auto lietiņas

« previous entry | next entry »
Jan. 18., 2010 | 08:55 pm
posted by: pieninjsh in pajautaa

Kā mainās Tava auto patēriņš vasarā ar ieslēgtu kondišku?

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {24}

Obser Ver

from: [info]observer
date: Jan. 18., 2010 - 09:40 pm
#

+0.5 l apmēram

Atbildēt | Diskusija


from: [info]pieninjsh
date: Jan. 18., 2010 - 09:41 pm
#

Borta kompis/patēriņa mērītājs to uzrāda/fiksē jeb tas pēc izjūtām?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Obser Ver

from: [info]observer
date: Jan. 18., 2010 - 09:47 pm
#

borta kompis.
mērījums ņemts stāvošam autiņam brīvgaitā - ieslēdzam kondicionieri - nolasām - izslēdzam
iespējams, ka atkarībā no kondicionēšanas režīma kaut kas mainās, bet citādi mērījums šķiet diezgan ticams

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]unpy
date: Jan. 18., 2010 - 09:48 pm
#

uz 100km?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Obser Ver

from: [info]observer
date: Jan. 18., 2010 - 09:52 pm
#

jā, uz 100 nobrauktiem km domājams arī, bet IMO, ja brīvgaitā ir 0.5 l/h klāt, tad uz katriem nobrauktiem 100km būs ļoti līdzīgi.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]pieninjsh
date: Jan. 18., 2010 - 09:55 pm
#

Tieši tā, jo ģeneratora pretestība (prasība) no tā nemainās :)

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]unpy
date: Jan. 18., 2010 - 10:09 pm
#

Pag. Nebiji uzrakstījis, ka 0.5l/h - tālab arī interesējos par mērvienību. Pats neesmu mērījis, bet interesanti. Akadēmiska interese, praktisko pielietojumu šīm zināšanām neredzu:))

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]pieninjsh
date: Jan. 18., 2010 - 10:14 pm
#

Man arī tikai interese. Nupat sadzirdēju pāris cilvēkus, kuri apgalvo, ka ar ieslēgtu kondicionieri patēriņš palielinās pat par 3-4l/100km. Man tas šķiet diezgan absurdi, ja pieņem, ka autiņš ir tehniskā kārtībā. :))

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


:: le Minga :: alias :: Leo... ::

from: [info]le_minga
date: Jan. 18., 2010 - 10:24 pm
#

3-4 ir paarspiileets manupraat, bet 1-1,5 uzaug gan...
protams atkariigs cik jauns auto (resp. "kaada kaluma" kondishka), kur vasaraa vizinies: shosejas vai pilseetas sastreegumi utt utjp...

viens ir skaidrs - auto "eed" vairaak, ja iesleegta kondishka...
bet domaaju ne mazaak kaa, ja ziemaa kurini uz pillu klapi (tai skaitaa visu logu, kreeslu utt sildaamiemie) un sastreegumos mocies ;)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]pieninjsh
date: Jan. 18., 2010 - 10:29 pm
#

Tieši tāpēc ir šis jautājums.
Ka tas patēriņa pieaugums tieši no kondiškas ir tāds bez seguma.
Teiksim ziemā pastiprināti darbojas visa iespējama apsilde, visi logi, krēsli, bla bla. Rudenī pastiprināti tiek pūsts gaiss uz logiem lai nesvīst, tumšakos vakaros krietni ilgāk tiek darbinātas papildus apgaismes ierīces, nemaz nerunājot par tālo gaismu lietošanu..jo es reāli, dzīvē nekad neesmu jutis patēriņa pieaugumu no kondicioniera. Enerģijas zudumi ir katram gadalaikam... + vēl visi sīkumi kā nafigācijas, telefonu lādēšana, filmu skatīšanās korķos, utt.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


:: le Minga :: alias :: Leo... ::

from: [info]le_minga
date: Jan. 18., 2010 - 11:05 pm
#

te vietaa jautaajums - Uz ko un Kaa darbojas tava kondishka?
-
manam auto = vecs, prasts modelis - bez t kontroles... cik uzgriezh - tik puush... vasaraa, ja iesleedz kondishku, zuud motora jauda ... ja meegjini (kas parasti arii notiek) to palielinaat - attieciigi motoram lielaaka slodze, lielaaks degvielas pateerinjsh...

jaunaakas kondishkas "eedot" vairaak elektriibu, lai darbotos - liidz ar to - efekts taads pats kaa ziemaa ar apsildaamiem logiem - jo vairaak kurina, jo lielaaks degvielas pateerinjsh (lielaaka slodze gjeneratoram imo)...

