Karš pret bezjēdzību

« previous entry | next entry »
Dec. 12th, 2025 | 12:13

Uzpeldēja tikko manā redzeslokā LTV video par narkotiku lietošanas dekriminalizāciju jauniešu vidū:
https://youtu.be/V7mzmj5yK_s&t=265

1
Ideja sodīt cilvēku par to, ko viņš liek savā organismā, man šķiet klaji antikonstitucionāla un pretīga/entitled savā kodolā.
2
Zinātkāri apmierina izglītība, eksperiments un diskusija, nevis aizliegums. Aizliegums rada dārzeņus un neinformētību par sekām, kurās nezinātājs pēc tam iegrābjas. Uj, nezināju, sanāca, kā vienmēr!
3
Pamati, uz kuriem būvēts aizliegums un visa narkotiku klasifikācija, ir šķībi un nav zinātnē guldīti. No ASV automātiski un bez domāšanas importētajam kariņam pret narkotiskajām vielām ir tikai politiska būtība.
4
Mūsu cietumi nav vērsti uz rehabilitāciju - tur nonākot, tu nonāc krievu "kultūras" dominētā vidē, kurā cilvēcību salauž un aizstāj to ar pietuvinātību kriminālajai pasaulei. Vai cilvēkbērnu ir jāmāca šādā vidē būt par noziedzinieku tikai tāpēc, ka cilvēks savā templī ielaida kaut ko, ko cits cilvēks saskata par sodāmu, domājot, ka sodi maģiski pazudinās narkotikas? T.i., iekšēju "nodarījumu" pret "sabiedrību" un "kultūru" pārvērtīsim jau labi kalibrētos ārējos ekscesos un dusmām pret tiesu sistēmu, policistiem, esošo varu un valsti, kas iedomājusies netaisnīgi sodīt savu bērnu? Sadirsi vienreiz, otru reizi tev neticēs - pašu radītas sekas.
5
Izplatību var kontrolēt legālā tirgū, kas izspiež nelegālo ar kvalitāti un izcenojumu. Tikai tad ir reāli domāt par jelkādu iespējamo aprites kontroli. 13 gadi Sausā likuma ASV, 14 eksperimenta gadi Krievijas pimpērijā un 3 gadi PSRS sastāvā - ja šai lietai apakšā būtu zinātne, tad šis jau ievāktu masīvu datu daudzumu par to, kas notiek ar sociālo eksperimentu Puritānisms, piemērojot to pret vielām. Liekam tam pa virsu sesto Pretnarkotiku dekādi un iegūtie dati ir krietni vairāk, krietni skaļāk runā pretējo. Zinātnei nāktos to ņemt vērā un kalibrēties, mainīt visus uz tās pamata izdotos normatīvos aktus, jo apdeitota zinātniskā realitāte. Bet nē, tas nenotiek - zinātni ignorē! Un tad interesanti sanāk, ka dekriminalizācijas kustības viens no avotiem ir kultūra, kas vispār un pirmām kārtām izdomāja savam laika biedram noteikt uzturu un morāli. Kas šī vispār par vēlmi represīvi kontrolēt to, ko nesaprotam un nespējam kontrolēt?
6
Gribi kontrolēt un uzlabot vidi, tad jā, pirmais solis ir dekriminalizācija. Bet, lai tūdaļ neapgāztos pussolī, jāsper jau otru soli - tirgū esošo narkotiku legalizācija. Piemērs legālai narkotiku tirdzniecībai arī tālu nav jāmeklē: etanols ir spēcīga narkotiskā viela, izraisa smagas sekas, bet ir viegli pieejams veikalos un valsts gūs ieņēmums no tā. Nesliktus ieņēmumus. Tāpat ar nikotīnu. Abas šīs narkotiskās vielas jau iz pašiem sākotnējiem laikiem atrodamas pārtikas veikalos. Es teiktu, ka pārtikas veikalos narkotikām nav jābūt, ka tāpēc ir prātīga tā doma slēpt cigaretes veikalos, nereklamēt. Tāpat būtu jādara ar etanolu (alkoholu) - ārā no pārtikas veikaliem, lai nemaisās pa kājām. Tad nošaujam divus zaķus ar vienu lodi - sakārtotāka izpratne par to, kas ir narkotikas, un attiecīgi arī vienāda attieksme pret tām, nevis kaut kāda liekuļošana uz izglītības trūkuma pamata.
Un, ja jau varam tirgot 2 narkotikas legāli, tad kāpēc nevaram eksperimentam pievienot vienu no liegtajām un nekaitīgākajām pēc būtības - kaņepi, kuras negatīvā ietekme nav savā seku ziņā pielīdzināma etanola narkomānijai, ir pavisam cits zvērs un neizraisa fizisku atkarību, ir "vieglāka" narkotika. Un tad jā - iekasē no zaļā nodokli tāpat kā no cīgām un kožamā. Un tad varam kontrolēt kvalitāti/veselīgumu gluži tāpat kā ar alkohola un tabakas tīrību veikalos. Un par iekasēto stutēt augšā aparātu, kas cīnās ar lietošanas cēloņiem, tādējādi mazinot problēmu saknē.
7
Nē, legalizāciju pēc savas būtības melnais tirgus negrib, tas to iznīcinātu un tas ir vienīgais reālais ierocis pret šo būšanu. Domāsim koherenti.
8
Nekā jauna - politiķis bez jelkāda seguma iedomājas, ka pēkšņi un uz līdzenas vietas, neveicot nekādas jaunas darbības, varēs panākt to, ko līdz šim neizdevās Sausajiem likumiem un Narkokariem, ka izdosies tā uz sitiena kontrolēt melno tirgu caur jauniešu zinātkāres kriminalizēšanas turpināšanu... Ka ir OK objektīvi nevainīgus jauniešus rūdīt recidīva un noziedzības mākslā...
Turklāt - Andra Bērziņa (ZZS) kungs - Latvijā spēkā ir Krimināllikums, nevis Kriminālkodekss. Un jaunieši to mēdz palasīt, tāpēc nedirs tušu, padomju dārzeni - beidz operēt ar pieņēmumiem, sāc operēt ar faktiem!


