Nezāles neiznīkst ([info]jan09) rakstīja,
@ 2023-10-27 16:57:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
muahaha 2
naudas ir tik daudz kā nekad, kas mums 500 miljoni, kas 4 miljardi

***
Projekts ir Latvijas mērogiem milzīgs, Latvijas puse jau atpaliek no Lietuvas un Igaunijas gan projektēšanā, gan būvniecībā, taču atpaliekot Latvija var izkrist no Eiropas naudu finansēšanas grafikiem, kas viss rezultātā var novest pie tā, ka dzelzceļš tiks izbūvēts no Eiropas puses tikai līdz Lietuvai. Nav šaubu, ka lietuvieši uz latviešiem negaidīs. Savu daļu izbūvēs. Par to ļoti nobažījušies ir igauņi. Viņi latviešu dēļ var palikt bez svarīgā dzelzceļa savienojuma ar Eiropu.
...ja vien Latvija tāpat kā Igaunija un Lietuva būtu sadalījusi projektu mazākos gabaliņos, tad pieteikties varētu arī vienkārši lielas labas kompānijas, nevis tikai super lieli Eiropas koncerni, kuriem nav nekādu problēmu iemaksāt 400 miljonu garantijas depozītu, un arī pie darba būtu varējuši tikt visi - gan franči, gan itāļi, gan turki un vācieši, un arī vietējie būvnieki. Visi būtu apmierināti, visi laimīgi un arī risku dažādu daudz mazāk. Latvija ministra Linkaita vadībā nezināmu iemeslu dēļ izdomāja visas olas principiāli salikt vienā groziņā, un tagad mēs redzam šī lēmuma sekas.
***

https://neatkariga.nra.lv/izpete/434066-kas-jauns-latvijas-vesture-lielaka-buvniecibas-iepirkuma-saga?


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]mapats
2023-10-27 19:15 (saite)
Salīdzinājums cik izmaksā kilometrs šī dzelzceļa nodokļu maksātājiem LV, LT un EE būtu interesants.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

?
[info]jan09
2023-10-27 19:28 (saite)
vai tad ar vienu "zelta tiltu" nepietiek? šis būs vēl grandiozāks izzagšanas projekts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ?
[info]mapats
2023-10-27 19:30 (saite)
Par to es nešaubos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]begemots
2023-10-27 23:40 (saite)
Nezinu, par būvniecību neesmu speciālists, bet vismaz IT jomā, jo sīkākās daļās sadalīts kāds liels projekts, un jo vairāk piegādātāju, jo lielāks haoss. Nu tādā burtiskā nozīmē. Sarežģītāk menedžēt, vairāk failure punktu un riska faktori reizinās ar katru nākošo uzņēmumu. Vieni uztaisa sistēmas daļas, kas neder otriem tālākai izmantošanai, trešie pusceļā bankrotē, un viss sāk buksēt.

Nevaru droši teikt, ka tā ir labāk, bet manā pieredzē ir labi, ja ir viens atbildīgais, no kā prasīt rezultātu, un kuram dot bietē, kad nav.

Ir savi izņēmumi, piemēram, tur, kur iespējamas ļoti precīzas specifikācijas un visi ideāli izpilda savus nodevumus, bet, haha, tas vēl ir jāredz dabā.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

...
[info]jan09
2023-10-28 10:56 (saite)
ja ir taisnība rakstā teiktajam, ka LT un EE izvēlējās sadalīt projektu, un darbi notiek, bet LV pusē ministrs Tālis vienpersoniski uzspieda uz citu risinājumu (kas saprotami, jo no viena ir vieglāk pieprasīt/saņemt procentus), pie tam pa ceļam ministrija padirsa vismaz 100 miljonus EU atbalsta naudas tikai šim projektam, tad ministram, parlamentārajam/valsts sekretāriem kā minimums ir jāsēž.
Priekš kam uzturēt ntās policijas, knab un valsts kontroli, ja zog un izsaimnieko vienalga? Likvidējam, un kaut nedaudz ietaupīsies.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?