pajautaa

Velo ziemā

« previous entry | next entry »
Dec. 3., 2012 | 11:17 pm
posted by: violets_t in pajautaa

Tātad, par spīti visiem "Ak vai, ir taču auksti" un "Ak dies', uz ledus nokritīsi", esmu apņēmusies vēl kādu brīdi pārvietoties ar velosipēdu, bet esmu "sadīviskais" un parastais braucējs, neko no viņiem nesaprotu. Pie darba viņš stāv ārā aukstumā, bet šaipusē- dzīvoklī iekšā, un man stāsta, ka riepām nepatīk temperatūras maiņas un kaput būs. Līdz kādiem mīnusiem vēl viss būs labi, ja ņem vērā, ka riepas ir parastas, nevis kādas tur speciālas? Vai jāmet jau miers, ko galīgi negribu?

(Gūgles tanti lietot māku, tur pārsvara ir par apģērbiem un kā ieziemot velo, nevis turpināt braukt.)

Paldies.

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {16}

judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Dec. 4., 2012 - 12:22 am
#

neesmu novērojusi, ka mūsu ziemās kaut kāds īpašs kaput piemeklētu riepas. ķēde rūsēs pa šļuru, tas gan. ja gribas braukt, tad nav iemesla tāpat vien mest mieru :)

Atbildēt | Diskusija


Mazs Zvērs

from: [info]violets_t
date: Dec. 4., 2012 - 12:35 am
#

Mani biedē, ka pēc 9-10h, kas pavadītas mīnus ašpadsmit grādos, ienesot siltumā riepām būšot kultūrsoks un viņas saplaisās. Un ķēdes rūsēs, un sāls dzīvu apēdīšot, to arī saka, jā.
Pagaidām miers nav :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Dec. 4., 2012 - 12:37 am
#

es dažas ziemas braucu diendienā, neko īpaši ārprātīgu ar "nespeciālajām" riepām nenovēroju. iesaku vienkārši braukt un skatīties.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Mazs Zvērs

from: [info]violets_t
date: Dec. 4., 2012 - 01:25 am
#

Mhm, tiks darīts. Paldies :)

Atbildēt | Iepriekšējais


zimbardo

from: [info]zimbardo
date: Dec. 4., 2012 - 01:47 am
#

Noteikti jābrauc. Izņemot to, ka ķēde ātrāk ņems galu, nekādu citu mīnusu izņemot pašus mīnusus nav. Svīst nav forši, bet var braukt mierīgi. Es parasti trakoju un tad viss slapjš. Lai nu, kas. bet riepas ir mazākais par ko uztraukties. Mazliet jāpierod pie sniega un ledus segumiem, bet tas ir viegli, jo ielas tīra. Braucam mierīgi un netraumējamies!

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]eermaniitis
date: Dec. 4., 2012 - 08:52 am
#

trešo ziemu nekādas riepu problēmas nemanu

ziemā tāpat nevajag pumpēt līdz 6 atmosfērām, pietiek ar 2-3 ārā - tad tā izplešanās siltumā nav tik kritiska - un riepas tāpat kā visi ķermeņi sasilst no ārpuses uz iekšu nevis otrādi

Atbildēt | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Dec. 4., 2012 - 08:54 am
#

starp citu pirmo ziemu izmantoju termoveļu un goretex jaku - varu atsaukties ļoti labi - svīst tāpatās, bet vairs to slapjumu uz ķermeņa nejūt un atbilstoši nav aukstuma sajūtas - termoveļa visus sviedrus novada nost ;)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]sursurs
date: Dec. 4., 2012 - 09:05 am
#

šitāds pats efekts uzvelkot arī kkādu vilnas (īstas vilnas >50%) apģērba gabalu :))

Atbildēt | Iepriekšējais


+100

from: [info]sursurs
date: Dec. 4., 2012 - 09:12 am
#

riepām tiešām NEKAS nenotiek (arī jau šobrīd 3ā ziema). Galvenais neuzpumpēt tikai līdz max atmosfērām laukā esot.
Kā jau teica - LIELA uzmanība jāpievērš ķēdei un zobratiem (es pag-nedēļ atklāju, ka pietiek pēc iestiepšanas dzīvoklī zobratus un ķēdi noskalot uzgāžot kādas pāris tējkannas auksta ūdens - tad neprūsē, un līdz rītam tāpat siltumā izžūst tas viss). Bet, ja nu viss jau ir aprūsējis, visu var glābt ar wd40 un zobubirsti plus lupatiņu :-)
Dubleķi ĻOTI ieteicami.
Un kā jau te teica - jāpierod braukt pa sniegu &ledu. Ja vēl pa trotuāriem var raustīties, tad, ja domā līst uz ielas, tad jābrauc pārliecinoši padomājot par to, kā/vai bremzēt, griezt stūri utt.. //plus pa ielām braucot ātrāk viss rūsēs, jo tur vairāk gāž sāli. Uz ietvēm tomēr vairāk tīra+smiltis kaisa.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Dec. 4., 2012 - 10:57 am
#