EDIT
Ir labi dzīvot realitātē un savām ausīm, esot pieķertam ar kāsi publiskā vietā, tikt informētam, ka izpildvara ir ieinteresēta izplatītājā, nevis patērētājā. Tāpēc diez vai šāda diskusija Saeimā vispār radīs kādas sekas. Cepums mentiem par sapratni, ko nodara arests uztura dēļ.
Man interesanti redzēt dabā, ka likumdevēja (Saeimas) nieze mazliet atšķiras no valdības (Ministru kabineta) niezes, bet galā tā vēl vairāk atšķiras no izpildvaras (Iekšlietu ministrijas) attiecīgā instrumenta (policijas) niezes.
Šajā gadījumā tieši likuma izpildroka zina labāk, ko neapdomīga likumdevēja roka var nodarīt - par to prieks.

Pilns rublis | Komentēt | Add to Memories


Comments {98}

ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 01:08
Pilns rublis

Par cietumiem taisnība, no tiem ir maz jēgas, sevišķi šajā postpadomju izpildījumā, es joprojām palieku pie tā ka optimālais risinājums ir vakcinācija - padarīt narkotisko vielu efektus vienkārši bioķīmiski neiespējamus, ja kaifa / "paplašinātās apziņas" vietā būs caureja un vemšana tad problēma atrisināsies pati no sevis

Atbildēt | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 01:35
Pilns rublis

Norādīšu realitāti: ja man šāds cilvēks ar šādu domu un tik uzstājīgi nāktu uz ielas to teikt kā 7. dienas jefiņa liecinieks - augsts iespējamības procents atrauties pa seju.

Vakcīnas pret idiotismu drīzāk vajag. Un tāda ir - izglītība.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 01:49
Pilns rublis

To ka skolās vajag parādīt vēlu stadiju narkomānus video - tā ir pilnīga taisnība.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 01:56
Pilns rublis

Mūsu skolā bija čalis, kas redzēts iekš EDART.TV
Vai tas dažus konkrētos jauniešus atturēja no zinātkāres pret zelējamo/šņaucamo tabaku, pret veipiem? Ne gluži - tajā vecumā tev necepī. Ja nav pastāstīts/sapratne līdz dumpinieka vecumam, tad jau vai tik nesanāks, ka nokavēts.

Likt cietumā un kastrēt pret narkotikām, jo jaunieši savā nodabā pēta, ko tad apreibinošā viela šiem nodara? Slima ideja. Tās autorus derētu varbūt apšaut kā trakus suņus, kas apskādē ciemus, jo šie ķertie suņi nodara kaitējumu tiem, kas nav nodarījuši kaitējumu nevienam.

Idiotu bars, goda vārds pacietības trūkst.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 01:59
Pilns rublis

Jocīgi.

Poliomielīts ir slimība
Narkomānija ir slimība.

Vakcinēt pret polio - OK
Vakcinēt pret narkomāniju - slikti.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 02:06
Pilns rublis

Uz kura zinātniskā avota tu balsti pieņēmumu, ka narkomānija ir slimība? Ja tā ir slimība, kas ir saslimšanas/infekcijas avots, kādos ceļos tā izplatās?

Sociālā slimība? Tādas nepastāv, ja nemaldos.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 02:11
Pilns rublis

Narkomānija ir specifiska veida hroniska saindēšanās, kura izjauc organisma iekšējo regulāciju. Saindēšanās ir slimība. Narkomānija ir saindēšanās un reizē psihiska slimība, narkomāns ir psihiski slims- vai šis apgalvojums būtu aplams?

Nu un slimību novēršanā ir 2 metodes- terapija un prevencija. Piemēram ir praktiski neārstējams ļaundabīgs audzējs- mezotelioma, bet to var novērst neelpojot asbesta putekļus. Tas pats ar smēķēšanu parasto un plaušu vēzi.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 02:12
Pilns rublis

Noteiktas indes izraisa noteiktas slimības. Saindēšanās ir slimība.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 02:20
Pilns rublis

Saindēšanās ir saindēšanās. Tā var izraisīt slimības, var neizraisīt. Un ņem vērā, ka man apnīk braukt oftopikā pie katra mana topika, lai tik semantiku dročītu uz riņķi. Uz riņķi vienu un to pašu, jo acīmredzami, ka tavs mērķis ir nevis saprast, bet gan borēt savu.

