e-muca - [puksti|draugi|par mani|arhīvs]
proud to be peevish

Saites: VSK | Mēs pret "slikti" | Jociņi | LJ vieta | Komenti | Birkas | SC-Html | Visa Ciba

[Aug. 7th, 2016|10:30 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Mana ģimenes ārste ir interesants gadījums. No vienas puses, viņa daudz maz seko līdzi aktualitātēm un nebaidās izrakstīt stipras zāles, ja uzskata, ka tas vajadzīgs, no otras puses, viņa to uzskata arvien retāk un arvien biežāk runā par "hologrāfisko visumu", pozitīvo domāšanu utt. utjp. Un, kad pavasarī pēdējo reizi biju pie viņas, viņai bija diezgan agresīvi noskaņota praktikante, kura kategoriski noliedza antibiotikas un pret saaukstēšanos ieteica atteikties no piena produktiem, jo no tiem gļotas veidojoties.

Savas ģimenes ārstes aiziešanu pa alternatīvās medicīnas ceļu es vēl spēju izskaidrot, jo man ir aizdomas, ka viņai ir zināms nogurums un vilšanās tradicionālajā medicīnā, kas ne vienmēr spēj atrisināt kādas veselības problēmas saknē; teiksim, mans gadījums ar čakarīgu imūnsistēmu, kas rada teju vai nepārtrauktu saaukstēšanos + alerģijas un vēl nezin ko, ir praktiski neizārstējams, tikai apārstējams. Šo vilšanos es vēl spēju saprast un kaut kā pieņemt (lai gan man liekas, ka agri vai vēlu man nāksies meklēt citu ārsti); man liekas, ka Kļava ir līdzīgs gadījums, lai gan daudz tālāk "aizgājis".

Taču tā jaunā čiepa ar savām ajūrvēdiskajām idejiņām par piena produktiem un gļotām ir kaut kāds vāks :/ Un, ja viņa tiešām kļūs par ģimenes ārstu un turpinās šādā garā, agri vai vēlu kļūs arī par slepkavu, kad kādam ar plaušu karsoni vai tuberkolozi kā terapiju nozīmēs kefīra nedzeršanu :(

P.S. In general, respect [info]zimbabve un [info]walkire, un Cibas ietvaros [info]krii par nostāju.
LinkLeave a comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]nova
Date:August 7th, 2016 - 11:16 am
(Link)
ārsti seko trendiem:)))
From:[info]divi_g
Date:August 7th, 2016 - 11:28 am
(Link)
Tā izskatās :/
[User Picture]
From:[info]nova
Date:August 7th, 2016 - 12:29 pm
(Link)
Man šajā sakarā arī ir plaša un krāšņa pieredze,bet nekacināšu cibu:)
From:[info]divi_g
Date:August 7th, 2016 - 01:52 pm
(Link)
Žēl ;)
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:August 7th, 2016 - 11:36 am
(Link)
Ha, pret antibiotikām tikai saaukstēšanās dēļ cīnās visa modernā medicīna.
From:[info]divi_g
Date:August 7th, 2016 - 11:39 am
(Link)
Nu, jā un nē. Pie katras apaukstēšanās dēļ dzert a/biotikas nav jēdzīgi, taču, ja tā "laime" ar temperatūru turpinās pāris nedēļas un ilgāk, tad nav vērts arī mocīt organismu.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:August 7th, 2016 - 11:46 am
(Link)
Ideja šobrīd ir tāda, ka nekritiskās situācijās bez testiem, kas norāda uz specifisko kultūru, antibiotikas dot vispār nevajag. To ne vienmēr var ievērot, jo testi prasa laiku un naudu. Ārsti dod antibiotikas tāpēc, ka pacienti tās pieprasa, bet ārstu uzraugi domā, kā sodīt ārstus, kas tā dara :D
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:August 7th, 2016 - 03:54 pm
(Link)
UK.
LV pieaugušajiem ārpus slimnīcām diezko AB nemaz neizraksta. Problēmas ar overprescription ir slimnīcās (jo kultūru 4+ dienas negaidīs) un bērniem (dažādi iemesli, gan vadlīnijas, gan AB ir bezmaksas, tāpēc bieži tiek izrakstītas, aptiekā paņemtas 'drošībai', un izmestas, jo paliek labāk/analīžu rezultāti norāda, ka nevajag). Kopumā LV ir viens no visszemākajiem AB lietošanas līmeņiem Eiropā. http://ecdc.europa.eu/en/healthtopics/antimicrobial_resistance/esac-net-database/pages/antimicrobial-consumption-rates-by-country.aspx

