru otro nakti) rādās miroņi, ko tas a)varētu nozīmēt, b)kā no tā atbrīvoties?
Zinu vienu "vecmāmiņu metodi" - aiziet uz kapiņiem pie šī mirušā. Bet tas nestrādā šajā gadījumā.

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {12}

dasos

from: [info]dasos
date: Jan. 5., 2016 - 12:59 pm
#

Pēc dažādas informācijas par sapņiem apgremošanas esmu nonākusi pie diviem secinājumiem par sapņiem un to izprašanu:
1)Sapņi palīdz mums sakārtot ienākošo informāciju.. kas varētu nozīmēt, ka tavā ikdienā ir ienākusies kāda informācija, piemēram, par miroņiem un tavas smadzenes ļoti aktīvi strādā pie tā, lai šo informāciju kaut kur noglabātu.. meklē atbilstošu nišu šai informācijai. Iespējams, tas ir grūti, jo varbūt šī informācija ir "nestandarta";
2)Vislabāk savus sapņus un arī visu pārējo, kas ar mums notiek, spējam izskaidrot mēs paši. Tātad vari sākt jautāt sev, vai tie miroņi, ko redzi, ir konkrēti miroņi? Vai tevi nomāc kaut kas, kas saistīts ar miroņiem? Vai gaidāma kāda tuvinieka nāve? Vai tu baidies no miroņiem? Vai tev ir iemesls no kaut kā šobrīd baidīties tikpat ļoti kā no miroņiem?
u.t.t.

gribu dzirdēt arī citus viedokļus

Atbildēt | Diskusija


from: [info]adelise
date: Jan. 5., 2016 - 03:23 pm
#

Jā, nu, visu laiku tas ir bijis mans vectēvs (es nebiju uz viņa bērēm, jo viņš nomira mazāk kā mēnesi pēc tam, kad es sāku studēt ārzemēs), pec tam pievienojās mana vecmamma un pēdējā laikā tā ir arī mana, pirms 10 gadiem ar auto notriektā komandas biedrene.
Reāli sāk traucēt. Es cenšos to visādi izskaidrot, bet nespēju. Par vectēvu vēl liekas, ka tas varbūt tāpēc, ka man joprojām ir žēl, ka nebiju bērēs. Bet varbūt tas tāpēc, ka es pat pārāk bieži braucu uz kapiem pie viņa (kur apglabāta arī komandas biedrene). Un, ja ņem vērā, ka sapņi atrāda to, kas dienā noticis, varbūt tāpēc man tie miroņi. Bet ne jau katru dienu es arī uz kapiem dodos.

Es zinu, ka esmu piefiksējusi, kad man atkārtojas divi sapņi - viens, kurā pamatīgi piekauju kaut kādu random cilvēkus, tā, ka gandrīz nositu viņus un otrs, kurā man visu laiku atkal ir jāiet skolā un man kaut kas nesanāk un es nesaprotu kāpēc man atkal ir jāmācās pamatskolā vai vidusskolā, ja jau reiz man ir augstākā izglītība. Pirmo es redzēju naktīs, kad pa dienu bija jākomunicē ar cilvēkiem, kas man radīja diskomfortu (un tie nebija tie, kurus es situ sapnī), otro, kad pa dienu vai nākamajā dienā man bija jādara kaut kas, kas man riktīgi, riktīgi nepatīk un es to daru ar piespiešanos. Varbūt šādi jāpaanalizē miroņu sapņi. Bet tie ir tik bieži, ka ej nu saproti, kas par vainu.