Tas, ko tu nosauksi par saindēšanos, psaihonautam būs vēlamais efekts. Ja mediķis tripa kontekstā lieto vārdu "saindēšanās", tad tādam atpalikušam dārzenim licence būtu uz līdzenas vietas jāatņem.

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 02:25
Pilns rublis

Sāc ar definīcijām, lai saprastu, ko pats vispār runā:

Saindēšanās:
https://en.wikipedia.org/wiki/Poisoning

Slimības:
https://en.wikipedia.org/wiki/Disease

Atkarības:
https://en.wikipedia.org/wiki/Addiction


Tev šīs definīcijas izskatās vienādas, vanabī zinātnieka kungs? Tu piesauc zinātni, bet nodarbojies ar selektīvu naratīva veidošanu. Ērti un liekulīgi, neveido veselīgu kopainu.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


extranjero

from: [info]extranjero
date: Dec. 12th, 2025 - 03:02
Pilns rublis

Te taču skaidri teikts – disorder – medicīnisks traucējums, ko latviski reizēm tulko arī kā slimība.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 03:15
Pilns rublis

"Reizēm" un "mēdz" nav konkrēti. Zinātnē vajag konkrēti.

Google tulko šādi, "slimība" neparādās, nav sinonīms: https://translate.google.com/?sl=en&tl=lv&text=disorder%20&op=translate

Sinonīmu vārdnīcā arī neparādās: https://tezaurs.lv/slim%C4%ABba

Vielu hroniskas lietošanas dēļ izraisīta slimība/saslimšanas/traucējumi - tur gan piekritīšu. Bet tā jau atkal tikai semantika - būtību un izplatību ietekmē nekādi.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


extranjero

from: [info]extranjero
date: Dec. 12th, 2025 - 03:18
Pilns rublis

Tu tagad kasies par terminoloģiju.

Uzklikšķini uz šī šķiršļa: https://en.wikipedia.org/wiki/Mental_disorder
A mental disorder, also referred to as a mental illness,[6] a mental health condition,[7] or a psychiatric disability,[2] is...

Reizēm parādībām arī zinātnē var būt vairāki nosaukumi. Nav nekāda sakara ar “zinātnē vajag konkrēti”.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 03:24
Pilns rublis

Ja es "traucējumu" apzināti dozēju, es tripoju. Vai esmu slims brīdī, kad tripoju, vai esmu nepieskaitāms un ar smadzeņu darbības traucējumiem, kas raksturo jau slimību?
Ja es tripoju tik bezatbildīgi, ka man rodas organisma darbības traucējumi hroniskas lietošanas dēļ - varbūt tikai tad iestājās sistēmiska lieta, kuru varētu definēt par slimību/traucējumiem. Un tas arī atkarīgs no konkrētās vielas iedarbības uz ķermeni.

Zinātnē ir ļoti svarīga precizitāte un terminoloģija, citādi var vispār beigt ar to nodarboties, ja jau viss ir random un interpretējams.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


extranjero

from: [info]extranjero
date: Dec. 12th, 2025 - 03:28
Pilns rublis

Medicīnā diskusija ir par to, vai narkotiku atkarība ir izlaidība vai slimība. Trešo variantu pat neviens īsti nepiedāvā.

Ja tā ir izlaidība, tad narkomāni ir bargi jāsoda vai citādi jāstimulē (ar pozitīviem vai negatīviem līdzekļiem) tās nelietot.

Ja slimība, tad jāskatās kā sabiedrības veselības aspekta. Kā ārstēt? Kā mazināt izplatību? Ja nav iespējams pilnībā novērst, tad kā mazināt radīto kaitējumu utt.

Šādās diskusijās starp profesionāļiem neviens nekasās par to vai lietots vārds disorder vai illness, jo tas nebūtiski un visiem ir skaidrs, par kuru kategoriju tiek domāts.

Tā vari ar šo “Zinātnē ir ļoti svarīga precizitāte un terminoloģija...” vari iet troļļot tālāk.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 04:36
Pilns rublis

Umm, ir slimību klasifikators, ir zāļu klasifikators (precīzus dokumentus, to nosaukumus vari sagūglēt). Zinātnes jebšu profesionāļu uzdevums kā reiz ir šīs lietas saprast un klasificēt.

Aļo, nopietni?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


extranjero

from: [info]extranjero
date: Dec. 12th, 2025 - 04:37
Pilns rublis

Tak nomierinies vienreiz...

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 04:38
Pilns rublis

Nope. Atvainojies par savām spiriņām, kakulāci! 😂

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


extranjero

from: [info]extranjero
date: Dec. 12th, 2025 - 04:40
Pilns rublis

Par ko tieši? Par to, ka pateicu tev “ej dirst!”. Labi atvainojos par to.

Atbildēt | Pirmvārds


zazis

from: [info]zazis
date: Dec. 12th, 2025 - 04:31
Pilns rublis

tu tagad apgalvo, ka izteikti leilākā Latvijas sabiedrības daļā ir slima, jo regulāri lieto toksisku vielu - etanolu?

