Martins ([info]mat) rakstīja,
@ 2007-09-11 22:25:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:macibas

Pēc aptuveni pirmās pusotras nedēļas man jau ir radies priekšstats, ka būs diezgan pagrūti mācīties šajā semestrī. Tas nav nopietni, ja jāceļas drusku pēc 6 un mājās sanākt tikt tikai pēc 9 vakarā. Kāda var būt runa par normālu mācīšanos lekcijās, kas notiek vakarā, ja no rīta arī ir lekcija.
Es gan esmu pozitīvi noskaņots, ka vismaz daļā lekciju varētu iegūt arī kaut kādas zināšanas.



(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]cadeau
2007-09-12 12:37 (saite)
Tas nav nekas! Man pagājušā gada rudens semestris tāds bija. Dzīva esmu, zināšanas ir un noskaņojums lielisks :p

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]mat
2007-09-12 14:02 (saite)
Protams, ka zināšanas būs un dzīvs arī būšu. Jautājums ir par to cik kvalitatīvas tās zināšanas ir un cik kvalitatīvas tās varētu būt. Man piemēram vakaros ir diezgan interesanti kusri, kas saistīti ar matemātiku. Tā ir specifiska lieta, ja nežēlīgi nāk miegs, tad šādos priekšmetos ir grūti sekot līdzi un vēl tos labi apgūt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]cadeau
2007-09-12 14:19 (saite)
Man vienkārši veicies, ka ģenētiski mana ciltskoka sievietes augstāko matemātiku ir sapratušas perfekti, palasot un nedaudz parēķinot...
Tad cīnies!
Veiksmi!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mat
2007-09-12 15:11 (saite)
Paldies!

Problēmas nav ar cīnīšanos un saprašanu in general. Tas vairāk ir tā, lai saprastu vairāk detaļās. Augstākās matemātikas ir dažādas. To, ko man ir rādijis cilvēks no ekonomistiem, manuprāt, ir pupu mizas un nekas sarežģīts tur vispār netiek mācīts.

Lai saprastu vienkārši un dabūtu kredītpunktus pārlieku piepūli nevajag, bet apgūt pēc iespējas labāk, jo tas interesē, ir nedaudz problemātiskāk, ja sēd un cīnies ar miegu. Jo labāka ir kondīcija, jo optimālāk var uzņemt un apstrādāt zināšanas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]cadeau
2007-09-12 15:28 (saite)
Nu, man nebija ekonomikas matemātika. Man bija ar visiem trīskāršajiem integrāļiem, plūsmām, pieplūdi, noplūdi... Varbūt padevās tāpēc, ka patika un interesēja...
Ja gribi kvalitatīvi apgūt, apgūsi... Šis nebūs šķērslis, tikai gribēšana visu apvienot un spēt saorganizēt savu laiku efektīvi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mat
2007-09-12 15:54 (saite)
Nu, tas bija tikai piemērs cik dažādas augstākās matemātikas ir iespējamas :)

Nu man ir novirziens, kas balstās uz matemātiku lielā mērā. Protams, ka visu var izdarīt, ja ļoti, ļoti grib. Doma gan vairāk ir par to, ka lekcijas ir domātas, lai labāk palīdzētu apgūt tēmu un ieinteresētu studentus apgūt šo tēmu. Diemžēl šobrīd realitāte ir stipri savādāka.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]cadeau
2007-09-12 16:10 (saite)
Ja pareizi atceros- lekcijas, lai labāk saprastu un varētu uzdot jautājumus, ko neesam sapratuši, paši apgūstot materiālu. Studēt nozīmē pašam mācīties. Lekcijas nav pamats tikai palīglīdzeklis. Un realitāte ir šāda, ka studenti negrib paši apgūt, tikai paklausīties lekcijas un jau zināt visu nepieciešamajā līmeni. Par nožēlu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mat
2007-09-12 21:58 (saite)
Tas nevar būt papildus, jo lekcijās parasti ir ieplānotais matreāls, kas tiks stāstīts. Ja tas viss tiek vienkārši pastāstīts, bet es to visu jau gana labi saprotu, tad kāda jēga no lekcijām? Bet ir taču priekšmeti, kur lekciju apmeklējums ir obligāts.

Šobrīd es lasu diezgan interesantu grāmatu - What the best college teachers do. Es gan esmu izlasījis kādu trešdaļu, bet viennozīmīgi varu pateikt, ka tur sarakstītais ir vairāk nekā sakarīgs. Tajā pašā laikā varu arī pateikt, ka man ir sanācis mācīties pat pie vesliem diviem šāda veida mācībspēkiem. Vienreiz bija pamatskolā diezgan sakarīgs skolotājs. Un tagad ir saskarsme ar aptuveni šādu pasniedzēju. Tajā pašā laikā ir bijis pietiekami daudz stundu un lekciju, kurās es esmu bijis un neko pārāk vērtīgu neesmu ieguvis. Katrā ziņā galvenā pamatdoma ir tāda, ka šādi pasniedzēji rosina studentus darboties, domāt. Saskatīt izaicinājumu šajā tēmā, lai viņi mājās mācītos un cīnītos ar šo izaicinājumu.

Es esmu sapratis, ka vajag mācīties, tikai laiks, lai to darītu, ir stipri ierobežots, un ir problēmas ar feedbaka iegūšanu šīm mācībām. Šobrīd visi pasniedzēji izmanto lekcijas kā primāro informācijas avotu. Rezultātā studēt kaut ko papildus ir diezgan bezjēdzīgi, jo lekcijās šo papildus izlasīto informāciju tu diez vai labāk sapratīsi un jautājumus par tēmām, kas neparādās lekcijās arī ir diezgan tā dīvain uzdot. Jā, paliek vēl iespēja individuāli strādāt ar pasniedzēju, bet šādu variantu ir diezgan pagrūti īstenot.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?