Teorētiski no miroņiem nebaidos, tas, kas mani nomāc, nujā, varbūt tā vectēva lieta. Un vai es baidos no kaut kā kā no miroņiem - laikam jau nē, jo man nav bail no miroņiem. Viņi vienkārši naktīs traucē gulēt.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


dasos

from: [info]dasos
date: Jan. 5., 2016 - 04:02 pm
#

Bēres rietumu sabiedrībā (un ne tikai, bet rietumu sabiedrībā jau nu noteikti) ir ļoti svarīga rituāla sastāvdaļa. To var lieliski novērot tajās ģimenēs, kuriem bez vēsts pazudis kāds tuvinieks vai ir zināms, ka tuvinieks ir nomiris, taču nav arasts līķis. Tie cilvēki zaudējumu pārdzīvo daudzreiz smagāk, nekā normālos (zina nāves faktu, iemeslu, apglabā) apstākļos. Cilvēka pabāšana zem zemes simboliski parāda, ka tagad točno ir viss, šis cilvēks ir zem zemes un vairs nav starp dzīvajiem, un es tur neko nevaru darīt. Rodas pabeigtības sajūta. Ja neesi bijusi uz bērēm, iespējams, tev nav tās pabeigtības sajūtas.

Runāšana arī lieliski palīdz.. Vai esi par šo cilvēku nāvēm, nebūšanu uz bērēm, pēdējiem mirkļiem kopā ar šiem cilvēkiem runājusi ar tiem, kas arī viņus pazinuši? Pasūdzēšanās par sliktiem sapņiem, savu bažu izstāstīšana varētu būt veids, kā uzsākt tādu sarunu, kuras beigās varbūt saņemsi zināmu sirdsmieru.

Esmu līdzīgi pārdzīvojusi komunikāciju ar cilvēkiem, ar kuriem komunikācija rada diskomfortu - arī sapņos piekaujot šos vai citus cilvēkus. Tas, ka netīšām gadās piekaut kādu citu, arī nav nekas ārkārtējs - ja jau nakts laikā ir jāpārstrādā tik daudz informācijas, jāsaliek pa plauktiņiem visas sejas un vēl arī dusmas.. laika taupīšanas nolūkos var apvienot.

Nejau visus sapņus atceramies. Visdziļākā miega piedzīvojumi mums tāpat nav zināmi. Varbūt tur ir atbildes uz visiem tiem jautājumiem, kas rodas, vērojot REM miega piedāvāto vizuālo inputu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]adelise
date: Jan. 5., 2016 - 05:12 pm
#

Jā, vectēvs gan kaut kā zināja par to savu miršanu un pirms es braucu prom, pateica, ka uz bērēm varu nebraukt, atbraukšu pēc skolas un nolikšu puķes uz kapa. Bet nu tas nemaina faktu, ka es nebiju uz bērēm.

Es bieži saku, ka atkal redzēju sapnī vectēvu un ome (tā, kas viņa sieva) ļoti to pārdzīvo, jo saka, ka nekad nav redzējusi viņu sapnī un, ka man jāaiziet uz kapiem, uz baznīcu utt. Bet tas neko lāgā īsti nepalīdz.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


dasos

from: [info]dasos
date: Jan. 5., 2016 - 11:23 pm
#

Tad jāparunājas ar kādu citu, nevis ar omi, kurai skauž, ka viņa neredz sapņos savu mirušo vīru.
Nudien jocīgi.
Bet es ticu, ka tu atradīsi iemeslu tiem sapņiem.. Tas jau var būt saistīts arī ar konkrēto dzīves posmu - stresiem, šaubām, bažām u.t.t. Šis posms beigsies, sāksies cits posms, sapņi atkāpsies, nāks vietā citi. Kaut kā tā.

Atbildēt | Iepriekšējais


toadbeauty

from: [info]toadbeauty
date: Jan. 5., 2016 - 02:30 pm
#

Ja konkrēti cilvēki, iededz svecīti vakarā klusumā un aprunājies, ja nevar uz kapiem. Ja ir, noliec foto blakus.

Ja nekonkrēti miroņi, beidz stulbas filmas pa vakariem skatīties! :D

Jebkurā gadījumā - tā ir pagātne, kas neliek miera, nevis kaut kādi draudi nākotnē.

Atbildēt


rūsganais sprakšķis

from: [info]mufs
date: Jan. 5., 2016 - 03:18 pm
#

vārds " mironis" tds neforšs - Tu zombijus kautkādus svešus redzi?