Atbildēt | Pirmvārds


Skabičevskis

from: [info]begemots
date: Dec. 12th, 2025 - 06:35
Pilns rublis

piespiedu vakcinācija ir tikai pret infekcijas slimībām.

vakcīna pret narkomāniju -- nav problēmu.
bet tikai no 21 gadu vecuma, brīvprātīgi, un pašam.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 06:47
Pilns rublis

Un tad pagadās kaite, kuras ārstniecība noritētu ar atslēgtā vai citādi apklusinātā receptora kustināšanu. Bet nē - tu vakcinējies pret to, nebūs! Ķipa kā iespējamais scenārijs.
Jo ko gan citu narkotikas dara, ja ne spēlējas ar šiem receptoriem/slēdžiem - atslēdzot un būstojot to, kas ikdienā strādā citā režīmā, nodrošina ikdienas realitāti. Vieliņa sakruķī slēdzīšus un tu pasauli uz iedarbības mirkli uztver citādi. Pavisam citādi.

Receptoru vakcīnas ideja spēlētos ar šiem pašiem slēdžiem smadzenēs gan jau. Vai tos vispār var atslēgt, nenodarot postu pārējai sistēmai? Man - ne sūda par neiroloģiju nezinot - tas rādās šaubīgi, neiespējami un atkal jau - distopiski.
Jo tie paši receptori ikdienā balansēti strādā, lai nodrošinātu normālu funkciju/ikdienas realitāti. Novakcinē kādu daļu - izmaini apziņas stāvokli. Vakcīna pati tad narkotika.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 07:00
Pilns rublis

Ne gluži atkal. Vakcīna nestrādā uz receptoriem, vakcīna ieslēdz/ noprogrammē imūnsistēmu atpazīt narkotikas molekulu un reaģēt alerģiski. Problēma ar narkotikas terapeitisko nepieciešamību potenciālo ir reāla, tas varētu radīt problēmas.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 07:08
Pilns rublis

"atpazīt narkotikas molekulu un reaģēt alerģiski."

Problēma tajā, ka narkotika diezgan cieši emulē dabisko - alerģija pret savu bioķīmiju? LSD smadzenēm izskatās pēc serotonīna - pieķeras pie tiem pašiem receptoriem, kuros serotonīns saķeras. Vakcīna pret endokrīno serotonīnu?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 07:11
Pilns rublis

Nu jā neirona receptoram tas tā izskatās, bet ne T šūnas atpazinējreceptoram, kas ir cits proteīns, savukārt ja sal';idzina serotonīna un lizergīnskābes dietilamīda vai opiātpeptīdu un heroīna molekulas, labi redzams ka nav līdzīgi

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 07:14
Pilns rublis

Katrā ziņā - ja tas iespējams un sekas nemazinātu citu - neparedzamas nepieciešamības medikamentu efektivitāti nākotnē (kas ir šodienas norma, ne?) - tad atkarīgajiem un pēc izvēles jā, ko ne.

Editēt bēbīšus - nope, red flag the size of USSR

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 07:54
Pilns rublis

/nope, red flag the size of USSR/

Vēlreiz.

Tev ir BRCA1 mutācija

Editēsi - būs vesels cilvēks
Needitēsi - būs krūts vēzis, praktiski ar garantiju.

Needitēsi?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 07:58
Pilns rublis

Ja augli var dzemdē "sačiņīt", tikai slimību ārstēt - tas izklausās citādi, jo nav radīts bēbis laboratorijā. To cilvēki varētu gribēt.

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 08:02
Pilns rublis

Bet hz, tāpat dikti slideni. Jādomā, nav gatavas atbildes man.

Taču viens ir skaidrs - es bez plaušu operācijas būtu miris 16 gadu vecumā - par sevis remontu esmu pateicīgs :)

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 08:06
Pilns rublis

Nu lūk. Par to jau bazars. Tā ir civilizācija. Dabiski tu būtu beigts, es starp citu arī. Tikai dabiskās kārtības pārkāpšanas dēļ tas tā nav.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 08:08
Pilns rublis

Jā, bet tas ir Self edits, nevis veseļa radīšana, kuram Self vēl nav dots.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 08:12
Pilns rublis

OK, mums ir vecāki. Vienam ir BRCA1 mutācija. Prims olšūnas apaugļošanas izņemam to mutāciju ārā. Bērns izaugs vesels, nedabūs krūts vēzi.

In general - mēs tāpat pēcnācējus radam mērķtiecīgi, izvēloties partneri, sagādājot apstākļus. Tas viss ir NE dabiski, ne tā kā pirmatnējā primātu barā notika.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 08:15
Pilns rublis

Beidz, selekcija un selektīva partnera izvēle pastāv kopš pirmā Homo.
Atšķirība tik tajā, ka parādās zinātniskais instruments tur vēl citā stadijā iejaukties.

