porcelāna lellīte [userpic]

9. Janvāris 2019 (12:06)

es, protams, esmu aizspriedumaina, bet dažas unikālās sniegpārsliņas bērna grupiņas vecāku vidū man ļoti liek domāt. jo skaidrs, ka savus es savakcinēšu pret visu - viņiem šādā kompānijā būs jādzīvo daudz ilgāk nekā man, bet nu vairāk kā iemācīt cēloņsakarības ja tu izdari/neizdari X, notiek Y diez vai var izdarīt. jācer, ka ar to pietiks

Comments

Posted by: Hedera helix L. ([info]hedera)
Posted at: 9. Janvāris 2019, 13:23

Tieši šorīt lasīju šo rakstu. Man iepēra frāze no antivakcinētājas: "Salāgojot iespējamos ieguvumus un riskus, es pieņēmu lēmumu atteikties pilnībā no bērna vakcinācijas." Viņa tur cītīgi stāsta, kā vākusi informāciju ap, par un pret vakcīnām, bet neviena vārda par to, ka būtu tikpat daudz veltījusi laiku slimību izpētei. Tad par kādiem salāgoties ieguvumiem un riskiem viņa tur runā?

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 9. Janvāris 2019, 14:15

jā, tas ir ļoti populāri. baidīt ar vakcīnu blaknēm, pat tām, kas būtu pie jebkuras, pat sūdīgi iedurtas potes ar fizioloģisko šķīdumu un ne vārda par pašu slimību. un temperatūru, jā. kad man ir iekšā, es pajautāju ko viņi vispār zin par slimību masalas, poliomielīts, difterija, encefalīts un vai ir lasījuši, piemēram, Remarku (Trīs draugi), kas nu mums pašiem no klasikas tur bija ar gana krāšņiem aprakstiem un bēdīgām beigām un zin, ka dilonis=tuberkuloze, krups=difterija u.tml. vai cik, piemēram, izmaksā ārstēt hepatītu ja ar tādu saslimst un kāda ir slimības gaita un blaknes ārstēšanai

bet nu man nav diži iekšā, es vismaz pati zinu ka savus savakcinēšu, cīņai ar antivax (vajadzētu popularizēt pro-disease) man nav resursu

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 9. Janvāris 2019, 14:15

un vēl ik pa laikam kādam apvaicājos vai uz gripas ballīti arī vedīs savus bērnus kad redzu ko par šo tēmu :D

Posted by: zveers ([info]lauwa)
Posted at: 9. Janvāris 2019, 15:21

Es esmu par vakcinēšanu, bet tomēr vējbakas saviem arī nevakcinēju (ja līdz skolai neizslimotu, tad vakcinētu). Izņemot vecāko, tai paspēj ielaist pirms pieteicu ārstam, ka to ne. Tagad visi jaunākie izslimojuši (jaunākais vispāŗ 2 mēnešos, tā ka vakcinēšanās nemaz nebija vairs aktuāla), ar vecāko nez ko darīt, kad tā vakcīna beigs darboties un vai vispār sargās tad, kad tā slimība ir bīstmāka, piem gados 20 vai 40. Un pret gripu arī mūsmājā neviens nevakcinējas, tur vispār loterija.

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 9. Janvāris 2019, 15:44

ja izslimoja kad zīdīja, ir iespēja, ka a.v. vispār nav izstrādājušās, tā var gadīties zīdīšanas laikā pārslimotām kaitēm

ir par šo tēmu fb lapa: https://www.facebook.com/drdanaisarova/
es vasarā/pavasarī kārtīgi iziešu cauri jaunākajai info un plāns ir vasarā sapotēt prethepatītu poti un par vējbakām papētīt citu valstu vakc. kalendārus. jo nu mums tomēr valsts naudas taupīšana reizēm izpaužas arī šajā.

Posted by: zveers ([info]lauwa)
Posted at: 9. Janvāris 2019, 16:21

Nu ta cerams izslimos kopā ar tiem, kas katru gadu dārziņā slimo. Vismaz pēc maniem novērojumiem mūsu dārziņā vējbakas parādās katru gadu un starp slimojošajiem ir gan vakcinētie, gan nevakcinētie. Kā arī starp neslimojošajiem gan vakcinētie, gan nevakcinētie, kas tāpat pamanās nesaslimt.

