Pierro

Jo slimaak...


January 25th, 2008

(no subject) @ 02:19 pm

Tev ir pilnīga taisnība, nudien. Es tev piekrītu katrā vārdā. Es neesmu bagāts. Tas laikam neko nenozīmē, jo bagāto tāpat ir maz. Es neesmu turīgs. Es neesmu... Es neesmu ar naudu. Negribas jau teikt, ka esmu nabags, bet tomēr... Man jaunas lietas ir reti. Jaunas kurpes pat sagādā man milzu pārdzīvojumus un interesantas izmaiņas. Tās no sākuma rada neuzticību un nedrošību, tad tās izraisa sāpes, bet tikai tad, ja sāpes tiek ignorētas un tiek turpināts iet, tās iepatīkas. Dažas tiek pat iemīlētas. Neesmu es bagāts. Man nav arī trīs ēdienreizes dienā, pilnas vitamīnu un olbaltumvielu. Arī viskijs, ko tukšoju, ir visnotaļ lēts. Bet tas nekas. Ja es dzertu ko dārgu, tāpat nespētu novērtēt. Es arī visā savā mūžā neesmu neko paveicis, ko būtu vērts atminēties. Man arī nebūs neviena pieminekļa, ne kādā Latvijas parkā, ne tālajā Antarktīdā. Tas pat nav apspriežams. Jo man trūkst talanta, lai ko tādu paveiktu. Un arī gribas nav. Bet.. Tas viss, ko es tikko nosaucu, ir tomēr tik sasodīti nesvarīgi.

Es varu izrakt grāvi. Vienmēr cilvēki ir likuši grāvjracēju kā zemāko personu uz pasaules. Sajūta rodas, ka viņi ne reizi nav izrakuši nevienu grāvi. Es varu skaldīt malku. Es zinu, ka saskaldīšu mazāk, kā to izdarītu kāds cits cilvēks tajā pašā laika posmā. Zinu arī to, ka man nāksies bieži apstāties, lai mana sirds netiktu izvemta. To visu es apzinos. Bet es to varu. Es varu arī... (Ievērojāt, cik daudz esmu iekļāvis vārdu salikumu "es varu"? Tas tamdēļ, ka es to varu.) Arī šo smago priekšmetu aiznest no punkta A līdz punktam B. Pa ceļam es stāšos vairākas reizes, jo man nogurs rokas, slidēs pirksti, acis pielīs sviedriem un sirds ārdīsies kā prātā jucis kalējs. Bet es to izdarīšu. Kaut galā es nokritīšu bezspēkā un no krūtīm man lauzīsies ārā sāpīgs kliedziens, šis priekšmets būs punktā B. Tas ir viss, kam ir jebkāda nozīme mirkļos.

Kad es būšu grāvī, tu būsi pie malas. Tu būsi tas gudrais, kam nav jārok grāvis. Es to labi saprotu. Tu būsi izlasījis visus sengrieķu rakstus, iemācījies Žin-Žaku Ruso no galvas un pirms gulētiešanas ar spalvu uz sienām pārrakstīsi Konfūciju. Tas viss tev ir ļauts. Tikai nesadomājies, ka varēsi piepūsties un traucēt man rakt. Visas tavas teorijas, idejas un atklāsmes var tikt iznīcinātas ar vienu lāpstas sitienu. Laikam pārāk maz ļaužu to apzinas. Arī visas tavas jūtas un sāpes, kurām pasaule nejuta pietiekami līdz, var tikt pazudinātas nebūtībā ar cirvja palīdzību. Pat ar asi nav jātriec. Turpat arī apraktu tevi un turpinātu darbu. Neviena domas nav bijušas tik varenas, ka spētu apstādināt laktu. Visi manis nosauktie domātāji ir nodzīvojuši līdz savu darbu pierakstīšanai tikai tamdēļ, ka nav kaitinājuši cilvēkus, kam rokās ir metāls. Nekas no tā, ko tu zini, nav svarīgs, mirklī, kad tevī triecas svins. Tu nekad nezini, kādus ceļus ir izstaigājusi vabole, kuru tu nevērīgi sabrien. Tu arī neesi to tai prasījis un neesi iesaistījies diskusijās. Bet nu tas neko nemainītu - taisnība ir tam, kuram ātrāks metāls rokās.

Viss, ko tu šodien esi izdomājis, var zust nenotīrīta jumta dēļ. Visas tavas sajūtas, kas plēsušas tevi uz pusēm var izgaist pavirši uzlikta kanalizācijas vāka dēļ. Es neesmu bagāts, bet es varu notīrīt jumtu un uzlikt kanalizācijas akai vāku.