Pieņemami vai nē, tur tas sāls.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 08:17
Pilns rublis

Pieņemami ir viss kas mūs uzlabo. Padara varenākus. Vienīgais ar ko jāuzmanās- vai instruments strrādā korekti. Kļūdas pēc uztaisīt invalīdu būtu noziegums.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 08:18
Pilns rublis

"Brāķu cehā" visi bāli strādātu

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 02:07
Pilns rublis

Bez tam labāk saprotot gēnu kompleksu darbību un epiģenētisko regulēšanu visticamāk vecākiem būs iespējams mērķtiecīgi uzlabot nākamā bērna genomu, tas ir - izveidot stiprāku imūnsistēmu, novērst iespējamās iedzimtās kaites, tālākā perspektīvā - arī uzlabot ķermeni un varbūt arī intelektu. Tas tak ir OK, ne?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 02:25
Pilns rublis

Dizaineru bērniņi? Cerams, ka šādus vecākus preventīvi kastrēs.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


extranjero

from: [info]extranjero
date: Dec. 12th, 2025 - 03:06
Pilns rublis

Mūsdienās, kad grūtnieces saņem folijskābi, lai bērnam nerastos kroplības, gandrīz visi ir “dizaineru” bērniņi.

Ar gēnu modificēšanu pagaidām vēl neaizraujas, jo process vēl nav līdz galam izstrādāts un var radīt riskus. Bet kad pēdējās problēmas būs atrisinātas, būs stulbi liegt potenciālajam bērnam labāku ķermeni kaut kādu reliģisku iemeslu dēļ.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 03:08
Pilns rublis

Ķipa vitamīni = gēnu inženierija? Kurā vietā?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


extranjero

from: [info]extranjero
date: Dec. 12th, 2025 - 03:11
Pilns rublis

Kur es to esmu teicis? Dizaineru bērniņi ir tie, kuru attīstībā mēs iejaucamies jau no pirmajām grūtniecības dienām.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 03:20
Pilns rublis

Tepat vien teici, ka B9 vitamīna saņemšana ir bērnu dizainēšana. Pēdiņas vai nē, bet virziens skaidrs

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


extranjero

from: [info]extranjero
date: Dec. 12th, 2025 - 03:23
Pilns rublis

Es neteicu, ka “Ķipa vitamīni = gēnu inženierija?” Ej troļļot tālāk.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 03:32
Pilns rublis

Ok, varbūt pārpratu.
Ja tā, tad paskaidro, lūdzu, ko domāji ar, citēju: "Mūsdienās, kad grūtnieces saņem folijskābi, lai bērnam nerastos kroplības, gandrīz visi ir “dizaineru” bērniņi."

Zinot, ka folskābe/folijskābe ir mākslīgs B9 vitamīns un tā padarīšana ir ļoti tālu no jebkādas iejaukšanās reprodukcijā/gēnos, to editēšanā.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


extranjero

from: [info]extranjero
date: Dec. 12th, 2025 - 03:39
Pilns rublis

Es neredzu lielu atšķirību tajā, ka uzlabojam vidi, kurā esošie gēni var uzražot pēc iespējas labāku ķermeni, no tā, ka nomainām esošos gēnus uz labākiem, lai uzražotu vēl labāku ķermeni. Abi ir apzināta iejaukšanās labāka bērniņa radīšanai – dizaineru bērniņi.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 03:49
Pilns rublis

Ar vitamīniem tu iedod to, kas konkrētajā ģeogrāfiskajā pozīcijā cilvēkam pietrūkst normālai funkciju veikšanai. Uzturs, kas tālāk tiek pielietots.

Tas ir ĻOTI TĀLU no selektīvas puzles likšanas mēģenē.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


extranjero

from: [info]extranjero
date: Dec. 12th, 2025 - 03:53
Pilns rublis

Nē, šajā gadījumā bez folātiem šūnas nespēj pareizi attīstīties un tā puzle, no kā sastāv cilvēks, būs ar defektiem.

Tu pareizi norādīji, ka šajā gadījumā piedevas ir “mākslīgas”. Tieši tāpat kā ģenētiskā modificēšana ir “mākslīga”. Man vienalga, vai kaut kas ir “mākslīgs” vai “dabisks” – svarīgi tikai, lai rezultāts būtu labāks.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 03:56
Pilns rublis

Cthulhu, nē, tu nesaprati.
Uzturs ir uzturs - trūkstošās vielas uzņemšana neveic gēnu editingu. Tas ir trūkstošs mikroelements, kas nepieciešams normālai darbībai. Ja trūkst, tad defekti. Tāpat kā skorbulis un C vitamīns. Pirāti ar gēnu inženēriju nodarbojas un vai tu vispār nopietni?

Čista kā ar 1. paaudzes MI runāt - bezjēdzība virs bezjēdzības.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


extranjero

from: [info]extranjero
date: Dec. 12th, 2025 - 03:58
Pilns rublis

Es neesmu cthulhu.

Tieši tā, ja dabiski kaut kas nenostrādā, tad ar mākslīgām piedevām nodrošinām, ka attīstība notiek pareizi.

Par gēnu inženieriju šajā gadījumā nerunājam. Apnikusi jau tava malšana par to.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 04:10
Pilns rublis

Aļo, ne jau es tādu absurdu pieņēmumu izteicu. Pats kaku sataisīji, pats savāc.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


extranjero

from: [info]extranjero
date: Dec. 12th, 2025 - 04:13
Pilns rublis

Es arī tādu pieņēmumu neizteicu. Apnikusi tava muldēšana.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 04:14
Pilns rublis

Šūr, bro. Izguli reibumu un pamēģini vēlreiz.