aij - es no taam lietaam maz ko saprotu - bet shis skaidrojums (ja lasi vaaciski) likaas dikten sapraatiigs:
"Das ist schon so,
einen Liter Kraftstoff oder mehr verbraucht die Klimaanlage zusätzlich.
Das Problem ist der Kompressor, der einiges an Leistung schluckt.
Mal ganz grob:
Der Kompressor verdichtet das Kältemittel, es wird dadurch heiss.
Es wird weitergeleitet in eine Art kleinen Kühler, der vor dem richtigen Autokühler sitzt. Dort wird das heisse Kältemittel abgekühlt und verflüssigt sich durch den aufgebauten Druck.
Das nun flüssige und kalte Kältemittel wird nun in den Innenraum des Autos geleitet, wo es in einer Art Kühler wieder verdampft.
Durch die Aggregatszustandsänderung wird viel Wärme benötigt, welche aus dem Auto-Innenraum entnommen wird, dadurch wird es kalt. Dann geht es wieder zum Kompressor und es beginnt von vorn.
Dazu ist eine gewisse Leistun nötig, die vom Motor zusätzlich entnommen wird.
Das Kältemittel muss man sich vorstellen, wie eine Flüssigkeit, die bei einigen Minusgraden verdampft, ungefähr so, wie das Gas in den Feuerzeugen.
Und der Vollständigkeit halber sei noch erwähnt, dass irgendwo im Kältemittelkreislauf ein Expansionsventil ist, welches die ganze Sache steuert."

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]pieninjsh
date: Jan. 18., 2010 - 11:11 pm
#

Viss ko vāciski protu ir aizskaitīt līdz 10 :(

Man šķiet ka kondiškas vienkārši pūš. Tieši tāpat kā parastā salona apsilde. Tikai te gaisa plūsmai tiek pakļauti šķēršļi - tievas trubiņas kuras pildītas ar vielu, kura savā agregātstāvoklī ir auksta, slāpeklis piem. Tāpēc nesaprotu to lielo bazūnēšanu par degvielas patēriņu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


:: le Minga :: alias :: Leo... ::

from: [info]le_minga
date: Jan. 18., 2010 - 11:15 pm
#

nu pag' pag' - a kaa tev skjiet, kas to puushanu organizee ;)
kaads tak vinju darbina - kaads teeree savu energjiju, lai puustu ;)
+ kondishkas skjidrums ir jaatdzesee liidz tam aukstumam, kuru tev puush salonaa - tas ar nenotiek no zila gaisa - "kaads par to ruupeejas" ;) un teeree energiju - un tas noziimee - pateeree degvielu, jo energjija tak kaut kur jaaieguust ;)

vaacu textu vari meegjinaat iztulkot te:
http://translate.eu/german/german-latvian/

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]pieninjsh
date: Jan. 18., 2010 - 11:18 pm
#

Slāpeklis ir vēss by stock. Viņa dzesēšanai nekas nav jāpatērē :) tas nu ir fakts. Cits jautājums vai tieši slāpekli izmanto auto kondicionieros.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


.

from: [info]kaplacis
date: Jan. 19., 2010 - 12:50 am
#

es negribu izstīties pēc idiņa, bet tas nav freons?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


:: le Minga :: alias :: Leo... ::

from: [info]le_minga
date: Jan. 19., 2010 - 01:08 am
#

ledusskapim jaa, auto ne gluzhi :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Kemune

from: [info]kemune
date: Jan. 19., 2010 - 11:36 am
#

tieši tāpat kā ledusskapim. freonu vairs neizmanto jau sen, izmanto citus aukstumaģentus, bet princips ir tieši tas pats.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


:: le Minga :: alias :: Leo... ::

from: [info]le_minga
date: Jan. 19., 2010 - 02:14 pm
#

nu re - muuzhu dziivo, muuzhu maacies :)
shito nezinaaju - kaut kaa nebija vajadziiba liidz shim to uzzinaat ;)
Danke

Atbildēt | Iepriekšējais


Kemune

from: [info]kemune
date: Jan. 19., 2010 - 11:35 am
#

omg, atmosfēra satur 75% slāpekli, un tas ir tieši tik silts, cik ārā ir grādu.

Atbildēt | Iepriekšējais


fuckyuu

from: [info]fuckyuu
date: Jan. 19., 2010 - 08:22 pm
#

cik tad nu vēss viņš ir? ja ir siltāks par nulli pēc kelvina un viņam šāda īpašība ir nemaināma [ja reiz by stock], tad uzskati, ka tikko izdomāji mūžīgu dzinēju.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


fuckyuu

from: [info]fuckyuu
date: Jan. 19., 2010 - 09:18 pm
#

un kas man no šī video būtu jāsaskata? tas, ka šķidra gāze ir auksta? tas gan ir jaunums :)

savukārt gaiss, ko automobīļa salona dzesēšanas sistēma pūš gar šī slāpekļa caurulītēm atdziest savu siltumu atdodot tām pašām caurulītēm, bet rezultātā slāpeklis nekad un ne par matu nesasilst...?

Atbildēt | Iepriekšējais


Obser Ver

from: [info]observer
date: Jan. 18., 2010 - 10:18 pm
#

šīs zināšanas palīdz attīstīt iekšējā žīda kompleksu:)
dažreiz izdodas atcerēties, ka to kondišku var izlēgt, un, nobraucot 100km, ar prieku varam konstatēt, ka ietaupīti 30-40 santīmu. arī samazināta ietekme uz klimata pārmaiņām:P

Atbildēt | Iepriekšējais