ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2025-02-09 00:00:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Ekoloģiski nomirt
https://www.delfi.lv/campus/56036808/tehnologijas/120060510/ekologiskak-butu-nomirt-timrots-un-korsaks-mills-par-elektroauto-ka-pasaules-glabeju

Pareizi viņi saka - visekoloģiskāk ir nomirt. Līdz ar to: Mums nevajag tādu ``zaļumu`` kurš ierobežo mūs. Un cilvēki nesēdīsies no privātā transporta uz sabiedrisko, nebrauks daudz neērtāk visi kopā jo tā lūk esot ekoloģiskāk. Ko var darīt - var padarīt privāto transportu ātrāku , manevrētspējīgāku, elektrisku vai ūdeņraža, tad arī būs ekoloģiski.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]extranjero
2025-02-09 00:15 (saite)
Ja nekļūdos, privātie auto rada kaut kur 5% izmešu. Tas nozīmē, ka pat ja mēs visi pārkāptu uz e-auto, ieguvums kopējā bilancē nebūtu liels.

Bet vispārīgi jau saka, ka e-auto ir ļoti ērti ikdienā, kad nav tālu jābrauc, bet tikai uz darbu un atpakaļ uz mājām, pa ceļam vēl ieskrien veikalā un citur. Pa nakti atstāj garāžā uzlādēties.

Man nav savas garāžas, tāpēc e-auto nespīd.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2025-02-09 00:18 (saite)
Tieši tā, uztaisīt elektriskas kravas mašīnas ir daudz svarīgāk, bet tur vēl aizvien ir akumulatoru masas - ietilpības problēmas, vrb ar grafēnu kkas sanāks.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]astrid
2025-02-11 03:37 (saite)
Tā problēma jau ir atrisināma un atbilde ir vilcieni.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2025-02-11 08:41 (saite)
Ne visur ir sliedes + ne visur ir elektrificētas sliedes.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]astrid
2025-02-11 18:13 (saite)
Jā, bet droši vien vieglāk un ātrāk ir nodrošināt ar elektrību tos sliežu ceļus, kuriem vēl nav, un izbūbēt jaunus, nekā izgudrot jaunus akumulatorus, kas būtu pietiekami viegli, vienkārši remontējami, kad salūzt un ar tādu pašu, ja ne lielāku enerģijas blīvumu, kāds ir ar degvielu darbinām kravas mašīnām. Kravas pārvadātājiem būtiskākais jautājums ir kravas ietilpība un nekas ietilpīgāks par vilcieniem un kravas kuģiem izgudrots nav.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2025-02-11 18:17 (saite)
Būvēt sliedes ir daudzmaz viegli ja ir relatīvi plakans reljefs. Tikko viņš tāds nav tas nozīmē tiltus un tuneļus. Tātad jādara abas lietas paralēli - dzelzceļi un akumulatori. Akumulatorus vienalga vajadzēs, jo kāpēc mums vēl nav plaši pieejamu individuālo lidaparātu? Tāpēc ka akumulatori par smagu. Motori ir OK, vadīšana/ navigācija ir OK, akumulatori ir šaurā vieta.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]astrid
2025-02-11 18:22 (saite)
Var taisīt paralēli, bet to tad vajadzētu arī darīt. Tā vietā no technobros inženieriem bieži ir dažādi hyperloop-veidīgi piedāvājumi, kur cenšas izgudrot vilcienus no jauna, izmantojot pod sistēmas (individuālus, autonomus “vagonus”), kas ir neefektīvāk, nekā vienkārši visus vagonus sakabināt kopā ar vienu lokomotīvi, vai pārvadāt tos ar kravas automašīnām, ja ar vilcienu nevar.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2025-02-11 18:26 (saite)
Hyperloop ir ātrumam, klasiskie sastāvi - kravnesībai

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2025-02-09 00:19 (saite)
Un vispārinot: Nav vajadzīga pilnīgi nekādu ierobežojumu uzspiešana privātpersonām.Tas viss ir malignanta tikumsignalizēšana, izdevīga politiskiem avantūristiem un parazītbiznesiem, kuri pelna uz visu šo zaļošanos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?