Botu ferma.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


extranjero

from: [info]extranjero
date: Dec. 12th, 2025 - 04:22
Pilns rublis

Es dirst..

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


zazis

from: [info]zazis
date: Dec. 12th, 2025 - 04:34
Pilns rublis

jā, tu dirst un labi tālu un ātri :D

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 04:22
Pilns rublis

Ir dabiski B9 avoti, tas nav ekskluzīvi laboratorijas produkts.

Tas, ka to rada arī laboratorijas un, ka tur radītais ir stabilāks un derīgs izplatīšanai uztura bagātinātāja formā, neko vienkārši nemaina.

B9 ir B9 un viss, zinātniek

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


extranjero

from: [info]extranjero
date: Dec. 12th, 2025 - 04:23
Pilns rublis

Tu laikam nesaprati – ej dirst...

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 04:27
Pilns rublis

Jau vēlēju - patīkamu diršanu tev, ja jau tu "es dirst.."!

Moš noder lasāmviela, ja pļutka un ilgi jāsēž: https://likumi.lv/ta/lv/starptautiskie-ligumi/id/2039

Tas tā, daudziem iesaku šo uz troņa palasīt.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


extranjero

from: [info]extranjero
date: Dec. 12th, 2025 - 04:30
Pilns rublis

Tak nomierinies vienreiz...

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 06:49
Pilns rublis

/Uzturs ir uzturs - trūkstošās vielas uzņemšana neveic gēnu editingu./

Es nedaudz iejaukšos, vispār ir tāda lieta kā epiģenētika un tajā tieši tas arī notiek - organismā ievadītās vielas ( ar pārtiku piem.) ieslēdz vai izslēdz noteiktus gēnus, piemēram modificējot histonus - tās ir tādas olbaltumvielas uz kurām uztītas DNA molekulas un kuru forma nosaka transkripcijas pieejamību.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 06:54
Pilns rublis

Resursu bagātības signalizēšanu organismam, lai trigerotu stāvokļus - jā, ko ne - sensori aktivizējas, notiek lietas. Input-Output.

Bet tas NEVEIC EDITU - nav kā cilvēks pie mēģenes: Tā, paņemšu šo, aizstāšu to. Tas ar tāds līks deguns, paņemsim aziāta ausis, kinky pēdiņas...

Apēst un organisms izlieto pēc nepieciešamības =/= kognitīva selekcija mēģenē, lai uztaisītu dižhromosomu kokčiku. Apēst un organisms izlieto pēc nepieciešamības ir aktivitāte esošajā editā, nevis jauna veikšana.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 06:56
Pilns rublis

Ne gluži - epiģenētiskie ligandi, tas ir vielas kuras piemēram aktivē vai bremzē HDAC enzīmus ( histonu deacilāzi) tieši editē gēnus, ieslēdz vai izslēdz to transkripciju, tb. nolasīšanu.

Also lai neaizdirstu tavu žurnālu ar offtopiem es šo tēmu par cilvēku dizainu pārcelšu pie tevis, jo man totāli nav skaidsra noliedzošā attieksme šeit.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 07:00
Pilns rublis

Dari, kā zini, bet fakts nemainās - piedzima cilvēks, spēkā stājusies konkrēta tā iterācija. Ja cilvēks apēd B9, viņš needitē savu DNS, lai būtu citas - izvēlētas īpašības, bet gan esošā iterācija ar visu molekulāro mašinēriju konkrētajā versijā - veic vielas izlietošanu un procesu palaišanu, kas konkrētajā iterācijā palaižas.

Apēšana nemaina iterāciju. Apēd trūkstošo un tu labāk vari veikt esošo programmu.
Dizainēt bēbīša īpašības mēģenē - maina un ir pavisam cits stāsts, cita morāle un ētika.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 07:08
Pilns rublis

/Dizainēt bēbīša īpašības mēģenē/

Nu jā, piemēram mēs pamanam vecākiem BRCA1 mutāciju, kas ar 88% varbūtību dod krūts vēzi līdz 60 gadiem. Izrediģējam to mutāciju ārā. Problēma?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 07:10
Pilns rublis

Daudziem būs ētiska, juridiska, reliģiska un kulturāla rakstura iebildumi. Agnostiķiem un ateistiem arī var nepatikt tāda vīzdegunīga iejaukšanās dabiskajā.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 07:14
Pilns rublis

Es atvainojos bet tad dabūnot apendicītu ir dabiski nomirt nevis ka tev ar mākslīgu nazi nedabiskā vaidā to apendiksu izgriež.

Es atvainojos vēlreiz bet dabiskuma un dabiskās kārtībasd atcelšana un novēršana tad kad mums tas traucē ir civilizācija. Tas ir tas kas civilizācija pēc būtības ir. Mēs needam dabuisku gaļu, mēs to mākslīgi cepam, mēs nestaigājam dabiskā kažokā, mēs izgatavojam mākslīgu apģērbu.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 07:16
Pilns rublis

Atkal jau - strādāt ar savu iterāciju ir viens un normāli.

