Comments: |
| From: | marija |
Date: | April 11th, 2011 - 11:24 am |
---|
| | | (Link) |
|
par veģetārismu dzirdu pirmo reizi
From: | divi_g |
Date: | April 11th, 2011 - 11:38 am |
---|
| | | (Link) |
|
Imho tas viss nāk kā atbalss no Krievijas. Pie mums vismaz puse sabiedrības dzīvo Krievijas informācijas telpā, un te nu ir rezultāts.
| From: | helvetica |
Date: | April 11th, 2011 - 11:40 am |
---|
| | bet es dzivoju lv informācijas telpā | (Link) |
|
nezinu, nezinu, man tā šķiet kkāda kompleksāka parādība, ko nevar noreducēt tikai uz vienu iemeslu.
From: | divi_g |
Date: | April 11th, 2011 - 11:41 am |
---|
| | Re: bet es dzivoju lv informācijas telpā | (Link) |
|
Protams, pieskaitam vēl krīzi klāt, kas parasti radikalizē visus pēc kārtas (pat mērenie kļūt mēreni radikāli :)) utt utjp.
| From: | helvetica |
Date: | April 11th, 2011 - 11:42 am |
---|
| | Re: bet es dzivoju lv informācijas telpā | (Link) |
|
(grūši nopūšas un ievelk vēl vienu ķeksīti listē par labu mājiņai uz vistas kājiņas tumšā meža pašā vidū)
From: | divi_g |
Date: | April 11th, 2011 - 11:44 am |
---|
| | Re: bet es dzivoju lv informācijas telpā | (Link) |
|
(mīnusi listē arī ir diezgan krietni, ja kas)
| From: | helvetica |
Date: | April 11th, 2011 - 11:49 am |
---|
| | http://www.imdb.com/title/tt0068762/ | (Link) |
|
nabadzīgas drēbes, pusbads, aukstums etc., ir taisnīga samaksa par mieru un brīvību.
From: | divi_g |
Date: | April 11th, 2011 - 11:52 am |
---|
| | Re: http://www.imdb.com/title/tt0068762/ | (Link) |
|
Nu brīvība ir diezgan nosacīta imho.
| From: | helvetica |
Date: | April 11th, 2011 - 11:54 am |
---|
| | Re: http://www.imdb.com/title/tt0068762/ | (Link) |
|
vismaz no informācijas un no "pienākuma zināt"
bet šķiet, ka šī saruna reiz jau ir bijusi un Tu neesi dabas piekritējs :DDD
From: | divi_g |
Date: | April 11th, 2011 - 11:58 am |
---|
| | Re: http://www.imdb.com/title/tt0068762/ | (Link) |
|
No informācijas jau var izvairīties arī šeit, izslēdzot datoru :)
Neatminu, vai ir bijusi. Ar dabu ir tā, ka man ir dažas alerģiju izraisītas problēmas ar to + nepatīk lauku darbi, taču šajā kontekstā es vairāk domāju par to, ka nodrošināt puslīdz normālus un drošus apstākļus meža vidū ir grūtāk, nekā pilsētā; faktiski to nevar izdarīt viens-divi-trīs cilvēki, tam ir vajadzība saime/kopiena/ciemats.
| From: | helvetica |
Date: | April 11th, 2011 - 12:00 pm |
---|
| | Re: http://www.imdb.com/title/tt0068762/ | (Link) |
|
es zinu, ka Tu manu retorisko žestu uztvēri ļoti praktiski un pragmatiski, mīlīgi :)
From: | divi_g |
Date: | April 11th, 2011 - 12:01 pm |
---|
| | Re: http://www.imdb.com/title/tt0068762/ | (Link) |
|
Es, kā cilvēks vienkāršs, uzreiz sāku domāt par praksi :D
| From: | helvetica |
Date: | April 11th, 2011 - 01:21 pm |
---|
| | Re: http://www.imdb.com/title/tt0068762/ | (Link) |
|
zinu, tāpēc arī saku, ka "mīlīgi" :D
From: | divi_g |
Date: | April 11th, 2011 - 02:34 pm |
---|
| | Re: http://www.imdb.com/title/tt0068762/ | (Link) |
|
Bik dīvains apzīmējums :D
| From: | chimera |
Date: | April 11th, 2011 - 12:38 pm |
---|
| | Re: http://www.imdb.com/title/tt0068762/ | (Link) |
|
nesanāk, atvečaju! [to saka cilvēks, kam nav ne tv, ne radio, un kurš nelasa ziņu portālus, atskaitot cibu].
