ēvele ([info]skazhy) rakstīja [info]velo kopienā,
@ 2009-06-02 14:23:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Mūzika:charles bronson - playing lotto

velo problēma
čau, velo cibiņi!

Man ričukam kautkas nelāgs noticis. Minoties baigi bieži atskan nejauks krakšķis un pedāļi noraustās tā, kā aizmugurējos ātrumus pārslēgtu. Tā jau to varētu pieciest, bet tas atkārtojas reizi uz +/- katru ķēdes apgriezienu.

Tikko konstatēju, ka tādos momentos mazajos zobratiņos pie aizmugurējā riteņa (bildē apakšējais) ir viens ķēdes posms pa daudz un tas tiek izspiests laukā, tad ar krakšķi uzlec uz zobrata atpakaļ. Līdz ar to noraustās visa sistēma, kurā tas zobrats iestiprināts.

Jautājums šitāds: vai vienīgais risinājums ir noīsināt ķēdi pa kādu posmu vai var kā savādāk tikt ar šo problēm galā?



UPD: Cik velomeistars (gandrā / kāda citā pārdaugavas servisā) varētu paņemt par šitādu labošanu?



(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]mikii
2009-06-02 14:43 (saite)
neko nesaprotu no velo, bet drīzāk spriegotājam atspere palikusi švaka.
cik ilgi (cik km, aptuveni)lietots velo? ieteiktu piebraukt pie kāda velo servisa (vai veikala ar servisu) un apjautāties, kas varētu būt. gan jau viņi paši arī piedāvās labot, tikai var nākties gaidīt..

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]skazhy
2009-06-02 14:50 (saite)
gads jau būs riņķī, bet pa ziemu nebraukāju, tapēc reāli lietots mazāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mikii
2009-06-02 16:23 (saite)
vari pamēģināt apgriezt riteni otrādāk un kustināt pedēļus. ja ķeras arī tad, tad pamēģini ar roku pavilkt atpakaļ spriegotāju. ja tas palīdz, tad ved uz servisu, jo būs jāmaina atspere vai kas tamlīdzīgs. protams, var būt visādas citas problēmas, bet es Tev ieteiktu labāk parādīt velo kādam servisa cilvēkam..

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zvirbuleens
2009-06-02 15:19 (saite)
es arī neko nesaprotu no velo, bet man, izskatās, bija līdzīga problēma, gan stipri retāk, bet palīdzēja ķēdes/zobratu ieeļļošana.

(Atbildēt uz šo)


[info]ieva
2009-06-02 15:27 (saite)
tikt galā citādi būtu aizvest pie meistara. manuprāt, saprātīgākais risinājums.

(Atbildēt uz šo)


[info]papuass
2009-06-02 17:22 (saite)
Ved pie meistara. Ķēde eļļu ir redzējusi?

(Atbildēt uz šo)


[info]ieva
2009-06-02 18:48 (saite)
ja nekādas detaļas nav jāmaina(= jāpērk), tad centra TREKā prasa tikvien kā 2Ls par darbu. TREK ir arī kaut kur pārdaugavā. un par gandru man te saka, ka tāpat - 1-2Ls.

(Atbildēt uz šo)


(Anonīms)
2009-06-02 21:20 (saite)
es gan domāju, ka tā ir vieta kur tika savienota ķēde, un tā nelokas, ja nav speciāls ķēdes atvēršanas/aizvēršanas instruments, var to ķēdi palocīt turpu šurpu, nevis pāģēdes asīt bet sāniski varētu teikt.

Stiff links
If you have a regular, repeating skip or hitch every 3 or 4 turns of the pedals, you may have a stiff chain link. This is commonly the link where the chain was joined when it was installed. When the chain tool presses the pin through the chain, the head of the pin tends to pull the uppermost chain plate along with it, so that the two outer plates are squeezing together against the inner plates.

The easiest way to fix this is to bend the problem area of the chain into a "Z" shape, with the bad joint on the diagonal part, then flex the chain back and forth. This will slightly spread the tight plates, and free up the link.

If your chain has a link that has been bent in a chain-jamming incident, it can cause similar symptoms. Generally, the bent link (or the whole chain) will need to be replaced.

The easiest way to spot stiff/damaged links is to shift the bike into the small/small gear (the gear you should never actually ride in.) This gear has the chain at its slackest, and flexes it farther than any other gear, as it goes around the small rear sprocket and the derailer pulleys. Slowly backpedal while watching the chain as it feeds through the rear derailer, and you will usually be able to see the bad link jump.

(Atbildēt uz šo)


[info]ts
2009-06-03 18:43 (saite)
neredzot grūti pateikt, kas par vainu. neviens no šiem komentāriem nesatur ne grama derīgas informācijas, par trek un diviem latiem un pārdaugavu vispār ir pilnīgs bulšits. iesaku, pirms vest uz darbnīcu, parādīt kāda draugam vai paziņam, kurš kaut ko sajēdz no velo. tev noteikti tādi ir.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]rasbainieks
2009-06-12 11:05 (saite)
par pārdaugavu un diviem latiem nav vis nekāds bulšits, ja nu vienīgi tu gribēji vairāk tā kā uz tiem 50 santīmiem uzspiest.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]eermaniitis
2009-06-05 12:39 (saite)
ved pie meistara

var būt gan:
- netīra ķēde, pieķēzīti zobrati

bet ticamākais un man tā bijis:
- izstaipījusies ķēde (jā ķēde staipās, ja lielas slodzes)
- nodiluši zobrati (zobrati paliek asi kā haizivs zobi)
- abas vainas kopā

jāmaina zobrats vai viss zibrata bloks un ķēde

profilaksei:
- ķēde jāmazgā (ar vannīti speciālu) un jāeļļo regulāri (tāpat kā visas trosītes un pārslēgi)
- braucot kalnos (tiltos) jāizmanto zemāks pārslēgums

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?