Posted by: Birjuza ([info]ninona)
Posted at: 9. Janvāris 2019, 16:20

Es arī vecākajai nepaspēju vējbaku poti atteikt, jaunākajai gan. Tā kā jaunākā slimoja un kontaktu nekā neierobežoju, tad pieļauju, ka vecākā saskarsmi ar dzīvu vīrusu dabūja un atbilstoši savu imunitāti iepazīstināja.
Par šo gan tāpat būtu ar ārstu jāparunā plus varbūt antivielas jāpaņem?
Ko šai sakarā darīt ar gaidāmo mazuli nezinu...

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 9. Janvāris 2019, 16:52

es gan neatteicu un visticamāk par maksu sapotēšu vēlreiz, jo nu jo:
http://veselam.la.lv/jostas-roze-atstaj-sapigas-atminas
t.i. citās valstīs viena pote neskaitās ka esi savakcinēts un drošs

antvielas vari paņemt, bet manā pieredzē arī citādi kompetenti pediatri par vakcīnām nav ļoti kompetenti, tasir mani kā māti neapmierina situācija 'neizskatās vesels, davai šodien tomēr nevakcinējam, labāk atnāc citreiz' kas praksē nozīmē ka tu ar mazu bērnu uz uz poliklīniku staigā daudz biežāk kas ir absurds, īpaši ja formāli jau ir jāsāk dārziņš vai tml.
bet nu jā, arī mani kā grūtnieci pret garo klepu ar bērnudrošo vakcīnu neviens negribēja potēt (Austrālijā šo praktizē lai tuvojoties dzemdībām pienā jau būtu a.v.) un uz beigām es vnk nebiju spējīga triekties uz infektoloģijas centru, kas vispār ir gandrīz vienīgie kas nebaidās potēt grūtnieces

Posted by: Birjuza ([info]ninona)
Posted at: 9. Janvāris 2019, 17:06

Man pirms dažiem gadiem (iespējams, ka reizē ar P vējbakām) bija herpe (potenciāli tā pati roze) uz viena sāna. Man gan daudz netraucēju, pie ģim.ārsta devos, jo tai pašā pusē padusē pie krūts bija bumbulis. Kas izrādījās palielināts limfmezgls tās herpes dēļ.
Būtībā esmu par visa kā potēšanu, bet tās vējbakas... Par tām joprojām neskaidrības.
M es pēc vējbaku potes pārtraucu potēt, jo viņai bija drausmīgs dermatīts un tieši kļuva skaļāki tie alternatīvie viedokļi (un man bija tikai kādi 24 gadi). Tagad smadzeņu vairāk. Bet tās vējbakas, tās vējbakas... :D
Tagad jau arī M daudz kas no iekavētā sapotēts, mums laba pediatre.

Posted by: Antuanete ([info]antuanete)
Posted at: 9. Janvāris 2019, 17:10

Ar vējbakām ir skaidrs tas, ka būs jārevakcinē. Tāpat kā, piemēram, difterija - par to nez kāpēc neviens “ballītes” netaisa. Arī maziem bērniem vējbakas var būt smagas, nevar jau zināt, ka konkrēti Tavam paveiksies. Plus arguments ir roze vēlākos gados, arī var būt nekas īpašs, bet var būt smaga norise, kāpēc lieki riskēt?
Vispār ja visi normāli vakcinētos, tad nebūtu jābaidās no saslimšanas vēlākos gados, jo vienkārši nebūtu kur izplatīties tām vējbakām, bet tas diemžēl tuvākajā desmitgadē nespīd...