sabtransportā tāpat skan rādio, a ja neskan - skan līdzpilsoņu balsis par to pašu, par to pašu vien! vai vienkārši satiec kādu un gribot negribot uzzini Visu.
tad atliek tikai tupēt pagrabā. mežš ir sebjektīvi patīkamāka opcija :)
From: | divi_g |
Date: | April 11th, 2011 - 12:44 pm |
---|
| | Re: http://www.imdb.com/title/tt0068762/ | (Link) |
|
Pleijeris uz ausīm? :)
| From: | chimera |
Date: | April 11th, 2011 - 12:47 pm |
---|
| | Re: http://www.imdb.com/title/tt0068762/ | (Link) |
|
a kā nevaru pie pleijeriem pierast, tā nevaru.
bet tas tā - mani tas viss nekaitina, esmu rūdīta - vnk norāde, ka izslēgts dators maz ko maina :)
From: | divi_g |
Date: | April 11th, 2011 - 12:50 pm |
---|
| | Re: http://www.imdb.com/title/tt0068762/ | (Link) |
|
Nez, man mainītu. TV kanālus neskatos (kaut gan tad skatītos, visticamāk), avīzes nelasu, mašīnā skan stacija bez ziņām...
es nezinu kā ar pārmaiņām, bet kas attiecas uz veģetārismu, lūk piemērs no dzīves:
es reizēm eju ēst uz sab. ēdināšanas uzņēmumu x, tā kā tr strādā mana kursabiedrene - reizēm var socializēties pusdienu pārtraukumā - papļāpāt "par veciem laikiem" u.tml...; reiz es viņai pajautāju, klau, kā tas nākas, ka ēdienas ar nosaukumu "gavēņa zupa" ir gandrīz beigusies, bet soļanka vēl ne tuvu - tas laikam cenas dēļ, ja? (piebildīšu, ka cenu ne vienam ne otram produktam nezināju), šī atbild - nē, tauta vairāk pērk veģetāros ēdienus, pie tam - neatkarīgi no cenas!!!
es paņēmu savu pārtiku un apsēdos...
es sabēdināšanas iestādēs arī spiežu uz veģetārismu. gaļu ir iespējams samaitāt daudz vairākos veidos.
emm vai tiešām kādam vēl ir palikušas ilūzijas par divkopienu valsts nākotni? multikulturālisms ir bankrotējis - francija un vācija lieliski piemēri ;) neteikšu ka patīk dzintara metodes, bet vektors, manuprāt, precīzs - par toleranci jāaizmirst, ja grib izdzīvot
labākais no reālistiskajiem rezultātiem, tavuprāt, tad būtu kāds?
sāksim ar to, ka latvijas vidusskolas negatavos iestājeksāmeniem krievijas augstskolās, bet latvijas augstskolās
jo būsim godīgi, šobrīd krievu skolas tieši uz to orientējas un to, ka tautieši dodas studēt uz pēterburgu, maskavu un kaļiņingradu ar latvijas diplomiem ... pie kam tikai daļu - tas neliecina par vienotas valsts apveidiem vismaz no mana skatu punkta
protams pie šī paša, kam tad vispār skolas ko gatavo - ar divnieku var (varēja) absolvēt sākot no pirmās un beidzot ar pacmito klasi - kādu priekšmetu vispār neapgūstot - par pakāpjveida izglītības sistēmu ar profesionālo un akadēmisko novorzienu - tas viss tam vēl pakārtojas klāt
kas tas ir?! krievi krievi! vai vispāŗ ir apjausma cik daudz dažādu citu nacionalitāšu dzīvo latvijā?! cik daudz ir jauktās ģimenes?! pat ja tas nacionālisms ir tik ļoti svarīgs, tad labpatiktos, ka tiktu stiprinātas un attīstītas savas pozīcijas, nevis domāts, kā apčakarēt, degradēt un padarīt neciešamu dzīvi visiem tiem, kas "nav mūsējie" - un atgādināšu vēlreiz, "nav mūsējie" ļoti daudzi, kas nav krievi un nabaga latvietīšiem personīgi nav neko pāri izdarījuši.
