Apr. 1., 2013 | 11:22 pm
No:: bengalaas
Tas ir pilnībā atkarīgs no mācību mērķa :) Sakarīgākā šo mērķu klasifikācija, manuprāt, ir Blūma taksonomija - tur arī ir aptuveni parametri, pēc kā vērtēt. Pamatgrāmata latviski nav tulkota, varbūt ir kaut kur pieejama angliski, taču Blūma taksonomija dažādos uzlabotākos vai oriģinālākos variantos ir skaidrota, piemēram, te:
http://www.nwlink.com/~donclark/hrd/blo om.html
Ja runā par Blūma maz izpētīto afektīvo un psihomotoro jomu (audzināšana un mājturība?), tad interesanti palasīt arī par tiešajām/netiešajām zināšanām (tacit, explicit knowledge), piemēram, te:
http://www.sveiby.com/articles/lessonsj apan.htm
http://www.sveiby.com/articles/Pola nyi.html
Es tā saprotu, ka uz to visu var skatīties arī no kaut kāda "pasniegšanas pieeju" leņķa, tipa skolēnorientēta stunda, skolotājorientēta stunda, vērtīborientēta stunda u.tml., bet man tas liekas diezgan muļķīgs un bezjēdzīgs pedagoģijas nostūris.
No grāmatām var pāršķirstīt Geidžs N. L., Berliners D. C. Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC, 1999
http://www.nwlink.com/~donclark/hrd/blo
Ja runā par Blūma maz izpētīto afektīvo un psihomotoro jomu (audzināšana un mājturība?), tad interesanti palasīt arī par tiešajām/netiešajām zināšanām (tacit, explicit knowledge), piemēram, te:
http://www.sveiby.com/articles/lessonsj
http://www.sveiby.com/articles/Pola
Es tā saprotu, ka uz to visu var skatīties arī no kaut kāda "pasniegšanas pieeju" leņķa, tipa skolēnorientēta stunda, skolotājorientēta stunda, vērtīborientēta stunda u.tml., bet man tas liekas diezgan muļķīgs un bezjēdzīgs pedagoģijas nostūris.
No grāmatām var pāršķirstīt Geidžs N. L., Berliners D. C. Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC, 1999