Posted by: Birjuza ([info]ninona)
Posted at: 9. Janvāris 2019, 17:16

Bet taču gribas ticēt, ka kaut ko no pieejamā var arī nepotēt un izbraukt čikiniekā :D

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 9. Janvāris 2019, 17:27

es domāju ka būs arvien vairāk inumoloģisko pētījumu. paskaties kā nesen ir sākuši saistīt galvassāpes un artrītus ar masalām. un lielā mērā tādēļ, ka diagnostika un analīžu bioķīmija uzlabojas
un vēl jau arī tas, ka tā saskaitīšana tomēr ir kļūdaina. tasir kopā skaitās gan tie, kas ir vakcinēti un kam imunitāte darbojas ar tiem, kas kādreiz bijuši vakcinēti, bet kam antivielu titrs ir nepietiekošs

vispār laba šitā diskusija, atcerējos ka man difterija pašai jāiepotē, tad atlika to limfmezgu dēļ, tad nebija jēgas iet uzprasīties jo valstij sāka beigties vakcīnas

Posted by: Antuanete ([info]antuanete)
Posted at: 9. Janvāris 2019, 17:12

Jā, tas, ka neļauj vakcinēt pie saaukstēšanās, noveda pie tā, ka J nav līdz galam pret encefalītu vakcinēts. Un par grūtniecibas laiku vispār psc, es arī ar šo saskāros. Mierināju sevi, ka garais klepus pie mums nav pārāk izplatīts, lai būtu liels risks.

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 9. Janvāris 2019, 17:24

jā, visu laiku nebija un tad pēkšņi iepriekšējā gada beigās traģēdija :(

Posted by: smille ([info]smille)
Posted at: 9. Janvāris 2019, 17:42

Kas tā par garā klepa poti pieaugušajiem? (Vai tieši grūtniecēm?)

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 9. Janvāris 2019, 18:18

https://www.nhs.uk/conditions/pregnancy-and-baby/whooping-cough-vaccination-pregnant/
https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/HealthyLiving/immunisation-and-pregnancy

sorrī, es tev metu ar linkiem ko esmu lasījusi sen, man vēl jāpaspēj drusku uzkopt pirms daži mostas un citi pārnāk no b/d. par to kā notiek LV jāskatās SPKC mājaslapā, bet tur ir vispārīga info. man šķiet, ka ar šo tāpat kā pneimokoku vakcīnu peiaugušajiem - var prasīt ģ.ā. recepti, bet tas noteikti ir maksas pakalpojums un vispirms jānoskaidro vai konkrētā vakcīna ir VC4 vai Infektoloģijas centra vakcinācijas kabinetā.

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 9. Janvāris 2019, 16:53

t.i. šajā tēmā tāpat daudz jārokas pašam, bet iesaku pieseivot to fb lapu kao augstāk ielinkoju

Posted by: vai tad ([info]mansgan)
Posted at: 9. Janvāris 2019, 18:44

nav jārokas, var aiziet pie Dr. Medņa par 90 eirām, visu izskaidros, kā stāv. ij vēl preparātu Thuja iedos.

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 9. Janvāris 2019, 18:59

ko īsti tu gribēji teikt ar šo komentāru?

Posted by: vai tad ([info]mansgan)
Posted at: 9. Janvāris 2019, 19:44

īsti neko. ka homeopāts dr. Mednis zina labāk...

Posted by: lavendera ([info]lavendera)
Posted at: 10. Janvāris 2019, 10:44
taramparam!

es ar nesapratu, ko viņš īsti grib teikt, bet šis viņa komentārs ir šā dēļ:
http://klab.lv/users/lavendera/1839360.html#cutid1

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 10. Janvāris 2019, 13:24

nekad nespēju visam izsekot līdzi :D
kad būs laiks, izlasīšu. man gan parasti šāda veida rakstos nepatīk tā pamatdoma ka vakcinē jo neiedziļinās un iedziļinoties izvēlas nevakcinēt. jo es zinu ļoti daudzus vecākus, kas iedziļinās ne tikai vakcīnās, to sastāvos, dažādu atšķirīgu kalendāru veidos, bet arī par pašām slimībām nebaidās palasīt un tomēr pieņem informētu lēmumu vakcinēt jo saprot kā darbojas imūnsistēma

Posted by: vai tad ([info]mansgan)
Posted at: 24. Janvāris 2019, 18:59

(atvainojos par vēlo piebildi)
tici man, lavendera un dr. Mednis vairs neseko Tavai domai apmēram no pirmā teikuma vidus. viņi ir iedziļinājušies un saprot, ka vakcīnu mērķis ir iznīdēt pasauli. nē, ļaut big farmai nopelnīt. nē, pag, kā tur īsti. ai, vienvārdsakot, slikti!

23 Lasīt komentārus piebilst