Atbildēt | Diskusija


from: [info]adelise
date: Jan. 5., 2016 - 03:38 pm
#

nē, nu mirušos. :D mirušie, miroņi, nelaiķi

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


rūsganais sprakšķis

from: [info]mufs
date: Jan. 5., 2016 - 03:53 pm
#

bet sapņos Tev viņi ir " miroņi" jeb kā dzīvi cilvēki iekļaujas ikdienā?

es ik pa laikam redzu tēti vai vecmammu,bet ne bieži,tāpēc laikam nekad nav traucējis.
kas Tev tais sapņos,ka traucē gulēt?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]adelise
date: Jan. 5., 2016 - 05:10 pm
#

Gan, gan. Pārsvarā gan ir dzīvi.
Pēdējais sapnis, kurā bija gan ome, gan vectēvs bija tāds, ka ome nomira no kaut kādas nezinu kādas kaites pa ceļam autobusā, kas vairāk bija kā koka rati, es vedu viņu apglabāt, bet reāli nesaprotu, kur tad, lai liek, jo viņa taču jau ir apglabāta - apglabāt vēlreiz blakus vai pa virsu.
Vectēvs savukārt bija pazaudējis tiesības dzērumā, divreiz. Un es viņam teicu - eu, nu, es tak tevi varēju aizvest.

Nu, visādi sviesti tur notiek. Tie sapņi ir tik bieži un tik dažādi, ka nevar to visu izstāstīt. Un tieši tas arī traucē, ka visu laiku sapņoju par viņiem. Jo, nu, cik var.

Atbildēt | Iepriekšējais


porcelāna lellīte

from: [info]neraate
date: Jan. 5., 2016 - 09:09 pm
#

es par mirušajiem sapņoju tad, kad domāju vai nu par tiem cilvēkiem, par līdzīgu situāciju /arī tad, ja kkas šķiet līdzīgs kāda filmas vai grāmatas epizodē/, ja kāds smagi slimo vai ir zināms, ka drīz mirs, esmu domājusi par to, kas notiek pēc nāves vai vienkārši kas uzjunda atmiņas vai vainas sajūtu (arī nebiju LV kad glabāja vectēvu, jūtos nedaudz vainīga). var jau būt arī normāli, nu ja nekrīt uz nerviem, jo cilvēks aizejot var turpināt būt daļa no tavas dzīves arī sapņos kā aktīvs tēls, nevis tikai pagātnes sastāvdaļa

ko tas varētu nozīmēt, kādēļ tas tā notiek, to visticamāk tu pati vari izdomāt. es neesmu māņticīga un māņiem neticu, ja.
a par to, kā no tā atbrīvoties - ir dažādas pieejas. racionālā droši vien būtu pastrādāt ar sevi, aizbraukt pie vectēva uz kapiņiem, ja ir tāda iespēja, nolikt ziedus, parunāties. ja ir citi nomācoši vai traucējoši sapņi un nevari izgulēties, droši vien var aiziet pie kaut vai ģ.ā neirologa psih.. u.tml.
neracionālā - nu ir pilna pasaule ar māņticībām. katoliskajā pieejā šādos gadījumos par mirušajiem noskaita īpašas lūgšanas, kaut vai pātarus vai rožukroni, var pasūtīt misi vai aizlūgumu. no māņiem ir dažādi - ir, kas sarunā citam nelaiķim zārkā ielikt kortelīti vai adītus cimdus, ir kas iet uz kapa uzliet 100 gramus (bet šis man, ja godīgi, šķiet ļoti krīpī lai arī cilvēki tā dara), ir kas aiziet uz kapiņiem aizdegt svecīti

Atbildēt


masha_nje_vasha

from: [info]masha_nje_vasha
date: Jan. 6., 2016 - 01:38 am
#

Ja regulāri redz mirušos tuviniekus, tad, manuprāt, viņi nav "palaisti vaļā". Ir jāatvadās kaut kādā veidā un jālaiž prom. Vai arī dzīvē ir kāds brīdis Tev svarīgs/īpašs un viņi "nāk palīgā". Tāds mans skaidrojums.

Atbildēt