pajautaa

auksta motora uzsildīšana

« previous entry | next entry »
Nov. 23., 2006 | 12:57 pm
posted by: agressor in pajautaa

Mythbusters cienīgs jautājums. Kā tad tur īsti ir - Kā mašīnai labāk, ja, pirms braukšanas, motoru pasilda cigaretes pīpēšanas laiku, vai močī uzreiz? Jeb ziemā jāpasilda, vasarā močī? Kas tieši kaitējās motoram, ja lieto vienu vai otru metodi?

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {32}

Māris Alksnis

from: [info]maris
date: Nov. 23., 2006 - 01:06 pm
#

It depends.

Bendzīnniekam ar manuālo kārbu var braukt uzreiz
Dīzeļus iesaka bik pasildīt pirms gāzēt
Automātus vajag minūtes 10 pasildīt lai kārbā eļļa uzsilst.

Atbildēt | Diskusija


Māris Alksnis

from: [info]maris
date: Nov. 23., 2006 - 01:07 pm
#

BTW man ir dīzeļ-automāts un ja ir bijusi auksta nakts, tad mašīna pati pasaka, ka vajag pasildīt (Preheating).

Atbildēt | Iepriekšējais


Galma Āksts

from: [info]torch
date: Nov. 23., 2006 - 01:10 pm
#

ā, tad tāpēc mans dīzeļmanuālis vakar no rīta lāgā negribēja celt...
Paldies!

Atbildēt | Iepriekšējais


GUTEN TAG

from: [info]darkz
date: Nov. 23., 2006 - 01:06 pm
#

neatceros ko tieši, bet motoru var diezgan nopietni sabojāt, ja uzreiz ieslēdz un neuzsildot iemin grīdā. vēl tur jāskatās kāds motors, parastās iešprices laikam drīkstēja sildīt spaidot gāzi, bet boxerus (t.i. subaru) tieši otrādi

Atbildēt


from: [info]kangaroo
date: Nov. 23., 2006 - 01:19 pm
#

Virs +20°C var močīt uzreiz.
-5°C līdz +19°C labāk kādu minūti pasildīt, kamēr pēc tahometra redzi, ka apgriezieni nokritušies zem štukas (tātad eļļas viskozitāte atļauj motoram strādāt ar zemākiem apgriezieniem).
Zem -5° labāk pasildīt minimums 2- 3 minūtes, bet zem tricāra pat ilgāk.

Katrā ziņā es skatos uz tahometru un klausos motoru, nevis skatos pulkstenī. Sava mašīna ir jāpazīst ;-)

Atbildēt | Diskusija


tas neizlasāmais jūzerneims

from: [info]bax55hqy8dlb
date: Nov. 23., 2006 - 01:26 pm
#

taapat kaa sava sieviete;)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


ELECTiC

from: [info]electical
date: Nov. 23., 2006 - 01:29 pm
#

Tikai kā ar mašinu gulēt?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


agressor

from: [info]agressor
date: Nov. 23., 2006 - 01:30 pm
#

vai ar sievieti art?

Atbildēt | Iepriekšējais


agressor

from: [info]agressor
date: Nov. 23., 2006 - 01:35 pm
#

ko teiksi par šo? es arī vēlvienā citā vietā to pašu jautājumu uzdevu

hacis: "Pamaojums vienkaarshs. Auksts taapat straadaa vairaak vai mazaak pa sauso, taapeec kaada jeega vinju deldeet staavot uz vietas, labaak tajaa laikaa jau nobraukt dazhus kilometrus. arii degvielas pateerinjsh buus patiikamaaks, nekaa kurinot uz vietas kaut 5 minuutes katru riitu. tikai jaaieveero ka nav veseliigi aukstam uzreiz dot pilnu slodzi. tas arii viss."

jēpis: "Gudrs cilveeks RTU pasniedzeejs Šneps sho teemu ir ljoti izsmeljoshi apstaastiijis kaut kad shausmiigi sen vienaa latvieshu auto ahurnaalaa. Doma sekojosha - ja ir automaats tad sildam deelj kaarbas ja parastaa ganjgjene tad braucam uzreiz, bet 2000 apgriezienu robezhaas tiikai neatceros to pamatojumu kaapeec veseliigaak ir braukt uzreiz."