 

Comments

 
[User Picture Icon]
From:[info]thief
Date: January 26th, 2007 - 09:35 am
(Link)
bet vai tad tas nav jauki?
[User Picture Icon]
From:[info]kemune
Date: January 26th, 2007 - 11:03 am
(Link)
tieši tāpēc - Empty Your Mind
[User Picture Icon]
From:[info]chimera
Date: January 30th, 2007 - 07:08 pm
(Link)
akdies, mirklis, kad tevī triecas svins, vispār nav svarīgs.
taču līdz tam mirklim paies ļoti, ļoti... ļoti daudz vai arī ne tik daudz, bet katrā ziņā vairāk par vienu mirkli, un attaisnojums ir meklējams tajā un tajos.

vērtēt visu caur viena patiesībā samērā nožēlojama momenta prizmu ir, iespējams, nomierinoši, bet patiesībā samērā garlaicīgi.

[User Picture Icon]
From:[info]pierro
Date: January 30th, 2007 - 07:20 pm
(Link)
Mirklis, kad tevī triecas svins, ir pēdējais tavā dzīvē. Man liekas, ka tas to mirkli padara krietni svarīgu.
Mirklis, kad Puškinu/Linkolnu/Kenediju/Lariju Kingu nošāva ir tīri svarīgs. Mēs nekad nezināsim, ko viņš vēl gribēja teikt. Un, ja Puškins būtu uz dueli izgājis pirms dzejoļu sarakstīšanas, tad tie būtu aizgājuši mūžībā. Un nav svarīgi, ko Puškins zināja un ko viņš vēl gribēja teikt, jo viņš ir diezgan beigts. Un diezgan satrūdējis.

Šī nav vienīgā patiesība, ko esmu uzrakstījis. Es nekad neesmu teicis, ka vajag mest zināšanas pie malas un tik trīt lāpstas. Bet tā ir viena no opcijām. Un opcija, kas tevi var izglābt attiecīgā mirklī.
[User Picture Icon]
From:[info]chimera
Date: January 30th, 2007 - 07:39 pm
(Link)
opcijai nav nekādas īpašas vainas, bet:
man šķiet, ka svarīgumu nosaka sekas. un nesvarīgumu - seku iztrūkums. pēdējam mirklim seku nav. tas no subjekta viedokļa skatoties.
tava nostāja ir saprotama, ja skatās no t.s. objektīvās pasaules viedokļa -ko vēl būtu teicis, izdarījis utt. mani vairāk interesē, hmm, liriskā nots. pēdējais mirklis pieliek punktu visiem cēloņiem, sekām un svarīgumiem līdzšinējā subjekta dzīvē. tālāk vai nu nav nekā, un, urrā, par svarīgumu mēs vispār varam aizmirst, vai nu sākas saizn kāda pēcnāves dzīve, kurai es pat ticu un kura man tīri intuitīvi liekas ļoti atsaistīta no šīs, labi, šeit jau panesās kkāda mistika, īsi un konkrēti: nāve ir vismazsvar;igākais, kas ar cilvēku var notikt, jo vai nu tā izdzēš apziņu, kurā pastāv "svarīguma" jēdziens, vai nu ir pārnes cilvēku sazin kādā eksistences plaknē, kur ir pavisam citi "svarīgumi", es gribētu cerēt. nāve kļūst par tādu kā nulles punktu, kam nav nekāda sakara nedz ar šo, nedz ar citu dzīvi, nedz ar dzīves iztrūkumu.
ai, esmu zaudējusi spēju izteikties īsi un konkrēti.
[User Picture Icon]
From:[info]pierro
Date: January 30th, 2007 - 07:50 pm
(Link)
Ļoti daudz cilvēki, kas bijuši tuvu nāvei ir sapratuši, ka ir vārdi, kurus tie nekad nav pateikuši. Un, kad viņi izglābjas, viņi tos vārdus pasaka.
Nāves sekas: Svarīgas lietas, kas būtu mirušas.

Domu es sapratu. Bet, es pagaidām vēl dzīvoju zem šīs saules. Un visiem cilvēkiem, kurus es zinu un kuri jau ir miruši, nāve bija nozīmīgs mirklis. Viņi atstāja bērnus un sievas. Un nevar teikt, ka tas, ka viņi mira ir mazsvarīgākais, kas ar viņu ir noticis.
[User Picture Icon]
From:[info]chimera
Date: January 30th, 2007 - 08:13 pm
(Link)
pirmajā gadījumā nāve nav notikusi. un nenotikusī nāva, protams, ir svarīga, tā kļūst par dzīvesstāsta sastāvdaļu, atstāj sekas utt.

otrā gadījumā runa atkal ir par "objektīvo pasauli" - sievas, bērni utt. ar pašiem subjektiem un nāves nozīmi viņu dzīvē, es pieļauju, tu neesi konsultējies.
[User Picture Icon]
From:[info]pierro
Date: January 30th, 2007 - 08:20 pm
(Link)
Nē nu protams, pēc tam, kad mēs nomirstam vai nu kļūstam par eņģeļiem vai iekrītam milzīgā bezdibenī, pilnīgi piekrītu. Neviens nezina, kur trāpīs un vai vispār ir kur trāpīt.

