pajautaa

« previous entry | next entry »
Apr. 1., 2013 | 09:43 pm
posted by: pecuminjsh in pajautaa

Sveiki,
vēlējos pavaicāt (droši vien vairāk jautājums pedagogiem, studentiem, skolēniem), vai varat nosaukt kādus avotus, kuros meklēt informāciju par vidusskolēnu (vai skolēnu vispār) vērtēšanu, vērtēšanas sistēmām, kā vajadzētu, kā nevajadzētu, kas būtu svarīgi vērtējot (ko ievērot un ņemt vērā) skolēnu sasniegumus un veikumus.

Būtībā jebkas, kur jūs esat samanījuši kaut ko par vērtēšanu, derētu.
Esmu gatava lasīt latviski, krieviski, angliski, vāciski. Ja ne briesmīgi sarežģīti teksti, tad arī dāniski (droši vien saprastu arī norvēģiski) vai franciski.

Es zinu, kas ir google un ar to esmu draudzējusies, bet, varbūt nemeklēju tā kā jūs, tāpēc labprāt ņemtu pretim arī linkus un pārmetumus, ka ir taču google. Taču tad, ja kāds lasa vai ir lasījis kādu metodikas grāmatu (vai jebkādu citu grāmatu, kaut par lidojošiem motocikliem) vai rakstu internetā, vai žurnālā, vai blogā, vai kur citur, un atminas nosaukumu, žurnāla numuru, autoru vai linku, būtu ļoti pateicīga.

Paldies par uzmanību un pacietību, ceru uz jums.

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {9}

from: [info]pashizgaazeejs
date: Apr. 1., 2013 - 10:17 pm
#

Hmm, ja tu iedotu savu skype vai e-pastu, es varētu pameklēt kādā brīvākā brītiņā, kādi akadēmiskie raksti par šo tēmu atronami man pieejamajās akadēmiskajās datu bazēs (šovakar gan to gan jau tam nesaņemšos) un nosūtīt, ja nu kas atradīsies derīgs

Atbildēt | Diskusija


pec

from: [info]pecuminjsh
date: Apr. 1., 2013 - 10:24 pm
#

Paldies.
Vai saņēmi kontaktus?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]pashizgaazeejs
date: Apr. 1., 2013 - 10:37 pm
#

Jap, tad kaut kad rīt paskatīšos :)

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]pashizgaazeejs
date: Apr. 2., 2013 - 09:54 pm
#

no rīta šo to aizsūtīju. saņemts?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


pec

from: [info]pecuminjsh
date: Apr. 3., 2013 - 10:06 am
#

Saņemts. Vēl neizpētīts. :)
Kad izpētīšu, došu savu verdiktu un pateicības plūdus!

Atbildēt | Iepriekšējais


bengalaas

from: [info]bengalaas
date: Apr. 1., 2013 - 11:22 pm
#

Tas ir pilnībā atkarīgs no mācību mērķa :) Sakarīgākā šo mērķu klasifikācija, manuprāt, ir Blūma taksonomija - tur arī ir aptuveni parametri, pēc kā vērtēt. Pamatgrāmata latviski nav tulkota, varbūt ir kaut kur pieejama angliski, taču Blūma taksonomija dažādos uzlabotākos vai oriģinālākos variantos ir skaidrota, piemēram, te:
http://www.nwlink.com/~donclark/hrd/bloom.html

Ja runā par Blūma maz izpētīto afektīvo un psihomotoro jomu (audzināšana un mājturība?), tad interesanti palasīt arī par tiešajām/netiešajām zināšanām (tacit, explicit knowledge), piemēram, te:
http://www.sveiby.com/articles/lessonsjapan.htm
http://www.sveiby.com/articles/Polanyi.html

Es tā saprotu, ka uz to visu var skatīties arī no kaut kāda "pasniegšanas pieeju" leņķa, tipa skolēnorientēta stunda, skolotājorientēta stunda, vērtīborientēta stunda u.tml., bet man tas liekas diezgan muļķīgs un bezjēdzīgs pedagoģijas nostūris.