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


toadbeauty

from: [info]toadbeauty
date: Nov. 23., 2006 - 02:00 pm
#

Piekrītu, ka nav jēgas uz vietas rūcināt.
Bet man ir gāzes aparāts. To gan labāk uzsildīt, citādi slāpst nost un vienalg nevar pabraukt - gāze par šķidru paliek vai...

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]kangaroo
date: Nov. 23., 2006 - 02:43 pm
#

Droši vien var piekrist. Bet pagaidīt kamēr apgriezieni nokrītas zem štukas man vienalga šķiet pievilcīga doma kaut vai tā paša patēriņa dēļ. Ja mašīna sākumā tāpat tukšgaitā mokās ar 1500- 1600, tad nafig man vēl mocīt un sākt braukt. Es tāpat pa pilsētu nekad nebraucu virs 1500 (ja neskaita uzsākšanu, pārkārtošanos pa joslām sastrēgumos un citus ekstrēmus). Lieku piektajā un kačāju uz kādiem 55 km/h.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


agressor

from: [info]agressor
date: Nov. 23., 2006 - 03:04 pm
#

man defaultaa gandriiz 1,5 k rpm. nu labi tik daudz nav, bet es gan dancinu mashiinu liidz 4,5k rpm

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]kangaroo
date: Nov. 23., 2006 - 03:58 pm
#

Ved uz servisu. Defoltā uzsilušam motoram vajadzētu būt zem 900, aukstam ne vairāk kā 1200. Ja vien Tev nav kaut kāds rallija aparāts, kas atpazīst tikai četrciparu skaitļus un sarkanā strīpiņa sākas pie 7000.

Pa pilsētu braukāju ar 1,6 L "A" klases mersi- ar nolūku nepārcensties sponsorējot benzīntirgotājus. Tam virs 3000 nelaižu principiāli un ar to pietiek, lai nokostu gandrīz jebkuru pie krustojuma vai sastrēgumā (pirmais un otrais ātrums baigi labi ceļ).

Tālākiem braucieniem ņemu Opel Vectra 2,0 GT. Tam ir riktīgi gari ātrumi, pie 3500 tikai ir reāla vajadzība pēc pārslēgšanās. Pie 4500 piektajā viņai ātrums būtu kaut kur 180 km/h. Tā kā Latvijā priekš tāda ātruma faktiski ceļu nav, tad pāri 4000 nelaižu (piektajā ātrumā tas dod ~150 km/h). Agrāk ar šo vīlēju arī pa pilsētu... Ja gribējas padragreisoties- pats labums. 120 zirgi pietiek, lai visādi raspaļcovščiki ar 5. sērijas bembjiem un ķūnētām hondām paliktu dusmīgi aiz nevarības (sorry, [info]glupais, neattiecini uz sevi!)        ;-)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


o515

from: [info]o515
date: Nov. 23., 2006 - 05:20 pm
#

nu nezinu, smiekliigs posts, it iipashi peedeejaa rindkopa :D

a tie 1.5k toch par daudz ir. Man piem. silts staav uz 1k a choks ierubaas uz 2k un leenaam, mashiinai uzsilstot sliid uz leju liidz tiem 1k.

Atbildēt | Iepriekšējais


agressor

from: [info]agressor
date: Nov. 23., 2006 - 06:45 pm
#

da labi nu nav tik traki, bet, protams, ka celkai (http://klab.lv/users/agressor/180503.html) pie 7ooo rpm tikai sarkanais sākās. un lai nu ko, bet benzīnu es netaupu, braucu kā velna plēsts. nav nekāds serviss vajadzīgs :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


o515

from: [info]o515
date: Nov. 23., 2006 - 07:47 pm
#

es gan parasti ar savu, arii celku, tikai vecmaaminju :) ne vairaak kaa 2.5k maucu, paretam tik liidz kaadiem 3.5k iespiezhot, neprasaas vairaak.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


agressor

from: [info]agressor
date: Nov. 23., 2006 - 09:50 pm
#

labi eš tikko pierms braukšanas paskatījos, kad iedarbina ir kāds 1400 rpm, kad sasilst (~45 sec.) iesilst 1100 rpm. bet par braukšanu man patīk spiest. viņai atverās kaut kas atverās pie 3,5 - 4! :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


o515

from: [info]o515
date: Nov. 24., 2006 - 09:39 am
#

nu ja, tas i augstu apgriezienu motors, normaali vinjsh saak iet tikai pie lieliem apgriezieniem. mans veraas uz 3.5k un otreiz pie 5.5k sajuuta, ka 2reiz pagruuzh :D

Atbildēt | Iepriekšējais


briinums

from: [info]briinums
date: Apr. 12., 2007 - 12:48 pm
#

taa ir, turbo celkai ap 3 tikai iesleedzas, zem 3 diemžēl kā moskvič, bet pēc 4k aiziet.... waawaawiiiiiwaa! kautkas jaapashtuko ko dariit pie zemiem apgriezieniem...

