lasitajs ([info]lasitajs) rakstīja,
@ 2013-04-15 20:35:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Man reti gribas rakstīt par filmām, bet par šīm divām, ko noskatījos, nez kāpēc gribas. Uzmanību, laikam būs spoileri.

Vispirms par jaunāko: "Amour".
Kannās godalgotā Mihaila Hanekes filma, smags gabals - es noskatījos divos piegājienos. Par mīlestību līdz mūža galam. Un par to, ka ir iespējama nogalināšana aiz cieņas un mīlestības. Es galveno varoni pilnībā attaisnoju, pat ne attaisnoju, bet vispār nesaucu pie tiesas. Vēl mani šajā gabalā fascinē tas, ka šī ir liela filma, bet nofilmēta vienā dzīvoklī ar mazu saujiņu aktieru. Cienu šādu piegājienu.
Un mūzika filmā pats minimums, diegētiska, tikai klavieres (galvenā varone bija klavierskolotāja). Un ja tā padomā, tad tas mūzikas mazums ir arī tieši tāds kā vajag. Ja tā skanētu par daudz, tad novērstu uzmanību no galvenā.

Un otra iz 1962 gada: "Jules et Jim".
Beidzot noskatījos pilnībā no sākuma līdz galam (iepriekš biju sācis, bet pametis). No vienas puses filma ir par draudzību, ka tā visam spēj tikt pāri. No otras, interesantākās, puses – par sievieti. Katarīnai ir tāda dzirksts, pat ne ārējais izskats, bet tieši iznešanās, skatiens, veids, kā viņa pagriež galvu – kura sagroza prātus visiem večiem. Diemžēl šī dzirksts prasa nepārtrauktu uzmanības/excitement devu. Tikko kā vīrietis domā, ka ir viņu ieguvis un atslābinās, tā viņai paliek garlaicīgi un viņa ir prom. Es viņu nenosodu, kaut gan pats no šī tipa esmu kārtīgi norāvies (kopš izlasīju Sema Harisa "Free Will" es vispār maz ko nosodu), bet nedod dies tādā iemīlēties.
Mūzika - mikslis, tāds pats kā dažādās filmēšanas tehnikas. No Holivudiskām stīgām līdz šansonam. Bet netraucē, ļoti labi strādā kopā.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]mis_sarajevo
2013-04-15 21:20 (saite)
Kaut kā francūžiem tā attiecību peripētiju un neskaitāmo mīlas trīsstūru risināšana padodas tik... es nezinu, TĀ!!!

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]lasitajs
2013-04-15 21:32 (saite)
A es tev nepiekritīšu, ka tur ir mīlas trisstūris. Brīdī, kad Džims pēc kara parādās viņu mājā, Žils jau ir padevies un pats "atdod" Katarīnu Džimam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mis_sarajevo
2013-04-15 21:36 (saite)
nu jā, bet viņiem vienkārši tā sistēma ar 3 varoņiem ir ļoti izteikta.
varbūt ne šajā gadījumā, bet gan 'Bande a part', gan 'une femme est une femme'... tas man šķiet ļoti interesanti, jo attiecības ļoti reti tiek risinātas divatā. tās izplešas un iesaista vēl kādu trešo personu.

es gan īsti nezinu, ko ar šo visu vēlos pateikt. laikam vienkārši vēlreiz filma jānoskatās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lasitajs
2013-04-15 21:42 (saite)
Aha, pareizi jā, Bande a part arī bija trīs. To otru gan neesmu redzējis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mis_sarajevo
2013-04-15 21:50 (saite)
o, tā ir ļoti burvīga. bet gandrīz viss, kur parādās Anna Karina, ir burvīgs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]jim
2013-04-16 10:45 (saite)
par ž un dž, vēl viens motīvs ir sievietes izmisīgā vēlme izkonkurēt nevis otru cilvēku, bet tieši džeku draudzību, tasir, teritoriju, kurā pati nekādi nespēj iekļūt. tāpēc arī beigās izslēdz šo draudzību vienīgajā veidā, kāds atlicis.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]lasitajs
2013-04-16 11:02 (saite)
Grūti man šim motīvam noticēt, jo Katarīna laida pa kreisi, kad Džims pēc kara vēl nebija parādījies pie apvāršņa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]jim
2013-04-16 11:08 (saite)
katarīna vienkārši ir manifestācija visam what's wrong with women

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lasitajs
2013-04-16 11:20 (saite)
piemēram, pārmērīgai ģeneralizācijai.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?