Editēt un taisīt laboratorijas bēbīšus - tur sākas problēma. Tur tā nianse, kuru tu man šķiet, ka neredzi.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 07:20
Pilns rublis

Es godīgi neredzu šo niansi. Ir sistēma. Tajā ir agtrasts defekts. Ir paņēmiens kā izlabot. Izlabojam. Ir paņēmiens kā sistēmu padarīt labāku. Uzlabojam. Tas ir tas ko mēs daram ar savu vidi kopš kļuvām saprātīgiu. Darīt to ar savu bērnu un saviem organismiem- kur problēma? Atgādināšu ka bija šādi dabiskuma mīlētāju protesti pret antiseptiku, pret atsāpināšanu dzmedzības utt. es to rakstyurotu ar vienu v';ardu - tumsonība.

OK, vienā ziņā tev taisnība- pie cilvēkiem varam lietot tikai jau atstrādātus paņēmienus. Atstrādāt uz cilvēkpērtiķiem.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 07:25
Pilns rublis

Nju, vai tik te nebūs jānovelk tā sarkanā līnija kultūras un dažādo ētikas izpratņu dēļ, un jāmēģina izprast citu morāli un vēlmi, lai apkārt nevandās Deus-Ex ļautiņi, visādi laboratorijas neradījumi. Cilvēkam tāpat jau pietiek, ko cilvēkā diskriminēt. Tu uztaisītu jaunu rasi beisiklī, jaunu pasugu. Homo Sapiens Vs Homo Lobotorium ;)

Ģenētiskais edits tāpat notiek dabiski caur evolūciju modernās medicīnas ietekmē. Viduslaiku cilvēks ar skaudību kapā vārtās par mūsu dzīves ilgumu un kvalitāti, izskaustajām slimībām, apietajiem ķermeņa gļukiem.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 07:32
Pilns rublis

Izprast ir viens, akceptēt- cits. Es varu saprast piemēram Dugina lielkrievu šovinista imperiālista morāli, bet es to nevaru akceptēt, jo man tā lielas aplama un ļauna. Šāda dabiskumam pakļušanās morāle - tāpat. Jo tā traucē zinātniski tehnisko progresu, tāpēc es to redzu kā aplamu un ļaunu.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 07:34
Pilns rublis

Nāksies to krupi norīt, citādi kriminālatbildība iestājas ;)

Ir tik daudz, ko progresot, ka bēbīšu ražošanu var atstāt es nez, neauglības krīzei labākajā gadījumā?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 07:36
Pilns rublis

Es esmu pret vardarbību pret citādu uzskatu nesējiem, priekš tam ir debate. Mans skatījums - progresot vajag visu. Bet uzmanīgi, parastais dakteru princips - vispirms nekaitē.

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 07:34
Pilns rublis

/ Tu uztaisītu jaunu rasi beisiklī, jaunu pasugu. Homo Sapiens Vs Homo Lobotorium ;)/ Pilnīgi iespējams. Un IT speci uztaisīs citu jaunu rasi - AGI. Un? Man nav nekas pret citām un jaunām rasēm - es esmu pret rasismu un diskrimināciju uz rases pamata.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 07:36
Pilns rublis

trakas kakas

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 07:37
Pilns rublis

Tu tak arī neesi rasists?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 07:39
Pilns rublis

Nē, bet pret staigājošiem botiem un laboratorijas mošķiem nez, vai tā pat attieksme būtu. Izdzīvošanas instinkti 'n shit.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 07:40
Pilns rublis

Nu citam melnādainie liekas mošķi, citam editētie. Rasisms kā rasisms.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 08:26
Pilns rublis

Nuu - bots vispār neiztur "rase" definīciju, neskaitās.

Laboratorijas bēbji, ja gana citādi - tur jau var sākt diskriminēt.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 08:33
Pilns rublis

Bots skaitās ja ir saprātīgs. Nu piemēram es pēc MU arī būšu vairs ne bioloģisks, tas ir pamats mani diskriminēt?

/Laboratorijas bēbji, ja gana citādi - tur jau var sākt diskriminēt./

Tad pie pietiekamām atšķirībām rasisms ir OK? Un kur tās atšķirības sākas?

Eslabāk palieku pie kritērija saprātīgums. Ja ir saprātīgs - tātad vienlīdzīgs ar mani. Nav svarīgi no šūnām vai mikroshēmām un kādā krāsā.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 09:08
Pilns rublis

Dzīvnieki arī ir ar saprātu un individuālām personībām. Garšīgi tho.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 09:14
Pilns rublis

Subsaprātīgi. Nav valodas, nav abstraktās domāšanas. OK šimpanzes var iemācīt zīmju valodu bet viņi nekad nekomunicē spontāni un neuzdod jautājumus.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 09:19
Pilns rublis

Viena un tā paša fenomena gradācija beigās varētu būt.

Par laimi tas ir tik tālā nākotnē, ka man par to nav jādomā 😂

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 09:20
Pilns rublis

Nu ja neuploadosies tad visticamāk ka pārāk tālā jā.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 09:29
Pilns rublis

Kā jau iepriekš teicu - uploads ir kopijai. Kopijai sava dzīve bet tev, kas mātes un tēva dotajai miesai piesiets un neatraujams - mirsi tāpst kā karaļi, prostitūtas, slepkavas un svētajie.