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]kangaroo
date: Nov. 24., 2006 - 02:58 pm
#

Celka saki? Galīgi nav mans stils. Lai labi ripo ;-)

Man, ja bendža nebūtu problēma, būtu Dodge Durango. Bet ja vēl arī nauda nebūtu problēma, tad Ford Excursion, Chevrolet Suburban vai Infinity QX-56. Lai var uz ģerevņu pēc kartupeļiem ar komfortu braukt visa ģimene.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


agressor

from: [info]agressor
date: Nov. 24., 2006 - 03:02 pm
#

džipi nav mana stihija, bet gan jau kāds viens man kādreiz būs, bet how do you like me now: http://klab.lv/users/agressor/140121.html

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]tweety_pussycat
date: Nov. 24., 2006 - 10:19 pm
#

gribu redzeet kengurinj, kaa tu ar savu vektru manu hondu sabaazisi! laikam ar jaudiigaaku masiinu par 120zs neesi braucis nuugji! :D

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


agressor

from: [info]agressor
date: Nov. 25., 2006 - 10:02 pm
#

pilnīgi man tāds čujs, ka ginis šito rakstīja :)

Atbildēt | Iepriekšējais


Nebīsties nakts, jo tai ir jau rītausma seglos

from: [info]prtg
date: Nov. 23., 2006 - 04:49 pm
#

Pamatojums vienkāršs - jebkurš motors bez slodzes uzsilst daudz lēnāk. Ar mūsdienīgu motoru jābrauc uzreiz, ar zemiem apgriezieniem un lielu slodzi.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]tweety_pussycat
date: Nov. 23., 2006 - 02:10 pm
#

es tagad uzsildu, savaadaak baigi auksts braucot ;)

Atbildēt | Diskusija


agressor

from: [info]agressor
date: Nov. 23., 2006 - 02:14 pm
#

a ko sildot nav auksts?. vai tu atskrien, iedarbini un aizksrien istabā? tā jau ekstra tiem, kuriem iežogojumā kārs

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]tweety_pussycat
date: Nov. 23., 2006 - 02:47 pm
#

jā, man privātmājas pagalmā.. es iedarbinu un skrienu istabā, pabeidzu savas mazās lietiņas un tad ar siltu braucu uz darbu ;)

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]sekls
date: Nov. 23., 2006 - 02:15 pm
#

+1

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]kangaroo
date: Nov. 23., 2006 - 05:05 pm
#

Man te nesen paziņa iepirka Volvo S80. Tur tāda fīča, ka uz atslēgas ir podziņš, kuru nospiežot mašiņš sāk silt gan salonā, gan motors. Iesaku tādu iepirkt- nevajadzēs pat no mājas iziet ;-)

Atbildēt | Iepriekšējais


Šugā faiv

from: [info]morraa
date: Nov. 23., 2006 - 04:38 pm
#

Skaties ka apgriezieni kritušies līdz tukšgaitai un var mierīgi braukt līdz temperatūras bultiņa nav normālajā stāvoklī. Tad var arī gāzt.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]kangaroo
date: Nov. 23., 2006 - 05:08 pm
#

Ko nozīmē normālajā stāvoklī?
1) ~40% mašīnu braucot pa šoseju temperatūras rādījums nokrītas uz grādiem 30 pēc Celsija, jo nestāvot sastrēgumos radiators labi ventilējas,
2) vēl procentiem 20- 30 nemaz temperatūras rādītāju nav.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: anonīmiķis
date: Nov. 23., 2006 - 06:09 pm
#

eu,paklau,es nezinu. man te apkārt ir tikai japāņi un tiem temperatūra trasē un stāvot ir apmēram vienāda. stāvot darbojas ventilators vai izslēdzas,ja hibrīds, un bultiņas arī gandrīz visem ir.

Atbildēt | Iepriekšējais