No grāmatām var pāršķirstīt Geidžs N. L., Berliners D. C. Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC, 1999

Atbildēt | Diskusija


pec

from: [info]pecuminjsh
date: Apr. 1., 2013 - 11:37 pm
#

Būtībā it kā mani interesētu sociālās zinātnes un vērtēšana tajās, bet es domāju, ka daudz ko var ņemt arī no citām jomām, tāpēc jautāju vispārīgi, jo mani tik ļoti neinteresē, pēc kā vadīties vērtējot, bet vairāk - kāpēc vērtēt un vai vidusskolēniem ir nepieciešama vērtēšana. (Vai vidusskolēnus motivē mācīties atzīme, vai iespēja iegūt zināšanas, vai vēlēšanās iestāties kārtotā studiju programmā, vai kas cits!) Un to kāpēc jāstrīdas - piecas balles, desmit balles vai burtiņi, vai kāds cits variants.

Blūma taksonomijas atkārtošana noteikti noderēs un biju piemirsusi par "Pedagoģisko psiholoģiju", paldies, tas ķieģelis sen nav turēts rokās.

Paldies, brunskaķi.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


bengalaas

from: [info]bengalaas
date: Apr. 2., 2013 - 12:53 am
#

Nu, par iekšēju un ārēju motivāciju viens labs raksts ir te:
http://youarenotsosmart.com/2011/12/14/the-overjustification-effect/#more-1728

Tas gan īsti neatbild uz tavu jautājumu, jo vidusskolēnu motivācija ir gaužām individuāla lieta. Un man šķiet, ka vidusskolā zināšanas tomēr vēl apgūst atzīmes vai augstskolas iestājprasību dēļ, nevis priekš sevis. Nu, vismaz sociālās zinātnes (tā ir ekonomika un politika, ja?). Tajā vecumā attiecīgās zināšanas vēl nav īsti piemērojamas praksē, ja vien tev nav baigi progresīvie vecāki, kas mudina uz gudru muldēšanu pie viesību galda vai lielā piķa pelnīšanu jau nedēļu pēc vidusskolas izlaiduma. Un vispār man liekas, ka vidusskola ir pēdējā instance, kur pietiekami liels uzsvars ir likts uz vispusēju personības attīstību, jo augstskola mūsdienās pa lielai daļai ir tādi kā padziļināti kursi par konkrēto tēmu, nevis kā Raiņa laikos. Līdz ar to es pat nedomāju, ka no tā zināšanu vērtējuma ir baigā jēga. Lielāka jēga ir iedzīt paurī attieksmi - ja gribi diskutēt, tad sagatavo labus argumentus, ja negribi visu mūžu nostrādāt par kaut kādu biroja žurku, tad sāc iedziļināties uzņēmējdarbības formās un tā vietā, lai emocionāli sauktu par vai pret eiro, izpēti to visu pamatīgi, uzdod jautājumus un izveido pats savu viedokli. Kaut kā tā.

Interesanta tēma :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


pec

from: [info]pecuminjsh
date: Apr. 6., 2013 - 08:25 pm
#

Paldies, es gribu izpētīt, ko skolēni domā un kā varētu mainīt situāciju, runājot no vērtēšanas aspekta. Respektīvi, kā ar tā palīdzību radīt motivāciju (motivāciju nebūt nesekmīgam, motivāciju neizkrist no skolas, netikt apsmietam, tikt universitātē utt.), kas pēc ķēdes efekta radītu motivāciju mācīties. Jo, ja cilvēks nesaprot, ka viņam jāmācas, var iestāstīt kaut ko citu, kas viņam jādara, bet tā, lai tam apakšā būtu mācīšanās.

Man arī liekas, ka interesanta, turklāt aktuāla. Manai darba vadītājai gan tā gluži nešķiet, bet nu, es cenšos viņai vismaz mazliet iestāstīt, cik awesome es esmu. :D

Atbildēt | Iepriekšējais