atkal kaut ko nesaprotu - latvijai būtu jāangažē skolas, kas gatavo studentus svešām valstīm vai savai?
un ko nozīmē apčakarēt? mācīt bērnam ķīmiju desmit gadus krieviski un pēcāk iemest universitātē, kur aš dva o sauc par hādivio nav lielāka apčakarēšana? un tas pats fizikā, matemātikā etc
Vai tu sašūti arī par letiņiem, kas savus bērnus uz angliju un franciju skolties sūta, vai arī tikai par krieviem, kas brauc uz Ru? Latvija ir EU līdz ar ko skolēnu un studentu aprite starp dalībvalstu u.c. augstskolām ir gan iespējama, gan tiek arī veicināta. Arī uz latviju studēt un strādāt brauc ļaudis gan no 3 pasaules valstīm, gan arī no Eiropas un Skandināvijas, kur problēma? otrkārt, ja valstī nav iespējas radīt darba vietas, tad es nezinu, vai būtu jāsašūt, ka ļaudis meklē atbilstošākas iespējas studēt un/vai strādāt.
es pati uzskatu, ka valsts skolām būtu jābūt latviešu skolām un + valstij būtu ar kkādu resursu % jāpiedalās minoritāšu izglītības iestāžu atbalstā, pa lielam atstājot to kā pašu šo minoritāšu kopienu lietu. Noteiktais stundu un priekšmetu skaits latviešu valodā ir jau noteikts un eksistējošs, skolēni arī citvalodīgajās skolās apgūst latviešu valodā ne tikai gramatiku un literatūru.
ko nozīmē valstī nav iespējas radīt darba vietas - ej un radi! ;)
ar ko tavs uzskats atšķiras no dzintara uzskata, īpašas atšķirības nesaskatu - ja nu kāda nianse, bet tas jau metožu jautājums ne vektora
Izdzīvot? bet kādā sabiedrībā? neandertāliešu, kas savas robežas iezīmē, tās apčurājot? es domāju, ka šī cīņa "par izdzīvošanu" beigsies līdz ar visādu čurbašu sabraukšanu šeit. tad urrāpatriotiem nebūs vairs self-indulging attaisnojuma par krieviem un vēsturisko taisnīgumu un pilnā mērā nāks laukā brutāls nacisms pret jebko, kas nav "mēs paši".
es godīgi sakot nedomāju, ka letiņiem ir baigās izredzes izdzīvot, ja vien viņi nepiedāvā tik attīstītas vērtības, kas varētu kļūt par piemēru citiem un kurām solidarizēties varētu visi saprātīgie un domājošie ļaudis, kā nekā ļaudis laika gaitā ir raduši daudz un dažādas kopā būšanas formas un čakarēt dzīves, lai uzturētu dzīvu kkādu imagināru "nacionālisma" ideju ir diezgan sviestaini
pati raksti par citiem - citiem uzčurāt uz tām vērtībām tāpat kā neandertāliešiem uz robežām - francijā trešā paaudze pilnīgi ignorē visas fraņču vērtības, izņemot pabalstus ;) un ar tādiem citādi kā neandertāliešu metodēm cīnīties nevar - ko lieliski pierāda arī sarkozī
es saku, eiropas nākotne ir kastīlijas izabella un ferdinands!
atgādināšu, ka "vērtības" ir nemateriāli čekpointi (Zinātnē ir redzami visdažadāko krāsu cilvēki ar viseksotiskākajiem vārdiem), ar kuriem var solidarizēties cilveki, neatkarīgi no materiālajiem paramtriem a ļa ādas krāsa, teritoriālā piederība etc. Līdz ar ko apzīmogot noteiktas etniskas grupas kā defaultā nespējīgas dalīt kkādas vērtības, tikai balstoties to izcelsmē, man šķiet diezgan muļķīgi.
atkal muļķības runā - nekur par izcelsmi neesmu runājis, bet tieši par vērtībām
un viņas ir kardināli antagoniskas tajā pašā islāmā un sekulārajā sabiedrībā kulturālās vērtības pie kam ;)
un tādam tu vari celt savas sekulārās, kristietiskās, budiskās, vispārcilvēciskās, nemateriālās vai kādas vērtības cik augstu gribi tādam musulmanim tās būs tukšs purkšķis
jo identificēties tā trešā paaudze ar fraņčiem nevar/negrib, jo redzi multikulturālisms un jūs esat jūs un mēs esam mēs - a kas ir viņi, pareizi, par savējiem (atrautiem trīs paaudzēs no dzimtās cilts vai praida) viņus sauc tik mulla medresē, kur visi brāļi - lūk arī zeļ pūrisms ticībā un ignorance uz tavām vērtībām ;)
būtu uz sitiena viņus par fraņčiem taisījuši, nevis spēlējušies ar multikulturālismu, moš ar asimilētu, kā ķīnieši mongoļus ;D i nekāds multikulturālisms ar vispārcilvēciskajām vērtībām
labrīt, civilizācijas vēsturē nav gluži tādu brīžu, kad vienu teritoriju apdzivotu tikai viena tauta ar vienām vērtībām un politisko/reliģisko etc. vektoru. Vienmēr ir kkāda tautu kišmišs. Tad nu jautājums ir, kā risināt to visu, lai pēc iespējas vairāk ļaudīm ir labi ar pēc iespējas mazāk ciešanām. iespējas daudz un dažādas, protams, tad nu prātuļojam
ko tur prātuļot - vai nu pamatnācija uzpiež savas vērtības un neapmeirinātie sēž klusi tūbiņā sēcot (kārtības ieviešana groznijā), vai arī tiek uzrīkota kosova -- citas iespējas nevaid
ja vajag piemērus var pameklēt arī demokrātijas citadelē, kā kultūru iedvesa mormoņiem ;)un citus piemērus
tāpat kā apstākļi pāris gs atpakaļ radīja nepieciešamību/iespēju nonākt pie tādas "nācijas" idejas, tā es ceru, ka arī šobrīd radīsies kkas vienojošs, kas būtu atbilstošaks mūsdienu dzīves apstākļiem, iespējām un vajadzībām, nekā šis senilais un vardarbīgais konstrukts. Nav zvanīts, ka arī to pēc gadsmitiem nevērtēs kā mēslu un ļaunumu, bet, nu, šobrīd dzīvot tajā koloniālisma atraugā nav visnotaļ patīkami.
vai arī par mēslu uzskatīs niekošanos ar nācijas idejām un izvirtušo fraņču humānisma teorijām
tā jau tas vienmēr ir, Rietumu kultūras pamatā iestrādātais antīkās Grieķijas mantojums bija spļāviens sejā Eģiptes tūkstošgadīgajam viedumam, kristiānisms iedeva brutāli pa kājstarpi grieķromiešu zinātnei, dzīvespasaulei u.t.t., u.t.jp. Pozitīvais aspekts, vardarbībai tomēr ir tendence mazināties, un šie "atkritieni" izskatās, ir nepieciešami, lai ar pozitīvo "pašmācības" piemēru advancētu arī iepalikušos brāļus un māsas pasaulē :DDD lai, tas viss sviests, pietiek.
cheerz :*
Principā, tavs ieteikums ir standarta instrumentālisms nacionālajos jautājumos, visbiežāk izmantots populistiskiem mērķiem - modelēt un kontrastēt iedomātu kopienu (šķīsta valoda, kultūra, teritorija un fizioloģija) pretstatā ārējiem spēkiem. Fakts, ka izolētos gadījumos šāda prakse rezultējas vardarbībā, nepadara to par kaut kādu politisku paradigmu, ko jāņem par pamatu plānu izstrādē (tas ir morāls bankrots), bet ir jāņem vērā gan. Ekonomiskie un sociālpolitiskie globalizācijas un attiecīgi - lokalizācijas procesi (kuros augstākminētā modelēšana arī ietilpst) paģēr jaunus, citus risinājumus un izpratni par, piemēram, tik ļoti iemīļoto terminu multikulturālisms.
tas ko tur paģēr un ko tas savukārt rada ir standarta situācija ar mūriem un izabellu ;)
vairāku gadsimtu piemēri parāda, ka noslēgtas kultūras kā islāms, kurš savas formas un satura pēc nevar integrēt jaunas idejas vai virzienus, jo korāns ir a) pabeigts un b) pilnīgs, nevar un arī negrib nekur integrēties - un neviens to viņam nepiespiedīs ;)
vot, kā var integrēt vai multikulturālot islāmistu ;) smieklīgi ;D
var radīt apstākļus, ka tie, kas iedzimuši islāmā, bet dzīves laikā tomēr vairs nevēlas praktizēt, varētu tikt prom un turpināt dzīvot neapdraudēti (veselas kustības musulmaņu sieviešu atbalstam šajā jautājumā btw., džekiem vieglāk).
un kā grasies "integrēt" balto latvieti, kas aizkonvertējies uz islamu, piemēram. vai uz to pieveram acis? un apart of musulmanisms ir vēl savs labs desmits visādu reliģisku figņu un sektu. Labāk vairāk, nekā viena vai divas.
nu var jau diskutēt par nerimstošo disputu starp katoļiem un nekatoļiem par mūžseno dzīvības pārtraukšanas jautājumu ;D
šajā strīdā tomēr katoļus parasti nosēdina uz koka soliņa, lai purkšķ sev zem vīraka, bet nesmirdina publikā ;D
p.s. par atkonvertēšanos no islāma ir korānā rakstīts nāvessods! kas jāizpilda pirmajam īstenticīgajam, kas tiek klāt.
Islāmā ir vairākas Korāna interpretācijas skolas (tāpat kā kristietībā, piemēram), līdz ar to runāt par kaut kādu vienu islāmu un noreducēt to uz fanātiķiem ir neadekvāti. Un šis ir viens tipisks piemērs sliktam termina kultūra izmantojumam. Aiz šāda kultūras diskursa veiksmīgi tiek slēptas dažādas sociālpolitiskas un ekonomiskas neveiksmes un slēptais rasisms, kas iet roku rokā ar, piemēram, graustu rajoniem un "viņiem raksturīgo" noziedzību.
es runāju par tīro islāmu, jeb pūrismu ticībā - salafītismu, ja tā gribi, kurš vienīgais uzņem apgriezienus eiropā, kā atrauts no cilšu un tautu tradīcijām (tieši šeit stājas spēkā trešās paaudzes likums, kas vairs sevi neidentificē ar izcelsmes valsti, vai arī ir jaukteņi) un kas tiek dāsni subsidēts no saudu šeihu maciņiem ;D
vienīgi bekhteši islāms uzņēma nesenkā apgriezienus, kad sabruka albānijas totalitārisms - citas islāma formas stagnē, vai padodas salafītisma spiedienam
paskatamies uz ēģipti, tunisiju, turciju, kuras pirms pirmā pasaules kara bija praktiski eiropeiskas valstis - šobrīd islāms tā vistīrākajā izpratnē triumfē ;)
Acīmredzot, pie visa vainīgs tas islāms. Tomēr man rodas iespaids, ka tā ir tāda vienvirziena kategorizēšana, pretēji tam, ka sociālie procesi ir dinamiska sistēma, kas var veicināt polarizāciju, vai arī to kavēt.
vai kādam ir kāda (stulba) iedoma, ka islāmā ir kāds divvirzienu ceļš?
par atkonvertēšanos korānā rakstīts tikai viens soda mērs - nāve! bez tam jau pati konvertēšanās notiek ģimeniski - vīrs kopā ar sievu un bērniem .... loģiski, ka šajā situācijā sievai izdomāt, ka viņa tomēr kristiete vai budiste ;DD vai vispār sekulāra būtne ;DDD pasmaidīsim kopā?
| From: | helvetica |
Date: | April 11th, 2011 - 08:32 pm |
---|
| | lielāks musulmanis par pašiem musulmaņiem? | (Link) |
|
pabrowsē Uk, Fr u.c. atbalsta organizācijas tieši šādiem cilvēkiem. Gan tiem, kas pēcak turpina praktizēt musulmanismu vieglā formā (kamōn, visās reliģijās ir gradācijas no totālas ortodoksijas līdz "es esmu ticīgs, bet nepraktizēju") vai arī novēršas! Problēmu tur ir ne mazums, tajā skaitā personības sakarā, kas ir veidojusies musulmanisma vidē, bet, nu, tur arī var runāt par nākamajām paaudzēm, kur darbojās tās, kas pašas reiz ir izvēlējušās tikt prom etc. un paradoksālā kārtā, šādas organizācijas ir arī austrumu valstīs, kurās, akvai akvai ir arī starptautiski zināmas pētnieces, zinātnieces, mūziķes, režisores - gan ar lakatiem, gan bez.
| | Re: lielāks musulmanis par pašiem musulmaņiem? | (Link) |
|
un? kādi rezultāti? daudzas no paraņdžas izkāpušas ir uzvilkušas bikini? ;DD
tufta tas viss ... nav vērts pat runāt par
| From: | helvetica |
Date: | April 11th, 2011 - 08:56 pm |
---|
| | Re: lielāks musulmanis par pašiem musulmaņiem? | (Link) |
|
žēl
tak, ko sūdu ēģiptes, paskaties uz latvijas islāmu - tradicionālais vidusāzijas islāms klusi čuņčina, kamēr melno imigrantu un lativjas konvertēto un ēģiptē salafītu medresēs apmācīto (pa saudu naudu imho) tīrais islāms taisa islāma kustības NGO, uzstājas ar prasībām televīzijā aizliegt multfilmas etc etc ;)
Tas nav nekas neparasts, ka populisti un fanātiķi artikulē visskaļāk.
parastā sabiedrībā populisti vai fanātiķi ir kāds noteikts %, kas mainās atkarīgi no ārējiem apstākļiem, bet atgriežoties pie normāla stāvokļa atlkal ieņem ierasto apjomu - ar islāmu tā nav - viņi nesamazinās un ar šo islāma formu, salafītiem, jo īpaši
Es tā kā cenšos ievirzīt uz tiem "ārejiem apstākļiem", bet diskusija nemitīgi velk atpakaļ uz islāmisko smaguma centru. Lai kā, man tagad jādodas. Paldies un jauku dienu.
Skaidrības labad gan jāpiebilst, ka runājot par "trešo paaudzi", izcelsme tiek implicēta.
vācijā tādas pašas problēmas rodas ar jaunatgrieztajiem vāciešiem ;) kas konvertējas islāmā ;D
| From: | up |
Date: | April 11th, 2011 - 04:37 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Ir ir kaut kas gaisā. Man atkal visvairāk uzkrīt tā kustība, kur visi ir ļoti alternatīvi, ekoloģiski un sadodas rokās lai nestu gaismu, attīstītu intelektu un audzētu sevī labestības koku, nu a la Dūles raidījumu dalībnieki un skatītāji. Un kad tu neesi ar mieru uzvesties ar tādu pat patosu, tad tevi aplamā par sociāli impotentu un novēršas. Un vēl nošausminās, ka Dievs tādiem ļauj radīt bērnus.
Vienvārdsakot, tagad visi katrs pa savam tik kruti, ka vairs apdirst nav ko. | |