Bet te mēs uzreiz varam arī sākt staipīt, kas vispār ir ar nozīmi un svarīgi. Turpat es varu teikt, ka svarīgs nav itin nekas. Es nomiršu. Tu nomirsi un Saule eksplodēs.

Varbūt arī, ka, ja ir paradīze, tad tur cilvēki raud par savu nāvi. Kā mēs varam zināt, ka cilvēks tiek pilnībā atrauts no šīs pasaules? Iespējams tie raud tur augšā par vārdiem, kurus nav izteikuši. Un tad viņiem nāve būs ļoti svarīgs mirklis.

Spriest par to, kas svarīgs cilvēkam pēc nāves ir gluži tukši. Līdz ar to, taisnība šajos melos ir mums abiem.
[User Picture Icon]
From:[info]chimera
Date: January 30th, 2007 - 11:00 pm
(Link)
hehe, a ja no šitā punkta, tad šā kā tā visi brīži pirms tam ir svarīgāki, jo pēc tam atliek tikai "raudāt augšā par neizteiktajiem vārdiem" :))

mēs varam staipīt svarīgumu cik vien gribam. taču nenoliedzams ir viens. svarīgumu definē cilvēks pats sev. x ir svarīgi tas, bet y - pavisam kas cits. lai pastāvētu tāds jēdziens kā "svarīgums", jāpastāv apziņai, kas šo jēdzienu rada. un nāves brīdī šī apziņa pazūd. ar visu svarīgumu.

es, iespējams, skaldu matus. bet jā, atkārtojos, svarīgi nav tas, kad un kā viss beidzas. nedomāju, ka, kad tas notiks, mani tas īpaši intresēs. svarīgi ir tas, kas ir bijis pirms tam, un vai tad, kad tas bija, tas šķita svarīgi. tāds noslēgts aplis.
un, ja es sāku atkārtoties, laiks mest šito pie malas un pasākt kaut ko... svarīgāku :)
[User Picture Icon]
From:[info]pierro
Date: January 31st, 2007 - 12:37 am
(Link)
Mēģināšu pateikt savādāk.

Kamdēļ mēs zinam par Aristoteli? Tamdēļ, ka viņš nav kaitinājis kalēju pirms savu darbu uzrakstīšanas. Ja viņš to būtu darījis, tu un es... Mēs pat tādu vārdu nezinātu. Un būtu vienalga, ko viņš ir gribējis teikt.

Un vārdi, kas nav izteikti mēdz būt ļoti svarīgi. (Un, ja mūžību raudāsi par tiem, tad sapratīsi nāves nozīmīgumu.)
[User Picture Icon]
From:[info]chimera
Date: January 31st, 2007 - 12:52 pm
(Link)
stundu sēžu domādama, atbildēt vai ne.
jo tas, ko tu saki, nav nepareizi, bet ne gluži par to, ko saku es.
tu visu laiku gribi skatīties uz nāves faktu kā potenciāli bīstamu faktu cilvēciskai sabiedrībai vai kaut vai mazai tās daļai (ģimenei utt.). pilnīgi pareizi, bet es ne par to.

labi, basta :)
tikai par to "mūžīgo raudāšanu". cilvēciskas emocijas, tāpat kā cilvēciska apziņa vispār ir vistīrākā fizioloģija (hormoni-neitroni-sazin kas, es neesmu specs neirozinātnēs, nemācēšu paskaidrot sīkāk), un kā fizioloģiska-bioloģiska vienība tā pāstāj eksistēt nāves brīdī. tātad, domāt, ka cilvēks pēc nāves "raudās mūžigi par neizteiktajiem vārdiem" tomēr būtu tikpat naivi kā domāt, ka viņš pēc nāves spēs izmantot savu ķermeni, rokas-kājas utt.
[User Picture Icon]
From:[info]pierro
Date: January 31st, 2007 - 02:05 pm
(Link)
Nu, ja pēc nāves cilvēks nevar paņemt līdz nemaz savas emocijas, kad dodas uz "mistisko zemi", tad jau tas vairs nav viņš pats bet enerģijas masa.

Bet nu labi, paliekam pie basta.

Pierro

Jo slimaak...