Kopijai sava dzīve, sava Sabīnīte.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 09:42
Pilns rublis

Tas tā nav - pierādīt var ļoti vienkārši: Dzīves laikā ķermeni sastādošie atomi nomainās pilnīgi vismaz 3 reizes. secinājums - es neesmu piesiets konkrētajiem atomiem, es esmu šo atomu sakārtojums specifisks. Sakārtojums ir informācija, dati - to var pārrakstīt, tāpat kā grāmatu var pārrakstīt, filmu nokopēt, skaņuplati. Un kad es pēc MU procedūras pamodīšos ķermenī no mikroshēmām un motoriem, man būs dziļi vienalga ka pēc kaut kādas filozofijas es skaitos miris vai kopija. Es būšu es. Pamodies kā katru rītu.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 09:55
Pilns rublis

Tad reizē divi Tu?

Vai gaļa automātiski tiek nogalināta?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 09:58
Pilns rublis

Ja notiek skenēšana ar mums zināmajām metodēm - ar lāzera ablāciju pa kārtām vai ar ultramikrotomu un slaidu skenēšanu- tad jā pārrakstot oriģināls iztērējas. Ja būtu iespējams nokopēt saglabājot oriģinālu vai arī ja iegūtos datus palaiž uz 2 sistēmām, tad jā tad ir 2 es, katrs jūtas īstais un kurš ir patiešām īstais vairs nevar pateikt - ir notikusi forkošanās.

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 07:39
Pilns rublis

Also lai nebūtu gari jāskaidro - es esmu no šiem:

https://en.wikipedia.org/wiki/Transhumanism

Transhumānists.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 07:53
Pilns rublis

Ja tu pārnes savu būtību citā mašīnā/vidē, tad tāpat tā lieta ir ārpus tevis. Tu - kas neatraujams no mātes dotās miesas - mirsi tāpat kā visi mēs - ij karaļi, ij dzīves pabērni.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 07:56
Pilns rublis

Nope. Iedomājies. Tu aizmiedz un tevi pa vienam atomam pārnes uz plakus istabu un saliek kopā. Tu tur pamosties. GTu jūties beigts? Nē tu jūties pamodies.

MU (mind uploading) ir uz šodienui vbienīgā zināmā reālas nemirstības iespēja.

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 03:53
Pilns rublis

Un tie būtu apzināti eksperimenti ar cilvēkiem. Tie ir liegti. Ja vairs nebūtu liegti - es negribētu strādāt "brāķu cehā".

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


extranjero

from: [info]extranjero
date: Dec. 12th, 2025 - 03:59
Pilns rublis

Apzināti eksperimenti ar cilvēkiem nav liegti. Citādi nekāda farmācijas nozare nevarētu pastāvēt, jo nevienas zāles nevar tikt apstiprinātas, kamēr nav pabeigti eksperimenti ar cilvēkiem.

Man šķiet, ka tu esi sarijies kaut kādas narkotikas.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 04:13
Pilns rublis

Zāļu testi, kad tie nonāk līdz in-vivo, no sākuma ir uz dzīvniekiem, kas mums līdzīgi pēc funkcijām. Kad tur viss ok, tad ir cilvēku triālis. Nevis cilvēku triālis uzreiz un uz aklo, eksperimentāli.
Jebšu tev vispār ir tāds terminu haoss galvā, ka nav grūti elpot vispār?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


extranjero

from: [info]extranjero
date: Dec. 12th, 2025 - 04:21
Pilns rublis

Es dirst...

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 04:23
Pilns rublis

"Es dirst..."

Umm, patīkamu diršanu?!

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Dec. 12th, 2025 - 06:57
Pilns rublis

ģenētisko editēšanu arī var atstrādāt uz dzīvniekiem

Atbildēt | Pirmvārds


zazis

from: [info]zazis
date: Dec. 12th, 2025 - 04:37
Pilns rublis

skatos tevi ir apsēduši cibas demagogi.

vēlu veiksmes un izturību. mani personīgie novērojumi rāda, ka viegli ar viņiem nav. ļoti nogurdinošs ietiepīgs tupums.

Atbildēt | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Dec. 12th, 2025 - 05:00
Pilns rublis

Demogorgoni, vai ne? 😂🥳🧜‍♂️

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


zazis

from: [info]zazis
date: Dec. 12th, 2025 - 05:09
Pilns rublis

kaut kā tā, tikai stipri tizlāki mošķi. :D

Atbildēt | Pirmvārds


gnidrologs

from: [info]gnidrologs
date: Dec. 13th, 2025 - 06:49
Pilns rublis

Nelasīju visu muldoņu(abi galvenie muldētāji - žīdi - auto hard pass), bet atceries, ka mums burtiski lika likt mūsu organismos eksperimentālu nevajadzīgu čūsku eļļu ar globālās valdības dekrētu pirms dažiem gadiem. Tāpēc mirmji, kas domā, ka banot labi pazīstamas un aprobētas vielas no legālas aprites, lai "pasargātu bērnus" or some shit, ir meļi un uzurpatori. Paskaties, kas ir mūsu ikdienas lielveikalu pārtikā. Ja tie cilvēki reāli rūpēties par mums, 2/3 no tā būtu aizliegta.

Atbildēt