par to cepšanos tās ķēdes dēļ es nez vai vērts

man dēļ manām braukšanas manierēm, attāluma un dzīvsvara ķēde un zobratu komplekts jāmaina reizi pusgadā neatkarīgi vai sauss vai slapjšs un ziema vasara

atbilstoši kad sausāks ziemas ritenim (man divi) saleju virsū eļļu vairāk un neliekos ne zinis, kamēr atkal nejūt, ka eļļas par maz

neesmu neko ziemās mazgājis - pavasarī, kad visi slapdraņķi noskrējuši un virsējās sāls kārtas no ietvēm lietus noskalojis, nesu šo ričuku uz kapremontu vasaras "ieziemošanai" un velku atkal ārā ziemas sākumā, kad rudens dubļi piesaluši

tādējādi pēc katra slapjā perioda ar visiem dubļiem un sāļiem ķēde un zobrati tāpat čupā - ta es i neuztruacos ;)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nu ja 2i velo, mok var šitā darīties

from: [info]sursurs
date: Dec. 4., 2012 - 01:14 pm
#

man viens un sanāk nojāt pa ziemu līdz galam to, kas jāts visu vasaru jau.. Vnk fiziski ir ĻOTI grūti mīt, ja viss ir sarūsējis un nelocās, un neslēdzas, utt.. Un rūsas slānim gāžot eļļu virsū ar nekas pārāk labs nesanāk..
es nez - tu brauc pa ielām vai ietvēm? Pa ietvēm it kā nav tik traki, bet pa ielu braucot, tikko kā drusku mitrāks, tā atnes mājās velo, nenoskalo un jau pēc pāris h visa ķēde un zobrati ir vnk oranži..

Es ar netīrīju paggad tik bieži kā vajadzētu, jo nebiju izdomājusi ātru/neķēpīgu veidu kā notīrīt. Bet tā skalošana IR ātri un neķēpīgi :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Dec. 4., 2012 - 01:29 pm
#

jā - es no ielām turos pa gabalu, par laimi veloceliņš sākas imantā un beidzas pie darba ;)

bet ja uzreiz pēc eļļošanas vakarā ķēde oraņža, tad kaut kas nav labi ar eļļu - es lietoju ar vaska piedevām wet lube - slapjam laikam

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]sursurs
date: Dec. 7., 2012 - 01:46 pm
#

pēc eļļošanas nē - pēc viena izbrauciena pa ielām gan. to sāli takš uz ielām gāž tādos daudzumos, ka bikses nošļakstās un kad sakalst, var nolikt kaktā lai stāv. Nav ilūziju par to, kas notiek, kad tas viss pasākums tiek uz metāla daļām, kuras lai arī cik eļļotas, tomēr beržas viena gar otru..

Atbildēt | Iepriekšējais


putnu novērotājs

from: [info]_re_
date: Dec. 4., 2012 - 02:02 pm
#

tu iecel velo vannā uz skalošanu?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]sursurs
date: Dec. 7., 2012 - 01:44 pm
#

nē, es atklāju, ka var vnk zobratiem palikt apakšā bļodu un liet virsū ūdeni no čajņika :)))

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]po
date: Dec. 4., 2012 - 09:44 am
#

Jā, ķēdi un zobratus tiešām labāk mazgāt pēc katras braukšanas. Čakars, jā, pats neesmu tik uzcītīgs, kaut arī to saprotu un esmu braucis jau kas zina, cik daudzas ziemas.
Vēl ieteikums - neģērbies pārāk silti! T.i., nesavelc džemperus un tml., jo būs tikai ļoti karsti un svīdīsi, tas nav vajadzīgs - tā arī vieglāk saaukstētites. Galvenais, lai silti cimdi, cepure (ausis!!!) un apavi (pirksti!). Rumpim parasti karsti :)

Atbildēt