bengalaas

Apr. 2., 2013 | 12:53 am
No:: bengalaas

Nu, par iekšēju un ārēju motivāciju viens labs raksts ir te:
http://youarenotsosmart.com/2011/12/14/the-overjustification-effect/#more-1728

Tas gan īsti neatbild uz tavu jautājumu, jo vidusskolēnu motivācija ir gaužām individuāla lieta. Un man šķiet, ka vidusskolā zināšanas tomēr vēl apgūst atzīmes vai augstskolas iestājprasību dēļ, nevis priekš sevis. Nu, vismaz sociālās zinātnes (tā ir ekonomika un politika, ja?). Tajā vecumā attiecīgās zināšanas vēl nav īsti piemērojamas praksē, ja vien tev nav baigi progresīvie vecāki, kas mudina uz gudru muldēšanu pie viesību galda vai lielā piķa pelnīšanu jau nedēļu pēc vidusskolas izlaiduma. Un vispār man liekas, ka vidusskola ir pēdējā instance, kur pietiekami liels uzsvars ir likts uz vispusēju personības attīstību, jo augstskola mūsdienās pa lielai daļai ir tādi kā padziļināti kursi par konkrēto tēmu, nevis kā Raiņa laikos. Līdz ar to es pat nedomāju, ka no tā zināšanu vērtējuma ir baigā jēga. Lielāka jēga ir iedzīt paurī attieksmi - ja gribi diskutēt, tad sagatavo labus argumentus, ja negribi visu mūžu nostrādāt par kaut kādu biroja žurku, tad sāc iedziļināties uzņēmējdarbības formās un tā vietā, lai emocionāli sauktu par vai pret eiro, izpēti to visu pamatīgi, uzdod jautājumus un izveido pats savu viedokli. Kaut kā tā.

Interesanta tēma :)

# | view all comments


Reply

No:
( )Anonīms- ehh.. šitajam cibiņam netīk anonīmie, nesanāks.
Lietotājvārds:
Parole:
Temats:
Tematā HTML ir aizliegts
  
Ziņa: