Comments: |
labrīt, civilizācijas vēsturē nav gluži tādu brīžu, kad vienu teritoriju apdzivotu tikai viena tauta ar vienām vērtībām un politisko/reliģisko etc. vektoru. Vienmēr ir kkāda tautu kišmišs. Tad nu jautājums ir, kā risināt to visu, lai pēc iespējas vairāk ļaudīm ir labi ar pēc iespējas mazāk ciešanām. iespējas daudz un dažādas, protams, tad nu prātuļojam
ko tur prātuļot - vai nu pamatnācija uzpiež savas vērtības un neapmeirinātie sēž klusi tūbiņā sēcot (kārtības ieviešana groznijā), vai arī tiek uzrīkota kosova -- citas iespējas nevaid
ja vajag piemērus var pameklēt arī demokrātijas citadelē, kā kultūru iedvesa mormoņiem ;)un citus piemērus
tāpat kā apstākļi pāris gs atpakaļ radīja nepieciešamību/iespēju nonākt pie tādas "nācijas" idejas, tā es ceru, ka arī šobrīd radīsies kkas vienojošs, kas būtu atbilstošaks mūsdienu dzīves apstākļiem, iespējām un vajadzībām, nekā šis senilais un vardarbīgais konstrukts. Nav zvanīts, ka arī to pēc gadsmitiem nevērtēs kā mēslu un ļaunumu, bet, nu, šobrīd dzīvot tajā koloniālisma atraugā nav visnotaļ patīkami.
vai arī par mēslu uzskatīs niekošanos ar nācijas idejām un izvirtušo fraņču humānisma teorijām
tā jau tas vienmēr ir, Rietumu kultūras pamatā iestrādātais antīkās Grieķijas mantojums bija spļāviens sejā Eģiptes tūkstošgadīgajam viedumam, kristiānisms iedeva brutāli pa kājstarpi grieķromiešu zinātnei, dzīvespasaulei u.t.t., u.t.jp. Pozitīvais aspekts, vardarbībai tomēr ir tendence mazināties, un šie "atkritieni" izskatās, ir nepieciešami, lai ar pozitīvo "pašmācības" piemēru advancētu arī iepalikušos brāļus un māsas pasaulē :DDD lai, tas viss sviests, pietiek.
cheerz :*
Principā, tavs ieteikums ir standarta instrumentālisms nacionālajos jautājumos, visbiežāk izmantots populistiskiem mērķiem - modelēt un kontrastēt iedomātu kopienu (šķīsta valoda, kultūra, teritorija un fizioloģija) pretstatā ārējiem spēkiem. Fakts, ka izolētos gadījumos šāda prakse rezultējas vardarbībā, nepadara to par kaut kādu politisku paradigmu, ko jāņem par pamatu plānu izstrādē (tas ir morāls bankrots), bet ir jāņem vērā gan. Ekonomiskie un sociālpolitiskie globalizācijas un attiecīgi - lokalizācijas procesi (kuros augstākminētā modelēšana arī ietilpst) paģēr jaunus, citus risinājumus un izpratni par, piemēram, tik ļoti iemīļoto terminu multikulturālisms.
tas ko tur paģēr un ko tas savukārt rada ir standarta situācija ar mūriem un izabellu ;)
vairāku gadsimtu piemēri parāda, ka noslēgtas kultūras kā islāms, kurš savas formas un satura pēc nevar integrēt jaunas idejas vai virzienus, jo korāns ir a) pabeigts un b) pilnīgs, nevar un arī negrib nekur integrēties - un neviens to viņam nepiespiedīs ;)
vot, kā var integrēt vai multikulturālot islāmistu ;) smieklīgi ;D
var radīt apstākļus, ka tie, kas iedzimuši islāmā, bet dzīves laikā tomēr vairs nevēlas praktizēt, varētu tikt prom un turpināt dzīvot neapdraudēti (veselas kustības musulmaņu sieviešu atbalstam šajā jautājumā btw., džekiem vieglāk).
un kā grasies "integrēt" balto latvieti, kas aizkonvertējies uz islamu, piemēram. vai uz to pieveram acis? un apart of musulmanisms ir vēl savs labs desmits visādu reliģisku figņu un sektu. Labāk vairāk, nekā viena vai divas.
nu var jau diskutēt par nerimstošo disputu starp katoļiem un nekatoļiem par mūžseno dzīvības pārtraukšanas jautājumu ;D
šajā strīdā tomēr katoļus parasti nosēdina uz koka soliņa, lai purkšķ sev zem vīraka, bet nesmirdina publikā ;D
p.s. par atkonvertēšanos no islāma ir korānā rakstīts nāvessods! kas jāizpilda pirmajam īstenticīgajam, kas tiek klāt.
Islāmā ir vairākas Korāna interpretācijas skolas (tāpat kā kristietībā, piemēram), līdz ar to runāt par kaut kādu vienu islāmu un noreducēt to uz fanātiķiem ir neadekvāti. Un šis ir viens tipisks piemērs sliktam termina kultūra izmantojumam. Aiz šāda kultūras diskursa veiksmīgi tiek slēptas dažādas sociālpolitiskas un ekonomiskas neveiksmes un slēptais rasisms, kas iet roku rokā ar, piemēram, graustu rajoniem un "viņiem raksturīgo" noziedzību.
es runāju par tīro islāmu, jeb pūrismu ticībā - salafītismu, ja tā gribi, kurš vienīgais uzņem apgriezienus eiropā, kā atrauts no cilšu un tautu tradīcijām (tieši šeit stājas spēkā trešās paaudzes likums, kas vairs sevi neidentificē ar izcelsmes valsti, vai arī ir jaukteņi) un kas tiek dāsni subsidēts no saudu šeihu maciņiem ;D
vienīgi bekhteši islāms uzņēma nesenkā apgriezienus, kad sabruka albānijas totalitārisms - citas islāma formas stagnē, vai padodas salafītisma spiedienam
paskatamies uz ēģipti, tunisiju, turciju, kuras pirms pirmā pasaules kara bija praktiski eiropeiskas valstis - šobrīd islāms tā vistīrākajā izpratnē triumfē ;)
Acīmredzot, pie visa vainīgs tas islāms. Tomēr man rodas iespaids, ka tā ir tāda vienvirziena kategorizēšana, pretēji tam, ka sociālie procesi ir dinamiska sistēma, kas var veicināt polarizāciju, vai arī to kavēt.
vai kādam ir kāda (stulba) iedoma, ka islāmā ir kāds divvirzienu ceļš?
par atkonvertēšanos korānā rakstīts tikai viens soda mērs - nāve! bez tam jau pati konvertēšanās notiek ģimeniski - vīrs kopā ar sievu un bērniem .... loģiski, ka šajā situācijā sievai izdomāt, ka viņa tomēr kristiete vai budiste ;DD vai vispār sekulāra būtne ;DDD pasmaidīsim kopā?
| From: | helvetica |
Date: | April 11th, 2011 - 08:32 pm |
---|
| | lielāks musulmanis par pašiem musulmaņiem? | (Link) |
|
pabrowsē Uk, Fr u.c. atbalsta organizācijas tieši šādiem cilvēkiem. Gan tiem, kas pēcak turpina praktizēt musulmanismu vieglā formā (kamōn, visās reliģijās ir gradācijas no totālas ortodoksijas līdz "es esmu ticīgs, bet nepraktizēju") vai arī novēršas! Problēmu tur ir ne mazums, tajā skaitā personības sakarā, kas ir veidojusies musulmanisma vidē, bet, nu, tur arī var runāt par nākamajām paaudzēm, kur darbojās tās, kas pašas reiz ir izvēlējušās tikt prom etc. un paradoksālā kārtā, šādas organizācijas ir arī austrumu valstīs, kurās, akvai akvai ir arī starptautiski zināmas pētnieces, zinātnieces, mūziķes, režisores - gan ar lakatiem, gan bez.
| | Re: lielāks musulmanis par pašiem musulmaņiem? | (Link) |
|
un? kādi rezultāti? daudzas no paraņdžas izkāpušas ir uzvilkušas bikini? ;DD
tufta tas viss ... nav vērts pat runāt par
| From: | helvetica |
Date: | April 11th, 2011 - 08:56 pm |
---|
| | Re: lielāks musulmanis par pašiem musulmaņiem? | (Link) |
|
žēl
tak, ko sūdu ēģiptes, paskaties uz latvijas islāmu - tradicionālais vidusāzijas islāms klusi čuņčina, kamēr melno imigrantu un lativjas konvertēto un ēģiptē salafītu medresēs apmācīto (pa saudu naudu imho) tīrais islāms taisa islāma kustības NGO, uzstājas ar prasībām televīzijā aizliegt multfilmas etc etc ;)
Tas nav nekas neparasts, ka populisti un fanātiķi artikulē visskaļāk.
parastā sabiedrībā populisti vai fanātiķi ir kāds noteikts %, kas mainās atkarīgi no ārējiem apstākļiem, bet atgriežoties pie normāla stāvokļa atlkal ieņem ierasto apjomu - ar islāmu tā nav - viņi nesamazinās un ar šo islāma formu, salafītiem, jo īpaši
Es tā kā cenšos ievirzīt uz tiem "ārejiem apstākļiem", bet diskusija nemitīgi velk atpakaļ uz islāmisko smaguma centru. Lai kā, man tagad jādodas. Paldies un jauku dienu. | |