Ir dažādas vadlīnijas dažādām situācijām.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:August 7th, 2016 - 04:05 pm
(Link)
Tas, ka viszemākais, vēl nenozīmē, ka tas ir optimāli.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:August 7th, 2016 - 04:06 pm
(Link)
Nē, bet tas norāda, ka AB netiek parakstītas pie katrām iesnām.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:August 7th, 2016 - 04:10 pm
(Link)
Protams, tikai katrām otrajām iesnām :)
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:August 7th, 2016 - 03:56 pm
(Link)
Un tad, kad jaunā čiepa to izdarīs, lepnās turīgas labāko gadu sievietes lepni vainos pašu upuri, jo bija tak jāsaprot, ka šoreiz ģimenes ārsts sagājis tutū un bija pašam jāskrien uz uzņemšanu.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:August 7th, 2016 - 04:13 pm
(Link)
to par gljotaam zinaatnieki skaitaas apgaazusi. bet piena produktu versiju vareesi noraidiit vien tad, kad buusi uztaisiijis analiizrs uz laktozes un kazeiina nepanesiibu. iesaakumaa ieguglee par to, cik procentiem no cilveeces truukst
laktaazesc jeb fermenta, kas saskelj laktoozi. un pret kaadaam slimiibaam tu gribeeji antibiotikas? ka tik ne pret bronhiitu?
From:[info]divi_g
Date:August 7th, 2016 - 08:30 pm
(Link)
Man šķiet, ka par tām gļotām tur pat nav ko apgāzt, lai vispirms mēģina pierādīt.
Par laktozi - varbūt, taču tam diezgan vai vajadzētu izsaukt problēmas ar saaukstēšanos.
Pret makten ieilgušu "parasto ORZ".
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:August 8th, 2016 - 09:09 am
(Link)
nē, tautas līdzekļi ir jāpārbauda, jo ja nu tur kādas iespējas atrodas. tā nu pārbaudīja (pietiekami daudzas reizes), apgāza. bet piena produktu ietekme uz veselību kopumā ir nepietiekami pētīta, un pienāk dažas ziņas, ka tas nav pats veselīgākais. nu un, ka piens neietekmē saaukstēšanos; tavs risks dabūt olnīcu vēzi nedaudz pieaug! joks.

bet paskaties gan pats, kas izraisa saaukstēšanos jeb common cold. gandrīz vienmēr tie ir vīrusi. un nevis baktērijas. pret vīrusiem lietot antibiotikas ir gluži kā līmēt plāksteri uz vaiga, ja lauzta kāja. pirms prasīt antibiotikas, iesaku aiziet uz Gulbja laboratoriju, par dažiem eiro uztaisīt CRO analīzi un no tās uzzināt, ir tev bakteriāls iekaisums vai nav. esmu to darījusi; analīze rādīja, ka ārste izraksta antibiotikas pilnīgi nepamatoti.
From:[info]divi_g
Date:August 8th, 2016 - 10:10 am
(Link)
Es kaut kā šo risku piecietīšu :)

Jā un nē; cik esmu lasījis (varbūt pārāk pavirši), vīrusi parasti ilgst kādu nedēļu, pēc tam jau parasti esot baktēriju komplikācijas. Bet paldies par to analīzi, noteikti pamēģināšu.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:August 8th, 2016 - 10:13 am
(Link)
bronhīts ar bakteriālu iekaisumu - tas parasti jau no skata esot citādāks, kaut kāds smagāks. bet jebkurā gadījumā tev būtu jāmeklē cēloņi tādai imūnsistēmas uzvedībai. no zila gaisa viņai nevajadzētu tā trakot. ja nu ir kāds cēlonis. kaut kas varbūt uzturā trūkst vai ir par daudz.
From:[info]divi_g
Date:August 8th, 2016 - 10:30 am
(Link)
Nu, vajadzētu un tas ir mēģināts darīt, bez īpašiem rezultātiem. Bet, no otras puses, līdzīgi ir arī manai muterei un vecfāterim, tā kā tas var būt arī ģenētiski.

hackers counter system